Jump to content

Problema cutie automata bmw f10


Recommended Posts

cati km ai?

 

 

voi nu intelegeti un lucru...nu trebuie sa astepti sa aiba smucituri, ci sa faci preventiv reviziile.

daca apar smuciturile, nu se remediaza cu un schimb de ulei.

cum nici la motor nu astepti sa se strice ca sa ii schimbi uleiul.

unele chestii sunt atat de logice incat mi-e greu sa cred ca exista oameni care inca cred in marketingul ieftin.

 

2013 145.000. Mai stau pana la 160-170.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Haideti sa spulberam miturile cu "lifetime oil" si alte prostii. Vorbind pura chimie, un ulei nu are cum sa fie lifetime, in conditiile din cutia de viteze. Daca ai deja 100000km ar trebui sa te gandesti sa schimbi uleiul din cutie. Mai ales ca uleiul din cutia automata nu e folosit doar la cutie, ci si in convertorul de cuplu.

 

Eu am trecut printr-o cheltuiala enorma de curand pentru ca s-a spart radiatorul de la uleiul pt cutia automata si mi-a intrat antigel in uleiul din cutie si vice versa.

Dupa flush de zeci de ori la tot ce inseamna furtun, radiator, cutie, mechatronics (scos solenoizii, flush cu ulei nou), schimbat filtrul (toata baia de ulei practic, filtrul e integrat), cutia schimba bine si fara resetarea adaptarilor (o sa fac asta in weekend).

 

Fiind intr-o tara unde sunt indieni 80%, am facut toate astea la un service renumit (patronul din UK cu certificari la Jaguar & stuff), dar cu 2 zile inainte sa iau masina, patronul a plecat in vacanta, iar baietii la testare au driftuito de o bordura si mi-au dat-o asa (banuiala mea, pana la problema de ulei/apa masina mergea perfect), spunandu-mi ca tot vibreaza pt ca nu au putut scoate tot mix-ul de ulei/apa din cutie si sa mai fac un flush peste o luna si sa incerc sa vand masina. (lol)

 

Eu prost, i-am crezut, am semnat de primire si m-am dus la romanul meu care are service aici, sa aflu ca janta dreapta spate face foarte urat la 80km/h, planetara e stramba (nu vizibil), rulmentul de la diferential spart. Am schimbat tot: diferential, cardan, guibo, rulment intermediar, planetare, bratele inferioare (ala drept era un pic stramb).

 

 

Asta ca un mic offtopic, dar acum:

 

- este posibil, la o cutie cu multi km, uleiul sa aiba in el particule de metal care ajuta ambreiajele din interior sa cupleze cum trebuie. In unele cazuri, cand schimbi cu ulei nou si ambreiajele sunt uzate, scoti acele particule metalice foarte mici, iar uleiul nou nu mai ajuta ambreiajele sa aiba frictiune, deci, cutia o sa inceapa sa schimbe prost. Asta este singura explicatie (nu data de mine) pe care am gasit-o impotriva schimbului de ulei, si scenariul asta e posibil doar daca ai multi km si nu ai schimbat nimic, iar masina a fost condusa ca una furata tot timpul sau chiar in regim de trafic infernal (bucuresti).

 

Eu am schimbat uleiul dintr-o problema simpla (desi aveam in plan sa-l schimb), la 133k km si nu vreau sa spun cat m-a costat reparatia, din cauza unei piese de maxim 800 de lei.

 

Vorbim aici de E60 LCI benzina. Presupun ca la diesel cu AT, exista radiator de racire pt uleiul din cutie, este o componenta pentru cutia de viteze si nu pentru motor si va recomand sa il schimbati (e din aluminiu), si odata cu asta sa il schimbati si pe ala de racire ulei motor

 

De obicei, sunt cateva cauze care produc schimbul mai brutal (jerking cum se spune in engleza)

- solenoizi obositi, se pot schimba, dar nu sunt ieftini cam $400 sau mai mult tot kitul -> se poate face DIY, dar ai nevoie de elevator si inca o persoana

- garnitura dreptunghiulara dintre mechatronics si cutie (crapata, pierde presiune, in cazul asta iti sare iese din Drive in neutru) -> se poate face DIY, la fel ca sus

- asociat cu zgomote, vibratii si huruit (care vin din cutie, nu de la flansa de la cardan, sau de la U joints): bucsile uzate din "tobele" din cutie, se pot schimba -> iti trebuie un specialist care stie ce face, trebuie demontata toata cutia, iar cu ocazia asta daca schimbi bucsile, schimbi si ambreiajele, si rulmentul de capat spre cardan, si rulmentul din fata spre convertorul de cuplu. Nu e ieftin.

