Jump to content

Problema cutie automata bmw f10


Recommended Posts

Salut,

 

Acum o saptamana am facut schimbul de ulei + filtru original bmw. Dupa acest schimb, dimineata la rece cam timp de 5-10 minute pe treapta 1 si 2 primesc un mic soc.

Au fost resetate de setarile acelea adaptive..

 

Pe manuala am aceeasi problema, la treptele 1-2-3 schimba cu socuri, dar dupa 5 minute isi revine si merge ok atat pe manuala cat si pe D(ma gandesc ca se incalzeste).

Nu am alte probleme, nu patineaza.

 

Masina are 151k km, am schimbat uleiul fiindca simteam un mic soc pe treapta 1.

 

Ceva idei ?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

ulei poate usor sub nivel, asta daca nu s-a facut cum trebuie umplerea. La cald uleiul isi mareste volumul, posibil din cauza asta sa mearga ok dupa.

 

Dupa schimbul de ulei la a mea(6hp26), cutia imi intra in failsafe, pentru ca schimba din 3-4 cu soc si delay, si apoi ramanea in tr. a 3a blocata. L-am pus pe mecanic sa imi curete mufa care intra in cutie, la care schimbase garnitura, am resetat adaptarile la blocul de valve si la TCU, am condus-o pe manual la viteza mica trecand prin toate treptele de cateva ori, si totul a revenit la normal dupa cateva cicluri din astea. Eu am dat vina pe faptul ca s-au resetat adaptarile iar mecanicul dupa ce a schimbat uleiul nu a mers cu masina pentru ca blocul de valve " sa invete" iar algoritmul.

 

In cazul tau as verifica uleiul din nou, si daca e la nivel, reseteaza iar adaptarile si incearca ceea ce am facut si eu, rau nu ii poate face :thumbsup: .

 

Vezi de asemenea daca exista update de soft pentru cutia ta.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Merci de raspuns.

La mine cum am vazut ca s-a facut schimbul :

A scos uleiul din cutie (cam 4L 300ml au iesit), apoi a bagat ulei in cutie cat a intrat(vreo 3 litri parca). apoi a pornit motorul si a bagat cutia in D, si a continuat sa umple cutia(au intrat 5L si 200ml).

 

Dupa a resetat adaptorii, si asta a fost tot.

Am mers in drive cu ea, fara sa merg pe manual, direct in oras.

 

Din cate spui tu ar trebui sa il pun sa verifice inca o data nivelul, sa reseteze adaptorii si sa merg cu ea pe manual nu pe D ?

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

Acum din ce spui tu, rezulta ca aveai lipsa 900ml, cand a pus restul de ulei trebuia pus tinand cont de temperatura uleiului din cutie care trebuia sa fie intre 30-40C, daca nu se respecta poti pune mai mult sau mai putin, daca este prea rece sau prea cald respectiv.

 

La mine a functionat metoda, altfel daca ma luam dupa mecanic schimbam mecatronicul degeaba, insa cum cutia mea mergea foarte bine inainte de schimb am refuzat sa schimb o piesa, buna de altfel asa cum s-a dovedit, pana nu eliminam toate solutiile, un schimb de ulei nu putea distruge o cutie, atata timp cat uleiul folosit a fost cel corect si procedura corect aplicata. Ma apropii de 1000km facuti de cand am facut schimbul si totul este in regula.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Merci de raspuns.

La mine cum am vazut ca s-a facut schimbul :

A scos uleiul din cutie (cam 4L 300ml au iesit), apoi a bagat ulei in cutie cat a intrat(vreo 3 litri parca). apoi a pornit motorul si a bagat cutia in D, si a continuat sa umple cutia(au intrat 5L si 200ml).

 

Dupa a resetat adaptorii, si asta a fost tot.

Am mers in drive cu ea, fara sa merg pe manual, direct in oras.

 

Din cate spui tu ar trebui sa il pun sa verifice inca o data nivelul, sa reseteze adaptorii si sa merg cu ea pe manual nu pe D ?

