Jump to content

"Problema" frane E46


Recommended Posts

Saluatre tuturor,

 

Vin cu o mica/mare problema si sper ca cineva sa o fi patit si sa o fi rezolvat.

Totul incepe cu masina mea, un E46 316iA(motor N42) din 2004. Cam de 1-2 luni au inceput probleme cu franele, ramaneam fara servo in momentele cel mai critice, la modul ca frana, pana la un punct apoi pedala se intarea si trebuia sa tin de volan un pic ca sa ma opresc sau la semafor cand stateam pe loc, pedala o lua in sus daca nu o tineam apasata cu toate forta. Cand era mai rece afara, mergea exact ca-nainte.

 

Lucrari facute la ea implica, prima oara schimbat lichid de frana(era murdar) au urmat apoi, discuri+placute fata/spate, schimbat pompa vacuum(cea veche pierdea ulei si chipurile nu mai facea vacuum cum trebuie, schimbat conducta de vacuum care intra in tulumba de servo, mai exact piesa numarul 6 de aici

 

Comportamenul masinii s-a schimbat, frana raspunde maine, doar ca nu constant, lichidul de frana e murdar iar dupa nici 2 luni. Pedala tot mi se intareste in trafic uneori cand franez progresiv si evident turatia masinii scade. Mecanicul(englez spurcat) imi zice ca e normal cand tin apasata pedala consum vacuumul din sistem(serios?! pompa e pusa pe arborele cotit care se invarte si la relantiu nu?). Nu ma dau eu mare cunoscator in mecanica, dar masina asta avea pedala moale in orice pozitie inainte dupa ce porneam motorul, acum dimineata pe rece, in loc sa am macar jumate de pedala ca orice masina cu servo cu motorul oprit, pedala e bocna. Inca o chestie ciudata pe loc daca o turez pe la 3000 de ture, servo-ul merge ca uns, cum incepe sa scada turatia, pedala se ridica cu tot cu piciorul meu, rezultand lipsa de servo.

 

De mentionat si faptul ca pe conducta de vacuum am gasit ulei sau vapori de ulei. S-o fi contaminat tulumba de servo?

Link to comment
Share on other sites

am patit si eu asta ,...problema e ca pompa de vacum scapa ulei si iti varsa ulei in tulumba de frana ca urmare nu mai ai vacum , eu am schimbat pompa vacum si tulumba si s-a rezolvat , e o problema clasica la N42 . nu lasa asa , se agraveaza cand e lumea mai draga ramai fara frane . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

el zice ca a schimbat pompa de vacuum

tulumba e plina de ulei , asa am facut si eu am schimbat pompa vacuum si degeaba , cel mai probabil membrana e distrusa , daca introduce un furtunas in ea il va scoate plin de ulei , eu am tras tot uleiul din ea cam 100 ml si nimic , probabil uleiul a terminat membrana , acolo trebuie sa fie uscat

Link to comment
Share on other sites

tulumba e plina de ulei , asa am facut si eu am schimbat pompa vacuum si degeaba , cel mai probabil membrana e distrusa , daca introduce un furtunas in ea il va scoate plin de ulei , eu am tras tot uleiul din ea cam 100 ml si nimic , probabil uleiul a terminat membrana , acolo trebuie sa fie uscat

 

ai dreptate,de aia iam zis sa schimbe servofrana.

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate,de aia iam zis sa schimbe servofrana.

acum vad ca are si automata cum era a mea , sentimentul de nesiguranta e maxim , efectiv cand stateam pe loc aveam senzatia ca pleaca masina de sub mine , trebuia sa apas f tare pedala ca sa stea pe loc . Lipsa de servofrana , mai rau ca o dacie .Era aleatoare treaba ,debutase usor o data de doua ori pe luna si apoi zilnic pana m-am decis sa schimb tot . initial conducte , supapa , apoi servofrana , pana am citit pe un forum ca daca a cedat pompa face praf si servofrana .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

@ovy, furtunul cu tot cu supapa e schimbat, asa am observat uleiul in interiorul celui vechi.

Concluzie, trebuie schimbata tulumba. La cati bani mi-a cerut pana acum, ma gandesc sa trec la un motor de 6 cilindri, eventual coupe:)

Multumesc tuturor pentru parerile pertinente si sfaturi, ca intotdeauna am stiut ca ma pot baza pe oameni cu experienta in hibele unor masini mai batrane.

Intr-o zi poate imi voi prezenta si eu "bolidul" meu nazdravan, pana atunci, noapte buna si un weekend placut!