- ambreiaje care nu mai fac frictiune cum trebuie: viteze schimbate aiurea (cu intarziere), mai brutal (non liniar) -> asta in cel mai rau caz, dar simptomul asta poate fi combinat cu punctul 1. (solenoizii)

 

Recomandarea mea: daca aveti schimburi anormale , intarziate, brutale, si alte probleme, nu mergeti cu masina asa, cautati un specialist care e chiar specialist, mai bine dai cateva sute de euro si o faci sa mearga pentru inca 100k km, decat s-o distrugi si sa te coste 2-3000 de euro alta cutie si sa nu stii ce cumperi.

 

Chiar si cu solenoizi noi, garnituri schimbate si ulei schimbat, cutia va schimba ca NOUA, in cazul in care nu e totul distrus in interior (putin probabil, daca masina a fost condusa in regim normal). Eu am facut asta la a mea din motivul romanesc sa nu fiu "cu drobul de sare" , am softat-o cu firmware-ul de 2TB (plus schimbator cu buton sport si volkan padele) iar masina este GENIALA.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Cumpara ZF ulei si filtru , uleiul bmw este acelasi doar la pret dublu. Eu miam facut schimburile singur la toate masinile nu e mare scofala daca urmezi procedura si ai sculele necesare. La Samer cat iti ia manopera?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

salut,am o intrebare,poti sa mi spui te rog care sunt pasii pt a schimba uleiul?si daca trebuie resetati parametri de lucru ai cutiei dupa schimb sau ei se adapteaza singuri dupa cati km?inainte de schimb avea o smucitura din1 in 2 masina am luat o recent 170000km f10 525 2011,acum dupa schimb cand se incalzeste bine nu pare sa mai faca dar la rece face doar pe urcare.nu am avut pana acum cutia 8hp am avut doar 7g uri. multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutari !

 

Am un F10 525D de 204 CP motorul 3000 cmc cu aproximativ 200.000 km. Am sesizat de curand cand cuplez doar in D imi da un soc destul de tare.

Mentionez ca, cutia schimba foarte ok atat pe accelerare cat si decelerare.

 

Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Salutare! Ma lovesc de o problema ciudata la cutia de viteze. Masina in cauza este un BMW 520D Lci. De cate ori pornesc motorul, se simte o smucitura. Pornesc motorul si cam dupa o secunda se simte o smucitura, dupa totul este ok, cutia schimba bine vitezele in sus si le retrogradeaza fara smucituri. Cand opresc motorul cu maneta in N, daca doresc sa pornesc motorul, nu exista nici o problema, smucitura nu mai apare......De asemenea daca trec din D in P sau in R, cu motorul pornit, nu exista nici un soc. Socul exista la pornire cu maneta in P.....Ceva idei?

 

PS Pe tester da o eroare de buton maneta schimbator (P). Cu toate astea, daca apas pe P, cutia trece in parking.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Haideti sa spulberam miturile cu "lifetime oil" si alte prostii. Vorbind pura chimie, un ulei nu are cum sa fie lifetime, in conditiile din cutia de viteze. Daca ai deja 100000km ar trebui sa te gandesti sa schimbi uleiul din cutie. Mai ales ca uleiul din cutia automata nu e folosit doar la cutie, ci si in convertorul de cuplu.

 

Eu am trecut printr-o cheltuiala enorma de curand pentru ca s-a spart radiatorul de la uleiul pt cutia automata si mi-a intrat antigel in uleiul din cutie si vice versa.

Dupa flush de zeci de ori la tot ce inseamna furtun, radiator, cutie, mechatronics (scos solenoizii, flush cu ulei nou), schimbat filtrul (toata baia de ulei practic, filtrul e integrat), cutia schimba bine si fara resetarea adaptarilor (o sa fac asta in weekend).

 

Fiind intr-o tara unde sunt indieni 80%, am facut toate astea la un service renumit (patronul din UK cu certificari la Jaguar & stuff), dar cu 2 zile inainte sa iau masina, patronul a plecat in vacanta, iar baietii la testare au driftuito de o bordura si mi-au dat-o asa (banuiala mea, pana la problema de ulei/apa masina mergea perfect), spunandu-mi ca tot vibreaza pt ca nu au putut scoate tot mix-ul de ulei/apa din cutie si sa mai fac un flush peste o luna si sa incerc sa vand masina. (lol)

 

Eu prost, i-am crezut, am semnat de primire si m-am dus la romanul meu care are service aici, sa aflu ca janta dreapta spate face foarte urat la 80km/h, planetara e stramba (nu vizibil), rulmentul de la diferential spart. Am schimbat tot: diferential, cardan, guibo, rulment intermediar, planetare, bratele inferioare (ala drept era un pic stramb).

