Jump to content

Cutie de viteze automata E92 Coupe


Recommended Posts

Am un Seria 3 320 D E92 Coupe cu ctuie automata.

Am observat de ceva timp ca daca merg cu viteza redusa

si acceleratia constanta pe la 1800-2100 de ture, in momentul

in care se face schimbul de viteza in treapta superioare

are un soc, adica primesc o "smucitura" asa.

Daca o calc si turatiile cresc repede nu se simte, adica schimba normal.

Ce imi recomandati sa verific la service?

Ati mai intalnit astfel de probleme?

Cam cat de serioasa e treba?

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

{entru inceput poti sa faci o diagnoza si sa vezi daca ai vreo eroare la cutie. Si eu aveam un mic soc la trecerea din 2 in 3 care s-a rezolvat cu o resetare a valorilor adaptive.

 

la toate treptele smuceste? verifica si DS si pe manual, teoretic in DS ar trebui sa faca mai rau.Cati km ai? uleiul a fost schimbat?

Link to comment
Share on other sites

Am avut automata, aceleasi simptome. Parerea mea ca e din convertizor, un lucru frecvent la cutiilea astea.

Daca mergi cu 60-70 prin oras si pui frana brusc pana la 0, iar in momentul cand s-a oprit masina accelerezi sa pleci iar, iti a vreun soc?

Cand mergi cu 120km/h si ridici piciorul de pe acceleratie iti face asa ? :

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

{entru inceput poti sa faci o diagnoza si sa vezi daca ai vreo eroare la cutie. Si eu aveam un mic soc la trecerea din 2 in 3 care s-a rezolvat cu o resetare a valorilor adaptive.

 

la toate treptele smuceste? verifica si DS si pe manual, teoretic in DS ar trebui sa faca mai rau.Cati km ai? uleiul a fost schimbat?

 

 

Mersi de raspuns. Am sa merg la BMW Luni sa vad cum sta treaba. Masina am cumparat-o acum trei saptamani si la testul lor de reprezentanta nu avea nici o eroare, adevarul e ca parca nici nu facea asa.

Stiu ca BMW-urile smucesc putin si schimburile de viteza sunt mai sesizabile decat la un Audi de exemplu dar parca asta e prea brusca.

Am incercat in toate trepete in sport face intr-adevar mai tare dar se simte mai rar.

Smucitura o primesc doar la viteze mici adica daca merg pe stradute laturalnice undeva 30-40 km/h si acceleratia apasata constant.

 

Am avut automata, aceleasi simptome. Parerea mea ca e din convertizor, un lucru frecvent la cutiilea astea.

Daca mergi cu 60-70 prin oras si pui frana brusc pana la 0, iar in momentul cand s-a oprit masina accelerezi sa pleci iar, iti a vreun soc?

Cand mergi cu 120km/h si ridici piciorul de pe acceleratie iti face asa ? :

 

Nu am observat cu turometru daca oscileaza am sa fac un test drive si o sa vad cum sta treaba.

Multumesc de raspuns, revin cu mai multe informatii dupa ce incerc ce ai sugerat tu.

Edited by george87
Link to comment
Share on other sites

Am avut automata, aceleasi simptome. Parerea mea ca e din convertizor, un lucru frecvent la cutiilea astea.

Daca mergi cu 60-70 prin oras si pui frana brusc pana la 0, iar in momentul cand s-a oprit masina accelerezi sa pleci iar, iti a vreun soc?

Cand mergi cu 120km/h si ridici piciorul de pe acceleratie iti face asa ? :

 

Am facut azi testele pe care le-ai propus si la plecarea de pe loc dupa frana brusca nu bruscheaza mai mult decat ar fi normal

si nici la ridicare piciorului de pe acceleratie la viteza mare nu oscileaza turometrul ci coboara incet, normal fara sarituri.

Se poate sa fie doar faptul ca inca nu sunt eu obisnuit cu ea. Am avut inainte un Audi A4 cu cutie CVT la care nu se

simtea nici un schimb de viteza si deasta poate sunt putin paranoic sau neexperimentat in ceea ce priveste cutia automata

de la BMW, care am inteles ca este o tehnologie mai veche sa ii spunem asa.

Voi merge Luni la BMW si o sa vad ce imi zic baietii de acolo.

Va tin la curent cu rezultatele.

