Jump to content

Ralanti neregulat N42


Recommended Posts

Salutare

 

Am o problema cu motorul meu. Masina e un 318i N42 din 2002.

 

Pornea bine, statea bine la ralanti, totul bine.

 

Aseara am schimbat garniturile solenoizilor pentru ca era uns pe langa ei. Dupa aceea am sters adaptarile si am pus valvetronicul sa isi invete limitele. De atunci ralanti-ul e neregulat. Pornesc, da sa moara, isi revine si tot asa. De cele mai multe ori isi revine aproape imediat. Insa de fiecare data isi revine si sta frumos la ralanti daca o tin turata o vreme sau merg cu ea. Daca o opresc si o pornesc din nou, face din nou aceleasi figuri.

 

Diagnoza cu DIS arata 0 erori. Masina merge bine, se simte usoara, dar parca nu are asa putere in turatiile mari. Sau poate nu stiu eu, pentru ca masina dinainte a fost un 320 2.2 benzina.

 

Ce se putea modifica ? Singurele lucruri pe care le-am facut au fost: garnituri noi la solenoizi, resetare adaptari, invatare limite valvetronic si test vanos ...

 

 

Daca s-a mai discutat despre asta, va rog sa ma indrumati catre acel topic, eu nu am reusit sa il gasesc.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu informatii. Am umblat vreo 200 de km si i-am refacut un test. Masina se simte moale, ajunge la viteze mari dar e moale si nu trage bine.

 

La test, am gasit 2 erori:

 

http://i109.photobucket.com/albums/n68/vld_48/Masinile%20mele/BMW%20318i%20M-Paket%20II/IMG_2644_zpsf1deb745.jpg

 

http://i109.photobucket.com/albums/n68/vld_48/Masinile%20mele/BMW%20318i%20M-Paket%20II/IMG_2645_zpsb652fe78.jpg

 

Dupa aceea am rulat un diagnostic in timp real:

 

http://i109.photobucket.com/albums/n68/vld_48/Masinile%20mele/BMW%20318i%20M-Paket%20II/IMG_2649_zpsa20cec1c.jpg

 

http://i109.photobucket.com/albums/n68/vld_48/Masinile%20mele/BMW%20318i%20M-Paket%20II/IMG_2646_zps939ea5ec.jpg

 

Si cred ca am primit raspunsul de ce face asa masina. In momentul pornirii VVT nu e in limp mode si de aceea tot merge neregulat ralanti-ul. Cum trece in limp mode, cum se linisteste.

 

Am desfacut mufa de la senzorul excentric si era plina de ulei. Am curatat-o, insa nu s-a simtit nicio imbunatatire. Dupa 5 minute de mers era la loc cu ulei. Insa cu mufa scoasa, nu mai face nicio figura, merge foarte fin.

 

Insa nu imi explic de ce nu facea figuri inainte de a ii reseta eu adaptarile. Oare pentru ca functiona motorasul de la VVT dupa niste citiri vechi ? Nu prea cred ca e asa, dar nu imi explic altfel.

 

Oare ce trebuie sa schimb ? Motorasul cred ca merge, se aude cand il pun sa isi invete limitele.

Link to comment
Share on other sites

Am avut aceeasi problema insa la mine mi s-a intamplat sa si moara motorul...Afara erau vreo 18 grade, ploaie usoara si ii dadeam cheie iar dupa cateva secunde nu statea fix ralantiul si la un moment dat moare de tot. Am dat inca o data cheie si am si accelerat in acelasi timp si n-a mai avut probleme. Nu stiu ce sa zic, personal sunt dezamagit de motoru' asta N42... <_<
Link to comment
Share on other sites

S-a rezolvat. Axul cu came pt evacuare era deplasat la 68 grade, in loc de 120. A trebuit pusa distributia la punct.

 

Cu ocazia aceasta am aflat ca vanos-urile sunt noi pe motorul meu, se pare ca cel din Germania le-a schimbat. Explicatia ar putea fi ca nu au fost stranse la cuplu si la un soc puternic s-a miscat cel pe evacuare.

 

Eu i-am dat un soc de genul, pentru ca am uitat ca nu i-am dat a 2a si am lasat mai tare ambreiajul. A urmat o frana f puternica de motor si posibil ca atunci s-a deplasat.

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

S-a rezolvat. Axul cu came pt evacuare era deplasat la 68 grade, in loc de 120. A trebuit pusa distributia la punct.

 

Cu ocazia aceasta am aflat ca vanos-urile sunt noi pe motorul meu, se pare ca cel din Germania le-a schimbat. Explicatia ar putea fi ca nu au fost stranse la cuplu si la un soc puternic s-a miscat cel pe evacuare.

 

Eu i-am dat un soc de genul, pentru ca am uitat ca nu i-am dat a 2a si am lasat mai tare ambreiajul. A urmat o frana f puternica de motor si posibil ca atunci s-a deplasat.

Trusa cu cale + cheie dinamometrica?

Link to comment
Share on other sites

Da.

 

Dar defazajul asta e mai la toate modelele cu vanos, nu doar N42. Si la M54 am patit, cand credeam ca e in 1a si era de fapt in marsarier. Am lasat masina la vale si cand am lasat ambreiajul s-a facut o frana puternica de motor si de atunci a mers neregulat. Asta pana a fost pus la punct, cateva sute lei mai tarziu.

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu se considere reclama, la Auto LKM, un service din Cluj.

 

Mersul neregulat(dadea sa moara, isi revenea si tot asa) era la ralanti, si doar o perioada, pana intra valvetronic-ul in limp mode. Dupa aceea statea frumos la ralanti. In mers nu facea, insa toata masina se simtea moale. Iar pe la 2500 si 3000 avea cate o ezitare. Daca te uiti in pozele de mai sus, poti vedea ca adaptarea axului cu came pe evacuare e la ~67 grade. El poate ajusta maxim 10 grade, insa era insuficient in cazul meu pentru ca trebuia sa fie la ~120 grade.

 

Restul erorilor erau generate de acest defazaj.

 

Acu cateva luni am adus cu un prieten un 318i pt el si la fel, avea distributia defazata. Atat doar ca a lui era defazata pe admisie. La el se manifesta in felul urmator: pornea, tragea destul de bine, dar dupa aprox 30 minute masina se oprea si nu mai pornea pana se racea. S-a rezolvat cu un surub de axa came si pus la punct.

Edited by Beriba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.