Jump to content

225/45r17 sau 225/60r15 ?


Recommended Posts

316i/iA (N40B16), 316i/iA (N42B18), 316i/iA (N45B16), 316i/iA (N46B18), 318d/dA (M47D20TĂ)

Summer:

195/65 R 15 91H 6½J x 15 H2 6½J x 15 H2 42

205/60 R 15 91H 6½J x 15 H2 6½J x 15 H2 42

- 7J x 15 H2 47

205/55 R 16 91H

225/50 R 16 92W 1)

225/50 ZR 16 1) - 7J x 16 H2 46 7J x 16 H2 7J x 16 H2 / EH2 47

205/50 R 17 93W XL *) 7J x 17 H2 7J x 17 H2 / EH2 47

 

http://www.sycamoreservice.co.uk/2004_e46_saloon_wheel_tyres.htm

Asta ca sa nu va mai contraziceti

Multumim de lamuriri. :goodjob: Bun linkul.

Link to comment
Share on other sites

Mitul BMW E46 cu anvelope 225 sau peste...

Va fuge volanul din mana (sau trage pe sleauri) pt ca aveti ori pivotii slabi ori/si bucsile de la bascule duse ( care nu tin mai mult de 6-8luni luate de noi, mai ales aftermarket) ori/si aveti cauciucuri proaste (in general Bridgestone/Pirelli), intarite din cauza vechimii sau a prostei depozitari (in soare de ex). Eu cand am schimbat toata articulatia fata, mergeam pe sleauri fara ca volanul sa se miste 2mm ( pt bucuresteni, de ex pe Magheru, de la Scala la McDonalds, unde e supervalurit). La fel, si puntea spate are joc de la bucsi vechi (care nu bat).

 

 

Da-mi voie sa te contrazic .

 

Eu la ambele masini am aceiasi dimensiune la roti 225/45/R17 si pot sa-ti spun ca experimentez aceleasi simtome din momentul in care am luat masinile de la dealer.

 

Asta este unul din punctele slabe ale servodirectiei electromecanice .

 

Pe R16, automat or sa se simmta gropile mai putin.

Link to comment
Share on other sites

Probabil injinerul de la RAR era mahmur si a facut misto de tine.

 

Injinerul nu, eu eram cand am postat.

Am vandut 316i-ul de ceva ani buni si nu mai tineam minte exact, dar am gasit o copie a CIV.

 

Asadar revin cu dimensiunile corecte:

-R15 - DOAR 195/65;

-R16 - DOAR 205/55;

-R17 - 205/50 sau 225/45 sau 245/40;

-R18 - 255/35.

Link to comment
Share on other sites

pe 16 mai ai si 225.50/16 .pe masina am avut/am:

-225/50/16 gume vara 225/45/17 fata 245/40/17 spate vara.se comporta cam la fel ceva mai rigide 17-urile binenteles,la stabilitate din nou 17-urile in fata, confort catre 0 si cu unele si cu altele binenteles mai rau cu 17(deh am imbatranit si eu+ ca masina e cu suspensie sport H&R)

-205/55/16 iarna,castig destul de mare la confort,uluitor nu am avut impresia ca am pierdut mult la stabilitate.so sfatul meu pt cine vrea comfort si o stabilitate decenta e sa mearga pe 205/55/16.probabil ca ,cat de curand o sa dau si eu 17-urile si trec inapoi pe 16..

Link to comment
Share on other sites

deageaba compari 225 r17 cu 225 r16, oricum suprafata de contact cu asfaltul e mai mare la r17 desi anvelopele au aceiasi latime....latimea rotilor o da janta, anvelopa conteaza mai putin....majoritatea jantelor pe 17 sunt 8j, iar cele pe 16 sunt 7j

 

 

poti pune si 235 daca exista r16, ca tot nu au aceiasi stabilitate ca si 225 r17!

 

Stabilitatea este mai buna cu 225 R17 pentru ca pe 17 vei avea talonul mai mic decat la o anvelopa 225 R16 (care nu e omologata, dar o poti pune).

 

Cat despre suprafata de contact, ea este data strict de latimea anvelopei.

La 225 vei avea 22,5cm indiferent ca este o anvelopa pe 15, 16 sau 17. Cand creste janta in inchi scade talonul.

Referitor la latimea jantei, adica J-ul, el nu influenteaza suprafata de contact cu asfaltul.

Un J diferit de latimea anvelopei va determina un profil de trapez.

Adica un J=9 cu anvelope 225 sau J=9,5 (chiar 10) cu anvelope 245 vor arata foarte ciudat. Janta va fi chiar mai lata, mai iesita in exterior decat anvelopa.

Dar suprafata de contact a anvelopei nu se lateste cand creste J-ul.

