Jump to content

Probleme marca BMW la un E34


Recommended Posts

Salutare tuturor,

De curand am achizitionat un BMW E34 touring stiu ca multi vor spune ca e o optiune proasta pentru faptul ca e doar un 518i M43B18.

Probabil asa si este deoarece puterea si sprinteneala e ultimul lucru la care sa te gandesti cand te urci in ea. Dar tinand cont de consumul ridicol pe care il are dupa parerea mea si tinand cont de vremurile pe care le traim si faptul ca am luat-o doar pentru fun si carat bicicletele pe unde ma duc cu ea e o optiune buna si am sanse ca biclele sa ramana intregi.

Revenind la titlu, masina am luat-o din Olanda (mare greseala promit ca nu mai fac asta in veci) deoarece la prima vedere masina parea chiar coerenta dar din pacate obosit fiind de pe drum si grabit sa ma intorc acasa am luat-o asa fara sa ma uit la detalii.

Acum tinand cont ca nu am gasit prea multe chestiuni legate de bubele cu care ma confrunt pe forum le voi enumera aici.

1. Amortizoare fata praf(nu am gasit nici o groapa de ras in Olanda cand am luat-o sa-mi dau seama daca e ceva)se cam balansa ea dar na neavand termen de comparatie am zis fie si asa e batrioara saraca las' ca vad eu acasa.

Rezolvare ajuns acasa la o sapatamana am achizitionat 2 amortizoare noi noute Bilstein originale pe codul masinii, 2 flanse sachs, protectii, inele cauciuc arc-potcoava si dai cu ele pe masina...

Problema :( masina a devenit rigida la modul extremal pe fata, de cum am plecat de la mecanic avea comportament de papuc adica se hatana la cea mai mica denivelare ca si cum ar fi amortizat doar din flanse, mentionez ca amortizoarele le-am verificat inainte si nu sunt blocate dar intradevar destul de ferme la comprimare. Pe langa asta am mai dat si de alta s-a ridicat pe fata ca un broscoi mai ales ca din ce am vazut cursa amortizorului Bilstein fata de ce anume era pe masina (niste chestii rosii din care balea ulei) e mai lunga cu aprox 2 cm in plus.

 

2. Frane paraf, grabit cu plecarea si actele am vazut eu ca se cam falfaie la franare dar nah, mi-am zis ca nu or sa ma omoare pe mine un set de discuri.

Venind spre romania, s-a aprins becul cu un cerculet intre doua paranteze punctate. Am schimbat discurile fata si cu placutele si senzorul de uzura, becul s-a stins problema s-a ameliorat. Aspect care a scos in evidenta ca si discurile spate au probleme :(, boon ok am zis le schimb si pe astea, placute noi, discuri noi, aerisire cu drenaj complet al lichidului de frana(avea culoarea caki laptos netransparent) lucrare ce a imbunatatit in totalitate frana deoarece acum chiar tine si intradevar placutele ATE rulz.

Problema :( becul poznas s-a reaprins (cerculetul rosu intre doua paranteze punctate) masina franeaza ok deci ce sa fie oare.

 

3. La fel pe drum venind spre romania a dezvoltat alta...relanti oscilant. Boon a desfacut mecanicul la care am fost clapeta de acceleratie, la fel si valva de relanti, a curatat totul bec, a verificat cu spray de frane pierderile de vacum =>0, montat totul frumos si mergea brici dar minunea nu a durat decat o zi fix, de a doua zi la fel, e adevarat totusi nu la fel de puternic dar are buba asta. Ce sa mai fie oare?

 

4. Spate lasat, masina este acum dupa montajul de amortizoare pe partea din fata cum am mai spus foarte ridicata si nu de alta dar imi e ca daca ii pun si pe spate amortizoare noi cu flanse si restul se transforma de-a dreptul intr-o caruta ordinara lucru pe care chiar vreau sa il evit. Ce sa schimb la ea arcuri sau amortizoare cu accesorii sau ambele si sa revin pe fata cu un set de amortizoare gen SACHS?

 

5. Lumini interior, aici inca nu am intervenit si nici nu stiu cum si in ce fel, simptomele sunt urmatoarele: opresc motorul se aprinde lumina in masina, dupa cateva secunde se stinge. O descui nu se aprinde, deschid usa soferului se aprinde prentru o fractiune de secunda si se stinge, in rest pe manual functioneaza fiecare lumina in parte. Nu stiu unde sa intervin si nici vreun electrician priceput in adevaratul sens al cuvantului la BMW.

 

6. Caldura interior, se pare ca valvele sau robinetii electrici ce se afla pe partea soferului in compartimentul motor sunt probabil morti definitiv deoarece pe gurile de aductiune aer exterior vine doar aer rece, nimic cald. Mentionez ca AC-ul functioneaza si face rece. Aici din ce am mai scotocit nu prea ai varianta decat cu schimbat cu SH sau Nou. Nou nu mi se pare cine stie ce opriune tinand cont ca robinetii fara pompa sunt 1700 ron la MHS si probabil la oricare alt dealer. Concluzia e sa merg pe ceva SH astfle ca intrebarea ce survine este cine se ocupa cu asa ceva si in caz ca nu gasesc daca se poate monta altceva retrofit de la un model mai nou gen E39 sau altceva din aceeasi gama.

