Jump to content

Motor oprit dintr-o data din turatie la 4000 pe loc


Recommended Posts

Help! am un e46 din 2000 320d achizitionat recent din UE. cand l-am adus avea peobleme cu pompa de injectie(garniturile bulite la pompa)si acasa i-am crapat eu garnitura de _chiulasa_ ca iam dat cu spray de pornire in bot ca nu stiam ca nu porneste din cauza pompei. am reparat(reconditionat) pompa la centru specializat pe bmw (nu reprezentanta)si montata inapoi pe masina, _chiulasa_ rectificata, garnitura noua.mecanicul care a montat-o, e si el specializat pe bmw, a reglat avansul undeva la 2,60 grade(asa tin minte, nu ma intrebati daca e cu plus sau minus, daca e la pornire sau la relanti ca nu stiu) dupa care masina a mers fara probleme vreme de 3000 de km. o singura problema imi statea pe creier, avea un lag undeva intre 2000 si 3000 de turatii in momentul in care o acceleram in sarcina dintr-o data si nici nu mi se parea ca trage cum trebuie (nu mai parea sa aiba acei 136 de cai comparativ cu alt 320d acelasi mocdel ca al meu). inafara de asta nu facea nici o alta problema, mers in turatie mare in sarcina, turat pana in zona rosie la liber si in sarcina, nu m-a lasat deloc. apoi mi s-a pus pata sa imi mai regleze pompa sa mearga calumea. zis si facut, dus masina la acelasi mecanic, reglat pompa la 1,6 grade (acelasi lucru, +/-, relanti, pornire, habar nam). ajung cu ea acasa la mers normal sum 2000, 2000+ turatii fara nici o problema. dupa 2 zile zic sa o pregatesc sa plec la mare: dau cheie, pornit normal, turez un pic da foarte putin si repetat simteam ca da sa moara, las la relanti mers normal si ma pune dracu sa o turez dintr-o data pana in zona rosie sa vad daca mai scoate fum negru. ajunge destul de repede pana la 4000 de ture, face un puf pe evacuare, un norisor maricel de fum alb la curu ei si moare motorul si nici de-al dracu daca a mai vrut sa porneasca dupa aia, da la automat da degeaba. m-am uitat pe la motor dupa urme de scurgeri, ulei in apa sau spuma/mazga pe la joja sau prin vasul de expansiune dar nici o urma. dupa tot romanul asta, ce dracu credeti ca mai are poate este cineva patit cu aceeasi problema si ma poate ajuta cu ceba idei. mentionez ca incidentul s-a intamplat in urma cu o ora si nu i-am facut diagnoza, nu stiu ce erori are in computer.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pompa se pune cu comparatorul , scrie pe ea cate grade tb reglata, 0.82-0.86 ceva de genul

 

avansul dynamic se verifica din dis, exista un test special si iti spune acolo daca este in afara parametrilor sau este bine

 

trebuie sa faci o diagnoza, cine stie ce ai rupt prin motor

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pompa se pune cu comparatorul , scrie pe ea cate grade tb reglata, 0.82-0.86 ceva de genul

 

Pentru a face asta ai nevoie de un adaptor special pentru pompa VP44. In afara de reprezentante si Bosch Car Service, nu are nimeni asa ceva.

 

Pompa se pune la punct la Bosch Car Service.

 

Cu siguranta nu a fost reglata bine din moment ce avea acel lag.

 

E posibil sa fi sarit de la punct motorul.

 

Il poti invarti la mana?

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

nu am incercat sa il invart la mana, maine o pun pe platforma si ma duc iarasi la mecanic si vad mai exact ce si cum. dar daca a sarit de pe punct trebuia sa se opreasca si gata, de unde puful ala pe teava de esapament de parca a tusit o data mai tare si norul de fum alb? se poate sa mi se impuscat garnitura de _chiulasa_ iarasi ca a disparut cam repede fumul nu a persistat? apa in ulei sau invers nu am vazut simtome de asa ceva... :( fuck
Link to comment
Share on other sites

Pentru a face asta ai nevoie de un adaptor special pentru pompa VP44. In afara de reprezentante si Bosch Car Service, nu are nimeni asa ceva.

 

 

 

ai nevoie de un ceas comparator universal si un adaptor, se gaseste de cumparat, dar ce sa faci cu el cand nu te pricepi, marea majoritate a mecanicilor habar nu au cum se pune la punct o pompa de injectie, de obicei fac semn cu creta pe pinioane asa ca....

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Daca te ajuta cu ceva sa stii c-am avut si eu probleme acum 4 ani cu pompa de injectie ce fusese dereglata si nici un service inclusiv reprezentanta n-au stiut cum s-o regleze bine chiar daca aveau uneltele si aparatura necesara. Singurul care a reusit sa mi-o faca ca din fabrica a fost userul "dereglatu" de aici de pe forum. Ti-l recomand fara nicio retinere daca mai e prin tara. Omul chiar repara partea electronica la astfel de pompe. Bafta.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ai nevoie de un ceas comparator universal si un adaptor, se gaseste de cumparat, dar ce sa faci cu el cand nu te pricepi, marea majoritate a mecanicilor habar nu au cum se pune la punct o pompa de injectie, de obicei fac semn cu creta pe pinioane asa ca....

