Va salut din nou!
A trecut un an de cand am postat noutati legate de masina. S-au intamplat multe intre timp ..si bune si mai putin bune.
Intr-un final a trebuit sa schimb motorul din fabrica 1.8 m40 pe curea si am decis sa merg pe 1.8 IS m44 (1.9 benzina).
Se simte o diferenta destul de mare intre cele doua motoare. Sincer sunt multumit de alegerea mea, 1.8 is m44 e ca un mini 6 cilindrii

Singurele probleme intalnite dupa swap au fost legate de ews care s-a prajit dupa ce am ramas fara baterie si pe urma a trebuit sa-i fac bypass.
Dupa o pauza de jumatate de an, timp in care nu am mers cu masina din cauza problemei de ews, am schimbat suspensiile reglabile pe duritate cu altele reglabile pe inaltime. Pot sa setez acum drop-ul atat pe fata cat si pe spate.
A urmat inlocuirea puntii spate de pe tamburi cu una pe discuri, alte conducte de frana, suruburi excentrice, discuri noi fata spate si placute noi fata spate. Dupa ce am ridicat-o pe elevator observai ca trebuiesc schimbate si flansa cardan, tampoane cutie, ulei diferential, ulei cutie si alte mizilicuri.
Si acum la partea de estetica... Am schimbat farurile cu altele oem la care am pastrat sticlele intermediare. Am pus un eleron LTW din plastic (pe care l-am fixat cu suruburi direct in haion), am schimbat haionul (care ruginea non stop; a fost un chin sa mut instalatia electrica de pe unul pe celalalt fara sa tai fire).
Apoi mi-am zis ca ar fi bine sa asortez un pic masina si am schimbat stopurile si semnalizarile (care erau albe) cu cele pe portocaliu si rosu. Aveam eu un fetish ca pe masina rosie merg mai bine elemente portocalii decat albe.
Dupa inca o pauza am decis sa vopsesc toata masina. Am mers pe aceeasi culoare ca cea de fabrica, si adica Brilliantrot (vopsea cu lac) si am vopsit-o pe Sonia (asa cum ii zic eu). Am mers personal sa dau toate piesele jos pentru vopsire pentru ca sincer nu mai am incredere in mesterii din zilele noastre. Pe partea de tinichigerie n-au fost probleme, doar cateva iregularitati pe liniile caroseriei. Daca tot am vopsit masina, am vopsit si etrierii in Bavaria Blue (vopseaua din sigla BMW) cu vopsea termorezistenta si lacuita. Au iesit de vis!
Initial am avut sa pun set de jante Motorsport DS1 17 inch 7.5J toate 4, et 40, foarte usoare si rezistente, pe care sa le fac aurii. Dupa ce le-am achizitonat (direct sablate) am realizat ca erau sablate prea dur si exista o posibilitate foarte mare sa iasa vopseaua cu o textura de coaja de portocala ...asa ca am renuntat la ele. Am pus intre timp alte jante Motorsport care vor sta pe masina pana am toti banii sa pot lua un set de BBS RC 090.
La interior am pus panourile termoizolante si am schimbat panourile de usi cu altele de individual din piele naturala. M-am pacalit cu aceste panouri ...adica sunt ok, au toate prinderile pe ele dar vanzatorul nu a mentionat doua aspecte: 1. ca erau de touring (astfel panourile din spate au colturile un pic mai scurte decat cele de sedan. au picat totusi perfect dar a ramas un spatiu gol pana in capatul coltului) si 2. ca initial au fost gri si le-a vopsit el repede cu spray-ul ca sa mi le vanda mie, ca eu aveam nevoie de panouri negre. Asadar iar imi caut panouri de usi

)
Si poze cu rezultatul final