Jump to content

Specificatii tehnice diferential BMW M3 e46


Sorin_

Recommended Posts

da, mi-ar fi plĂŁcut sĂŁ ajut, nu sunt din Ct, sunt din Br, dar locuiesc ĂŽn Oradea. ĂŽn legĂŁturĂŁ cu cheia e cam scumpĂŁ sĂŁ știi, ĂŽn funcție de cât mĂŁsoarĂŁ, una potrivitĂŁ pentru tine ajunge undeva la 200- 300 euro. sĂŁ o iei doar pentru o lucrare nu prea se meritĂŁ. poate gĂŁsești sĂŁ ĂŽmprumuți de la cineva, deși nu prea sunt scule de ĂŽmprumutat, sunt scumpe și se și pot decalibra repede. mai sunt și alte variante de a mĂŁsura preload-ul numai cĂŁ trebuie sĂŁ mĂŁsori și sĂŁ faci și câteva calcule.

Intradevar asa este, cheia este destul de scumpa. Am gasit ceva sh pe e bay. Cine stie cat de buna o fii, sa nu mai zic ca poate sa fie decalibrata. Am tot intrebat in stanga si in dreapta daca are cineva o cheie de genul asta, se pare ca nu are nimeni asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Checking Pinion Gear Torque (Limited Slip Differentials) - With differential carrier assembled, install axle flanges in carrier. Clamp one flange in vise and using and INCH pound torque wrench (Type 1), or foot pound torque wrench (Type 2), turn other flange. If rotating torque of side and pinion gears i not to specification, install thicker or thinner case cover-to-clutch assembly thrust washers.

http://1.bp.blogspot.com/-UAF5trEM_Ls/T2iKr3OgOkI/AAAAAAAABkE/9JLDbDW-M0k/s400/1975_bmw_pinion_gear_limited_slip_differential.JPG

 

 

 

daca vrei sa masori preload-ul la sateliti poti folosi o cheie dinamometrica normala si 2 capete de planetara

 

 

http://www.google.de/imgres?biw=1600&bih=809&tbm=isch&tbnid=7ee540Bs-orv4M%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fautomotiverepairguides.blogspot.com%2F2013%2F07%2Fbmw-1975-76-drive-axles-split-housing.html&docid=6UqkNZxhjndeaM&imgurl=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-PuBtsT5kdAg%2FT2ig_5OGK7I%2FAAAAAAAABkk%2FG8f1aFqK3Mo%2Fs400%2F1975_bmw_ring_gear_backlash2.JPG&w=237&h=182&ei=c1X-UvWmOOH-ygPP1YH4Bw&zoom=1&iact=rc&dur=1819&page=1&start=0&ndsp=28&ved=0CH8QrQMwDg

Link to comment
Share on other sites

Checking Pinion Gear Torque (Limited Slip Differentials) - With differential carrier assembled, install axle flanges in carrier. Clamp one flange in vise and using and INCH pound torque wrench (Type 1), or foot pound torque wrench (Type 2), turn other flange. If rotating torque of side and pinion gears i not to specification, install thicker or thinner case cover-to-clutch assembly thrust washers.

http://1.bp.blogspot.com/-UAF5trEM_Ls/T2iKr3OgOkI/AAAAAAAABkE/9JLDbDW-M0k/s400/1975_bmw_pinion_gear_limited_slip_differential.JPG

 

 

 

daca vrei sa masori preload-ul la sateliti poti folosi o cheie dinamometrica normala si 2 capete de planetara

 

 

http://www.google.de/imgres?biw=1600&bih=809&tbm=isch&tbnid=7ee540Bs-orv4M%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fautomotiverepairguides.blogspot.com%2F2013%2F07%2Fbmw-1975-76-drive-axles-split-housing.html&docid=6UqkNZxhjndeaM&imgurl=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-PuBtsT5kdAg%2FT2ig_5OGK7I%2FAAAAAAAABkk%2FG8f1aFqK3Mo%2Fs400%2F1975_bmw_ring_gear_backlash2.JPG&w=237&h=182&ei=c1X-UvWmOOH-ygPP1YH4Bw&zoom=1&iact=rc&dur=1819&page=1&start=0&ndsp=28&ved=0CH8QrQMwDg

Intradevar buna ideea, insa la pinion ma intereseaza prima oara. Nu scap fara sa cumpar acea cheie speciala.

