Jump to content

e46 320d 150cp consum marit, mananca ulei


Recommended Posts

Buna!

Am mai multe intrebari marunte legate de masina mea.

E un e46 320d touring din 2004, 150cp, 6 viteze.

Pe scurt: ia cam 6 in afara, 10 oras. mananca cel putin 1 litru de ulei la 15.000 km. Poate cam intre 1 si 2 litri. Radiatorul de jos(banuiesc intercooler) pare sa aiba ulei pe el.

 

Pe larg:

Am un consum de motorina cam mare (din ce am vazut ca ar trebui sa consume).

Inca de cand am luat-o (2011) lua peste 10 in oras si cam 6.7-7.5 afara. Cand a venit iarna am descoperit ca era dus termostatul de egr si nu se incalzea bine.

Dupa schimbare imi consuma cam 5.5-6 in afara (de obicei 5.7) si cam 10 in oras vara(sub 10 fara clima si peste 10 cu clima).

Am acceptat acest consum pt ca omul de la service imi spunea ca e normal. De curand m-am mai interesat si se pare ca e cam mare. In oras altii zic ca le ia 6-7. Oamenii pot exagera, se pot lauda, dar totusi...

La mers constant cu 120kmh pe tempomat ia cam 6%. La >130kmh ia 6.3-6.5.

 

Stilul de conducere nu este agresiv si nici exagerat de incet(in afara in general sub 120, cu mici reprize la depasiri). Schimb cam cand ajung pe la 2500-3000 de ture in mod normal in oras, catre 3500 sau mai mult cand accelerez mai puternic.

De obicei o tin cam intre 2000-3000, mai ales daca vreau sa ii dau un pic de talpa.

Turbina fluiera un pic(cand e rece) intre 1500-2000.

Daca merg in oras mai mult(si o mai subturez), din cand in cand ii mai dau un pic de talpa, fie cand ies in afara, fie in oras cand e mai liber. Scoate un pic de fum pana se curata.

In rest nu scoate fum.

Masina trage foarte bine, nu are probleme.

 

Am fost de 2 ori cu ea la tester: o data la reprezentanta cand am luat-o, o data la cristi de la mosnita (pt cei din timisoara care il stiu). Nu avea erori pe ea, parametrii de functionare erau foarte buni.

 

De asemenea cam mananca ulei intre schimburi. Am ajuns sa iau tot timpul cel putin o sticla de ulei in plus. Schimbul il fac la 15.000 km.

La primul schimb am folosit 5w30. Dupa aceea am trecut la 5w40, uneori de la castrol, iar in ultimul timp ulei original. 5w40 mi-a fost recomandat de reprezentanta cand am luat masina, deoarece avea cel putin 200.000 km(afisati pe bord).

 

La capacul de completare ulei parea ca exista un pic de scurgere. L-am inlocuit. A reaparut ulei pe langa

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1ZGxmbU5lMkJKa0E/edit?usp=sharing

La filtrul epurator exista ulei pe langa(posibil garnituri mancate). Am schimbat filtrul cu tot cu capac(vaico). Decantorul nu era murdar. Inca mai vad ca este un pic de ulei(nu se vede prea clar, dar am vazut cand am schimbat filtrul de aer)

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1RFljSFROX2lWOHM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1Nkl3N3l0V1VKdDA/edit?usp=sharing

 

Citind despre posibile probleme, m-am gandit sa verific si egr-ul.

Asa arata. Ma gandesc sa il curat.

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1X2Z2TkVWOGg5cVk/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1cHZ1eXlGMkk4bTA/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1MFRsSTczWVZmTGc/edit?usp=sharing

 

Furtunul de vacum care pleaca de la egr pare cam copt.

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1UzBlQ3lTQ3p0M00/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1UktVS3huclVCUXc/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1RUYwSWFva21ZdFk/edit?usp=sharing

 

Teava care vine de la radiatorul de jos la egr are de asemenea ulei pe ea. Am curatat-o la un moment dat ca sa vad daca reapare si a reaparut.

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1cWFnUmNROTMtN0k/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1NmNnM2drUzh1MnM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1TlVVaWQzcXBkSzA/edit?usp=sharing

 

Radiatorul de jos pare sa aiba ulei pe el.

