Jump to content

E36 nu porneste deloc la cald


Recommended Posts

Salut. Motorul este m43b18 si problema este ca atunci cand atinge temperatura normala de lucru(apa la jumate) daca il opresc si dau din nou la cheie nu mai porneste deloc. Nu da scanteie si nici benzina decat daca o las sa se raceasca sau daca fac strap la pinii 30 si 87 de la releul de la pompa de benzina, adica pompa pe direct.

Am schimbat releu pompa benzina, curatat senzor volanta ( cel din fata motorului) , verificat dme (nu are urme de oxid) si siguranta pompa. Masina ruleaza impecabil in rest.

Aveti vreo idee cu alte verificari?

Link to comment
Share on other sites

Mie cand mi s-a dus senzorul la arbore, cand era cald pornea doar daca apasam de cateva ori pedala de acceleratie, altfel nu pornea deloc. Si chiar apasand acceleratia, o lua foarte greu (5-15 secunde).
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de pe arbore, in dreapta pinionului cu dinti.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/v/8.png

 

20 Pulse generator, crankshaft - senzor arbore

21 Pulse generator, camshaft - senzor ax came

 

Eu ziceam de 20.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Azi am inlocuit si senzorul de la arbore. M-am chinuit vreo 2 ore, pozitia fiind nasoala si surubul inetepenit. Din pacate masina tot nu porneste. Nu am scanteie si nici benzina nu vine. Invarte si nu porneste. Nici cu pompa pe direct nu vrea sa o ia cu toate ca se aude cum baga in rampa benzina. Se pare ca nu am tensiune pe Main DME relay. E cineva priceput cu vreun tester in Focsani?
Link to comment
Share on other sites

Azi am inlocuit si senzorul de la arbore. M-am chinuit vreo 2 ore, pozitia fiind nasoala si surubul inetepenit. Din pacate masina tot nu porneste. Nu am scanteie si nici benzina nu vine. Invarte si nu porneste. Nici cu pompa pe direct nu vrea sa o ia cu toate ca se aude cum baga in rampa benzina. Se pare ca nu am tensiune pe Main DME relay. E cineva priceput cu vreun tester in Focsani?

 

Salut , cititnd pe forumuri in trecut am vazut o problema similara cu a ta , sper sa te ajute ... la faza cu pornitul , Sunt 3 simptome/faze :

 

1) Cand nu iti invarte motorul DELOC si nici nu vrea sa porneasca verifici : Bateria (pui un multimetru pe ea , cand dai la automat sa nu scada instant la 1V , poate sa iti bazaie releul de pornire in cazul asta ->schimbi bateria) , bornele (sa nu fie oxidate deloc , daca sunt le pui ambele intr-un pahar cu apa calda , le stergi le suflii le lasi la uscat) cablul de "ground" (masa , sau minusul , cel negru) il desfaci de pe caroserie si iti cureti caroseria dupa care iti prinzi inapoi cablul , contactul cu cheie (aici e lunga treaba si povestea , incearca sa ii ceri unui baiat ce dezmembreaza sa iti deie un contact .. sa il incerci daca e ok il schimbi daca nu , nu il cumperi , electromotorul (verifica cablul care merge de la baterie la el , e unul rosu, gros , curata-i terminalele(conexiunile) daca nici asa nu merge , du-te la un electrician sa iti curete partea de contact intre rotor si perii , si eventual schimba periile (posibil sa fie si ceva problema mecanica la electromotor (gen dintii sa fie uzati si sa sta intr-o pozitie aiurea pe dintii transmisiei(coroana cu dinti)

 

2) Cand dai la automat si nu vrea sa porneasca , doar invarte motorul : Bujiile ( sa deie scanteie , sa nu fie negre , sa nu fie umede) (if NOT , schimbi bujiile , verifici bobinele , fisele) , alimentarea (in mod normal cand pui contactul o sa auzi un zgomot mic din dreapta spate )(se simte miros de benzina cand dai la automat cu bujiile scoase (ai grija nu tine bujiile in apropiere ca se intampla miracole pirotehnice , daca ai si o tigara sigur ti-o aprinde), verifica releul de la pompa de benzina (Nr 1 , in diagrama cutiei de sigurante)(verifici siguranta fuzibila NR18, ai diagrama pe capacul sigurantelor) , daca ai alimentare , treci la compresie , scoti bujiile afara , scoti siguranta NR18 si pui in manometru pe fiecare cilindru si dupa 3-4 rotatii de motor trebuie sa vezi ce presiune ai pe cilindrii (apasa umpic mai tare pe manometru sa fie etans pe filetul bujiilor) , distributia (timing-ul cum zic englezoii)(iti recomand sa mergi la un mecanic sa iti verifice intinzatorul si daca iti e la semn distributia / intinzatorul

 

3) Cand e pe punctul de a porni si nu vrea , verifica filtru de benzina , presiunea / alimentarea cu benzina , inca ceva ,inainte de a incerca sa faci tot ce ti-am zis mai in sus , incearca sa pornesti motorul cu mufa scoasa de la senzorul de temperatura (cand e cald motorul) vezi , se poate sa fie si ala de vina .. astept un raspuns in legatura cu problema ta , cum ai rezolvat-o , incearca si la o diagnoza dar sunt unii pasi care ii poti parcurge tu fara sa dai bani pe diagnoza .. spor !

Link to comment
Share on other sites

El zice clar care e problema:

Se pare ca nu am tensiune pe Main DME relay.
, deci nu-l pune sa desfaca motorul pentru ca nu porneste.

 

PS: Diseara scot bujiile, si de acum aprind tigara de la ele.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Ăntr-un final am descoperit problema. MAIN Dme relay defect. Se pare ca era blocat pe inchis/deschis. L-am ĂŽnlocuit temporar cu cel care tine de faza lunga (sunt la fel) și a pornit la sfert mașina. L-am pus pe ala defect la faza lunga și când aprind farurile mi se aprinde direct faza lunga, deci clar e defect.

 

Beleaua e ca tot frecând galeria de admisie am rupt stutul de la pompa de frânĂŁ ĂŽn care vine un furtun din admisie. Se gĂŁsește separat?

M-am mai fĂŁcut și cu doi senzori, buni se pare

Edited by MihaiGSM
Link to comment
Share on other sites

El zice clar care e problema: , deci nu-l pune sa desfaca motorul pentru ca nu porneste.

 

PS: Diseara scot bujiile, si de acum aprind tigara de la ele.

 

am mentionat ca poate sa verifice si releul , si nu e prea placut cand it iscoate pistonu` din cilindru gazele si bujia e aproape .. :)) , eu zic ca sfaturile pe larg sunt binevenite .. citeste unul-altul si poate li se manifesta altfel problemele , citeam pe un forum BMW ca "unu" reusea sa porneasca motorul numa daca punea gheata pe senzorul de temperatura .. :pardon:

Edited by Daniel RR
Link to comment
Share on other sites

Esti tare daca ai reusit sa-i dai de cap unei astfel de probleme. :good:

Multumesc de aprecieri! Electronica e meseria mea dar la masini e un pic mai diferit. :laugh:

 

Ma intriga faptul ca simtomele corespondeau mai multor senzori si relee chiar si ecu si nu-mi dadeam seama care. Prima oara imi pornea cu pompa de benzina pe direct iar ultima oara nici asa nu a mai vrut si pacat de motor ca merge rotund, consuma normal si nu papa gram de ulei.

 

 

Multumesc tuturor de raspunsuri, in special PYU. Sper sa fie util topicul si pe viitor :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.