Jump to content

etrier blocat


Recommended Posts

eu am ales sa schimb etrieru, dar din pacate cei de la dezm, mi-au dat etrieru de pe stanga in loc de dreapta, asa ca astept pana luni sa-l schimb, si sa-l pun pe masina...

m-am uitat la etrieru meu, si garnitura e sucita rau, si pistonasul arata foarte rau....

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

cu piese din dezmembrari tot o sa stai cu ea prin service. daca vrei sa nu ai probleme la o masina cu asa o varsta trebuie inspectata periodic si schimbate piese in avans, si nu din dezmembrari. Eu am multe piese vechi functionale pe care le-am schimbat doar pt ca ma astept ca oricand sa pice, gen pompa de apa, radiator, termostat, pistonase frana , amortizoare, furtune, etc. Chiar daca functioneaza, la mine piesele astea au functionat 200 de mii de km, deja cred ca depasisera limita de optimism.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca daca iei un etrier sh, scoti pistonul sa vezi gradul de uzura, adica il verifici , inlocuiesti garniturile si il montezi dupa nu cred ca este vreo dif la final, poate doar in pret

 

daca asi avea o masina de cel putin 10.000euro, fi sigur ca tot ce as monta ar fi nou,oem....

asa ca la pisica, nu ma apuc sa bag piese noi, ca oricum va pica ceva la ea mai mereu, de exemplu la e36-le meu, lunar se strica cate ceva...daca ar fi sa pun piese noi,asa cum ai zis tu ar insemna sa reconditionez toata masina, nu doar sa schimb un etrier, si restu sa fie tot aceleasi, e ca si cum ai schimba doar pantofi iar hainele sunt aceleasi de anii de zile...sa fim seriosi.....

si la cati bani am bagat in ea, si noi, si second mi-a ajuns .

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de franare inseamna diferenta intre viata si moarte sau intre libertate si puscarie.

 

stiu ca sistemul de franare este foarte important, dar eu oricum nu folosesc masina decat in oras, la viteze reduse...si daca pun un etrier second, odata ce nu pierde lichid, nu vad unde ar fi problema....

 

pai nu am zis sa iei nou, ci sa reconditionezi cum trebuie un etrier, verificare, inlocuire garnituri, placute, si nu mai ai treaba

 

 

 

 

 

 

si eu as fi vrut sa fac cum ai zis tu....dar nimeni nu vrea sa imi schimbe garniturile, decat sa-mi schimbe etrieru cu totul...toti mecanici mi-au zis ca si daca schimba garniturile, peste 2-3luni o sa faca la fel....asa ca nu am vrut sa-mi bat capu, i-au un etrier sh, las masina la un service si gata...ca m-am saturat de reparati, inainte imi era drag sa merg cu masina s-o repar, dar mi-a ajuns, nu mai vreau batai de cap

fac asa cum imi recomanda service-ul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Buna tuturor...am si eu o problema cu etrierii de pe spate si nu stiu cum sa procedez. Mai exact: la gropi/denivelari mici (pe drum de piatra sau tara in general sau strazi gaurite) se aude un troncanit la rotile spate. Am demontat etrierii de la ambele roti, i-am gresat (cu vaselina ceramica am gresat cele 2 bolturi pe care culiseaza ansamblul cu piston) si parca s-a mai remediat problema. Dupa 2-3 spalari a revenit acelasi troncanit deranjant. Ce am observant ca in suportul in care intra cele 2 bolturi de ghidaj este un alezaj cu protectie de cauciuc pentru a nu avea joc; la mine acel cauciuc e uzat si ansamblul are ceva joc. Ce recomandati? sa schimb etrierul cu totul? ma gand ca daca schimb doar ansamblul cu piston acel joc in bolturi imi va ramane.
Link to comment
Share on other sites

Pai de schimbat bucsile alea de cauciuc de ce nu poti ? :rolleyes:

Piesa #4, o gasesti la orice magazin de piese auto sub forma de set bucsi ghidaj etrier frana.

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/y/u/66.png

 

Insa sincer n-am vazut niciuna atat de uzata astfel incat sa atinga fier pe fier. Mai degraba tind sa cred ca iti joaca placutele in etrier... mai ales daca zgomotul inceteaza daca franezi.

Link to comment
Share on other sites

Pai de schimbat bucsile alea de cauciuc de ce nu poti ? :rolleyes:

Piesa #4, o gasesti la orice magazin de piese auto sub forma de set bucsi ghidaj etrier frana.

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/y/u/66.png

 

Insa sincer n-am vazut niciuna atat de uzata astfel incat sa atinga fier pe fier. Mai degraba tind sa cred ca iti joaca placutele in etrier... mai ales daca zgomotul inceteaza daca franezi.

 

Este posibil sa fie cum spui tu. Am vazut si eu desenul de pe real oem si ma gandeam sa cumpar bucsele si bolturile noi. Placutele am tras de ele, am verificat sigurantele, stau tepene acolo, nu le poti misca cu mana nu imi dau seama cum ar putea sa zdrangane.

Ma gand serios sa schimb etrierii, insa unii noi costa destul de mult. Merita sa iau second? Placutele au uzura undeva la 30-40%, parca nu le-am schimba inca.

Aveti alte sfaturi sau recomandari?

Later edit: ma refer ca zgomotul dispare imediat daca ating foarte putin pedala de frana (foarte putin insemnand astfel incat ca masina sa curga liber, fara sa se infraneze roata)

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.