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1Y2F6VnJGYlVQZFE/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1TFJKSlQ5Z2NyVDg/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1bzdlX0l5NGNhYzg/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B438HlhFzit1ai1QWHlKMU5kTjA/edit?usp=sharing

 

Nu am cunostinte deosebite de mecanica, dar am o trusa de scule si la nevoie mai surubaresc la ea(mi-am schimbat singur ultima oara filtrul de aer, filtrul epurator, sticlele de la faruri).

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi/sugestii? La nevoie, daca e ceva la care nu ma pricep o duc la service, dar din pacate de cele mai multe ori la service stiu eu mai mult ca mecanicii.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Mda, si a mea 320d din 2002 mananca cam tot pe acolo dar mai asteptam pareri multi zic ca haleste cam mult in oras. Eu sincer vb pt un drum buc predeal pe a3 20 litri imi ajung iar asta inseamna un consum de 6.6 in afara

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Consumul de motorina mi se pare ok. Furtunasele de vacuum iti recomand sa le schimbi complet. Cauta furtunase cu interior de 3.5mm.

Curata galeria de admisie, Egr-ul , pune garnituri noi la admisie si iti recomand sa elimini si clapetele pt ca risti sa se rupa si sa fie aspirate in motor.

Legat de scurgerile de ulei, verifica sa nu ai vreun furtun fisurat si schimba garnitura de la turbo plus cea de la furtunul care merge de la turbo in intercooler.

 

Ps: ulei se pune 0w40 (cel mai bun) sau 5w30.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!Din fotografia unde se vede interiorul la EGR se observa foarte usor ca ai scurgeri pe langa tijelele de la clapetele din admisie,incerca sa le elimini pentru ca acel ulei ajunge pe motor si se murdareste rau,daca acele simiringuri de la clapete sunt foarte uzate se poate ca prin acel loc motorul sa traga aer fals.Intercooler-ul nu este normal sa fie asa plin de ulei,posibil sa fie putin fisurat,incerca sa-l demontezi,curata-l si verifica sa nu aiba fisuri.Bafta! Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Care senzor de admisie @silgal191 ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pe galeria de admisie partea de sub parbriz,demontezi suportul in care este bagat filtrul de polen si ai acces la acest senzor,este singurul senzor care este montat pe galerie in aceasta locatie,este prins de galerie cu un surub cu cap de 10mm,il cureti cu WP 40 si sufli cu aer,nu introduci nimic in el ,exista riscul sa-l distrugi.

Link to comment
Share on other sites

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40

 

 

Piesa 17

FUEL INJECTION SYSTEM-RESSURE SENSOR

 

 

Referitor la scurgerile de ulei. Masina ta scoate fum la accelerari bruste?

 

Verifica sa vezi daca nu s-a compt furtunul unde intra in intercooler. El este prin cu colier metalic.

 

Poti da jos inttercoolerul , il spel si eventual vezi daca e fisurat sau nu..

 

Schimmba filtrul epurator. curtata toate furtunele, intercooler-ul, adminisa, egr, sensorul.

 

Admisia se poate curata cu sodacaustica. Sunt ceva poze cu admisia inmuiata intr-o caldare :)

Edited by silgal191
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri!

 

Cei care aveti tot 150 cp, asa va consuma la mers normal? Adica fara sa dati talpa? 10 in oras si 6 afara cu viteza de croaziera 100-110?

M-am uitat pe youtube la filme cu consum si la 120 le consuma cam 4, nu 6 ca la mine.

la 150 ii consuma sub 6. Mie imi ia cam 8 probabil, nu prea am unde sa aflu.

 

De clapete am citit ca trebuie scoase. Merita sa merg la service pt asta sau mai bine o fac eu?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri!

 

Cei care aveti tot 150 cp, asa va consuma la mers normal? Adica fara sa dati talpa? 10 in oras si 6 afara cu viteza de croaziera 100-110?

M-am uitat pe youtube la filme cu consum si la 120 le consuma cam 4, nu 6 ca la mine.

la 150 ii consuma sub 6. Mie imi ia cam 8 probabil, nu prea am unde sa aflu.

 

De clapete am citit ca trebuie scoase. Merita sa merg la service pt asta sau mai bine o fac eu?