 

7. Invelis carpa plafon interior, din ce am citit se pare ca e o buba ce defineste modelul. Rezolvarea se pare ca macar pentru asta am gasit-o deoarece un prieten ce lucreaza la Renault mi-a promis ca imi da un contact la Pitesti la fabrica si cineva se va ocupa de asta sa il faca innapoi. Sper sa ajung si la asta, daca nu totusi m-ar interesa variante alternative. Nu de alta dar iti cam da senzatia de caruta acoperita cu un maiestuos coviltir.

 

Multumesc si sper sa ma ajute cineva cu cateva raspunsuri, promit ca fac L.E update-uri cu rezolvarile problemelor si poze.

Edited by e-man
Link to comment
Share on other sites

poate era mai bine sa ii montezi sachs touring la amortizoare si in ultima vreme flansele sunt un pic mai inalte,probabil de aici diferenta de inaltime.

nu trebue sa fii chiar asa dezamagit,in general la masini e ceva normal sa schimbi amortizore,frane si brate suspensie.

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

tot ce ai zis tu sunt consumabile la care e normal sa te astepti la o masina de varsta asta.. crezi ca mai baga cineva mai ales in Olanda vreun euro intr-o masina care o vinde... avand in vedere ora de manopera de la 30 de euro in sus... lasand la o parte piesele de schimb, nu foarte scumpe la e34...

Ai arcurile foarte slabe dupa atatia ani, trrebuie inlocuite toate. Eu la un e34 care l-am avut,, masina avea atunci cam 15-16 ani, am inlocuit tot ce tine de suspensie aproape imediat cum am luat-o.. adica toate arcurile si amortizoarele, apoi set complet de brate si articulatii fata.. si bineinteles toate discurile si placutele...

Garda masinii e intodeauna data de arcuri, nu de amortizoare, si daca e mai ridicata dupa schimbul amortizaorelor ori sunt arcurtile praf (foarte probabil, deoarece pe fata sunt sub sarcina non stop) ori a facut ceva gresit la montaj...

 

Valva de relanti o cureti cam degeaba, daca e ea probabil trebuie inlocuita. Una SH va face 90% la fel...

MAi poti avea probleme si de la sonda lambda.. Asta daca excluzi complet probleme de vacuum... greu de depistat in general..

 

La partea cu caldura... Daca ai AC, sistemul are niste clapete de separare aer cald/rece,care se intepenesc, si care sunt actionate de 12 servomotoare... trebuie data jos consola si demontat bordul, mult de munca si dupa operatia asta, la ce drumuri sunt, o sa iti apara greieri... verificate servomotoarele si destepenit clapetele alea...

Daca iti baga caldura pe o parte inseamna ca pompa auxiliara functioneaza, si daca esti cu adevara norocos, ciocanesti putin valvele alea si isi dau drumul.. daca apoi vezi ca alea functioneaza sigur, si tot nu ai caldura, trebuie sa te apuci de operatia de mai sus....

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Sincer nu prea stiu ce s-ar putea gresi la montaj, ca amortizorul vine bagat in cartus, se stringe pilita de desupra si il inchide ca intr-un tub, iar amortizorul in zona unde vine aceasta piulita de mari dimensiuni are pe el montata un fel de bucsa de cauciuc relativ dur, dupa care arcul, potcoava deasupra, saiba si flansa de amortizor cu surubul si saiba lui deasupra.

Dupa care tot pachetul se remonteaza pe masina nu prea stiu ce etapa sa zicem sa o sar si montez ceva gresit, iar la barele de directie nu am umblat. Singurul aspect la care ma gandesc este ca ar trebui teoretic sa ma duc sa refac unghiurile. Cu toate ca masina merge prefect drept, nu trage in nici o parte nu are nici un joc, dar e posibil ca unghiul de cadere sa fie afectat si sa nu permita amortizorului o comprimare corecta axiala si de aici rigiditatea crescuta. E totusi adevarat ca daca te apesi (cu simt de raspundere) pe masina ea se lasa oarecum...greu dar se lasa. Iar termenul de comparatie este un Audi A4 pe pernute :/, deci nu se prea pune la socoteala, diferenta intre ele e de ani lumina mai ales in domeniul auto (95 vs 2007)(un fel de mere vs banane). As putea sa o mai compar doar cu o masina mai veche pe care am avut-o un E class w124T, dar care si aceea nu prea reprezinta termen de comparatie deoarece pe fata avea amortizoare iar pe spate pernute cu azot, respectiva reactiona si simteai doar 30% din denivelari.

 

 

M-am gandit sa fac o scurta prezentare, ca sa se inteleaga despre ce e vorba cu trocsoara' asta de masina, nu am vrut sa poluez thread-ul de prezentare al autovehicolelor cu probleme tehnice(care poate nu intereseaza pe multi).