Link to comment
Share on other sites

@ovy, furtunul cu tot cu supapa e schimbat, asa am observat uleiul in interiorul celui vechi.

Concluzie, trebuie schimbata tulumba. La cati bani mi-a cerut pana acum, ma gandesc sa trec la un motor de 6 cilindri, eventual coupe:)

Multumesc tuturor pentru parerile pertinente si sfaturi, ca intotdeauna am stiut ca ma pot baza pe oameni cu experienta in hibele unor masini mai batrane.

Intr-o zi poate imi voi prezenta si eu "bolidul" meu nazdravan, pana atunci, noapte buna si un weekend placut!

 

Aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat tot cu tulumba.

Din pacate se schimba mai greu decat ce ai mai inlocuit pana acum si s-ar putea sa te coste manopera mai mult (eu am riscat si am pus una din dezmebrari la 30 lei care s-a dovedit ca e foarte buna - daca nu intra ulei in ele cum am patit noi ar trebui sa fie ok)

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat tot cu tulumba.

Din pacate se schimba mai greu decat ce ai mai inlocuit pana acum si s-ar putea sa te coste manopera mai mult (eu am riscat si am pus una din dezmebrari la 30 lei care s-a dovedit ca e foarte buna - daca nu intra ulei in ele cum am patit noi ar trebui sa fie ok)

de curiozitate inainte sa o schimbi aveai pedala de frana mai tare ? si dupa ce ai schimbat-o a devenit mai moale?... iar frana tine perfect?

 

La mine se manifesta in felul urmator, inainte aveam niste frane super super eficiente, doar atingeam un pic pedala si efectiv "ma lipea de parbriz", pedala fiind moale , normala zic eu. Dupa ce am schimbat toate placutele (JURID erau cele din Germania), am pus TRW (imi pare rau sincer ca am ales astea doar poate nu e de la ele), pedala este mai tare si nu mai tine cum tinea inainte, dar tine. Am refacut aerisire, lichid frana ATE, pompa vacuum am umblat la ea o data cu scurgerile specifice N42 (schimbat oringuri + cel mare din interiorul ei).

Tulumba oare? sau poate am nimerit eu niste prostii de placute, oricum abia astept sa le schimb. De exemplu daca fac 5-6 pedale rapid consecutiv se intareste pedala, daca iau piciorul o las 1 sec si apas iar e normala chipurile... dar am auzit ca ar fi normal asta nu imi amintesc daca se intampla si inainte.

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

cand s-a dus servofrana/tulumba aveam pedala tare ca atunci cand e motorul oprit si trebuia sa calc foarte tare pedala sa opresc masina.

dupa ce am schimbat-o era sa musc din volan de cateva ori pt ca ma obisnuisem sa fortez frana :)

daca e la fel ca la mine eu as face urmatorul test: apesi frana cu motorul oprit si daca se inmoaie si se apasa sesizabil pedala la pornirea motorului e ok vacuumul si servofrana;daca pedala ramane la fel de tare sau se mai lasa dar foarte putin dupa pornire..nu merge servofrana.

Link to comment
Share on other sites

cand s-a dus servofrana/tulumba aveam pedala tare ca atunci cand e motorul oprit si trebuia sa calc foarte tare pedala sa opresc masina.

dupa ce am schimbat-o era sa musc din volan de cateva ori pt ca ma obisnuisem sa fortez frana :)

daca e la fel ca la mine eu as face urmatorul test: apesi frana cu motorul oprit si daca se inmoaie si se apasa sesizabil pedala la pornirea motorului e ok vacuumul si servofrana;daca pedala ramane la fel de tare sau se mai lasa dar foarte putin dupa pornire..nu merge servofrana.

Cu motorul oprit se intareste (lucru normal), iar la pornirea motorului se inmoaie (lucru normal), deci pare a fi ok. Atunci nu imi ramane decat sa schimb TRW-urile astea care le am de 30-35 mii si inca au "carne" la greu (au mai mult de jumatate)... sunt foarte dure, se tocesc extrem de greu ceea ce nu ma incanta daca ma gandesc la discuri.

 

Ma voi orienta spre ate sau textar, sau poate chiar JURID cu care a venit din Germania (exceptionale, fara cuvinte).

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, confirm ca dupa schimbarea tulumbei totul a revenit la normal.

O singura chestie ma deranjeaza, lichidul de frana este murdar din nou, sa curat conductele de frana sa vad daca se mai murdareste?