Salut!Daca ai niste cunostinte tehnice si putina indemanare poti sa executi si singur operatiunea de eliminare a clapetelor.Gasesti indicatii pe forum la sectiunea DIY seria 3.Despre consum ce sa spun,in oras consumul la masina mea 320d-150hp bate undeva intre 8-10 L si afara am mers cu 4,5-6 L,asta depinde de incarcatura masinii si de felul in care este condusa.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Exact asta spuneam. eu scot consumuri de 5.7/10 la mers foarte finut, neincarcat. Practic pe oras pornesc clima doar cand nu mai pot fara. As vrea totusi sa am confortul psihic sa stiu ca nu depind de asta. Nu ar fi ceva exagerat ca bani, dar cand dau 400-600 ron pe motorina pe luna si nici nu umblu exagerat de mult...

Am trait 3 ani cu consumurile astea deci nu am de ce sa ma plang, dar practic am hotarat sa investighez ca sa nu existe alte defectiuni ce se pot agrava in timp.

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca "teava" aia care face legatura intre intercooler si EGR are prostul obicei sa se fisureze. Vei avea pierderi de putere la acceleratie brusca si un fasait (putin sesizabil sau puternic, in functie de marimea fisurii furtunului).

Mai mult ca sigur de acolo ai uleiul ala; partea proasta e ca o gasesti undeva la 1000-1200 de lei(recomand noua)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un update:

consumul a scazut. dupa ce am facut pozele la egr data trecuta am pus la loc furtunul si l-am strans un pic in mana ca sa vad cat e de tare. dupa ce am pornit motorul am strans din nou ca sa vad daca face presiune. nu stiu ce anume s-a intamplat atunci, dar consumul s-a modificat.

Am observat ca ma invarteam pe la 9.2-9.5 in oras, chiar si cu clima.

Am plecat la un drum de 100 de km si am avut totusi un consum de 5.7 afara cu clima, adica la fel ca inainte, ceea ce m-a derutat.

La intoarcere, pe ultimii 35 de km am resetat consumul si am avut media cam 4.4 fara clima.

Acum prin oras am cam 8-8.4 fara clima. Sau chiar 6.4. Oscileaza si in functie de cum prind traficul. Dupa cateva zile de umblat sunt curios care va fi media.

Oricum, e clar ca s-a modificat.

 

Ieri am fost la cristi de la mosnita si mi-a curatat egr+admisie si mi-a inlocuit clapetele de admisie+furtune vacuum.

Dar cand a ridicat masina pe elevator s-a vazut ca imi curge ulei pe la turbina si intercoolerul pare fisurat.

Asa ca de acum alta distractie, dar macar stiu de ce pierde ulei, pentru ca am tot discutat cu oameni si nimeni nu ma lamurea pana acum.

 

Urmeaza sa vad ce fac cu turbo si sa schimb intercooler-ul si mai vedem si cum stam cu consumul/pierderea de ulei.

Link to comment
Share on other sites

imi place cand vad multi "mecanici" pe aici pe forum care isi dau cu parerea: "e furtunul ala intre egr si intercooler fisurat...pe acolo iti da ulei". wtf man? uleiul ala vine din turbina, aia e problema grava -turbina da ulei. Intr-adevar cand ai o fisura pe circuitul turbina-admisie pierzi compresie si ca atare creste consumul de motorina+scoate fum negru(motorina nearsa). Consumul tau de ulei este la fel ca la mine(eu pun cam 1,5 l intre schimburi). Am aceeasi prolema cu turbina, aceea ca imi arunca ulei in admisie (si mult ulei). Pe acolo se consuma uleiul. Cand rezolvi cu turbina imi spui si mie ce ti-au gasit la ea te rog. Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Nu inteleg cum e asta cu 'turbina da ulei' pt ca nu cunosc principiul de functionare.

 

Ce e clar e ca la turbina si la garniturile de intrare si iesire din intercooler exista scurgere de ulei, plus intercoolerul probabil e fisurat, pt ca e ulei imbacsit pe el. Deci in mod clar aveam pe unde pierde uleiul.

Am fost la un service si a desfacut un pic intre intercooler si radiator si era plin de frunze.

Luni sunt programat la service sa schimb intercoolerul si o-ringurile alea de la turbina si intercooler.