Link to comment
Share on other sites

am condus si eu A4 din 2006 cu cutie multitronic si intradevar schimba mai finut decat cutia ce o aveam eu. daca nu iti da suturi tare, atunci nu cred sa fie o problema asa grava.

Uleiul l-ai schimbat sau sti cand a fost schimbat?

Si eu am tot citit si am vb cu multa lume, am si un prieten cu e60 automat si am ajuns la concluzia ca la cutiile astea o problema frecventa e convertizorul, dar poate nu si in cazul tau.

Edited by danny008
Link to comment
Share on other sites

am condus si eu A4 din 2006 cu cutie multitronic si intradevar schimba mai finut decat cutia ce o aveam eu. daca nu iti da suturi tare, atunci nu cred sa fie o problema asa grava.

Uleiul l-ai schimbat sau sti cand a fost schimbat?

Si eu am tot citit si am vb cu multa lume, am si un prieten cu e60 automat si am ajuns la concluzia ca la cutiile astea o problema frecventa e convertizorul, dar poate nu si in cazul tau.

 

uleiul am inteles de la service de la BMW ca nu s-ar schimba la masinile astea cu toate ca imi vine greu sa cred ca

totusi este ulei si isi modifica proprietatile. asta a fost o conversatie telefonica cu service-ul BMW Constanta.

Maine voi merge acolo ca sa vad care e treaba.

Masina are 168.000 km si nu a fost schimbat uleiul.

Eu cred totusi ca merge sa fac 200.000 inainte sa schimb uleiul...totul depinde de ce o sa aflu maine la reprezentanta.

Azi am mers mai grijuliu cu ea si atent la turometru si am aflat pe unde schimba si cum schimba si ca rezultat nu a mai facut urat.

se poate sa fie de la stilul meu si de la faptul ca am masina de doua saptamani si nu am avut eu timp sa ma acomodez, mai ales la traficul din Constanta in perioada asta.

Va tin la curent maine ce si cum aflu acolo, cu toate ca service-ul BMW Constanta e faimos- si nu in felul bun-

Link to comment
Share on other sites

Schimba uleiul si filtrul cat mai repede, nu astepta pana in 200.000km ca poate sa moara pana atunci. Din cate stiu eu, recomandat ar fi sa il schimbi in 60k, iae tu la 168k si uleiul acelasi...
Link to comment
Share on other sites

uleiul am inteles de la service de la BMW ca nu s-ar schimba la masinile astea cu toate ca imi vine greu sa cred ca

totusi este ulei si isi modifica proprietatile. asta a fost o conversatie telefonica cu service-ul BMW Constanta.

Maine voi merge acolo ca sa vad care e treaba.

Masina are 168.000 km si nu a fost schimbat uleiul.

Eu cred totusi ca merge sa fac 200.000 inainte sa schimb uleiul...totul depinde de ce o sa aflu maine la reprezentanta.

Azi am mers mai grijuliu cu ea si atent la turometru si am aflat pe unde schimba si cum schimba si ca rezultat nu a mai facut urat.

se poate sa fie de la stilul meu si de la faptul ca am masina de doua saptamani si nu am avut eu timp sa ma acomodez, mai ales la traficul din Constanta in perioada asta.

Va tin la curent maine ce si cum aflu acolo, cu toate ca service-ul BMW Constanta e faimos- si nu in felul bun-

 

Parerea mea este sa il schimbi cat mai repede, cum zice si colegul. Chestia cu life time e vrajeala....Si tu traiesti pana mori :)), cam asa e si uleiul asta.

Multe probleme la cutiile astea, pentru asta am evitat sa mai iau automata cu toate ca e mult mai comoda, dar macar la manuala am liniste.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la service la BMW si nu au putut sa imi spuna nimic.

Nu au vrut nici sa iasa cu masina in proba fara programare-lucru normal.

Schimbul de ulei mi l-au oferit la 2600 de lei ceea ce mie mi se pare enorm.

Am sa incerc sa gasesc un loc sa fac schimbul mai ieftin.

Ideea e ca nu as vrea nici sa fac schimbul si sa aiba aceleasi simptome

ca daca ma apuc de o reparatie in cutie va trebui sa-l schimb iar.

Sugestii va rog.

Mentionez ca nu am nici o eroare in soft deci la tester nu iese nimic.

Link to comment
Share on other sites

daca nu ai eroare, atunci problema e mecanica. daca nu vrei sa faci schimbul inca, nu ai ce face decat sa astepti pana simptomele se agraveaza sa sti exact de la ce piesa sunt. Parerea mea ca tot la convertizor o sa ajungi.
Link to comment
Share on other sites

si cam cat credeti ca as ajunge cu convertizorul?

