Jump to content

Informații cauciucuri


kevinn14

Recommended Posts

Salut , as avea si eu nevoie de ceva ajutor pt cumpĂŁrarea unor cauciucuri. Chestia e ca am masina la Buzau si eu sunt la Bucuresti , vreau sa le comand de aici si nu mai știu cum scrie exact pe stâlpul mașinii. E vorba de e46 coupe, știu ca e dimensiunea standard 225/50/16, dar nu mai știu ce scrie apoi 92H sau 96V ? Nici nu știu ce ĂŽnseamnĂŁ si as vrea sa iau ce trebuie , sunt si destul de scumpe , nu gĂŁsesc sub 750 lei bucata. Știe cineva ce ĂŽnseamnĂŁ si de care trebuie sa iau ? 92H sau 96V ? E vorba de cauciucuri de iarna. Multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

Salut , as avea si eu nevoie de ceva ajutor pt cumpĂŁrarea unor cauciucuri. Chestia e ca am masina la Buzau si eu sunt la Bucuresti , vreau sa le comand de aici si nu mai știu cum scrie exact pe stâlpul mașinii. E vorba de e46 coupe, știu ca e dimensiunea standard 225/50/16, dar nu mai știu ce scrie apoi 92H sau 96V ? Nici nu știu ce ĂŽnseamnĂŁ si as vrea sa iau ce trebuie , sunt si destul de scumpe , nu gĂŁsesc sub 750 lei bucata. Știe cineva ce ĂŽnseamnĂŁ si de care trebuie sa iau ? 92H sau 96V ? E vorba de cauciucuri de iarna. Multumesc anticipat.

 

cele 2 indicative H si V reprezinta indicele de viteza,ai aici o descriere http://www.anvelopeweb.ro/help/viteza

Link to comment
Share on other sites

Salut , as avea si eu nevoie de ceva ajutor pt cumpărarea unor cauciucuri. Chestia e ca am masina la Buzau si eu sunt la Bucuresti , vreau sa le comand de aici si nu mai știu cum scrie exact pe stâlpul mașinii. E vorba de e46 coupe, știu ca e dimensiunea standard 225/50/16, dar nu mai știu ce scrie apoi 92H sau 96V ? Nici nu știu ce înseamnă si as vrea sa iau ce trebuie , sunt si destul de scumpe , nu găsesc sub 750 lei bucata. Știe cineva ce înseamnă si de care trebuie sa iau ? 92H sau 96V ? E vorba de cauciucuri de iarna. Multumesc anticipat.

 

H inseamna ca suporta maxim 210 km/h si V 240 km/h

Iti recomand V chiar daca nu mergi tare pentru ca este mai bine facut cauciucul, este mai rezistent si se invarte mai bine, are batai mai mici

Iar cifra de dinainte este indicele de sarcina, ce greutate suporta, nu cred ca iti trebuie mai mult de 91, 92, dar nu strica nici 96.

Problema este ca cu cat anvelopa suporta o greutate mai mare este mai ranforsata si automat mai grea. Ramai la 91, 92. 96 se foloseste deja pe seria 5 sau 7.

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

am inteles , multumesc mult, o sa iau 92 atunci. sa vad ce iau , am gasit good year la 700 bucata cu DOT 2012 si continental la 754 bucata cu DOT 2013.

oricum sunt dezamagit , credeam ca daca cumperi cauciucuri noi toate sunt fabricate in anul respectiv nu cu dot 2009 si 2010. Incredibil dar pe unele siteuri exista o oferta la Continental 225/50/16 cu 484 ron bucata. Cand insisti sa afli DOT-ul , dupa ce se fofileaza ca sunt la depozit , ca e greu sa afli bla bla bla, iti zic pana la urma ca au DOT 2007 si de aia sunt la oferta.

Deci pacalesc lumea cu buna stiinta , cine nu stie sa se uite la dot, isi cumpara cauciucuri din 2007 ( deci 6 ani vechime ) , ca fiind noi, si apoi vezi ca au crapaturi dupa 10 000 km.

nu inteleg de ce sunt asa nesimtiti ar trebui reclamati la opc.

Link to comment
Share on other sites

Ca seriozitate iti pot recomanda sigemo.ro. Am cumparat de la ei de doua ori cate 4 anvelope, marci premium, si de fiecare data mi-au dat cu DOT-uri nu mai vechi de 2-3 luni, deci practic noi-noute.