Adevarul e ca exista ulei in mai multe locuri: la turbina, la intercooler (la astea 2 mai mult), pe teava aia intre intercooler si egr, in interiorul egr-ului se observa ulei, inainte era si la busonul de completare este un pic de ulei(l-am schimbat si tot parca e ulei acolo), la separatorul de ulei(initial am schimbat garniturile, pe urma am pus si separatorul nou si capacul).

Nu stiu daca in interiorul egr e normal sa fie ulei.

Am pus dopuri la admisie.

 

Daca o sa fie nevoie o sa duc si turbina la rectificat(banuiesc ca asta va opri scurgerea de ulei, daca asta e problema).

 

Intre timp consumul de motorina oscileaza, iar a mai crescut un pic, iar scade etc. Am vazut ca nu e constant, nu inteleg ce anume determina oscilatia. Dupa ce schimb intercoolerul o sa mai curat un pic egr-ul pe cont propriu si vedem atunci.

Daca stii sa imi explici cum e treaba cu turbo si uleiul care ar trebui sa fie sa sa nu fie prezent, sau sa imi dai vreun link, iti sunt recunoscator.

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Nu inteleg cum e asta cu 'turbina da ulei' pt ca nu cunosc principiul de functionare.

 

Ce e clar e ca la turbina si la garniturile de intrare si iesire din intercooler exista scurgere de ulei, plus intercoolerul probabil e fisurat, pt ca e ulei imbacsit pe el. Deci in mod clar aveam pe unde pierde uleiul.

Am fost la un service si a desfacut un pic intre intercooler si radiator si era plin de frunze.

Luni sunt programat la service sa schimb intercoolerul si o-ringurile alea de la turbina si intercooler.

Adevarul e ca exista ulei in mai multe locuri: la turbina, la intercooler (la astea 2 mai mult), pe teava aia intre intercooler si egr, in interiorul egr-ului se observa ulei, inainte era si la busonul de completare este un pic de ulei(l-am schimbat si tot parca e ulei acolo), la separatorul de ulei(initial am schimbat garniturile, pe urma am pus si separatorul nou si capacul).

Nu stiu daca in interiorul egr e normal sa fie ulei.

Am pus dopuri la admisie.

 

Daca o sa fie nevoie o sa duc si turbina la rectificat(banuiesc ca asta va opri scurgerea de ulei, daca asta e problema).

 

Intre timp consumul de motorina oscileaza, iar a mai crescut un pic, iar scade etc. Am vazut ca nu e constant, nu inteleg ce anume determina oscilatia. Dupa ce schimb intercoolerul o sa mai curat un pic egr-ul pe cont propriu si vedem atunci.

Daca stii sa imi explici cum e treaba cu turbo si uleiul care ar trebui sa fie sa sa nu fie prezent, sau sa imi dai vreun link, iti sunt recunoscator.

Mersi.

 

 

pelicula de ulei vine din filtrul epurator :thumbsup:

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut!

 

ok, am schimbat intercoolerul, garniturile de la el, garniturile de la turbo(cea catre intercooler si cea dinspre filtru de aer).

garnitura de pe turbo dinspre filtrul de aer fusese bagata rau si era ciupita.

am zis ca pe acolo pierd ulei, dar nu. este de la teava care vine dinspre filtrul de aer.

sub filtru mai este o chestie din care iese un furtun ce intra in furtunul care merge de la filtru la turbo. acolo era plin de ulei si pe acolo picura ulei pe teava dintre turbina si intercooler, care apoi se prelinge catre intercooler. de asemenea era ulei si pe tot circuitul de admisie, de la turbina la intercooler si la egr.

 

eu schimbasem epuratorul cu tot cu capac, firma vaico.am presupus ca nu ar trebui sa fie probleme. totusi, acolo am vazut niste fum. la service mi-au zis ca e racordul flexibil care trebuie inlocuit(ala il schimb saptamana asta), dar de fapt fumul era de la filtrul epurator. in weekend l-am pus la loc pe cel vechi sa vad care e efectul. efectul a fost ca cel vechi scotea un fum groaznic, mult mai rau ca asta cu care il inlocuisem, asa ca am pus la loc epuratorul vaico si am comandat acum unul original cu tot cu capac. urmeaza sa vad daca dupa inlocuire problema cu fumul si scurgerea de ulei se mentine

 

deci o intrebare: ce e chestia asta de sub filtrul de aer si de unde vine ulei asa mult? baltea uleiul acolo.