 

La timisoara e o firma care se ocupa cu convertizoare. Poti sa cauti pe google. Undeva la 300-350 euro. Eu cred ca decat unul din dezmembrari, mai bine al tau reconditionat.

Link to comment
Share on other sites

Schimba-i uleiul oriunde, dar cumpara-l de la ei si vezi cum sta treaba. Ar trebui sa te ajunga maxim 1500 ron cu manopera si filtru. Apoi fa-i un update de soft si daca nu isi revine, mergi cu ea pana cade si iei una reconditionata. Si sa te apuci sa o reconditionezi de acum pe fractii iar e aiurea. Parerea mea e ca ulei+soft ii vor lungi viata si vor imbunatati schimbarea treptelor.

Iar pentru colegul care e linistit avand cutie manuala, spune-mi si mie, daca moare un ambreiaj si trebuie schimbat complet inclusiv volanta, nu e cam acelasi drac in ceea ce priveste costurile?

Link to comment
Share on other sites

daca faci o medie intre confortul oferit de o cutie automata si costurile de intretinere o sa ajungi la concluzia ca totusi automata e mai bine.

poate colegul locuieste int-run oras mai mic si mai linistit.

Eu locuiesc la Constanta si acum in timpul verii sa traversez orasul si mai ales Mamaia imi dores moartea cu manuala. Plus ca distrugi ambreaj si tot.

Multumesc pentru sfaturi colegii si va mai tin la curent cu ce o sa fac.

La Timisoara nu am incercat inca dar am trimis o cutie CVT la Arad la baietii aia care ii lauda toata lumea si am ramas

cu un gust foarte amar dupa cate probleme si eschive au facut. Cutia tot nu s-a reparat, piesele SH, am demontat iar si le-am gasit ca nu sunt noi le-am trimis inapoi, mi-au trimis altele, la plata pe curier pe buzunarul meu.

Si cum spuneam nu s-a rezolvat nimic.

Link to comment
Share on other sites

La fel face si-a mea de cand o am (25,000km), las-o in pace ca n-are nimic. Zicea cineva de convertizor - eu l-am schimbat cand am pus power kit-ul si face la fel (daca vrei neaparat sa-l schimbi, ti-l vand pe cel vechi, cu 50,000km :D )

 

Cred ca mai degraba e o problema de soft - in conditiile alea (mers constant, acceleratie usoara) se balbaie si schimba ea aiurea; se intampla rar, oricum.

Ar fi bine, totusi, sa-i schimbi uleiul din cutie, fiindca are ceva km (cauta reprezentanta ZF - service Faur pe google, costa ~300E cu totul)

Edited by LYM
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La fel face si-a mea de cand o am (25,000km), las-o in pace ca n-are nimic. Zicea cineva de convertizor - eu l-am schimbat cand am pus power kit-ul si face la fel (daca vrei neaparat sa-l schimbi, ti-l vand pe cel vechi, cu 50,000km :D )

 

Cred ca mai degraba e o problema de soft - in conditiile alea (mers constant, acceleratie usoara) se balbaie si schimba ea aiurea; se intampla rar, oricum.

Ar fi bine, totusi, sa-i schimbi uleiul din cutie, fiindca are ceva km (cauta reprezentanta ZF - service Faur pe google, costa ~300E cu totul)

 

Mersi mult de raspuns, foarte bine de stiut

Asa ma gandeam si eu dar nestiind cum schimba BMW-ul nu puteam sa fiu sigur.

Masini automate am avut multe, un Audi A4 2009 la care am ingropat 3000 de E in reparatii ca sa faca la fel.

Poate sunt si putin paranoic cand vine vorba de orice scuturare a cutiei :)) dar toata lumea ar fi dupa ce am patit eu cu cotetu ala

de masina ca altfel nu il pot numi...aviz amatorilor NU CUMPARATI AUDI AUTOMAT CU CUTIE CVT ca toate fac asa.

Convertizorul tine-l deoparte ca daca ma decid sa ma apuc te voi cauta :))

Uleiul am sa-l schimb saptamanile astea care urmeaza ca rau nu poate sa-i faca

si am sa trec si pe la un tester sa vad poate pot un update de soft, dar nu as vrea sa bag prea multi bani

ca a fost masina destui bani si m-a cam lasat pe "sttomacu gol" cum se zice

Oricum revin cu comentarii pe parcurs, grija la drumuri si grija la motociclisti!