 

Merci

Eu cred ca masina ta nu are nici un fel de problema...Eu am schimbat pe masina mea, 325i E90, o cutie de viteze ZF, GA6HP19Z, anul trecut degeaba din cauza unor nenorociti de mecanici, inclusiv din reprezentantele BMW din Ro si a unor baieti inteligenti de pe aici de pe forum...Ai mare grija pe cine crezi si la cine apleci urechea ca s-ar putea sa creezi o problema reala dintr-una falsa...Iti repet: eu am trecut prin cosmarul asta aproape 1 an de zile si am terminat prin a schimba cutia inutil...Daca nu ai erori de la cutie si ai schimbat uleiul, iar el se afla la plin, eu iti recomand calduros, ca un mare patit ce sunt, sa te linistesti in ceea ce priveste cutia de viteze...Eu nu am stat linistit si acum stau cu o cutie pe balcon in perfecta stare de functionare si aproximativ 2000 de Euro cheltuiti pe alta din Germania...

 

P.S. Ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea daca jgarmi rahatul inutil sa-i simti mirosul si gustul...

P.S.1 Mergi la ZF in Bucuresti (fostul Faur) si testeaza cutia acolo. Ei sunt reprezentanta ZF din Ro, iar daca ei spun sa stai linistit atunci fa ca ei...My opinion...Imi pare rau ca eu am aflat despre ei dupa ce facusem deja transplanutul pentru ca am discutat cu un inginer de la ei vreo 40 de minute la telefon si omul mi-a spus atunci in concluzie:daca nu ai erori in bord sau pe testerul de reprezentatna cutia nu este bolnava...Numai bine!

Edited by Ionuț_Cosmin
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Acum din ce spui tu, rezulta ca aveai lipsa 900ml, cand a pus restul de ulei trebuia pus tinand cont de temperatura uleiului din cutie care trebuia sa fie intre 30-40C, daca nu se respecta poti pune mai mult sau mai putin, daca este prea rece sau prea cald respectiv.

 

La mine a functionat metoda, altfel daca ma luam dupa mecanic schimbam mecatronicul degeaba, insa cum cutia mea mergea foarte bine inainte de schimb am refuzat sa schimb o piesa, buna de altfel asa cum s-a dovedit, pana nu eliminam toate solutiile, un schimb de ulei nu putea distruge o cutie, atata timp cat uleiul folosit a fost cel corect si procedura corect aplicata. Ma apropii de 1000km facuti de cand am facut schimbul si totul este in regula.

Lipsa uleiului in cutie se simte in vitezele 5 si 6 mai ales, nu in vitezele mici...Eu am mers cu vechea cutie cu 500Ml de ulei minus si când trecea in vitezele 5 respectiv 6 o facea cu o usoara intarziere si un sut destul de lung. Am mers asa cu cutia aproximativ 5000km fara sa stiu ca reprezentanta NU pusese ulei suficient in cutie in timpul service-arii. La insistentele mele am mers la ei, mi-au completat uleiul in cutie si totul a disparut...Ulterior cei de la ZF mi-au explicat faptul ca lipsa presiunii de ulei in cutie isi produce efectele in vitezele superioare 5 respectiv 6 nu inc ele inferiorare...Nu o spun de la mine, asa ca tind sa-i cred...Vreau sa spun ca si noua cutie pe care am pus-o pe masina da un micut soc atunci când e rece mai ales iarna, dara asta nu inseamana ca e defecta...Am mers cu F10 nou de reprezentanta demonstrativ, ca sa ma conving despre aceste socuri si am sesizat ca acele nici soculete la rece sunt prezente chiar si pe cutii noi...Numai bine!

 

P.S. Exista destul de multa literatura de la ZF care vorbeste despre aceste cutii...

Link to comment
Share on other sites

@Ionuț_Cosmin - pe topicul asta nimeni nu a zis ca ar fi ceva in neregula cu cutia sau ca ar trebui sa o desfacem sa vedem ce este cu ea. Nu stim de la ce ipoteza ai plecat tu si ai ajuns sa inlocuiesti cutia care de fapt mergea bine, probabil mecanicul ti-a pus hai sa o dam jos vedem ce are, big mistake :). Ai putea poate sa descrii problema ta si sa invatam ceva din experienta ta.

 

Cat despre socuri, evident ca fiecare le defineste in mod subiectiv in functie de experientele lui cu alte cutii, am mers saptamana trecuta cu 8hp pe noul A8 D4 care avea doar 2k km si nu mi s-a parut mai lina ca 6hp26 meu, in special pe primele 4 trepte, dar alea nu le-as denumi socuri, ci pur si simplu o trecere nu foarte lina cum m-as fi asteptat de la o cutie atat de laudata.