 

 

Asta ca un mic offtopic, dar acum:

 

- este posibil, la o cutie cu multi km, uleiul sa aiba in el particule de metal care ajuta ambreiajele din interior sa cupleze cum trebuie. In unele cazuri, cand schimbi cu ulei nou si ambreiajele sunt uzate, scoti acele particule metalice foarte mici, iar uleiul nou nu mai ajuta ambreiajele sa aiba frictiune, deci, cutia o sa inceapa sa schimbe prost. Asta este singura explicatie (nu data de mine) pe care am gasit-o impotriva schimbului de ulei, si scenariul asta e posibil doar daca ai multi km si nu ai schimbat nimic, iar masina a fost condusa ca una furata tot timpul sau chiar in regim de trafic infernal (bucuresti).

 

Eu am schimbat uleiul dintr-o problema simpla (desi aveam in plan sa-l schimb), la 133k km si nu vreau sa spun cat m-a costat reparatia, din cauza unei piese de maxim 800 de lei.

 

Vorbim aici de E60 LCI benzina. Presupun ca la diesel cu AT, exista radiator de racire pt uleiul din cutie, este o componenta pentru cutia de viteze si nu pentru motor si va recomand sa il schimbati (e din aluminiu), si odata cu asta sa il schimbati si pe ala de racire ulei motor

 

De obicei, sunt cateva cauze care produc schimbul mai brutal (jerking cum se spune in engleza)

- solenoizi obositi, se pot schimba, dar nu sunt ieftini cam $400 sau mai mult tot kitul -> se poate face DIY, dar ai nevoie de elevator si inca o persoana

- garnitura dreptunghiulara dintre mechatronics si cutie (crapata, pierde presiune, in cazul asta iti sare iese din Drive in neutru) -> se poate face DIY, la fel ca sus

- asociat cu zgomote, vibratii si huruit (care vin din cutie, nu de la flansa de la cardan, sau de la U joints): bucsile uzate din "tobele" din cutie, se pot schimba -> iti trebuie un specialist care stie ce face, trebuie demontata toata cutia, iar cu ocazia asta daca schimbi bucsile, schimbi si ambreiajele, si rulmentul de capat spre cardan, si rulmentul din fata spre convertorul de cuplu. Nu e ieftin.

- ambreiaje care nu mai fac frictiune cum trebuie: viteze schimbate aiurea (cu intarziere), mai brutal (non liniar) -> asta in cel mai rau caz, dar simptomul asta poate fi combinat cu punctul 1. (solenoizii)

 

Recomandarea mea: daca aveti schimburi anormale , intarziate, brutale, si alte probleme, nu mergeti cu masina asa, cautati un specialist care e chiar specialist, mai bine dai cateva sute de euro si o faci sa mearga pentru inca 100k km, decat s-o distrugi si sa te coste 2-3000 de euro alta cutie si sa nu stii ce cumperi.

 

Chiar si cu solenoizi noi, garnituri schimbate si ulei schimbat, cutia va schimba ca NOUA, in cazul in care nu e totul distrus in interior (putin probabil, daca masina a fost condusa in regim normal). Eu am facut asta la a mea din motivul romanesc sa nu fiu "cu drobul de sare" , am softat-o cu firmware-ul de 2TB (plus schimbator cu buton sport si volkan padele) iar masina este GENIALA.

 

Salut , am un f01 an 2010 si de ceva timp imi face ceva figuri cutia ... urmatoarele simptome :

 

Pun cutia in Drive D plec de pe loc masina schimba absolut perfect pana la treapta 6 si la fel retrogradeaza, perfect.

 

Dar problemele incep cand masina se afla in treapta 5 si apas acceleratia destul de tare ,masina e subturata aceasta sare din viteza pe liber si apare eroare, cutia intra in avarie trebuie sa opresc pe loc si sa pornesc motorul dinou , eroare dispare ,cutia schimba perfect .

 

Sau daca merg cu ea pe manual si cutia e in treapta 5 , la 1200 de ture si fortez pedala la maixim , urca in turati (dar cu ceva oscilati de turometru) dar la un moment dat sare din viteza , ca si cum ar face o anumita presiune in cutie si dintrodata boom , supapa da afara :) nu stiu cum sa explic altfel .

