Jump to content

mananca ulei 325i e90


Recommended Posts

Inainte de engine flush nu consuma atat de mult?

nu stiu pt ca o am de putin timp iar fosta proprietara mi-a spus ca mai trebuie completat cu ulei din cand in cand dar am crezut ca din cauza castrolului de UE si ca e normal sa mai manance putin intre schimburi... dar nu stiu cat manca inainte..

Edited by thegame
Link to comment
Share on other sites

exista uleiuri 10w40 foarte bune , de exemplu motul are un 10w40 foarte bun. ca el costa vreo 80 lei 1 litru e altceva !

deci discutia despre uleiuri e una a naibii de complicata, nu se pot trage concluzii clare ca daca bagi 10w40 e un ulei prost dar intr-adevar asa pentru folclorul romanului care nu are ore, luni de pierdut studiind fenomenul trebuie retinut ca

- orice ulei 0w40 este unul foarte foarte bun. de ultima generatie. nu este recomandat si nici nu are rost sa bagi asa ceva in motoare din anii 90.

- uleiurile 5w40 sunt uleiuri ok, mediocre. exista si de top dar costa f mult.. asta e ce trebuie sa bage cineva daca are benzinar intre 90-2005, evident cu exceptia faptului in care producatorul recomanda expres altceva (stiu ca multi spun ca pt n42 trebuie musai 0w40. pai d-ala bagi!!)

- 10w40 uleiuri slabe care nu au ce cauta decat daca cu 5w40 consuma mult ulei.

 

discutia e foarte generala dar chiar nu are rost sa intram cu toti in discutii sa incepem sa dezbatem fiecare data tehnica, ce TBN are fiecare ulei, ce indice de vascozitate si asa mai departe.

 

parerea mea despre uleiurile bmw este ca au un pret foarte mic,dubios de mic luand in calcul si faptul ca bmw cumpara ulei de la un producator, il imbuteliaza si apoi il vinde (iar adaosurile nu cred sa fie prea mici la bmw). Asadar eu nu as folosi ulei Bmw ci as merge la sigur pe un Castrol (neaparat EDGE - Magnatec fiind varianta mai slaba), pe un Liqui Molly, Mobil 1 (aici aveti grija ca Mobil 1 sunt doar uleiurile de top iar pe restul scrie Mobil fara 1 :)) ) etc..

 

oricum ca parere personala eu cred ca sunt extrem de rare cazurile in care cu uleiul X mananca 3L de ulei intre schimburi iar cu uleiul Y nu o sa mai manance decat juma de L.

Link to comment
Share on other sites

Specificatiile tehnice ale uleiurilor au vreo relevanta sau sunt umflate doar asa pt marketing ? cine stie sa imi spuna si mie intre cele doua de la motul si liqui moly daca din specificatii ar trebui sa inclin inspre unu sau altul...

 

MOTUL

Viscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.846

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.9 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s

Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 171

Pour point ASTM D97 -38°C / -36.4°F

Flash point ASTM D92 235°C / 455°F

Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight

TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

 

LIQUI MOLY

Viscosity class : 5W-40

Viscosity at +40 °C : 85.0 mm²/s DIN 51562

Viscosity at +100 °C : 14.0 mm²/s DIN 51562

Viscosity index : 170 DIN ISO 2909

Flash point : 236 °C DIN ISO 2592

Pour point : -39 °C DIN ISO 3016

Ash, sulphate : 0.8 g/100 g DIN 51575

Base number : 7.4 mg KOH/g DIN ISO 3771

High temperature/

High shear viscosity : 3.5 m.Pa.s CEC CL-23

Link to comment
Share on other sites

Deja daca o dai in fise tehnice si alte nebunii nu o sa mai schimbi uleiul niciodata la masina ta.

Mai usor de explicat si de inteles cauta:

BMW LL01 / BMW Longlife 01 - For all BMW vehicles from 2001 until 2003

BMW LL98 / BMW Longlife 98 - For all BMW vehicles from 1998 to 2000

BMW LL04 / BMW Longlife 04engine oil is a longlife engine oil required for petrol engine BMWs and diesel engine BMWs with soot filters (diesel particulate filters) from 2004 onwards.

 

Cauta un ulei sa aiba aprobarea de Longlife-04.

 

Motul 8100 X-clean 5W-40 c3,asta merge la tine (longlife 04)

MOTUL 8100 X-cess 5W40 a3/b4,asta nu merge la tine (longlife 01)

Castrol Magnatec 5W-30 a4/b4,asta nu merge la tine (longlife 01)

Castrol Magnatec 5W-30 c3,asta merge la tine (longlife 04)

 

Ti-am dat doar exemple,nu trebuie sa alegi din uleiurile date ca exemplu de mine.

