Jump to content

E21


IoStef

Recommended Posts

Ceva posesori de E21 pe aici? Mai exact E21 318i M10. M-ar interesa cateva detalii. Cateva intrebari:

1Care sunt cele mai bune fise, dar bujii?

2. Se poate adapta interiorul(Bord, scaune, totul) dintr-un E30 pe un E21 model cu 4 faruri, 2 usi?

3. La ce se mai poate lucra pentru a fi mai bun?

Link to comment
Share on other sites

eu am pus intr-un e21 bord, motor, cutie si instalatia electrica completa de pe ursulet. din amintiri pot sa-ti spun ca trebuie sa tai un suport metalic foarte solid care tine bordul original, ca trebuie sa tai si sa reconectezi firele pe butucul de contact daca schimb instalatia, ca vitezometrul de ursulet n-o sa-ti mearga pentru ca la e21 cititorul de viteza este mecanic, in cutie, iar la ursulet este electronic, in diferential (poti sa manufacturezi ceva insa).bancheta spate nu stiu daca se potriveste, dar scaunele nu merg decit cu niste adaptoare (alte distante intre prinderi). consola centrala merge pusa, dar partea cu frina de mina nu (la e21 minerul e pe mijloc, la e30 e inspre sofer).

 

pe scurt, nu prea merita efortul.

 

cele mai bune fise nu stiu care sint, dar ti-as recomanda unele originale. pentru bujii, mergi numai pe ce scrie in manual, sau echivalentul pe NGK. daca imi spui tipul de motor, pot sa caut tipul de bujii.

 

edit: sint varza, n-am observat ca ai spus m10 318...i ? injectie mecanica ?

Link to comment
Share on other sites

Salut, sa-ti stapanesti sanatos rechinasul!

Eu am E30 318i M10. Daca ai injectie L-Jetronic inseamna ca avem acelasi motor.

1. Orice bujie care merge pe M10 merge si la tine, lucru care probabil e valabil si pentru fise.

Cele mai recomandate bujii sunt BP5E de la NGK. Au mai multe variante, cele normale se cheama BP5ES. Mai sunt unele cu electrodul central tesit (nu e plan, e in V) pe care le-am gasit sub numele BP5E V-line. Pe cele din urma le-am pus si pe M10 si pe M30 si se comporta foarte bine (M30 e derivat din M10).

Cu fisele e mai complicat, cele originale (BERU, Bremi) sunt foarte scumpe - de la 500.000 la peste 1 mil bucata, in functie de lungime. In schimb am gasit unele americane asemanatoare - cele mai lungi 2 fise (6 si 5) pentru M30 au fost ~1,2 mil.

2. Din cate stiu eu, da.

3. Depinde cat vrei sa investesti. Daca nu vrei sa investesti, atunci:

- trebuie sa-l reglezi optim: avans + debitmetru daca-i desigilat, iar furtunele de aer sa nu aiba fisuri

- sa-i pui un ulei bun

- si sa-i schimbi filtrele de aer si benzina

 

Daca ai K-jetronic cred ca debitmetrul sare din schema, mai multe explicatii poate sa-ti dea Gabi.

 

In ce stare e motorul, cati km are?

Link to comment
Share on other sites

daca foloseai functia Search dadeai de topicul asta

 

treaba cu mutatul interiorului etc d epe e30 pe e21 mi se pare o porcarie, practic strici masina, e21 este frumos asa cum este, daca vrei interior de e30, cumpara un e30 cu totul

recomand conversie la motor in 6 cilindrii

Edited by Gabi_323i
Link to comment
Share on other sites

In primul rand va multumesc pentru mesaje. Nu ma asteptam la un raspuns asa rapid. Motorul este M10 318i(injectie mecanica K-jetronic) 4 cilindrii 105 cai. Masina e din 1982, 4 faruri 2 usi, model sport cu o vopsea mai rara - verde-opal-gri metalizat. Telescoape sport pe gaz, roti de 15" aluminiu in 4 prezoane. Motorul a fost refacut(cota 0) - cateva zeci de mii de Km umblati cu el. Din cauza asta nu prea imi vine sa il schimb. Da, m-am gandit la un E30 fara acte(accesibil) si sa fac ceva combinatii, dar e cam complicat. Vreau interior de E30 pentru ca am scaune cam varza(daca le cumperi de la magazin te costa o caruta de bani), bordul putin crapat de la soare si ceva probleme cu inchiderea torpedoului. Imi place mult mai mult bordul de la E30 si m-am gandit ca as iesi destul de ieftin daca as negocia tot interiorul dintr-un BMW bine intretinut din shrot. In plus lucrez la un proiect de care sunt foarte mandru - un calculator de masina - si m-ar avantaja mai mult bordul de e30 si la treaba asta. Cu bujiile am inteles - ma duc la om la magazin - ii zic modelul si el imi zice ce-mi trebuie. Am gasit si fise Champion - 1.200.000 setul.

 

Daca mai e interesat cineva sa-si puna PC in masina (sau acuma se chinuie) sa dea un mesaj. Eu deja m-am dat cu capul de mai multe probleme si as putea sa ajut cu solutii.

 

Inca o data va multumesc pentru raspunsuri si astept in continuare sugestii pentru a face ceva bun la masina.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu un rechin din '81 1800cmc...cutie in 5 trepte de ursulet.Cum as putea sa ii fac kilometrajul...ca am inteles ca tre' schimbat tot grupul spate..mai e vre-o solutie??? :blink:

21259[/snapback]

chair daca ai vrea nu ai putea monta diferentialul de e30 pe traversa ta de e21

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.