 

Acum daca OP le denumeste ca fiind socuri pe 1-2-3, nu cred ca se refera totusi la o trecere mai putin lina, evidenta cutia lui mergea bine inainte de schimbul uleiului deci are un reper solid, posibil ca ceva sa fi fost totusi facut gresit sau omis, asta nu inseamna ca e o problema fizica cu cutia, poate fi vorba doar de o adaptare sau nivel scazut, ceea e usor de rectificat.

 

Treaba cu nu ai erori e cu dus si intors dupa parerea mea, pentru ca senzorii transmit niste informatii care sunt analizate in baza unor parametrii pre-stabiliti, dar care nu sunt valori fixe, au un range in care trebuie sa incadreze, (mai putin solenoizii care pot fi on si off, deci 1 sau 0, aici e simplu) si doar cand informatia primita e in afara tolerantei atunci se declanseaza eroarea, deci practic tu poti merge cu o eroare fizica dar care e incadrata ca fiind acceptabila de catre software si nu va trimite un semnal de alarama. Spre exemplu cutia intra in failsafe mode daca depaseste cca 125C uleiul, dar tu poti sa mergi mult si bine cu ea la 119C, fapt care evident va duce la o uzura accentuata a uleiului si implicit a cutiei iar cand eroarea va aparea va fi deja prea tarziu.

 

Nu i s-a spus sa dea cutia jos sa o caute de ceea ce nu are, e lucrul pe care l-as face doar daca a murit complet cutia si masina nu se mai misca de pe loc sau as gasii bucati de metal in baie, altfel personal nu as face asta doar ca sa isi bage un mecanic nasul in ea care apoi evident ca ar spune ca trebuie reparata, dupa ce te-a pus s-o dai jos ce naiba altceva ar putea sa mai zica ca sa nu isi piarda credibilitatea si sa iti ia banii, cum ai patit-o era sa o patesc si eu, asa cum am povestit mai sus :).

 

In cazul de fata, eu as verifica din nou nivelul uleiului sau as incerca o noua resetare a adaptarilor si o sesiune noua de "invatare" a acestora.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri..

 

Acum am aprox 700km cu noul ulei si deja nu se mai simte la fel smucitura.. Ma gandesc ca dureaza pana se "invata" adaptorii... Oricum socul nu este mare, pur si simplu cat e motorul rece simt cand se schimba viteza, pe urma nu mai simt nimic doar scad si urca turele:)

 

Cu toate astea daca problema va persista ma voi duce si la reprezentanta zf pentru o parere ...

 

O seara faina!

Link to comment
Share on other sites

@Ionuț_Cosmin - pe topicul asta nimeni nu a zis ca ar fi ceva in neregula cu cutia sau ca ar trebui sa o desfacem sa vedem ce este cu ea. Nu stim de la ce ipoteza ai plecat tu si ai ajuns sa inlocuiesti cutia care de fapt mergea bine, probabil mecanicul ti-a pus hai sa o dam jos vedem ce are, big mistake :). Ai putea poate sa descrii problema ta si sa invatam ceva din experienta ta.

 

Cat despre socuri, evident ca fiecare le defineste in mod subiectiv in functie de experientele lui cu alte cutii, am mers saptamana trecuta cu 8hp pe noul A8 D4 care avea doar 2k km si nu mi s-a parut mai lina ca 6hp26 meu, in special pe primele 4 trepte, dar alea nu le-as denumi socuri, ci pur si simplu o trecere nu foarte lina cum m-as fi asteptat de la o cutie atat de laudata.

 

Acum daca OP le denumeste ca fiind socuri pe 1-2-3, nu cred ca se refera totusi la o trecere mai putin lina, evidenta cutia lui mergea bine inainte de schimbul uleiului deci are un reper solid, posibil ca ceva sa fi fost totusi facut gresit sau omis, asta nu inseamna ca e o problema fizica cu cutia, poate fi vorba doar de o adaptare sau nivel scazut, ceea e usor de rectificat.