Link to comment
Share on other sites

este cam acelasi lucru cred, asamblezi diferentialul in carcasa si te cuplezi cu cheia la cupla pentru cardan, pui 7nm sau cat ai tu specificatii si invarti la mana 360grd usor , daca sare cheia este prea strans

la fel si in poza aceea, este foarte important sa verifici daca cupleaza egal stanga-dreapta si nu este decalibrat, inauntru sunt niste saibe care se decalibreaza se ovalizeaza si blocheaza - cupleaza satelitii prea devreme , de aceea apar trosniturile in viraje si miros de incins in lsd

totusi daca vrei sa faci totul ca la carte succes :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Intradevar asa este, cheia este destul de scumpa. Am gasit ceva sh pe e bay. Cine stie cat de buna o fii, sa nu mai zic ca poate sa fie decalibrata. Am tot intrebat in stanga si in dreapta daca are cineva o cheie de genul asta, se pare ca nu are nimeni asa ceva.

Nu ești interesat de un ceas comparator, plus stativ magnetic, pentru când o sĂŁ ĂŽți faci diferențialul, am unul cu garanție, luna trecutĂŁ l-am luat, ĂŽl dau la preț bun 100 ron, ceasul și stativul.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu ești interesat de un ceas comparator, plus stativ magnetic, pentru când o sĂŁ ĂŽți faci diferențialul, am unul cu garanție, luna trecutĂŁ l-am luat, ĂŽl dau la preț bun 100 ron, ceasul și stativul.

Multumesc frumos, insa ceas comparator si stativ magnetic am, sunt noi noute. M ar fi interesat acea cheie dinamometrica ce masoara prelod-ul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Dupa mult stres si munca am reusit sa montez noul raport 4.44 .Nu am gasit niste specificatii clare in legatura cu specificatiile pt. diferentialul meu, motiv pt care am masurat tot ce am demontat la diferential, in felul asta am avut referinta masuratorile mele. Jocul dintre pinion si coroana a fost 5 sutimi iar forta la rostogolire(prelod)30inch pound(cheia folosita masoara in inch pound). Am verificat si amprenta,totul este in regula. Dupa ce o sa pun diferentialul pe masina o sa revin cu noi informatii.

 

Nu am poze cu acea cheie speciala care masoara forta de rostogolire(prelod). Daca vrea cineva sa vada cum am masurat preloud-ul o sa fac poze.

 

Am uitat sa mentionez faptul ca nu s-au potrivit distantierele originale pt a regla jocul intre pinion si coroana. A trebuit sa confectionez altele.

post-51476-0-68658300-1434830544_thumb.jpg

post-51476-0-87031100-1434830659_thumb.jpg

post-51476-0-84508500-1434830908_thumb.jpg

post-51476-0-43420700-1434830920_thumb.jpg

post-51476-0-96202200-1434830932_thumb.jpg

post-51476-0-96772400-1434831513_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Reglezi la 5Nm de ex cheia si invarti la mana

360 grade usor si continuu 0.5-1 rot/sec, daca preloadul depăseste valoarea setată pe cheie sare siguranta

Intradevar nu este o idee rea, insa nu cred ca ar fi fost la fel de precisa masuratoarea. Am vrut sa fac totul ca la carte, am folosit ceas comparator, pasta speciala pt verificat amprenta + cheia de masurat prelod. Pe cine am mai intrebat mi a spus ca face jocul la mana, amprenta o verifica cu vopsea obisnuita. Am pus buxa de strivire noua(majoritatea folosesc buxa veche), simeringuri noi,siguranta de la piulita noua. Dupa cum am spus am vrut sa fie totul ca la carte.

Edited by Sorin_
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Toate bune si frumoase. Am iesit in teste cu masina, intalnind urmatoarea problema. Mi se aprinde in bord martorul de la ambreaj patinat. Deoarece senzorii vad doua turatii diferite intre cutie si diferential mi se aprinde acest martor. Evident ca masina intra in modul de avarie si nu mai trage. Trebuie sa scot din viteza (am cutie smg) dupa care bag din nou in viteza ca sa ma pot deplasa. Pana sa se aprinda martorul , masina s a comportat foarte bine, este in cuplu mereu. Sper sa rezplv problema cu aceste martor.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pana acum nici un rezultat. Desi am incercat anumite lucruri, masina se comporta la fel, efectiv are intarziere mare la sincronizarea treptelor de viteza pe turatii joase. Dupa 4000rpm schimba fara nici o intarziere. Daca aveti idei, va rog sa le postati.
Link to comment
Share on other sites

Din pacate se pare ca vorbesc singur pe aici. Una peste alta, am primit un raspuns de la wpp referitor la problema mea. Mi-a spus in felul urm : ''La modelele dupa 2000 ecu stie rapoartele si compara turatia cu viteza mai ales la automata (smg). Poate ca , cutia vede ambreaj patinat ''.

