Jump to content

Noul BMW Seria 2 Active Tourer


X X L

Recommended Posts

La nivel macro toate sunt gandite extrem de bine, iar actionarilor acestor giganti (pe romaneste) "li se cam rupe" de identitatea marcii.

 

Cam asa sta treaba, nu poti tine la identitatea marcii cu riscul falimentului, chiar daca marca e premium. Traiesti din vanzari, si iei in calcul toate segmentele ce iti pot aduce venituri.

Totusi, treaba asta cu tractiunea fata e o blasfemie :). Au intentionat sa puna tractiune fata inca de la lansarea seriei unu, si au renuntat pana la intrarea in productie, devenind prima compacta cu tractiune spate de pe piata.

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

 

dar ai vazut rezultatul votului ?

 

Cred ca BMW a copiat Kia - 38 %

 

Cred ca cei de la Kia au copiat BMW - 13 %

 

Sunt asemanari intamplatoare, nu a copiat nimeni, nimic - 44 %

 

Nu seamana deloc intre ele- 5 %

 

pe principiul "seamana, dar nu rasare" este evident ca masinile seamana, insa doar din lateral, caci restul liniilor sunt complet diferite

Link to comment
Share on other sites

Oricum ar fi e de cacat rau mai ales ca BMW a aparut dupa KIA.

 

E prea izbitoare asemanarea din lateral, pana si jantele sunt aprope identice.

 

O fi vre-un informator la BMW care a dat detalii catre KIA :)))))

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

nu poti sa ii condamni. pana la urma suntem prea mici sa intelegem toate deciziile lor. sunt convins ca in spate stau ani de studii, cercetari si statistici.

 

Situatia e mult mai simpla si apropiata de piata. Adica acolo unde iti cumperi legume.

 

Avem masinile X, Y, Z. Avem vanzarile astea. Altii au masinile G, J, L cu vanzarile astea. Bun. Intre ele ar fi asta iar dupa impactul conceptului X estimam ca am vinde x k exemplare. Ce ne trebuie?

 

- motor - avem

- suspensie - avem

- electronica - avem

 

Bun. Ne mai trebuie pt caroserie table, geamuri, faruri si ce mai e specific si cam atat. Cat ne costa? Atatea sute de mil de euro. Bun. Ne scoatem banii si avem profit. Hai la treaba.

 

Se aleg managerii si incep negocieri. Si cam atat.

 

negocieri incep pt piesele modelului nou dar si pt piese pt care se exista contracte in derulare. Daca initial estimai 5 mil din componentele X, acum ca vei cumpara 6 mil, vrei un pret mai mic. Cu o serie noua, maresti si profitul pt seriile vechi.

 

Sa scoti un nou model e relativ usor. Sa scoti o intreaga platforma e mult mai greu.

Link to comment
Share on other sites

Mda... pana la urma Nokia a ales opusul, a tinut cu dintii de Symbian pentru ca e "the one", a refuzat cu vehementa noile sisteme de operare folosite de concurenta desi piata le savura din plin... si dus a fost...

E si asta un aspect deloc de neglijat. Pana la urma profitul e singurul care vorbeste. Nu mai conteaza absolut nimic in rest.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

[...] mai ales ca BMW a aparut dupa KIA.

aici esti in eroare... BMW Active Tourer Concept a aparut inante de KIA Carens

 

O fi vre-un informator la BMW care a dat detalii catre KIA :)))))

mai degraba buni copiatori la coreeni... nu am vazut prea multe masini coreene, nu doar de la KIA, care sa nu se fi inspirat cel putin la un capitol major de la modelele "vestice"

Link to comment
Share on other sites

Corect Butzy, sunt perfect de acord cu afirmatia ta.

 

Cataline, nu te opreste nimeni sa iti iei un M3, M4, M5, M6...sau chiar si un 335i, 535i sau 550i pentru a simti "spiritul sportiv" al marcii nu? :p

 

Concurenta este foarte mare la nivelul ala, daca Mercedes scoate un model nou, automat si ceilalti trebuie sa scoata ceva similar.