 

Acum m am uitat pe acest sit esi din pacate nu au dimensiunea mea 225/50/16

Mersi oricum

Totusi am aflat acum de la un prieten ca ii pot pune in loc de 225/50/16, 205/55/16 care e o dimensiune mai uzuala si sunt f multe. Chiar m a bagat in ceata de tot... vad ca sunt si mult mai ieftine, gen 470 lei bucata dunlop, pirelli..... Asta ar insemna ca sunt mai inguste....pe langa faptul ca nu ar mai fi asa stabila care ar mai fi dezavantajul....Ca se vede mai urat nu ? nemaifiind asa late.... ?

Link to comment
Share on other sites

Acum m am uitat pe acest sit esi din pacate nu au dimensiunea mea 225/50/16

Mersi oricum

Totusi am aflat acum de la un prieten ca ii pot pune in loc de 225/50/16, 205/55/16 care e o dimensiune mai uzuala si sunt f multe. Chiar m a bagat in ceata de tot... vad ca sunt si mult mai ieftine, gen 470 lei bucata dunlop, pirelli..... Asta ar insemna ca sunt mai inguste....pe langa faptul ca nu ar mai fi asa stabila care ar mai fi dezavantajul....Ca se vede mai urat nu ? nemaifiind asa late.... ?

 

Eu am 205/55/16 pe sedan, nu mi se pare deloc instabila sau sa arate urat. Isi fac treaba cu brio.

 

Ca daca erau mai late aveam vreun avantaj, posibil, dar diferenta de pret nu o justifica. Si pe langa asta, Sigemo (ca de la ei le-am cumparat si montajul a fost gratis) nu aveau 225/50/16.

Link to comment
Share on other sites

Pai o sa fie mai putin stabila, dar am avut ambele dimensiuni si iti spun ca nu e mare diferenta.

 

 

Ai si avantaje in schimb (daca pui 205/55/16):

-consum putin mai mic

-demaraj mai bun

-anvelope mai ieftine

-talon mai mare -> protectie mai buna pt bucse, ceva mai comod in interior, dar nu f mare diferenta

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Pai o sa fie mai putin stabila, dar am avut ambele dimensiuni si iti spun ca nu e mare diferenta.

 

 

Ai si avantaje in schimb (daca pui 205/55/16):

-consum putin mai mic

-demaraj mai bun

-anvelope mai ieftine

-talon mai mare -> protectie mai buna pt bucse, ceva mai comod in interior, dar nu f mare diferenta

Si ar mai fi de adaugat ca pentru iarna e mult mai buna o anvelopa mai ingusta decat una lata, forta de grutate e mai mare pe o suprafata mai ingusta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

am inteles , ramane sa ma hotarasc intre 205 si 225. as mai avea o intrebare , ce parere aveti despre anvelopele Semperit ? e cineva care are ? e firma premium sau budget ? nu prea am gasit prea multe opinii pe google si tocmai am primit o oferta pt anvelope semperit cu 550 lei.
Link to comment
Share on other sites

Pai o sa fie mai putin stabila, dar am avut ambele dimensiuni si iti spun ca nu e mare diferenta.

 

 

Ai si avantaje in schimb (daca pui 205/55/16):

-consum putin mai mic

-demaraj mai bun

-anvelope mai ieftine

-talon mai mare -> protectie mai buna pt bucse, ceva mai comod in interior, dar nu f mare diferenta

 

Talonul este acelasi indiferent daca sunt 205/55/16 sau 225/50/16

 

0,55x205=0,5x225 (aproximatix cu abateri de cativa mm)

 

Incearca si pe http://www.vreau-anvelope.ro/

Au preturi foarte bune

 

 

Pentru iarna iti recomand 205. nu se justifica pretul in plus. iarna nu cred ca faci raliuri si pana la viteze de 140-150 se descurca excelent si 205-urile

Edited by razzzzvan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Circumferinta ambelor anvelope este aproximativ egala, dar talonul NU: la 205/55/16 talonul este 55 si la 225/50/16 talonul este 50.

 

 

@KEvinn14 Legat de Semperit, am eu pe un Peugeot 206. Da sunt ok pe zapada/ploaie pt un motor de 1.4i. Pe BMW personal nu as pune.