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca am aparut eu intre timp in peisaj pana sa se termine lucrarea si am cumparat masina omului, ca ii expira TUV-ul in 4 luni si deja se pregatise de treaba, toate bratele si bucsile sunt noi noute, motiv pt care acum masina chiar si asa rigida nu are nici macar cea mai mica bataie nici fata nici spate.

Probabil pe spate voi schimba tot adica, arc, amortizor flansa si accesorii. Pe spate sunt arcurile cu siguranta praf precum am spus masina sta ridicata pe fata si lasata pe spate. Iar daca nu isi modifica comportamentul pe fata voi reveni cu un set de amortizoare sachs mai ales ca mi-au trecut prin mana si le-am refuzat tocmai datorat faptului ca la mana mi s-a parut ca sunt cam soft relativ la Bilstein si in prima faza m-am gandit ca masina nu e chiar un fulg.

Poate am exagerat ea totusi nu te zdruncina ca si cum ar avea avea suspensii din piatra sau sa-mi zdrangane plasticele inauntru, doar ca ma asteptam la mai mult confort se comporta cam ca o masina noua care e relativ tzeapana la primul drum.(ca sa ma exprim mai corect)

 

Legat de valva de relanti cam asta imi povestea si mecanicul dar na a zis mai intai sa ne batem un pic capul cu ea ca deh sa nu zicem ca nu i-am dat o sansa.

Chestia cu sonda lambda nu ar trebui sa aprinda ceva gen check engine) e totusi euro 2 masina, plus pierderi de vacum nu prea cred furtunele sunt noi etanse si testate cu spray de frana care nu prea da gres (da nah se poate ce sa zic)

 

Legat de servomotoare sa inteleg ca exista ceva de genul asta in soft si te poti juca (chestia asta am avut-o la audi si intradevar problema s-a rezolvat cu un pic de joaca cu motorasele)

 

Caldura am berechet de asta nu imi fac griji, chiar baga si pe dreapta si pe stanga parbriz si picioare si in spate la fel fara nici o problema. In schimb pe gurile de ventilatie ce aduc aer exterior nu vine nimic cald, doar rece, iar pe cele mai sus mentionate aerul rece vine deadevaratelea rece doar cu AC pornit.

In cazul in care intredevar acei robineti sunt stricati cine se ocupa sa comercializeze asa ceva sh. Ca pe bune 1700 ron parca mi se pare cam exagerat.

Edited by e-man
Link to comment
Share on other sites

poate era mai bine sa ii montezi sachs touring la amortizoare si in ultima vreme flansele sunt un pic mai inalte,probabil de aici diferenta de inaltime.

nu trebue sa fii chiar asa dezamagit,in general la masini e ceva normal sa schimbi amortizore,frane si brate suspensie.

 

De masina nu sunt dezamagit, ba din potriva mie chiar imi face placere sa mai trebaluiesc una alta in garaj pe la masinile mele.

Iar problemele mai sus enumerate nu zic ca nu m-as fi asteptat, dar eu sunt genul de om corect si daca e ceva de spus atunci cand vand o masina o spun, mai ales daca am facut eforturi si respectiva problema nu am reusit sa o rezolv tehnic corect si fara scurtaturi.

Dar cand am desfacut amortizoarele si felul in care mi-a dansat pana am ajuns in romania, pe bune cat de obraz gros sa fii sa nu le spui mai ales ca pe om l-am intrebat inainte sa stiu la ce ma astept sau daca vin cu o platforma sa o iau nu sa ma zgaltaie sa imi dea senzatii tari ca o sa ma duca in frig pana acasa samd.

Aniway acum ca o am, am si cu ce sa ma distrez.:)))

Ce ma deranjeaza este ca sunt chestiuni precum cea cu amortizoarele sau discurile, la care practic am facut tot ce tine de o mentenanta corecta dar cu toate astea in loc sa imbunatatesc mai rau stric sau rezolv doar jumatate de problema, lucru care nu poate sa ma faca fericit, iar pana la momentul cand vine vara si o voi inscrie chiar vreau sa fie brici, dar in stilul asta incep sa bat pasul pe loc.

Mai e un aspect acum, sincer mi se pare cam anapoda sa zic ok fac un efort i-o dau lui Bavaria, ii dau 7000e si le cer ca peste o luna cand ma intorc sa vreau sa fie ok. Ca asta la noi e doar un vis pentru cine mai crede in mos craciun.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare...am una la fel 520i touring din 1995...

Cand am luat-o avea amortizoarele varza si era o barca..

la caldura mie mi-a pocnit pompa de la incalzire de sub valvele alea de pe partea soferului...si le am pus pe direct dar nu mai am caldura prea mult...

in schim dupa ce i-am pus amortizoare noi, flanse noi, bucsi se aude un troncanit pe fata si la denivelari masina are tendinta sa plece dintr-o parte in alta unii spun ca este din caseta de directie...

AAAAA pompa aia de incalzire eu am gasit-o la Constanta noua cu tot cu valve la 1000 lei...deci 1700 este cam mult

si sh este dintr-un plastic fosrte subtire si este posibil sa plesneasca iar...si ramane fara antigel masina...am patit-o eu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.