 

In urma cu 2000km am schimbat , ulei , baie cu tot cu filtru , am si resetat adaptiile cutiei dupa asta .

cutia facea la fel si inainte sa schimb uleiul .

 

Are cineva ceva idei ce pot face ?

Ma gandeam ca in zilele urmatoare sa dau mecatronicul Jos si sa il curat bine de tot , si apoi sa ii fac o spalare totala la cutie cu solutie si un aparat special.

 

Din convertizor eu zic ca nu e , ca ar trebuii sa faca pe toate treptele ...

 

Ceva idei ? multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salutare .

Sunt la prima masina cu cutie automata si intreb si eu pe cei care au experienta mai indelungata daca asa trebuie sa functioneze un bmw f 10 520 d automat din 2011:

-intotdeauna simt schimbul intre 1 si 2 gen exact ca la una manuala...cateodata simt asa de parca ma da putin in nas cand trece in a 2-a

-iar atunci cand accelerez mai tare si schimbul se face pe la 3-4000 de ture simt de fiecare data trecerea de la o treapta la alta ca si cum pe perioada schimbului as lua piciorul de pe acceleratie ...adica cand ma baga in scaun ,cand ma lasa si tot asa ...

 

Astept parerile voastre cu nerabdare

Masina are 117.000 km reali si a fost adusa din Belgia ...varianta cu 163 de cai

 

Multumesc anticipat

 

Salut,s eu am simptoma cu trecerea din 1 in 2 ,socul( impinsul) asta uneori. Ai depistat ce era?eu am schimbul facut la 82k km

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Când schimbați uleiul in cutie schimbați acele Garnituri care sint ĂŽntre cutie si Bloc Valve ,,mechatronic,, 1 Garnitura din plastic in forma de ochelari care crapĂŁ,se uzeazĂŁ dupĂŁ 60,70 Km.Rusii o fac din aluminiu si scapĂŁ de probleme.

2.4 Garnituri din cauciuc in forma de tub. Astea toate influenteazĂŁ Foarte Mult la Presiune.Dupa Detiorarea lor cauzeazĂŁ foarte multe probleme,erori in cutie,stocuri etc..Si o simțiți o diferența Enorma.Vad ca mulți din RO.nu știu de problema asta si arunca o Groaza de Bani in reparație sau alta Cutie.am pĂŁțit-o personal.Pret set Garnituri 50€ Am fost la toate service din Buc.nimeni nu știa ce are cutia, Data jos si desfĂŁcutĂŁ ��Am aflat asta de pe forumurile din UK. 80% aveau aceasta problema.am fĂŁcut si eu un topic aici acum o luna dar nu am primit nici un sfat concret.Sper sa va ajute si pe voi

https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/20/everything-about-your-zf-automatic-transmission-issues/

Edited by andreiwmb
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Când schimbați uleiul in cutie schimbați acele Garnituri care sint ĂŽntre cutie si Bloc Valve ,,mechatronic,, 1 Garnitura din plastic in forma de ochelari care crapĂŁ,se uzeazĂŁ dupĂŁ 60,70 Km.Rusii o fac din aluminiu si scapĂŁ de probleme.

2.4 Garnituri din cauciuc in forma de tub. Astea toate influenteazĂŁ Foarte Mult la Presiune.Dupa Detiorarea lor cauzeazĂŁ foarte multe probleme,erori in cutie,stocuri etc..Si o simțiți o diferența Enorma.Vad ca mulți din RO.nu știu de problema asta si arunca o Groaza de Bani in reparație sau alta Cutie.am pĂŁțit-o personal.Pret set Garnituri 50€ Am fost la toate service din Buc.nimeni nu știa ce are cutia, Data jos si desfĂŁcutĂŁ ��Am aflat asta de pe forumurile din UK. 80% aveau aceasta problema.am fĂŁcut si eu un topic aici acum o luna dar nu am primit nici un sfat concret.Sper sa va ajute si pe voi

https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/20/everything-about-your-zf-automatic-transmission-issues/

 

In clip, schimbul de garnituri se face pentru o cutie ZF in 6 rapoarte. Acelasi principiu se aplica si pentru 8 hp? Imi poti indica service-ul care te-a ajutat sa remediezi problema? La rece, masina schimba din 1 in 2 cu o smucitura usoara. La cald, daca accelerez usor, nu se mai simte smucitura. Insa daca o turez, schimba cu soc. Deasemenea am observat ca din 2 in 1, trecerea nu este lina.