Mersi colegii

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Am avut aceeasi problema la E90 FL 2009 de cand am luat'o SH. Dupa schimbat ulei +reprogramare software ambreiaje a fost ok, dar dupa 1an jumate a revenit problema.

In urma cu 1luna a mai aparut o problema: nu mai trece cutia in Sport. Daca pun maneta in pozitia respectiva nu se aprinde ledul de langa S, pe BC ramane afisat D si schimba in continuare ca si cum ar fi in Drive. Iar daca din pozitia S incerc sa schimb manual imi afiseaza pentru 2/3sec treapta selectata in BC dupa care devine in D.

Vreo opinie/sugestie avizata inainte sa o pun pe tester?

Edited by sSilviu
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceeasi problema la E90 FL 2009 de cand am luat'o SH. Dupa schimbat ulei +reprogramare software ambreiaje a fost ok, dar dupa 1an jumate a revenit problema.

In urma cu 1luna a mai aparut o problema: nu mai trece cutia in Sport. Daca pun maneta in pozitia respectiva nu se aprinde ledul de langa S, pe BC ramane afisat D si schimba in continuare ca si cum ar fi in Drive. Iar daca din pozitia S incerc sa schimb manual imi afiseaza pentru 2/3sec treapta selectata in BC dupa care devine in D.

Vreo opinie/sugestie avizata inainte sa o pun pe tester?

pare ceva din selector

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca un patiti ce sunt cu un ZF GA6HP19Z (e90 325i 218 cai), recomand ca daca nu exista nici un fel de eroare in tester sa faci schimbul de ulei (ZF Lifeguard 6 sau BMW OEM) si baie + mufa de la mechatronic si un update de soft motor+EGS. Eu am pus alta cutie reconditionata pe masina si tot nu schimba, nici asta din urma, fara sa sesizezi absolut nimic, cel putin la rece, asa ca haideti sa o lasam jos cu aceste cutii automate: nu sunt chiar atat de problematice daca au fost service-ate la timp
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna din nou domnilor!

Am revenit dupa ceva timp sa va mai updatez cu ce am mai facut:

Am inceput sa conduc iar masina dupa ce am revenit in tara. Tin sa va multumesc pentru sfaturi.

Am resetat a doua oara parametrii cutiei asta-iarna si problema a disparut.

Mai face smucituri foarte rar adica am undeva la 3000 km condusi de cand am revenit si a facut o singura data imtr-un sens giratoriu dar se poate sa fie vina mea pentru ca, fiind ud pe picioare mi-a alunecat piciorul de pe acceleratie :))

In rest toate bune !

Tin sa precizez ca am si schimbat uleiul in cutie, operatiine scumpa dar merita.

Link to comment
Share on other sites

am condus si eu A4 din 2006 cu cutie multitronic si intradevar schimba mai finut decat cutia ce o aveam eu. daca nu iti da suturi tare, atunci nu cred sa fie o problema asa grava.

Uleiul l-ai schimbat sau sti cand a fost schimbat?

Si eu am tot citit si am vb cu multa lume, am si un prieten cu e60 automat si am ajuns la concluzia ca la cutiile astea o problema frecventa e convertizorul, dar poate nu si in cazul tau.

 

Un CVT schimba mai finut decat o automata cu convertizor ?

 

1.multitronic e cvt

2.cvt nu schimba

3.cvt variaza continuu

Link to comment
Share on other sites

Ca un patiti ce sunt cu un ZF GA6HP19Z (e90 325i 218 cai), recomand ca daca nu exista nici un fel de eroare in tester sa faci schimbul de ulei (ZF Lifeguard 6 sau BMW OEM) si baie + mufa de la mechatronic si un update de soft motor+EGS. Eu am pus alta cutie reconditionata pe masina si tot nu schimba, nici asta din urma, fara sa sesizezi absolut nimic, cel putin la rece, asa ca haideti sa o lasam jos cu aceste cutii automate: nu sunt chiar atat de problematice daca au fost service-ate la timp

am un e46 awd cu automata in 5 trepte. Absolut nici o problema cu cutia.E cutie f. robusta. I-am schimbat uleiul la 150k. Bine si inainte si dupa schimb. Doamne ajuta!

Edited by mojorisin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.