Jump to content

cutie, convertizor, sau de de la motor?


Recommended Posts

Salut, uite de curind am cumparat un 525d din 2008, 197cp, cutie automata tip joystick.

Masina are 264000 km originali suta la suta, cunosc masina de 4 ani de cand a ajuns in ro, intretinerea s-a facut periodic fara intirzieri si doar piese originale, de curind vecinul de la cine am cumparat, a schimbat uleiul in cutia de viteze si dupa aproximativ o luna a inceput sa faca unele ciudetenii.

Deci cutia schimba fin si normal fara smucituri sau intirzieri, doar ca cand conduc constant sa spunem la 80 la ora si accelerez se simte niste smucituri parca are unele intirzieri sau ezitari, atunci incepe si turometru sa o ia rasna, iar daca apas acceleratia aproape la fund masina se infinge din prima fara nici o ezitare,

Problema este de unde poate sa vina acele smucituri in mers si doar la turatii joase, daca o conduc sport sau manual merge perfect, peste 2500 de turatii nu se simte nik

Am sunat ceva mecanici si toti pareri diferite, ba ca e injector ba ca e galeria de admisie ba ca e din cutie ba ca trebe update de soft deci am ramas cu ?????????????

Link to comment
Share on other sites

+1 . Ca si parere, daca esti in D, la 80kmh esti in tr. a 6a, daca o calci mai tare fara insa sa fie nevoie sa schimbe in treapta inferioara si rpm iti creste si apoi scade probabil e de la convertizor, nu mai lucreaza sau lucreaza defectuos ambreiajul din el si practic trece din tr. 6 in 5 si apoi revine iar in 6, de unde si smuciturile, pentru ca tu cand o calci, rpm urca, cursa pedalei de acceleratie e mai mare si automat ECU cere TCU tr. inferioara, intre timp lock-up clutch cupleaza si trece iar in superioara. Asta nu o simti in manual sau in S, pentru ca regimul de turatie e altul.

 

Cel mai simplu test este: pune-o in manual in tr. 6, la aceeasi viteza de 80kmh, calc-o pana la fund fara sa atingi switch-ul de kick-down si vezi ce se intampla, daca e de vina convertizorul va retrograda in tr. inferioara, va trece iar in superioara iar asta se va intampla cu ceva smucituri, iar pe modul manual nu trebuie sa retrogradeze in inferioara cand faci ceea ce am spus mai sus!

 

Dar, pana nu faci un scan si vezi ce erori ai, astea sunt doar pareri. Inainte de schimb mergea bine?

De asemenea la cutiile 6hp nu am prea auzit/citit de convertizoare duse, mai ales pe 525d.

Edited by mik15
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru explicatia data, deci daca o conduc pe manual nu sare din viteza respectiva doar atunci schimba viteza cand ajunge la rosu turometru, chiar si daca o conduc pe sport nu simt asa multe smucituri, de exemplu merg la 80 si accelerez usor se simt smucituri, daca apas acceleratia mai tare nu se mai simte si merge fara nici o problema
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru explicatia data, deci daca o conduc pe manual nu sare din viteza respectiva doar atunci schimba viteza cand ajunge la rosu turometru, chiar si daca o conduc pe sport nu simt asa multe smucituri, de exemplu merg la 80 si accelerez usor se simt smucituri, daca apas acceleratia mai tare nu se mai simte si merge fara nici o problema

Fa urmatorul test.

 

Mergi cu 80 km/h constant sau 100-120 km/h constant in Drive. Turometrul are o mica oscilatie chiar daca tu tii pedala de acceleratie apasata constant?