 

Iti recomand Dunlop Wintersport / Nokian / Continental TS850

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

am inteles , ramane sa ma hotarasc intre 205 si 225. as mai avea o intrebare , ce parere aveti despre anvelopele Semperit ? e cineva care are ? e firma premium sau budget ? nu prea am gasit prea multe opinii pe google si tocmai am primit o oferta pt anvelope semperit cu 550 lei.

 

Eu zic, ca pt anvelope de iarna nu mai ai ce sa mai hotarasti, alege 205 e mult mai bun si aici, nu ma refer numai la pret, ci si la performante, ai de castigat pe toate partile.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Circumferinta ambelor anvelope este aproximativ egala, dar talonul NU: la 205/55/16 talonul este 55 si la 225/50/16 talonul este 50.

 

Adica daca pun 225 imi creste roata in diametru, nu ? Cum sa nu fie talonul acelasi cand tu spui ca circumferinta e aceeasi ? Eventual se micsoreaza jantele cand pun 225/50 ca sa ramana roata la fel ?

 

Inainte sa mai induci lumea in eroare documenteaza-te.

 

55 inseamna 55% din 205 si 50 inseamna 50% din 225

 

ia vezi 225/40/18 are acelasi talon cu 255/35/18 ?

Link to comment
Share on other sites

Raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in %. In acest caz este 65. Inaltimea flancului anvelopei va fi 65% din 195 mm, deci 126.75 mm. e vb de 195/65R15

http://www.anvelopeweb.ro/help cititi aici inainte sa va scoateti ochii :)

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Discutam, nu isi scoate nimeni ochii ;)

 

Am incurcat borcanele. Purtasem in alta parte o discutie legata de 225/55/16 si 205/55/16 si am ramas blocat de acolo...

 

Ai dreptate razzzzvan.

 

 

Legat de nedumerirea colegului, si eu ii recomand sa aleaga 205/55/16 pt ca are mai multe avantaje, iar ca si marca, una din cele 3 recomandate mai sus.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in %. In acest caz este 65. Inaltimea flancului anvelopei va fi 65% din 195 mm, deci 126.75 mm. e vb de 195/65R15

http://www.anvelopeweb.ro/help cititi aici inainte sa va scoateti ochii :)

 

Ceea ce spui tu este valabil la anvelopa de acolo, asa cum zis eu 65% din 195.

Link to comment
Share on other sites

Discutam, nu isi scoate nimeni ochii ;)

 

Am incurcat borcanele. Purtasem in alta parte o discutie legata de 225/55/16 si 205/55/16 si am ramas blocat de acolo...

 

Ai dreptate razzzzvan.

 

 

Legat de nedumerirea colegului, si eu ii recomand sa aleaga 205/55/16 pt ca are mai multe avantaje, iar ca si marca, una din cele 3 recomandate mai sus.

 

No problem

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce spui tu este valabil la anvelopa de acolo, asa cum zis eu 65% din 195.

 

Ceea ce am zis eu acolo e valabil la orice anvelopa era doar un exemplu ca sa stiti cum sa va faceti singuri calculele. Si asa e cum zici si tu ca metoda de calcul.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Ref la marca, din experienta personala te-as indruma sa sari peste dunlop. Ca un facut pe kia am avut 2 seturi de iarna, iar acum pe 5 tot dunlop winter sport am... am cumparat 5ul cu 2 seturi de roti complete si astea de iarna sunt jalnice. Dot 2012, nu stiu exact saptamana, dar pe mazga asta masina e instabila chiar si la viteze mici, cu toate ca inca mai au destula 'carne'. Nu stiu ce o sa fac cu ele pe zapada :( cu kia am ramas inzapezit de 2 ori pe zapada afanata de 10cm....

 

Sent from my AllviewSpeedSatellite using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ciudat ce zici tu. Multa lume recomanda Dunlop WinterSport M3. Eu am avut si s-au descurcat exemplar si pe zapada batatorita/zapada proaspata/gheata/mazga/ploaie.

 

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Dunlop&tireModel=SP+Winter+Sport+M3

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/SP-Winter-Sport-M3.htm

 

http://vwforum.promotor.ro/topic/8663-dunlop-sp-wintersport-m3/

 

 

Oricum, Continental TS850 sunt peste ele si daca ai posibilitatea, cumpara-le pe astea.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.