Jump to content

Consum foarte mare de ulei 320d E90


Recommended Posts

Nu stiu de unde a scos chestia cu agresiv/mistocar, dar nu imi permit decat sa fiu ironic din cand in cand, ceea ce nu ar trebui sa faca rau nici celora ce inteleg cu adevarat ce inseamna si pe ce se bazeaza..

 

 

 

Asta scrie in carte vis-a-vis de pornire. (ultimul paragraf).

 

 

Tu pe ce te "bazezi" cand spui ca e mai bine sa o lasi sa se incalzeasca pe loc, in afara de experienta ta si de urechea muzicala?

Edited by mgs
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Asta scrie in carte vis-a-vis de pornire. (ultimul paragraf).

 

 

... in afara de experienta ta si de urechea muzicala?

 

(Tu la ce ai dat replica mai sus? Ma astept sa vii cu un argument mai logic, eventual sa completezi ceea ce am afirmat eu) dar tu se pare ca vrei sa ma provoci.. :thumbsup:

 

Nu e ureche muzicala (de unde ai scos-o?) e zgomotul tachetilor la rece si a altor zeci de batai/jocuri care in scurt timp sunt/vor fi lubrefiate prin prezenta uleiului.

(..chiar nu imi doresc o denaturare a topicului in "directia" a ceea ce afirm eu, sau cum "tratez" eu motorul.)

...Daca asa scrie in carte dupa recomandarile constructorilor, NU FACETI ca mine! :good: :friends:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Masinile care au DPF este indicat sa pleci imediat cu masina si sa nu stai in parcare sa se unga componentele ca lumea......ca asa se face.Pleci cu ea repede pentru a urca motorul in temperatura ......protejezi Dpf in felul asta.

Stai cu ea in parcare la incalzit......ardere incompleta ......doar bagi fum la DPF.Eu nu am indicator de temperatura la E dar la G6 sotiei dureaza putin mai mult pana se incalzeste cand sta la relanti,este adevarat ca are si motor de 1.6.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Recunosc si datorita "varstei" motorului... (si) am si "recomandat" pe alte topicuri.., nu plec dupa 5-10 secunde dupa ce i-am "dat" cheie ci dupa 1-2 minute, fie iarna fie vara (iarna poate chiar 3-4 minute) indeosebi daca masina a stat 8-9 ore!!

 

Tu pe ce te "bazezi" cand spui ca e mai bine sa o lasi sa se incalzeasca pe loc, in afara de experienta ta si de urechea muzicala?

(Tu la ce ai dat replica mai sus? Ma astept sa vii cu un argument mai logic, eventual sa completezi ceea ce am afirmat eu) dar tu se pare ca vrei sa ma provoci.. :thumbsup:

 

Nu e ureche muzicala (de unde ai scos-o?) e zgomotul tachetilor la rece si a altor zeci de batai/jocuri care in scurt timp sunt/vor fi lubrefiate prin prezenta uleiului.

(..chiar nu imi doresc o denaturare a topicului in "directia" a ceea ce afirm eu, sau cum "tratez" eu motorul.)

...Daca asa scrie in carte dupa recomandarile constructorilor, NU FACETI ca mine! :good: :friends:

 

E evident acum la ce am dat replica de mai sus, sau trebuie sa detaliez ?

Un argument logic e ceea ce scrie in cartea masinii. si nu - nu incerc sa te provoc.

 

Spun doar ca nu e corect sa recomanzi o practica, fara a oferi si argumente sustinute de "ceva". Nu doar ca "asa faci tu" si "asa suna mai bine".

 

Si +1 pentru ultimul paragraf.

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Masina trebuie lasata aproximativ 1 min la relanti, pentru lubrifiere, nu mai mult. Apoi se pleaca cu ea fara exagerari in acceleratie, turatie constanta, schimb la aprox. 2500 RPM. Toate acestea pana cand temperatura motorului ajunge la una optima rularii lui. Cu atat mai mult, pentru cei cu DPF, nu o lasati sa toarca la relanti o vesnicie.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am descoperit problema consumul de ulei,cel putin la mine este turbo.in prima poza se vede turbo perfect curatat de ulei si dupa nici un minut de mers la relanti s-a umplut de ulei.

 

Pai asta am tot zis aici sau pe alt thread cred ca tot cu aceeasi problema a motoarelor M47. Uleiul se pierde pe la turbina si nu prin alte zone "oculte" cum tot sustin unii, doar ca sa nu recunoasca. La motorul asta de pe E90, turbina a fost de la inceput calcaiul lu' Ahile. Ori pica ori o da pe ulei. Cred ca pana la urma, asa cum mi-a mai zis cineva din domeniu, s-ar parea ca turbina asta-i subdimensionata pentru motorul asta sau pt puterea care I se cere. Cumva e fortata, lagarele axului sunt fortate si prin urmare incepe sa arunce uleiul, sa-l scape.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

am descoperit problema consumul de ulei,cel putin la mine este turbo.in prima poza se vede turbo perfect curatat de ulei si dupa nici un minut de mers la relanti s-a umplut de ulei.