 

Treaba cu nu ai erori e cu dus si intors dupa parerea mea, pentru ca senzorii transmit niste informatii care sunt analizate in baza unor parametrii pre-stabiliti, dar care nu sunt valori fixe, au un range in care trebuie sa incadreze, (mai putin solenoizii care pot fi on si off, deci 1 sau 0, aici e simplu) si doar cand informatia primita e in afara tolerantei atunci se declanseaza eroarea, deci practic tu poti merge cu o eroare fizica dar care e incadrata ca fiind acceptabila de catre software si nu va trimite un semnal de alarama. Spre exemplu cutia intra in failsafe mode daca depaseste cca 125C uleiul, dar tu poti sa mergi mult si bine cu ea la 119C, fapt care evident va duce la o uzura accentuata a uleiului si implicit a cutiei iar cand eroarea va aparea va fi deja prea tarziu.

 

Nu i s-a spus sa dea cutia jos sa o caute de ceea ce nu are, e lucrul pe care l-as face doar daca a murit complet cutia si masina nu se mai misca de pe loc sau as gasii bucati de metal in baie, altfel personal nu as face asta doar ca sa isi bage un mecanic nasul in ea care apoi evident ca ar spune ca trebuie reparata, dupa ce te-a pus s-o dai jos ce naiba altceva ar putea sa mai zica ca sa nu isi piarda credibilitatea si sa iti ia banii, cum ai patit-o era sa o patesc si eu, asa cum am povestit mai sus :).

 

In cazul de fata, eu as verifica din nou nivelul uleiului sau as incerca o noua resetare a adaptarilor si o sesiune noua de "invatare" a acestora.

Mi-e oarecum greu si un pic scarba sa ma apuc inca o data sa povestesc aici totul, pentru ca am facut-o anterior. Problema mea a fost creata de catre mecanicii si electronistii din reprezentantele BMW la care am fost atunci(Pitesti si Sibiu). Nu au fost in stare niciunii din ei sa-mi spuna ca defapt si de drept problema vine din alta parte, chiar si in conditiile in care le-am lasat masina pe mana in service-uri cate 2-3 saptamani pentru teste si verificari...E clara treaba? Eu m-am dus cu incredere la ei ca sa fac service-ul de rigoare al cutiei de viteze (in consditiile in care aceasta ERA IN PERFECTA STARE DE FUNCTIONARE) si m-am pomenit cu o problema monstru imediat dupa ce am plecat de la ei din curte (socuri urate si prelungi, trosnituri in cutie etc.)...Nu sunt unul din patitii de pe aici care merg la nea nae colea-n colt ca sa faca economie de 1000 de lei la baie si ulei si care ulterior sa se planga de probleme, ci am mers, asa cum era normal, la mama lor, adica la BMW. Deci, mecanicul meu = BMW. Sunt niste habarnisti de prima clasa carora nu merita sa le lasam masinile pe maini pentru ca este clar ca nu se pricep. In my opinion...Numai bine!

 

P.S. Inca o data recomand pentru cutiile de viteze ZF, reprezentanta ZF din Bucuresti si NU BMW pentru ca am vazut cu ochii mei ca nu respecta procedurile de service-are a cutiei si când spun asta am refer cel putin la faptul ca NU masoara temperatura uleiului in momentul REFILL-ului, despre care stim ca trebuie sa fie cuprinsa in intervalul 30-40 de grade Celsius.

Edited by Ionuț_Cosmin
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri..

 

Acum am aprox 700km cu noul ulei si deja nu se mai simte la fel smucitura.. Ma gandesc ca dureaza pana se "invata" adaptorii... Oricum socul nu este mare, pur si simplu cat e motorul rece simt cand se schimba viteza, pe urma nu mai simt nimic doar scad si urca turele:)

 

Cu toate astea daca problema va persista ma voi duce si la reprezentanta zf pentru o parere ...

 

O seara faina!

 

in cazul acesta e ok, nu ai de ce sa iti faci griji, daca s-au atenuat a fost doar perioada de readapatare.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Cer si eu un sfat daca se poate.

Am un 520d fabricatie 2010 cumparat second din Germania in 2012 si in prezent are 200K de km, iar de ceva vreme am cam inceput sa simt acele socuri de care se vb la schimbarea vitezelor, cel mai mult se simt in trepte inferioare si mai ales daca "tragi" de masina, gen urcari sau plecari mai tari de pe loc (nu patinat roti si alte prostii). Cel mai pronuntat se simte in modul DS al cutiei, acolo stii de fiecare data cand a schimbat, nu ai cum sa ratezi momentul.