 

Iar motoarele astea mici si supra-dopate probabil sunt calea lina catre electric. La un moment dat, cand vor fi motoarele electrice mai raspandite, mai performante si mai accesibile (deasemenea si reteaua de incarcare), omul o sa zica: pai ce sa mai stau cu rasnita asta de motor in 3 cilindri (nu feeling, nu sunet, nu nimic...plus taxe de ma indoaie), mai bine imi iau electric si gata.

 

La nivel macro toate sunt gandite extrem de bine, iar actionarilor acestor giganti (pe romaneste) "li se cam rupe" de identitatea marcii.

 

Deocamdata, dar peste 10-15 ani??? Deja downsize-ul este in plina dezvoltare, exemplul cel mai elocvent fiind noul BMW X5 care a implementat motorul in 4 cilindri cu "haptezeci" de turbine, adica "dopat" la maxim si dus la extrem din care scoate 'nspe versiuni de putere. Deja se observa ca celebrele L6 si V-urile incep sa se rareasca.

Ziceai de motoare mari gen 335i, pai uite ce-au facut cu F30, singurul motor in 6 cil l-au pus pe 335i (cu cilindrata 3000, evident), deja celebrul 330i autentic nu mai exista (asa cum au fost pe e46 si e90/e92, iar cu 328-ul ce-au facut, au eliminat motorul L6 care a fost pus inca de pe vremea e36 pana la e90 inlusiv, iar pe F30 328i au bagat un L4 de 2.0l care i-a stors toata puterea din el cu ajutorul a 7000 de turbine. Deci unde e spiritul asta "sportiv" al marcii, si daca se va continua asa, peste ani si ani cand vom vedea motorase in 3 cil puse pe Z-uri sau seriile 1,3 etc care behaie mai rau ca o capra insa "umflate" la refuz cu sute de "martoage" putere, unde mai e spiritul sportiv al marcii?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Deocamdata, dar peste 10-15 ani??? Deja downsize-ul este in plina dezvoltare, exemplul cel mai elocvent fiind noul BMW X5 care a implementat motorul in 4 cilindri cu "haptezeci" de turbine, adica "dopat" la maxim si dus la extrem din care scoate 'nspe versiuni de putere. Deja se observa ca celebrele L6 si V-urile incep sa se rareasca.

Ziceai de motoare mari gen 335i, pai uite ce-au facut cu F30, singurul motor in 6 cil l-au pus pe 335i (cu cilindrata 3000, evident), deja celebrul 330i autentic nu mai exista (asa cum au fost pe e46 si e90/e92, iar cu 328-ul ce-au facut, au eliminat motorul L6 care a fost pus inca de pe vremea e36 pana la e90 inlusiv, iar pe F30 328i au bagat un L4 de 2.0l care i-a stors toata puterea din el cu ajutorul a 7000 de turbine. Deci unde e spiritul asta "sportiv" al marcii, si daca se va continua asa, peste ani si ani cand vom vedea motorase in 3 cil puse pe Z-uri sau seriile 1,3 etc care behaie mai rau ca o capra insa "umflate" la refuz cu sute de "martoage" putere, unde mai e spiritul sportiv al marcii?

 

=)) m-am distrat maxim. But I see your point !

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Peste 10 ani cand o sa fie numai motoare in 3 cilindri, iti vand eu V8-ul la suprapret :)))

 

Lasand gluma, inteleg ce zici tu si intr-o masura iti impartasesc nelinistea.

 

Pe de alta parte insa, daca te uiti un pic doar pe forum aici la cati opteaza pentru motoarele de 2 litri, doar prin prisma taxelor, consumului, asigurarii, etc...realizezi ca de fapt asta cere piata.

 

Problema care ne doare de fapt cred ca e fiabilitatea (sau mai bine zis lipsa ei), odata cu presiunea asta de reducere a costurilor si optimizare a raportului cilindree / putere.

 

Piata cere mereu mai multi cai de la motoarele noi, insa nu realizeaza ca odata cu asta scade fiabilitatea sau creste pretul, datorita materialelor mai scumpe folosite. Mi-ar placea sa vad sincer motoare optimizate sa consume mai putin si sa fie mai fiabile, dar cu "numai" 150CP din 2000cmc.