Probabil ca are si joc mare axial.. a mea turbina are joc si se umple de ulei. Si probabil de aceea in ultimul timp, peste 1k km facuti motorul a cerut inca un litru..

 

Totusi ulei pe axul turbinei TREBUIE sa ajunga! Deci :yes: trebuie sa existe si o pelicula de ulei pe peretii intercooler-ului si furtunele lui creata de cetrifuga sau vapori..

Link to comment
Share on other sites

cam cat ar mai merge asa turbina aceasta?

 

Daca nu are joc, o sa mai mearga, nu-I problema. Doar ca o sa arunce uleiul ba pe evacuare, ba prin intercooler spre admisie. Daca cantitatea de ulei consumata nu-I exagerata si prin urmare nu se justifica inca o turbina noua, te vei obisnui sa ai tot timpul la tine un bidon de 1L de ulei. Pana la urma BMW nu degeaba spune in manual ca un consum de pana la 0.7L/1000Km nu se considera defect si-ti si recomanda tot prin manuale sa ai tot timpul cu tine "o litra" de ulei :) Cumva recunosc singuri ca motorul mananca ulei. Audi zice mai rau: 1L/1000Km Oricum am tot discutat despre aceste aspecte.

Link to comment
Share on other sites

cam cat ar mai merge asa turbina aceasta?

cand axul incepe sa aiba joc longitudinal si chiar atinge cu paletii partea fixa trebuie schimbata, rectificata; probabil atunci incepe sa si fluiere..

 

...sau un joc in ax si o racire necorespunzatoare. dupa o "forja" de drum lung... face rectificarea/schimbul si mai curand.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

nu fluiera si nici nu are joc axial din ce am observat ca nu am putut sa trag bine de ax sa vad,are un pic de joc radial.ulei imi cere 1l la 3000km.cred ca nu scapa numai pe partea de intercooler. nu are nimic daca imi baga atata ulei pe admisie?

 

Ulei asa cum am mai zis iti baga si pe evacuare, dar si prin intercooler spre admisie. Cantitatea de ulei, 0.3L/1000km este relativ mica sa provoace ceva rau. Si daca ajunge sa-l arda in camera de ardere, fumul rezultatat va fi insesizabil.

Link to comment
Share on other sites

deci pana nu incepe sa fluiere sau sa nu mai traga pot merge linistit cu ea sa inteleg?

Eu nu ma "agit" :notworthy: deocamdata, daca nu incepe sa suiere, nu imi fac calcule sa bag bani in turbina.

In schimb, ma gandesc ca probabil catalizatorul nu se simte prea bine(poate) prea mult ulei ajungand in el scapat de turbina... si n-as vrea sa ii scurteze viata. Sigur aici poate stiu altii mai mult (nu am DPF).

 

(Sa vina vara si mai vad.. daca umblu la ea)

 

As vrea sa pot sa fac un filmulet, sa arat si la altii ce joc poate avea axul turbinei :puke:

e drept ca nu o "duc" in 3000 rpm decat rar. 2000-2500 cel mai frecvent la regim.

 

Zic sa mergi linistit, dar las-o sa isi ia ulei, sa se incalzeasca motorul, ca asta e cel mai rau fapt pentru turbina; sa n-aiba ulei! :nono: Dar sa nu mai stam mult :offtopic:

Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

am evacuarea libera,dpf si cat off.tu ce consum ai la a ta?

De cand am masina am pus mai tot timpul cate 50 litri si am mers pana la (primul) bip din bord (care se aude la +/- 2-3 km din cei 100 de km senmalizati ca as mai putea merge..) si fac 840-870 km in anotimp rece (vara poate inca 10-20km in plus) pe ceasul kilometrajul auxiliar din bord si cautam sa alimentez cat mai curand. Fac multe drumuri in afara orasului, pana in 50km cel mai frecvent, deci nu distante foarte lungi.