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Are tractiune integrala cumva? Am vazut ca ai scris 525, dar lumea mai omite x-ul. Daca e xdrive si daca nu ai smucituri la schimbarea treptelor, lasa cutia si convertizorul si mergi sa-ti verifici modulul xdrive.
Link to comment
Share on other sites

deci nu este x-drive, bun azi am facut testele insirate mai sus, deci am mers la manual in viteza 6 am pornit de la 60km/h si am tinut pedala in fund, nu am apasat si kickdown, cu pedala in fund a mers lejer pina la 220 km/h fara sa smuceasca sau sa schimbe ceva viteza, cand am apasat kick down a sarit din viteza 6 in viteza 3 cred a schimbat automat cand a ajuns acul la rosu, am mers la automat constant 60-80 si turometru facea figuri cat urca cat cobora si se simteau smucituri, am observat ca dimineatza daca plec lejer sa nu se tureze peste 3000 rpm nu face nik merge ca noua, dupa ce se incalzeste si o perioada de condus incepe sa faca figuri, unii zice ca e de la injectoare
Link to comment
Share on other sites

deci nu este x-drive, bun azi am facut testele insirate mai sus, deci am mers la manual in viteza 6 am pornit de la 60km/h si am tinut pedala in fund, nu am apasat si kickdown, cu pedala in fund a mers lejer pina la 220 km/h fara sa smuceasca sau sa schimbe ceva viteza, cand am apasat kick down a sarit din viteza 6 in viteza 3 cred a schimbat automat cand a ajuns acul la rosu, am mers la automat constant 60-80 si turometru facea figuri cat urca cat cobora si se simteau smucituri, am observat ca dimineatza daca plec lejer sa nu se tureze peste 3000 rpm nu face nik merge ca noua, dupa ce se incalzeste si o perioada de condus incepe sa faca figuri, unii zice ca e de la injectoare

 

Posibil sa fie o problema de presiune de ulei in cutie.

In primul rand ar trebui mers la o diagnoza ca sa vezi daca apar erori pe cutie sau motor.

Pe ghicite nu se poate repara o masina.

Link to comment
Share on other sites

bun revin cu niste update la problema, azi am scos furtunasul la egr si am pus motorina de la ptrom de aia `scumpa` :)) parca nu mai face socurile dar tot se simt mai rar, problema e intre viteza 60-80 km/h

Parca atunci se simte cel mai tare cand accelerez de la 60 parca nu se alimenteaza sau are lipsa de putere, daca accelerez brusc rupe tot

Link to comment
Share on other sites

din ce zici tu cutia pare in regula, am citit mai sus ce ai scris, evident o diagnoza ar limpezi apele, dar la prima vedere cutia e ok, trebuie cautat in alta parte...nu ma pricep la diesel ca nu am avut :), aici ma opresc din dat sfaturi, cu siguranta ceilalti colegi te pot ajuta, daca in continuare insisti sa nu mergi la o diagnoza :thumbsup: Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

maine o duc la diagnoza, dar nu as vrea sa ma traga domnii mecanici in piept, de asta cer ceva pareri, o sa revin cu rezultatul diagnozei maine, tot mai multi imi recomanda injectoare sau injector, dar nu as crede sa faca din cauza injectorului asa ceva

Schimba uleiul sau vezi daca e la nivel.Se verifica cu motorul pornit la relanti.Ai schimbat si filtrul?

Link to comment
Share on other sites

Va salut, o problema similara am si eu la un bmw e46 330Ci, merge perfect pe S si M+/- insa pe D la turatie mica - 1200-1800/min, cand apas pana la 1/3 - 1/2 pedala, are un lag, cateodata smuceste, si intra in inferioara (destul de greu 1-2 poate 3 secunde ii ia). Cateodata are un lag suparator pana intra in inferioara si pste 2000 ture - doar in D! Am facut testul - am bagat in treapta 5 la 80kmh si am apasat brusc pe acceleratie - fara a da kickdown - si a retrogradat in treapta 4.

 

Din ce am citit mai sus ar fi convertizorul - ce este de facut? Se schimba actualul sau se poate repara? Mentionez ca am cutia montata pe masina de 2 saptamani (are 182000km) - nu am schimbat uleiul cutiei. Trebuie sa schimb intai uleiul sau trebuie sa verific initial convertizorul (si daca trebuie sa incep cu el - unde imi recomandati sa ma duc?)

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.