Jump to content

N42 - Da in nas, porneste aiurea, nu trage, consuma 14l/100km


Recommended Posts

Salutare!

 

Am deshis un nou topic pentru ca pe forum nu este nimic concludent, iar problema pe care o am este destul de complexa...

 

Ideea e ca de 1 saptamana imi merge masina vraiste. (motor n42b18 - 116cp)

Ca sa fiu inteles de la inceput, masina are catalizatorul scos.

Masina porneste foarte aiurea (in 2-3 bjii) dupa care se opreste (asta la prima cheie) la a doua cheie porneste perfect, dupa care intre 900 si 2000rpm da in nas cand accelerez, parca e mai ok cand e rece, dar cand se incalzeste e jale. Ca sa pot pleca de pe loc trebuie sa accelerez minim 1800rpm.

La masina am schimbat: filtru aer, toate bobinele, bujii.

Pe tester imi da doar eroare de catalitic convertor, eroare care am avut-o de cand am luat masina insa nu facea problemele astea.

 

Unde sa mai sap? La service daca o duc, or sa faca experiente pe banii mei :)

Link to comment
Share on other sites

am si eu acelasi motor si e zdrente. Parerea mea ca este pretentios foc. si in legatura cu ce simptome ai tu se poate sa fie o sonda ceva care inca functioneaza dar nu in parametri... Parerea mea du-te la un tester mai avansat si verifica parametrii la fiecare sonda. Stima si bafta in rezolvarea problemei.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Verifica sonda lamda si debitmetru

 

Am specificat mai sus, am catalizatorul scos si aveam eroare pe catalitik convertor, dar asa cum am spus, era prezenta deja si nu avea smptomul asta.....se exclude

 

Cu consumul de ulei cum stai?

 

ce legatura are?

E ok, de cand am schimbat ccv si garnituri...nu am probleme.

 

da filtru de benzina????

 

nu l-am schimbat, dar de ce ar da in nas doar la o anumita turatie (intre 850-2000RPM)?

 

am si eu acelasi motor si e zdrente. Parerea mea ca este pretentios foc. si in legatura cu ce simptome ai tu se poate sa fie o sonda ceva care inca functioneaza dar nu in parametri... Parerea mea du-te la un tester mai avansat si verifica parametrii la fiecare sonda. Stima si bafta in rezolvarea problemei.

 

nu stiu cati km are motorul tau, si in ce 'hal' a fost intretinut de a ajuns zdrente :)

Ideea e ca motorul meu are peste 280mii si iti pot spune ca dupa schimbarea ccv-ului mergea brici, pana sa intampin treaba actuala.

Referitor la TESTER AVANSAT, cred k INPA si BMW Scanner, sunt destul de avansate, cel putin pe parametrii live se pot vedea cilndree, bobine, bujii, cantitate de aer intrata s.a....

Iar la testele live, nu pare nimic NOT OK :)

 

Imi pare rau ca nu am timp si nici un coleg care sa imi imprumute un debitmetru de aer.

 

Iar acum ca sa adaug un aspect important...la rece, pare sa nu fie chiar asa dramatic, adica nu da in nas la fel de rau ca la cald :)

Link to comment
Share on other sites

am 160k km. si este intretinut destul de ok. dar tot e o bomba de motor daca te uiti atent pe forum sunt multi useri care se plang de acest motor. deja tu mai ai putin si iesi din garantie sa zic asa cu motorul... tinand cont ca sondele lambda la 160k trebuiesc schimbate tu decizi ce sa ii faci mai bine. daca esti din bucuresti te pot ajuta cu debitmetru daca ai drum in berceni.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai si eu m-am plans cand am luat-o, gen ccv, semeringuri, ceva garnituri (vanosi si pompa vacum), dar, dupa ce au fost inlocuite toate acestea, motorul este unul de care sincer ma bucur, iar consumul este unul foarte ok. (pentru mine bine inteles), altii un consum de 10-11L/100km li' s-ar parea mult :)

 

nu stiu cate din masinile din vremea aia(2002-2003) au km reali si sunt iesite din 'garantie', dar tot ce iti pot spune eu, este ca sunt muuulte motoare de genul care sunt cu peste 350k km si inca merg foarte bine ;) bineinteles, daca li' s'a dat ulei si la timp....

Bine inteles, masina mea are la bord 200k km, care mi-au fost confirmati de reprezentata mhs motors craiova (bmw), insa in istoricul ecu, am gasit ceva erori de la 200si ceva de mii, ceea ce m-a impins sa cred ca au fost da-ti cativa zeci de mii inapoi :)

Acum, nu pot spune nici ca aia din bord sunt reali, dar nici aia de i-am gasit in erori. asa ca presupun, cum majoritatea cu masini cumparate second ar trebuii sa faca :)))

 

Referitor la debitmetru, apreciez ;) insa, sunt din Craiova, iar drum in Bucuresti, am abia prin August-Septembrie :)

Sper sa gasesc un coleg la fel de amabil in craiova care sa imi permita sa fac un test cu debitmetrul lui :)

 

Multzam!