 

Daca intrebi de ulei, am zis mai sus, cu siguranta nu pun 1 litru imediat dupa prima mie de km de la schimb! ;)

Mi-as fi dat seama si nu mi-ar fi greu sa recunosc; folosesc inca 0W40 care probabil (la km ei..) pana ajunge la regim nu cred ca mai retine uleiul multe lucruri, ca sa nu iasa pe teava de asapament. Ma gandesc serios sa trec la 5W40 de la Shell; dar vreau sa il pun pe cel mai ieftin LL-01 :o si sa il schimb la fel de la fiecare 11-12k km. ... Singurul mare dezavantaj a lui LL-01 fata de LL-04 recomandat pentru diesel e ca 04 e un "detergent" mai bun si recomandabil DPF-urilor, daca nu ma insel :blush:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

a mea suiera de noua ( acum are vreo 45k km, dar nu are joc de loc la ax. cred ca depinde de turbina.. e aia de mitsubishu.

si a mea la pornire, mai ales iarna da un puf de fum albastru. dar in mers e ok ... si vara nu scoate deloc.

singuru mod in care aflii e ori sa stai sa pice ceva ori sa mergi la service sa desfaci motorul si sa vezi ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

a mea suiera de noua ( acum are vreo 45k km, dar nu are joc de loc la ax. cred ca depinde de turbina.. e aia de mitsubishu.

si a mea la pornire, mai ales iarna da un puf de fum albastru. dar in mers e ok ... si vara nu scoate deloc.

singuru mod in care aflii e ori sa stai sa pice ceva ori sa mergi la service sa desfaci motorul si sa vezi ce si cum.

 

Si a ta consuma ulei?

Eu am aceeasi problema cu raulnicolae. Nu am joc pe ax deloc, nici radial nici axial, dar am un consum de 1l la 10k. Furtunul de admisie intre debitmetru si turbina este captusit cu o pelicula sanatoasa de ulei, la baza debitmetrului este o balta de ulei, ramane sa vad daca am ulei in intercooler si cat.

 

am descoperit problema consumul de ulei,cel putin la mine este turbo.in prima poza se vede turbo perfect curatat de ulei si dupa nici un minut de mers la relanti s-a umplut de ulei.

 

Spune-mi si mie cu ce ai curatat turbina ca sa poti face testul asta?

Link to comment
Share on other sites

Si a ta consuma ulei?

Eu am aceeasi problema cu raulnicolae. Nu am joc pe ax deloc, nici radial nici axial, dar am un consum de 1l la 10k. Furtunul de admisie intre debitmetru si turbina este captusit cu o pelicula sanatoasa de ulei, la baza debitmetrului este o balta de ulei, ramane sa vad daca am ulei in intercooler si cat.

 

 

 

Spune-mi si mie cu ce ai curatat turbina ca sa poti face testul asta?

Sunt segmentii din ea uzati chiar daca nu are joc axul. Sunt 2 segmenti, unul pe rotorul de admisie si unul pe rotorul de evacuare.

Edited by alinyda3000
Link to comment
Share on other sites

Sunt segmentii din ea uzati chiar daca nu are joc axul. Sunt 2 segmenti in fiecare cap la rotor.

 

Cum ti-ai dat seama ca-s segmentii uzati? Daca ar fi intr-adevar uzati, ar trebui sa-i dea cu fum albastru pe evacuare, avand in vedere ca uleiul scapa de segmenti si ajunge in camera de ardere. Corect? Pe de alta parte, ar trebui sa aibe probleme cu pornirea, avand in vedere ca diesel-ul porneste prin comprimarea motorinei. Ca sa elimini aceasta cauza, se poate face totusi un test de compresie, dar atata timp cat agregatu iti porneste din prima, fara balbaieli si face acest lucru bine chiar si iarna, e un indicator ca segmentii nu prea sunt dusi. Motorul asta, M47, mananca ulei ori pe la turbina(de cele mai multe ori) ori prin gazele de carter pe la filtrul epurator. Inclin mai mult balanta spre turbina, O-ring-urile de etansare de la lagarele axului. E cam subdimensionata turbina pentru motorul asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum ti-ai dat seama ca-s segmentii uzati? Daca ar fi intr-adevar uzati, ar trebui sa-i dea cu fum albastru pe evacuare, avand in vedere ca uleiul scapa de segmenti si ajunge in camera de ardere. Corect? Pe de alta parte, ar trebui sa aibe probleme cu pornirea, avand in vedere ca diesel-ul porneste prin comprimarea motorinei. Ca sa elimini aceasta cauza, se poate face totusi un test de compresie, dar atata timp cat agregatu iti porneste din prima, fara balbaieli si face acest lucru bine chiar si iarna, e un indicator ca segmentii nu prea sunt dusi. Motorul asta, M47, mananca ulei ori pe la turbina(de cele mai multe ori) ori prin gazele de carter pe la filtrul epurator. Inclin mai mult balanta spre turbina, O-ring-urile de etansare de la lagarele axului. E cam subdimensionata turbina pentru motorul asta.

Faci o confuzie, segmentii din turbo am spus nu ai motorului. Edited by alinyda3000
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.