 

O sa ajunga masinile de serie sa prinda suta in 2 secunde, dar te va tine motorul maxim 50.000km :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Peste 10 ani cand o sa fie numai motoare in 3 cilindri, iti vand eu V8-ul la suprapret :)))

 

Lasand gluma, inteleg ce zici tu si intr-o masura iti impartasesc nelinistea.

 

Pe de alta parte insa, daca te uiti un pic doar pe forum aici la cati opteaza pentru motoarele de 2 litri, doar prin prisma taxelor, consumului, asigurarii, etc...realizezi ca de fapt asta cere piata.

 

Problema care ne doare de fapt cred ca e fiabilitatea (sau mai bine zis lipsa ei), odata cu presiunea asta de reducere a costurilor si optimizare a raportului cilindree / putere.

 

Piata cere mereu mai multi cai de la motoarele noi, insa nu realizeaza ca odata cu asta scade fiabilitatea sau creste pretul, datorita materialelor mai scumpe folosite. Mi-ar placea sa vad sincer motoare optimizate sa consume mai putin si sa fie mai fiabile, dar cu "numai" 150CP din 2000cmc.

 

O sa ajunga masinile de serie sa prinda suta in 2 secunde, dar te va tine motorul maxim 50.000km :)

Pai deaia incerc sa "trag" tare, poate in max 1-2 ani apuc sa-mi iau si eu un V8 veritabil, ca sa nu ajung in situatia in care, peste 10 ani, sa-ti cumpar tie V8-ul la suprapret.poke.gif

Oricum stai linistit ca e un "sambure" de adavar in asta...

In fine, ai si tu perfecta dreptate, si as fi si eu deacord daca pe langa aceste motorele/motorase sa continue cu motoarele care au consacrat aceasta marca, respectiv V8, V10, V12. Stiu ca aceste masini nu se vand in numar atat de mare cum se vand celelalte, insa chiar si in segmentul asta vor exista

intotdeauna "nebuni" care sa se bucure de astfel de motoare; si de pe urmele lor, ne putem bucura si noi astia cu "buzunare mai goale" prin revanzarea lor de catre cei ce le-au cumparat de noi.

Link to comment
Share on other sites

Decat sa investeasca in liniile de productie pentru seria asta, mai bine investeau in fiabilitatea modelelor consacrate. :thumbsdown:

 

Da, si mai bine ii lasau pe francezi sa faca monovolume ! E febletea lor !

 

Cu 1.5 Dci de pe Logan, sau cel de pe MB clasa A?! :)

 

+1

 

Ce se mai feresc sa spuna ca ala e motorul. Numai abureli, ca e optimizat de MB, ca alt soft, numai povesti.

 

Nu vad argumentele logice pentru care ai cumpara un A si nu o oricare alta compacta. In afara de steaua de pe capota. Cum nu vad de ce un Citan si nu un Kangoo.

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Inteleg ratiunile financiare dar urasc genul asta. Ei nu faceau asa.

Este platforma inceputa cu noul Mini si pe care va fi construit si urmasul lui F20.

 

Adio propulsie la clasa asta, e prea scumpa :(

 

Si pe termen lung vor pierde. E8x si F2x tocmai prin asta se diferentiau de restul compactelor. Ca erau tehnic vorbind BMW-uri autentice, propulsie + longitudinal, la cerereA clientului cu bani chiar L6.

 

Spunea unul odata, un mare economist, profesor la o universitate din UK, "nu va bateti cu chinezii in preturi si modele, va vor ucide, ieftin si mult asta stiu sa faca cel mai bine. Faceti ce stiti voi sa faceti mai bine si mai scump si asa veti rezista" asta apropo si de economia D care a externalizat cel mai putin dintre toti spre china si a trecut cel mai bine dintre toate prin criza!

Link to comment
Share on other sites

Eu vad de ani de zile, an de an, targeturi de reducere a cheltuielilor. Nu mentinere ci reducere!

 

Bugetele de proiectare scad, timpul de proiectare scade, teste nu se mai fac ca inainte, buget pt componente mai mic in conditiile in care profitul creste.

 

Deci nu ai cum sa ramai cu aceleasi filosofii cand tu tot tai din bani.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.