Acum dupa ce am citit discutia de aici, incep sa asociez momentul shimbarii uleuilui in cutie (la putin timp dupa ce am luat masina) cu aparitia socurilor, la inceput le-am ignorat, am pus pe seama "asa face toate" pt ca nu am mai condus o automata pana acum. Mentionez ca uleuil a fost schimbat la putin timp dupa ce am luat masina, la un service specializat pe BMW in care eu personal am incredere (AutoKappa Craiova)

Nu mi-a dat nici un fel de eroare pana acum, a fost pusa si pe tester masina si nu are nici o problema.

Credeti ca daca as merge la ZF sa mai faca odata schimbul de ulei ar fi sanse sa se remedieze problema? Nu prea as vrea sa iau alta cutie, sunt destul de scumpe si daca nu se poate rezolva mai "light" ma bate gandul sa o scot la vanzare si imi pare rau de masina. :)

Multumesc pt orice sfat/sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Poate nu ti-au respectat procedura de umplere la 30-40grade si ti-au bagat mai putin ulei. Prea putini respecta treaba asta si nu asteapta sa se raceasca uleiul si nici macar nu masoara temperatura. Asa am patit si eu la fostul E91, la primul schimb de ulei mi-au bagat cu 1L mai putin in cutie si de atunci problema s-a agravat. La ZF am fost dupa 4000km si au constatat problema, am fost si eu de fata si am vazut cand la umplere au intrat cam 7L si au scos doar 5.8L. Deci diferenta destul de mare. Greseala mea ca nu am fost la ZF de prima data dar la vremea aia nu stiam ca au service in RO.

Legat de erori, nu aveam absolut niciuna dar cutia avea socuri si patina in special la rece....destul de nasol. Si incepuse si la cald sa faca asa din ce in ce mai rau. Deci cine spune ca daca nu ai erori inseamna ca nu sunt probleme probabil vorbeste din auzite.

Link to comment
Share on other sites

de multe ori in service nu au rabdare sa ajunga cutia la ce temperatura trebuie sa ajunga sa completeze corect.

dupa ce ai pus prima data uleiul trebuie sa faci o tura cu ea, sau sa mearga ceva macar saltata pe elevator si trecuta prin toate treptele pana se incalzeste si completat corect..

 

apoi primul drum sa faci ceva km sa aibe timp sa isi faca adaptarile, nu din service pana acasa 2km si gata..

Link to comment
Share on other sites

Ceva date contact pt service ZF Romania imi puteti da si mie va rog?

Aici ar trebui sa merg? http://www.servicefaur.ro/

Nu prea merge click pe nimic in "site-ul" asta :(

 

E varza site-ul lor

 

Uite aici: http://www.servicefaur.ro/zf/default.php?meniu=blank&submeniu=aplicatii_s&page=contact

post-26172-0-24764900-1438290509_thumb.jpg

Edited by claudiusnc
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Salutare. Vad ca nu sa mai discutat de mult timp aici😆 De aproximativ o saptamana mi am achizitionat un 530xd,F10, din germania 220 km la bord. Masina merge impecabil, doar ca la viteze mari gen...intre 100 si 180, cand iau piciorul de pe acceleratie se simt niste socuri ca si atunci cand ai discurile de frana ovalizate...sau jantele descentrate. Daca pisc cat de putin acceleratia, socurile dispar. Credeti ca e din cutie problema? Am incercat in timp ce face socurile sa o dau pe manual si sa schimb eu vitezele( fara sa accelerez) si se simt la fel socurile. Cutia nu smunceste cand schimba sau chestii de genu'. Ce ar putea fi?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare .

Sunt la prima masina cu cutie automata si intreb si eu pe cei care au experienta mai indelungata daca asa trebuie sa functioneze un bmw f 10 520 d automat din 2011:

-intotdeauna simt schimbul intre 1 si 2 gen exact ca la una manuala...cateodata simt asa de parca ma da putin in nas cand trece in a 2-a

-iar atunci cand accelerez mai tare si schimbul se face pe la 3-4000 de ture simt de fiecare data trecerea de la o treapta la alta ca si cum pe perioada schimbului as lua piciorul de pe acceleratie ...adica cand ma baga in scaun ,cand ma lasa si tot asa ...

 

Astept parerile voastre cu nerabdare

Masina are 117.000 km reali si a fost adusa din Belgia ...varianta cu 163 de cai

 

Multumesc anticipat

Edited by cartdi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.