Inca o chestie care am observat-o in seara asta dupa atata timp, discurile pe spate sunt mult mai fierbinti decat cele pe fata in conditii de mers normal. Ar trebui sa fiu ingrijorat din cauza etrierilor sau "asa face toate automatele?" :)

 

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, confirm ca dupa schimbarea tulumbei totul a revenit la normal.

O singura chestie ma deranjeaza, lichidul de frana este murdar din nou, sa curat conductele de frana sa vad daca se mai murdareste?

Inca o chestie care am observat-o in seara asta dupa atata timp, discurile pe spate sunt mult mai fierbinti decat cele pe fata in conditii de mers normal. Ar trebui sa fiu ingrijorat din cauza etrierilor sau "asa face toate automatele?" :)

 

LE: Am observat ca jantele pe spate prezinta mult mai mult praf de ferodou decat cele pe fata, tind sa trag concluzia ca mai mult franeaza spatele decat fata, ma insel?

Edited by bl00r
Link to comment
Share on other sites

Iti intra mizerie pe instalatie pe la pistoanele de la etrier pentru ca au garniturile praf. Poti pune mana pe jante dupa o tura prin oras sa vezi daca jantele din spate sunt mai calde/fierbinti decat cele din fata. Daca is mai calde pe spate inseamna ca iti raman blocate pistonasele la etrieri pe spate , de aici si praful de ferodo.

 

Situatie similara am avut si eu si am inlocuit garniturile la pistoane, iar cand am scos pistoanele din etrier, in spatele lor era plin de pamant si rugina.

Link to comment
Share on other sites

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, confirm ca dupa schimbarea tulumbei totul a revenit la normal.

O singura chestie ma deranjeaza, lichidul de frana este murdar din nou, sa curat conductele de frana sa vad daca se mai murdareste?

Inca o chestie care am observat-o in seara asta dupa atata timp, discurile pe spate sunt mult mai fierbinti decat cele pe fata in conditii de mers normal. Ar trebui sa fiu ingrijorat din cauza etrierilor sau "asa face toate automatele?" :)

 

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, confirm ca dupa schimbarea tulumbei totul a revenit la normal.

O singura chestie ma deranjeaza, lichidul de frana este murdar din nou, sa curat conductele de frana sa vad daca se mai murdareste?

Inca o chestie care am observat-o in seara asta dupa atata timp, discurile pe spate sunt mult mai fierbinti decat cele pe fata in conditii de mers normal. Ar trebui sa fiu ingrijorat din cauza etrierilor sau "asa face toate automatele?" :)

 

LE: Am observat ca jantele pe spate prezinta mult mai mult praf de ferodou decat cele pe fata, tind sa trag concluzia ca mai mult franeaza spatele decat fata, ma insel?

 

cat a costat tulumba? si ce firma? e greu de schimbat?

 

Tulumba = pompa servofrana?

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

@Dev&Service Premium o sa-i rog pe cei de la service saptamana asta cand fac revizia sa se uite la garnituri, eventual sa regleze frana de mana(tine cam sus)

@raul_bog 147 de lire de la ATE. Cei din service mi-au zis ca a durat vreo 4 ore, sunt multe de scos de acolo, inclusiv pompa de ABS si demontat niste chestii prin interiorul masinii ca sa ajunga la pedala.

Cred ca se poate numi pompa de servofrana, chiar daca nu e pe sistemul clasic, angrenata de curea. In Anglia i se mai spune si Brake Booster.

Cert e ca N42-urile ca motoare sunt genial de prost concepute. Au multe hibe care nu au fost rezolvate cu timpul. Din pacate nu am avut de ales, dar nu regret chiar daca-mi aud de la prietena ca o sa ajung sa o cumpar inca o data daca continui sa bag bani in ea :).

Ai cumva aceeasi problema? Daca da, trebuie schimbat pompa de vacum, piesa numarul 6 de aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AZ71&mospid=47632&btnr=34_1207&hg=34&fg=27 si tulumba.

M-a costat destul de multi bani aici, in Romania sigur iesi la jumate de pret, sper sa nu mai am mari lucrari de facut la ea prea curand pentru ca-mi da planurile de vacanta peste cap.

Edited by bl00r
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Salutare, si eu am problema cu sistemul de franare,(n42), initial am ramas fara servo, pedala era tare, am schimbat tulumba, apoi am observat ca se franau rotile in mers(acumula vacum, pana se blocau) am schimbat, din nou tulumba si pompa de frana, fara nici un rezultat... Dupa 5/10km,se blocheaza rotile... Daca scot furtunul de vacum din tulumba, eliberez vacumul si rotile se deblocheaza... Chiar nu inteleg ce se intampla...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.