 

CALCULATOARE DIMENSIUNI ANVELOPE:

1. http://www.rensit.ro/calculator-dimensiune-jante-si-anvelope.html

2. http://www.anvelopeweb.ro/help/dimensiuni

 

Introduceti o dimensiune care stiti sigur ca este omologata pt modelul vostru (eventual cea din CIV) si apoi puteti calcula ce anvelope puteti pune.

 

Dupa cum vezi Darius latimea este acel 205, 225 in cm.

Iar balonul este exprimat in cm si este calculat din latime. (ex 225/50 va fi 50% din 22,5cm, adica 11,25cm)

 

CALCULATOR DIMENSIUNE JANTA:

http://www.pro-line.ro/calculator-latime-janta-anvelopa.php

Deci si J-ul se calculeaza si trebuie sa fie in anumite limite.

 

Sper sa fie utile linkurile si sa spele rusinea cu postarea mea cu dimensiunile gresite (uitate din cauza batranetii)

 

@alex230ro

Dap, pe 16 poti avea si 225/50. Eu am scris doar ce aveam in carte. Tocmai asta era ideea cu linkurile pe care le-am postat.

Pornind de la dimensiunile din carte poti pune orice alt echivalent.

Edited by Peo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Va multumesc tuturor celor care si-au dat cu parerea mai sus.

Din moment ce 225/60r15 e o dimensiune rara si putini BMW-isti vor accepta aspectul precar al unei jante pe 15", banuiesc ca nici unul dintre voi nu a avut aceste anvelope pe masina.

Oricum, am stiut asta de la inceput si parerile voastre au fost binevenite.

 

Vineri dimineata am cumparat 4 anvelope second hand 225/60r15 pentru jantele mele Style 46. Anvelopele sunt Michelin PILOT HX MXM 225/60/15 96W.

Au costat toate 4 320 lei, si m-am gandit ca suma fiind mica, merita sa le cumpar doar ca sa le testez. Daca imi plac voi lua noi peste 1-2 veri...

 

Weekendul precedent, am fost la Hajduszoboszlo (~500km dus intors), cu vechile mele jante de 17" si vechile anvelope second hand Continental pe ele.

Weekendul asta, am fost la sibiu cu noile anvelope 225/60r15. (~350km)

 

Post spune ca sunt EXTREM DE MULTUMIT de noile cauciucuri.

 

Inainte de toate vreau sa subliniez ca aceste anvelope au indicele de viteza W... adica suporta viteze de 270km/h. Nu comentez motivul pentru care niste anvelope de 15" suporta asemenea viteze, va las pe voi sa tregeti concluzii.

Voi face un tabel cu ce am observat eu pe baza celor 2 calatorii:

 

DEMARAJ/FRANARE BRUSCA:

Asa cum era de asteptat, pentru ca jantele mele de 17 Style 137 sunt extrem de grele si actioneaza ca niste volante asupra masinii, atat demarajul cat si franarea brusca se fac mult mai rapid cu jantele de 15".

Cu rotile de iarna care sunt 195/65/15, observam clar demaraj mai bun, dar franarea era mult mai proasta. Cu N9oile 225/60/r15, atat franarea cat si demarajul sunt superioare janteleor de 17".

LATENTA IN VIRAJE:

Era de asteptat ca jantele de 15" cu talon mult mai inalt sa aiba o latenta in viraj brusc mai mare decat cele de 17. Practic la cele de 17 nu observam deloc lantenta.

La cele de 15 se observa o latenta egala indiferent de latimea cauciucului.

BALANS IN CURBE:

Noile 225r15 au un balans usor mai mic ca si 195r15 dar mult mai mare decat 225r17.

Balansul e practic singurul lucru cu adevarat deranjant la noile anvelope de 15.

ADERENTA/STABILITATE IN CURBE:

Si acum... ma credeti sau nu ma credeti... stabilitatea noilor anvelope de 15" este mai mare decat a celor de 17". Ma gandeam ca va fi la jumate intre 195r15 si 225r17... dar nu e la jumatate... nici macar egala, ci mai buna...

Aici, e posibil sa fie diferenta intre anvelopele continental si cele michelin... evinde sunt 2 modele printre zecile de modele si pot fi modele bune sau proaste...

Dar am simtit clar diferenta.

Practic, in drum spre Sibiu am testat masina la limite, am accelerat in serpentine si acolo unde masinile din fata franau eu accelaram...

Mi se par extraordinare...

Poate de aici si indicele W de viteza... Stateau lipite ca si cum as fi fost pe sine.

Baslans exista dar senzatie ca va scapa din aderenta nu exista...

CONFORT PE ASFALT VALURIT:

Aici banuiesc ca e clar... anvelopele pe 15" se muleaza pe valuri si volanul misca mult mai putin. Nu deloc, ca si la cele de 195r15, dar mult mai putin ca cele 225r17.