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

Acum doua saptamani am schimbat uleiul in cutie la al meu F11, uleiul in cutia de transfer, deasemenea in cele 2 diferentiale fata si spate. Inainte de schimb la pornirea la rece de dimineata cand cuplam in R sa ies din garaj aveam o trepidatie in toata masina, aceasta a disparut dupa schimb si resetare adaptari la cutie. Uleiul din toate elementele era maroniu inchis spre negru, masina are 186000 km si conform celor de la Bavaria nu a mai avut facut schimb pe nici un reper. La cutie am facut spalare cu inca 5 litri de ulei peste cei 7 care au venit in kit.

 

Sanatate si drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat uleiul din cutie integral, flansa cardan, flansa de la grup.. Tot smuceste usor la rece. La cald daca plec mai rapede din loc, cutia schimba cu soc. Tot soc am cand apas pe pedala pe la 15-20 km/h (cutia retrogradeaza cu soc). O particularitate ar fi presiunea din ambreiaje verificata cu ISTA. Toate ambreiajele fluctuau, mai putin unul cu presiune 0. Cei care au facut schimbul de ulei nu au gasit o explicatie. S-a mai confruntat cineva cu situatia asta?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna ziua,

 

Legat de acele mici zmucituri la rece / in treptele mici, la mine a fost de vina un furtun de vacum spart in zona galeriei de admisie (cel de EGR) dar care consuma si vacumul pt suporti motor. Ciudat este ca nu aveam eroare de EGR memorata sau prezenta. dupa remedierea acelui furtunas problema a disparut.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Am schimbat si eu uleiul la cutie la 250k.

Incepusem sa am o patinare usoara de o fractiune de secunda, exact intre treapta 1 si 2, undeva la jumatea cursei dintre vitezele astea 2 la plecarile de pe loc.

 

M-am dus la Bistrita Nasaud, la Lucian Pop, am schimbat uleiul + filtrul si nu si-a revenit decat dupa 650 km. In perioada asta incepuse sa nu se mai simta la cald si facea doar la rece sau invers. Oricum dadea semne ca-si revine si si-a revenit.

 

Acum am 265k si parca se mai simte iar usor acea patinare usoara intre treapta 1 si 2, undeva dupa jumatatea cursei. Dar cunoscand masina, asa simt eu ca nu mai e plecarea aia lina de pe loc. Parca un pic tot mai face. E adevarat ca nu ca inainte de schimbul de ulei.

De sambata am resimtit asta, s-a simtit si azi dimineata de vreo 2 ori, dar nu tot timpul. Ma refer la plecarile de pe loc, dupa semafoare, parcare, treceri de pietoni, etc.

Atat. Nu vorbesc de socurile alea dintre viteze de la 3-4-5 pana la a-8-a. Alea nu ma deranjeaza.

 

Problema e cu o garnitura la cutia mea de viteze, pierd usor ulei pe la garnitura din poza alaturata cu nr. 1. Pe acolo e o priza de se alimenteaza cutia. Nu am nimic pe asfalt, e umed scutul pe o portiune de 1-2 palme, dar atat si filtrul cutiei de plastic transpirat in propoprtie de 80%.

Am schimbat-o si am pus noua de la Valeo. Pe original era 500 lei care vine cu 2 suruburi mari pt cutie si esti obligat sa o iei cu tot ca nu vine separat.

In fine dupa ce am schimbat uleiul la Bistrita Nasaud, am parcurs 1000 km si m-am dus la alt service sa-mi schimbe garnitura. Filtrul era uscat aproape integral, avand programare am preferat sa dam uleiul jos, si sa schimbam garnitura. Se pare ca tot pe acolo curge. De obicei se intampla asta cand mergi cu viteza si probabil e presiunea mai mare in cutie, daca merg normal fara accelerari bruste, gen depasiri in mod sport, parca nu mai e atat de transpirata.

 

 

Am un tester ENET si ma bate gandul sa ii mai dau o resetare si sa mai merg o perioada cu ea mai usor.

Eu cred ca de la blocul de valve sau acei solenoizi. Aveti idee cat costa unul? Ma gandesc ca nu trebuie schimbati toti.

Din ce am cautat pe net nu prea se gasesc separat ci cu tot kitul de reparatie la mecatronic, care ajunge la aproape 3000 euro :)

post-84282-0-39875500-1620635307_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.