Jump to content

Motor E60 520D schimbat cu motor E46 2003!


Recommended Posts

Dupa cum spune si titlul topicului am reusit sa omor un motor de 520d ,fabricatie 06/2006 de 163hp.Am schimbat cu un motor 204d4 an 2003 de pe E46.Singura diferenta ditre cele doua motoare este pompa de ulei pe pinioane la E60 si pe lant la e46.Acum ,singura problema este ca motorul nu mai trage ca inainte.Am pus abosolut tot ,inclusiv injectoare de pe vechiul motor de 163 de cai(tot ce inseamna accesorii cablaje etc)pe cel care l am primit de pe e46.Mentionez ca ,atat codul motor de pe e60 2006 cat si cel de pe e46 din 2003 sunt identice respectiv m47n204d4.Am achizitionat impreuna cu motorul din urma si o turbina de 520d pe care sa i-o adaug.Acum intrebarea mea este,de ce nu trage ?Este posibil ca motorul sa dea numai 136 sau 150 de cai ?Exista vreun risc daca am pus acest motor,deoarece sunt 99% identice.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am comandat de pe un site din Belgia motor de 520d la 40.000 de km.Si cand l-am primit ,surpriza,motorul era 2003 de pe e46 ,dar aceeasi serie.Mecanicul la care l-am montat mi-a spus ca se potriveste ,ca 99% sunt aceleasi motoare, si am mers pe mana lui si l-am montat.intr-adevar se potriveste ,dar nu trage.nu trage deloc ca cel de 163,desi i am pus turbina noua,si am luat aproape tot ce inseamna accesorii(inclusiv injectie )de pe cel de 163 de cai.Primul motor a cazut din cauza arborelui care s-a uzat.Primul motor a mers cu postinjectie pentru DPF activata mult timp ,fara ca eu sa stiu(scoteam mult ulei din baie,aprox 1 an si 3 luni),deoarece filtrul era infundat iar in bord nu imi arata nimic(se facea amestec de motorina cu ulei).A sarit un cuzinet si mi-a topit un piston ,am reparat-o ulterior si am pus numai ulei castrol in ea.Acum 2 luni i am pus ulei Ravenol ,la recomandarea cuiva ,si in 2 zile a cazut motorul.De aici toata povestea.Am comandat alt motor,am primit altul,l-am pus pe ala.
Link to comment
Share on other sites

Vinde motorul care il ai unuia de il pune pe un e46 si tu cumpara un motor pentru e60 este cea mai buna varianta. motoarele poate sunt asemanatoare dar nici vorba sa fie la fel 99% , nu stiu ce mecanic ai tu dar schimba-l cu altul, cum sa iti zic sa faci un asemenea transplant, mare prostie, daca o sa iti bati capul sa il faci sa mearga cum trebuie o sa fie mai rau... Edited by branevl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Motoarele sunt aceeasi serie m47n204d4, aceeasi cilindree , turbina e de 520 , si calculatorul a ramas cel vechi de 163hp.Singurul lucru diferit a fost acea pompa de ulei pe lant.Ce e gresit ?

 

cauta-l de erori, tb sa verifici daca senzorii sunt au aceleasi coduri, injectoarele, clapetele de pe admisie, etc, cine vrei sa ghiceasca?

 

du-te si la alt service, mai cere o parere :thumbsup:

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Motoarele sunt aceeasi serie m47n204d4

Dar te-ai gandit ca poate motorul ala are sute de mii de km si compresia pe masura? I-ai facut un test? Nu conteaza cuvantul vanzatorului.

Daca tu spui ca sigur e acelasi motor(desi ma indoiesc, e diferenta chiar si la norma de poluare) dar nu trage - ori e terminat fizic, ori ceva nu e montat corect (actuator turbo, furtune vacuum, cablaje).

Dar sigur difera codurile pieselor din el (ax cu came, pistoane, biele, debit pompa de ulei, etc..). La putere diferita, difera chiar si prezoanele ce strang chiulasa. Sunt materiale diferite.

 

Nici nu trebuia sa-l montezi pe masina. Cum sa montezi ma motor de E46 pe E60? <_<

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Motoarele sunt aceeasi serie m47n204d4, aceeasi cilindree , turbina e de 520 , si calculatorul a ramas cel vechi de 163hp.Singurul lucru diferit a fost acea pompa de ulei pe lant.Ce e gresit ?

 

Poate si asta e o problema. Cum sa ai calculatorul vechi pe un alt motor ?! Senzorii poate sunt altii si calcualtorul pleaca de la date false.

Link to comment
Share on other sites

pune ECU-ul de la motorul pe care l-ai luat, desi e complicata treaba si asa, pentru ca daca ala vine de pe o manuala atunci are alt algoritm de functionare...

 

si totusi, motorul ar trebui sa functioneze cu ECU-ul tau daca toti senzorii sunt ok si nu cumva ii lipsesc "noului" motor anumiti parametrii pe care ECU-ul tau ia in calcul, adica un senzor sau mai multi lipsa...

 

instalatia electrica de la motor s-a potrivit cu motorul de E46, nu ti-au ramas mufe neconectate? ai verificat sa fie acelasi numar de pini la mufele suspecte a nu fi plug&play, asta daca ai avut asemenea mufe?

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.