CONFORT SI ZGOMOT PESTE GROPI:

Confortul si zgomotul este identic cu 195r15... MUUUUULT superior celor de 225r17. Nu exista comparatie.

 

 

In concluzie, 225/60r15 sunt mai bune decat am sperat... Arata rau... sunt urate... dar ca si performanta... mult superioare pentru ce am eu nevoie in comparatie cu 225/45r17.

 

Stiu ca concluzia nu este cea la care va asteptati si contrazice ceea ce ati spus voi mai sus, dar... daca le veti incerca vreodata... veti vedea.

Merita incercate.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Stabilitatea unei masini nu o vezi doar in curbe, este studiata "la greu" de fabricantii de masini in functie de multi factori. Eu, personal, cand ma decid sa schimb jantele, ma uit ce modele recomanda fabricantul pentru masina respectiva. De obicei sunt acoperite minim 3 diametre (de ex. 16", 17" si 18"), precum si talonul recomandat pentru diametrul respectiv.

Atentie mare, daca pui gume cu dimensiuni neomologate, risti sa-ti fie refuzata polita de asigurare in caz de accident.

Link to comment
Share on other sites

Atentie mare, daca pui gume cu dimensiuni neomologate, risti sa-ti fie refuzata polita de asigurare in caz de accident.

 

Mai exact? Cunosti cazuri? Poti da detalii?

 

In alta ordine de idei, multa lume are folii de 75%+ transparenta pe parbriz si geamurile laterale. Aceste folii nu pot fi omologate...

Sa nu mai vorbim de cei care au folii pe parbriz si geamurile laterale fata cu trasnparenta mult mai mica de 75%...

 

Sa inteleg ca si aceia risca sa le fie refuzata despagubirea?

 

Se face o expertiza tehnica la asigurari sa se vada daca cauciucurile sau folia au dus la accident, sau e pur si simplu ceva de care se leaga legal cand iti refuza despagubirea...

 

Ma intereseaza daca cunosti cazuri concrete sau iti exprimi parerea ta de cum ar putea fi, teoretic.

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

sursa: http://www.generali.ro/files/materiale_septembrie_2011/Auto/Casco/Conditii_Casco.pdf

 

"

Excluderi

...

i) daunele provocate autovehiculului ca urmare a utilizãrii unor anvelope cu alte dimensiuni ori caracteristici decât cele

prevĂŁzute ĂŽn certificatul de ĂŽnmatriculare ori care prezintĂŁ tĂŁieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita

admisĂŁ"

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Excluderi

...

i) daunele provocate autovehiculului ca urmare a utilizării unor anvelope cu alte dimensiuni ori caracteristici decât cele

prevăzute în certificatul de înmatriculare ori care prezintă tăieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita

admisă"

 

Util linkul si citatul. Dar exprimarea lor totusi lasa loc de intrebarea mea de mai sus: fac o expertiza tehnica ca sa constate ca accidentul s-a produs din cauza rotilor?

Pentru ca ei zic: "daunele provocate ca urmare a"...

De exemplu, daca cineva da cu spatele si imi indoaie usa dreapta... o sa zica ca e din cauza rotilor? Dar daca eu lovesc pe careva dand cu spatele in usa, o sa zica RCA-ul lui ca e din cauza rotilor?

Sau daca lovesc pe cineva cu botul in portbagaj, ca nu am franat la timp... ar putea zice ca e din cauza rotilor... e posibil... Oare cat de tare sa ma tem de chestia asta? Pe de alta parte, in caz de asa ceva, as putea sa merg la amiabila cu roti schimbate, teoretic, nu ?

 

 

Folia nu ruleaza pe asfalt. Nu cred ca trebuie sa mai zic ceva.

Pai nici cauciucul nu lasa lumina sa treaca... Cam la fel de utila afirmatia. Evident ca sunt diferite, dar asiguratorii pot imputa ca daca ai lovit pe cineva cu spatele in parcare, e din cauza ca nu vedeai bine de folie fiind pe timpul noptii... Sincer, am si eu folie si noaptea nu vad mai nimic cand dau cu spatele. Nu iau partea cauciucurilor, in defavoarea foliei, ca doare am abele, doar intrebam si eu...

 

Singurul avantaj la jantele pe 15" este confortul si consumul putin mai mic.

 

Nu au cum sa stea mai bine decat cele pe 17". Daca aveai anvelope bune si pe acestea sigur imi dadeai dreptate.

 

Ai dreptate, e foarte probabil sa fie vorba de modelul de pneuri. In mod normal, ar trebui sa fie cel mult egale, nu mai bune, latimea fiind identica. Oricum, poate ca m-am lasat dus de val cand am zis ca stabilitatea era mai buna. Am vrut cumva sa zic ca era incredibil de buna, fata de asteptarile mele reduse. Sincer, imi plac si rotile de 17, ca si alea tot ale mele sunt. :) Pe de alta parte, nici tu nu ai avut roti de 225 pe 15, nu-i asa?