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate cu km reali nici eu nu as baga mana in foc pentru km din bord de la mine dar tind sa cred ca e46 compact nu a fost asa cautat ca si model si d-asta as inclina sa cred ca sunt reali. nu m-ar deranja sa fie dati inapoi cum ai spus si tu... atata timp cat masina merge ok. spune-mi cum ai verificat in ecu km ? sau dupa ce ti-ai dat seama ca as vrea sa arunc si eu un ochi pe acolo sa ma dumiresc. si daca nu gasesti pe cineva in Craiova pana ajungi in Bucuresti poti apela la debitmetrul meu cu incredere... inca este functional :)). bafta
Link to comment
Share on other sites

Pai cei drept ca nu cu interfata mea (inpa) am descoperit asta, am fost la un mecanic aici in Craiova, care mi-a facut o scanare totala cu o interfata BMW...nu stiu exact daca era marca dinaia buna sau tot chinezarii dinastea, cert este ca a gasit doua erori pe motor, stocate in ECU, era ceva de amestecul de aer undeva la -6 grade, iar la detalii aparea: turatia motorului, temperatura motorului, temperatura exterioara, nivelul de benzina din rezervor, cantitatea de aer intrata in motor si printre care si Kilometrajul masinii, care arata 216 mii km la momentul stocarii erorii :) deci?! de aici am dedus ca masina are ceva km da-ti inapoi :)

Ideea este ca, daca intr-adevar s-au dat km inapoi, cel care a facut treaba asta, a facut-o ca la carte pentru ca nici reprezentata nu a gasit nimi NOK :)

 

O sa apelez la tine cu mare drag, daca nu gasesc pana atunci.

Link to comment
Share on other sites

am inteles. la mine arata o sonda dusa la 151k km si a doua care s-a prajit dupa prima arata 340k km.... deci nu stiu ce sa zic cu chestia asta... si s-au ars intr-un interval de maxim 2 ani timp in care am parcurs de la 151k la 168k cat am acum in bord...

 

Bai nu stiu ce sa cred...cert este ca masina am luato la 191k km, momentan are 203k, si motorul merge foarte bine...adica nu am ce sa reprosez...

Asa cum am scris si mai sus...km reali sau fake... :pirate:

Link to comment
Share on other sites

am mers vreo 25 de km si nu vroia neam sa traga... o tineam talpa si nimic... mergea in valuri asa... acum pe seara am iesit la o tura si a mers mai ok sa zic asa. trebuie sa ma duc la cineva care stie motorul bine ca nu cred ca e de la sonde lambda...ma gandesc, ca ar fi mers prost tot timpul de cand sunt prajite dar de ceva vreme merge din ce in ce mai prost.

Si eu vreau sa o scot din tara :))) mi-e si frica sa plec in vacanta cu ea poate ma lasa in drum.

Link to comment
Share on other sites

La pornire cum se prezinta? aprinde toti cilindree odata sau porneste in 2-3 dupa care se aduna?

In starea in care spui ca este, nu este indicat sa pleci cu ea :)

 

Sfatul meu este sa pui un tester, eventual parametrii live, si sigur gasesti beleaua, cauzele pot fi multe.

Dai fuga la tester...

Link to comment
Share on other sites

Sunetul, mm..e cu dus-intors, daca se aude accentuat, pot fi: vanosurile, patine, intinzatorul...cauze multiple....

Pierderea de putere poate fi chiar de aici, la mine ti-am zis ca imi rontzaia vanosul pe admisie pana pe la vreo 1500rpm, si nu prea aveam putere pana la acea turatie.

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

nu stiu sa le verific in afara de test nu arata nimic... la patine am luat swag lantul este tot swag doar intinzatorul am impresia ca este febi... eu nu am putere pana in 3k ture, uneori cand vor muschii ei nici dupa 3k... cert este ca acum se aude zi de zi sunetul... si mai ca da sa moara motorul.
Link to comment
Share on other sites

Vezi?

 

Ai 56 grade pe evacuare. Si trebuie sa fie 120.

 

Ar fi frumos sa isi dea cu parerea si marii mecanici cu service-uri de pe forumul asta, dar eu cred ca e deplasat axul cu came pe evacuare. Am sa il intreb pe mecanicul meu, ii voi spune valorile si revin cu raspuns. Dar numai maine ..

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.