 

http://i.imgur.com/2FO4WbVl.jpg?1

Edited by mst
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

si eu am aceiasi problema... Am scurgeri de ulei..si am fost la un mecanic si mi-a zis ca imi curge pe la turbo. Sunt ceva garnituri pe acolo ? Cum pot opri scurgerea de ulei ? El mi-a zis sa mai merg asa cu ea si sa mai verific uleiul...pana o sa refac turbo.

 

PS: si cand accelerez brusc, calc pedala la maxim , las un nor de fum dupa mine...

Edited by DroG
Link to comment
Share on other sites

ce ai incercuit tu acolo este returul gazelor din carter care iti intra inapoi in admisie

aceste gaze contin vapori de ulei din carter care sunt separati de gaze prin epurator, uleiul este condensat si se intoarce in baie, iar gazele sunt trase de turbo pe admisie

 

problema este cand ai suprapresiune in carter si in epurator intra o cantitate foarte mare de gaze si el nu mai reuseste sa-si faca treaba, adica sa condenseze uleiul din gaze

iar urmarea este ulei mult in gazele de carter care se trag pe admisie

 

si eu am aceeasi problema la un e90 M47

 

am studiat destul problema si eu suspectez ca garnitura de capac tacheti nu etansaza bine si imi scapa presiune din admisie in carter si imi face suprapresiune in carter

daca nu e asta mai ramane o varianta, segmenti cu uzura prea mare, si iti scapa gaze pe langa segmenti in carter

 

dar eu nu imi fac probleme in privinta segmentilor pentru ca masina mea are 90.000 km si imi face asa de la 60.000 km de cand am luat-o

Link to comment
Share on other sites

ce ai incercuit tu acolo este returul gazelor din carter care iti intra inapoi in admisie

aceste gaze contin vapori de ulei din carter care sunt separati de gaze prin epurator, uleiul este condensat si se intoarce in baie, iar gazele sunt trase de turbo pe admisie

 

problema este cand ai suprapresiune in carter si in epurator intra o cantitate foarte mare de gaze si el nu mai reuseste sa-si faca treaba, adica sa condenseze uleiul din gaze

iar urmarea este ulei mult in gazele de carter care se trag pe admisie

 

si eu am aceeasi problema la un e90 M47

 

am studiat destul problema si eu suspectez ca garnitura de capac tacheti nu etansaza bine si imi scapa presiune din admisie in carter si imi face suprapresiune in carter

daca nu e asta mai ramane o varianta, segmenti cu uzura prea mare, si iti scapa gaze pe langa segmenti in carter

 

dar eu nu imi fac probleme in privinta segmentilor pentru ca masina mea are 90.000 km si imi face asa de la 60.000 km de cand am luat-o

Link to comment
Share on other sites

Salut! Mersi pt raspuns.

 

La service mi-au zis ca turbo are un pic de joc la ax si ca poate turbo arunca ulei inapoi.

 

Dar aceeasi chestie am citit-o si eu pe undeva cu presiune prea mare si in consecinta uleiul ajunge de la epurator la turbo. Scria si ceva de conducte de ulei infundate care pot duce presiune prea mare. Din pacate foarte greu gasesc informatii despre asta si ce ar trebui sa fac.

 

Asta cu segmentii cum se poate verifica si rezolva?

 

Ce e sigur e ca am schimbat din nou epuratorul cu unul original (ala vaico scotea fum) si am eliminat celelalte pierderi de ulei. Pe aici unde vine uleiul nu era bine bagat furtunul si curgea pe teava care pleaca de la turbo spre intercooler si automat se scurgea pe restul traseului, spre intercooler etc.

Acum nu mai exista ulei decat pe traseul interior de admisie. In principiu nu e problema, masina nu face nici un fel de probleme, uneori scoate fum la o accelerare puternica dupa ce am mers mai mult lejer si neturata, dar se curata rapid. Insa nu vreau nici sa las sa apara probleme, prefer sa rezolv inainte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.