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

Mie nu imi incap pe masina jante pe 15" si nici nu mi-as pune :pardon:

 

PS: Ce J au jantele tale? Sau eventual pune o poza cu modelul.

 

LE: Am vazut acum ca ai style 46. Vezi ca e prea mult 225 pe 6,5j (cum ai tu pe fata).

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Mie nu imi incap pe masina jante pe 15" si nici nu mi-as pune :pardon:

 

PS: Ce J au jantele tale? Sau eventual pune o poza cu modelul.

 

LE: Am vazut acum ca ai style 46. Vezi ca e prea mult 225 pe 6,5j (cum ai tu pe fata).

 

Pai dupa cum vezi in linkul cu modelul, sunt poze cu e46 combi acolo... Mie imi incap perfect. Eu am 318D, poate ca modelele cu 150 cai, sau cele pe benzina cu mai multi cai, au discuri de frana mai mari pe fata.

Eu am vazut zeci de e46 cu style 46 pe ele, si am mers spre sibiu pe autostrada cu 180 la ora fara muzica si cu urechile chiulite.... totul e ok...

:pardon:

 

PS: cat despre 225 prea mult pentru 6.5 ... habar nu am, mie mi se pare ca vin bine si stau bine... dar eventual le pot interschimba cu Style 41 pe care am pneurile de iarna puse... alea sunt 7x15 in loc de 6.5x15 ... crezi ca ar ajuta la ceva? daca da, la ce?

Daca zici ca e prea mult in sensul ca freaca roata, nu freaca deloc, si e distanta considerabila intre tot ce e acolo si roata.

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

Ideea era ca anvelopele cu latimea de 225 sunt mult prea late pentru jantele tale de pe fata care au latimea 6,5j, ca sa nu mai pun la socoteala faptul ca ar trebui sa ai talon 55 nu 60 cum ai tu.

 

In linie dreapta nu ai probleme, dar sa nu te trezesti intr-o curba luata cu viteza sau franare brusca ca iti sare anvelopa...

 

Pe langa astea mai e si aspectul vizual. Pe fata cel putin face o burta urata anvelopa.

 

PS: J-ul jantei e latimea acesteia in inch. Tu ai o anvelope cu latimea de 22,5cm pe janta cu latime de 16,5 cm ceea ce e exagerat.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Ideea era ca anvelopele cu latimea de 225 sunt mult prea late pentru jantele tale de pe fata care au latimea 6,5j, ca sa nu mai pun la socoteala faptul ca ar trebui sa ai talon 55 nu 60 cum ai tu.

 

In linie dreapta nu ai probleme, dar sa nu te trezesti intr-o curba luata cu viteza sau franare brusca ca iti sare anvelopa...

 

Pe langa astea mai e si aspectul vizual. Pe fata cel putin face o burta urata anvelopa.

 

PS: J-ul jantei e latimea acesteia in inch. Tu ai o anvelope cu latimea de 22,5cm pe janta cu latime de 16,5 cm ceea ce e exagerat.

 

Deci sa fac switch cu Style 41, sau nu?

 

http://www.bmwstylewheels.com/5/E39

 

Am cautat toate jantele de 15 pentru E39, seria 5... care are omologata dimeansiunea mea si... toate cele de 15 " sunt cu J7 .. ca si Style41. Cred ca e logic sa presupun ca alea sunt ok, nu ?

Ce zici?

 

Aspectul vizual e intr-adevar naspa prin simplul fapt ca is jante mici... dar no... m-am saturat si eu de atatea trepidatii pe drumuri cum simt la 17" ... m-am saturat sa tai cauciucurile, sa fiu extrem de atent sa nu zgariu jnta la borduri, etc Nu arunc jantele de 17, oricand ma pot intoarce, vreau doar sa incerc si asa... pana acum sunt f multumit...

Deci schimb cu j7-le sau nu ?

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

Pe 7j e exact la limita 225, dar dimensiunea tot nu e buna. Ti-am zis si ti-au spus si colegii: ti-ar trebui 225/55/15.

Dimensiunile pe care le ai tu acum sunt pt seria 5, e39.

 

Pai... ok. dar cele cu 55 au disparut de pe piata, nici in depozite de SH nu am gasit.

In plus, cu un calculator de dimensiune, vad ca 55 e putin mai mica decat standardul meu, cu 0.75 cm la diametru.

Intr-adevar 60 e mai mare la diametru cu 1,5 cm, deci dubla diferenta.

 

55 e mai apropiat de ce imi trebuie desi nu perfect, dar... nu se gasesc.

 

Daca rezolv treaba cu 7j si fac switch, ce risc daca ramane doar diametrul mai mare cu 1,5 cm ?

Edited by GoiaDanTudor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.