 

Ceasul comparator e universal, insa adaptorul e special pentru VP44.

 

Repet, cea mai sigura varianta este la Bosch Car Service. Duci pompa la ei demontata de pe masina. Costa 250 lei s-o puna la punct. Iese intotdeauna bine.

 

Am avut clienti cu pompe reglate de diversi meseriasi si aproape intotdeauna existau erori de avans, iar motorul nu prea tragea.

 

Si evident trebuie sa ai si cale, altfel degeaba o pun cei de la Bosch la punct.

Link to comment
Share on other sites

Daca te ajuta cu ceva sa stii c-am avut si eu probleme acum 4 ani cu pompa de injectie ce fusese dereglata si nici un service inclusiv reprezentanta n-au stiut cum s-o regleze bine chiar daca aveau uneltele si aparatura necesara. Singurul care a reusit sa mi-o faca ca din fabrica a fost userul "dereglatu" de aici de pe forum. Ti-l recomand fara nicio retinere daca mai e prin tara. Omul chiar repara partea electronica la astfel de pompe. Bafta.

 

avans dereglat nu inseamna ca este electronica stricata neaparat, st 2 lucruri diferite

 

orice reprezentanta are manualele tehnice de reparatie pentru masinile lor ,reparatie nu ghidul utilizatorului, trebuie doar sa citesti la injection timming si sa folosesti instrumentele specifice

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

avans dereglat nu inseamna ca este electronica stricata neaparat, st 2 lucruri diferite

 

orice reprezentanta are manualele tehnice de reparatie pentru masinile lor ,reparatie nu ghidul utilizatorului, trebuie doar sa citesti la injection timming si sa folosesti instrumentele specifice

 

Imi pare rau daca s-a inteles gresit afirmatia mea. Nu am zis ca e electronica dusa ci ca mai mult decat reglaj colegul nostru de forum repara si partea electronica a pompei care la vreme respectiva n-o faceau multi. Reprezentanta unde am fost eu (mai bine zis "mecanicul" din reprezentanta ) nu numai ca nu s-a obosit sau n-au avut aparatura s-o regleze ci mai mult ma trimiteau la Radacini Motors la Bucuresti pt. reparatie :)) Ma rog ... eu unul asa am scapat de problema dupa aprox 6 luni de umblat pe la tot felul de meseriasi si de service-uri care mai de care mai autorizate.

Link to comment
Share on other sites

Ceasul comparator e universal, insa adaptorul e special pentru VP44.

 

Repet, cea mai sigura varianta este la Bosch Car Service. Duci pompa la ei demontata de pe masina. Costa 250 lei s-o puna la punct. Iese intotdeauna bine.

 

Am avut clienti cu pompe reglate de diversi meseriasi si aproape intotdeauna existau erori de avans, iar motorul nu prea tragea.

 

Si evident trebuie sa ai si cale, altfel degeaba o pun cei de la Bosch la punct.

 

ai dreptate, dar exista kituri pe ebay, si presa aceea speciala ptr depresat pompa

 

prima data o duci la bosch, o pun pe banc, o testeaza, o caleaza pe semn si pe urma o montezi

 

trebuie sa demontezi senzorul rpm ca sa calezi volanta

 

pe urma pornesti si cand ajunge apa la 80grd faci testul din dis pentru injectie, daca e ok sau nu iti spune imediat dis-ul

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Presa aia speciala e pentru demontat pompa. Ca tot pe acolo o poti regla e altceva. Cu presa aia se depreseaza pinionul pompei.

 

La Bosch o regleaza si o blocheaza. Pompa are un surub de blocare.

 

Nu demontezi nici un senzor. Exista o gaura speciala pentru dornul de blocare. Valabil pentru BMW-urile din toate generatiile, atat benzina cat si diesel.

Nemtii sunt foarte destepti pentru ca nu schimba lucrurile care au fost bine gandite din start.

Toate motoarele de BMW se pun la punct cam la fel in mare. Pistonul 1 la TDC, volanta blocata si cale pe axe sau vanos.

 

Daca pompa a fost blocata la Bosch si tu ai cale si ai blocat volanta cu motorul la punct, nici nu mai e nevoie de tester. Pui doar la sfarsit sa stergi erorile.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

gata, s-a rezolvat. cand am fost ultima oara la mecanic sa imi mai regleze pompa nu a strans bine surubul ala care tine pompa fixa (sau cam asa ceva) si eu cand am forjato (cam la rece ce-i drept) a sarit de pe unghi (cred ca s-a inchinat pompa cu totul sau habar nam ca nu ma pricep). apropo, eu sunt din iasi si peaici greu gasesti pe cineva care chiar stie ce face. quick fix :)

cand am sa dispun de banii necesari am sa ma duc la Bosh Car Service sa mi-o faca exacta cat scrie la carte, cand am adus-o mergea asa de lin de nici nu ziceai ca-i diesel, doar ca erau busite garniturile si imi perdea presiunea din ea

Edited by sadic100
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.