Link to comment
Share on other sites

sau folosesti o marca mai noua Eneos, vine din fabrica pe toate masinile noi din Japonia, 5w40 sau 5w30 depinde ce tip ai folosit si inainte, la mine castrol il manca imediat, asa ca am trecut la eneos, sunt deja la al treilea schimb fara probleme si recomand pentru orice masina, nu il consuma deloc, nu e aprinde nimic in bord, doar la 10000- 14000 depinde cat merg pe an cu masina il schimb anual si gata problemele cu doar 110-115 lei depinde de adaosul comercial. drumuri bune. :hairy:
Link to comment
Share on other sites

amandoua sunt LL04 si vroiam sa imi spuna cineva daca se pricepe daca este vreo diferenta majora intre fisele tehnice.

 

http://www.motoemotion.ro/ulei-de-motor-auto/ulei-motul-specific-ll-04-5w40-5-l.html

http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-toptec-4100-2682-p-433331.html

 

MOTUL

Viscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.846

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.9 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s

Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 171

Pour point ASTM D97 -38°C / -36.4°F

Flash point ASTM D92 235°C / 455°F

Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight

TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

 

LIQUI MOLY

Viscosity class : 5W-40

Viscosity at +40 °C : 85.0 mm²/s DIN 51562

Viscosity at +100 °C : 14.0 mm²/s DIN 51562

Viscosity index : 170 DIN ISO 2909

Flash point : 236 °C DIN ISO 2592

Pour point : -39 °C DIN ISO 3016

Ash, sulphate : 0.8 g/100 g DIN 51575

Base number : 7.4 mg KOH/g DIN ISO 3771

High temperature/

High shear viscosity : 3.5 m.Pa.s CEC CL-23

Edited by thegame
Link to comment
Share on other sites

Deja daca o dai in fise tehnice si alte nebunii nu o sa mai schimbi uleiul niciodata la masina ta.

Mai usor de explicat si de inteles cauta:

BMW LL01 / BMW Longlife 01 - For all BMW vehicles from 2001 until 2003

BMW LL04 / BMW Longlife 04engine oil is a longlife engine oil required for petrol engine BMWs and diesel engine BMWs with soot filters (diesel particulate filters) from 2004 onwards.

 

 

 

nu este chiar asa..

NU orice bmw dupa 2004 trebuie sa bage LL04.

Ce rost are sa bagi in motor pe benzina ulei cu norma C3(pt dpf??)

Ca idee masina mea, E92 11.2007 320i in carte recomanda LL01 si daca nu gasesc sa bag si LL04.

 

Ca sa nu mai zic ca pentru motoarele pe benzina doar in europa se accepta LL04, in rest, in america & co se recomanda LL01. (are legatura cu cantitatea de sulf din combustibil)

Edited by Merlin21
Link to comment
Share on other sites

C3 nu este neaparat norma de ulei special facut pentru filtru de particule.

O sa vezi ca pe uleiul 5w30 bmw iti apare mare negru pe alb C3 si este un ulei universal si pentru ds si pentru benzina exact cum toate uleiurile cu specificatie:C3,504-507 VAG,DEXOS 2,LL04....sunt facute.

 

Normele de poluare americane au alta clasificatie si alte specificari.Daca in romania importi o masina a unui constructor european (vag,bmw,mb)din state la inmatriculare trebuie sa faci un test dinamic pentru stabilirea normei de poluare in functie de cantitatea de co2 emisa.

Uite spre exemplu un golf 4 din state cu seria de caroserie 9BWBK61J034053121 ca norma de poluare in state este 0GN Emission standard ULEV 1 care in europa nu este recunoscuta.In mod normal in europa masina respectiva este euro 4 fara nici un fel de problema.

 

Uleiurile firmelor mari sunt total diferite pentru piata americana fata de ce se produce pentru piata europeana.Daca cauti un ulei castrol sau mobil facut pentru piata americana,o sa ramai putin surprins ce ce specificatii apar pe el.

 

Motoarele astea de generatie mai noua nu mai sunt concepute ca vechiile motorizari.Ca sa iti dau un exemplu cuzinetii de biela 11241310515 au fost identici la bmw de la modelul 1600 pana la E34 incluzand si motorizari M.In consecinta nu poti pune ulei pentru generatie mai veche de motorizari la o masina de generatie noua.

 

Uite 2 masini identice,una de state si una de europa,si vezi diferenta la norma de poluare (ce ti-am explicat eu).

post-54789-0-31453100-1412146234_thumb.jpg

post-54789-0-98003700-1412146250_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca ne bagam tare in ceata degeaba

 

uleiurile sunt in mare parte aceleasi de acum cativa ani numai ca acum au aprobarile API SL-CF, peste 1 an mai fac un test mai pun o litera si tot asa

 

si dupa mine un ulei care protejeaza un motor care merge cu carburant mai prost plin de sulfati este mai bun decat unul conceput pentru combustibil euro 5

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.