Exact la asta m am gandit si eu. Se pare ca nu s-a mai confruntat nimeni cu aceasta problema. Stie cineva unde pot face un soft custom pt cutie ?

Edited by Sorin_
Link to comment
Share on other sites

Poate chiar patineaza sau diful are alte rapoarte.... cine crezi ca a mai intalnit probl asta?

In sfarsit cineva care intreaba despre problema mea. Discul de ambreaj nu patineaza neam (sunt 100%sigur). Clar este alr raport in diferential, de la 3.62 acum am 4.44. Ideea este in felul urmator : schimband raportul cutia de viteze nu mai stie sa sincronizeze treptele de viteza in functie de turatie si viteza, din cauza asta are un timp foarte mare de intarziere pt schimbarea treptelor. Cu siguranta cei de la horspowrfreak aveau o solutie insa din ce am inteles au dat faliment de vre o 3 ani.

Intradevar nu cred ca s a mai intalnit cineva cu problema asta deorece nu a pus nimeni raport 4.44 pe smg. Cel mai scurt raport a fost 4.10 pe manuala(cel putin asa am gasit pe google)

Link to comment
Share on other sites

Intreaba la ESS Tuning despre problema ta. Stiu ca ei au un update de soft la E46 M3 SMG. CHiar daca softul lor nu are legatura cu ratio la diferential, poate iti dau ei o idee.

Stiu despre ESS ca sunt de treaba, am un prieten care a cumparat si montat un compresor de la ei, si pe mine ma bate gandul(E46 M3 VT2-525 Supercharger System).

Mai mult nu te pot ajuta, nu stiu nimic despre SMG, eu am M3 manual.

Link to comment
Share on other sites

Intreaba la ESS Tuning despre problema ta. Stiu ca ei au un update de soft la E46 M3 SMG. CHiar daca softul lor nu are legatura cu ratio la diferential, poate iti dau ei o idee.

Stiu despre ESS ca sunt de treaba, am un prieten care a cumparat si montat un compresor de la ei, si pe mine ma bate gandul(E46 M3 VT2-525 Supercharger System).

Mai mult nu te pot ajuta, nu stiu nimic despre SMG, eu am M3 manual.

Buna idee, merita incercat. Cei de la horspowerfreak nu au raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Am primit raspuns de la ess. Mi au spus ca ar putea sa ma ajute in felul urmator : sa duc masina la un atelier din zona lor. Le-am explicat ca sunt din Romania si ca nu am cum sa vin cu masina pana la ei. Treaba a ramas in pom si pomul in aer. Itre timp am mai dat e-mail si la alte firme de tunning, astept raspunsuri.
Link to comment
Share on other sites

Am primit raspuns de la ess. Mi au spus ca ar putea sa ma ajute in felul urmator : sa duc masina la un atelier din zona lor. Le-am explicat ca sunt din Romania si ca nu am cum sa vin cu masina pana la ei. Treaba a ramas in pom si pomul in aer. Itre timp am mai dat e-mail si la alte firme de tunning, astept raspunsuri.

 

Nu cred ca merge sa rezolvi fara sa duci masina la un atelier de specialitate. Probabil ca trebuie sa testeze masina in mers(sau dyno) si sa faca ajustari la soft in functie de ce anume citeste calculatorul masinii(sau al cutiei).

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merge sa rezolvi fara sa duci masina la un atelier de specialitate. Probabil ca trebuie sa testeze masina in mers(sau dyno) si sa faca ajustari la soft in functie de ce anume citeste calculatorul masinii(sau al cutiei).

Este foarte posibil. Pana acum nu am gasit pe cineva sa imi resolve problema chiar si pe dyno. Am o speranta la evolve Anglia. Pana acum doar ei m-au intrebat detaliat cum se comporta masina. Astept raspuns, poate se va rezolva cumva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.