Jump to content

instalatie gpl bmw 318


cosmin1983

Recommended Posts

Am vazut Logan-uri pe Taxi cu 500.000 km la bord pe GPL, iar soferii mi-au confirmat ca nu au reparat motorul prin urmare nu vad de ce la BMW ar fi altfel. Nu e prima masina pe care o am pe GPL si pot confirma ca nu am avut nici un fel de probleme nici cu celelalte. Daca voi avea probleme cu motorul, e simplu, cumpar altul SH, la cati bani costa acum un motor de BMW E46 chiar nu e o tragedie, dar ma repet sunt sigur ca nu vor exista nici un fel de probleme.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce instalatie sa aleg intre tomasseto stag4 si landi renzo ? Pentru un e 46 din 2003 116 cp ... multumesc !

 

 

 

ai valvetronic? daca e valvetronic iti trebuie Stag 4 qbox PLUS cu injectoare hanna

daca nu e valvetronic!! stag 4 qbox standard cu injectoare AC

Edited by uniq
Link to comment
Share on other sites

Au mai zis colegii, dar simt nevoia sa spun si eu.

In fiecare seara merg acasa cu taxi, majoritatea cu care am mers sunt pe gaz cu peste 200k km, nici unul nu a reclamat probleme.

Am vazut unii chiar si cu 500k km cu motor original pe gaz.

Concluzia e clara, daca instalatia de gaz e setata corect si intretinuta la timp nu sunt probleme.

Link to comment
Share on other sites

eu m-am uitat in germania la o masina pe GPL si toate aveau pretul mai mare decat una fara, motivul logic era ca s-a facut o investitie cu instalatia respectiva si ca masina este mai economica. La noi toti se gandesc ca daca ai GPL esti sarac, de asta si reflexul de a rade de cei care isi pun aceste instalatii. Cel mai bine rad, tot cei care raman cu banii in buzunar, facand economiii considerabile.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca mai e cazul sa zicem.. ca domle aia fara GPL rad de aia cu ... sau ca GPL este pentru saraci.. nu neaparat..cred ca tine de fiecare in parte cati km face.. si de conceptele fiecaruia.. uite personal nu am pus GPL pe masina proprie pentru ca fac ff putini km pe an... in 2 ani am facut 14000 km.. si nu imi place sa stiu ca trb anumite gauri date.. cat si faptul ca daca am o problema.. toti mecanici zic rpd GPL.. ca atata gandesc ei..si asa evit..dar daca mergeam mai mult clar puneam..pentru ca este eficient ca si consum/ economie..cat si faptul ca sunt constient ca nu ii scade chiar asa brusc viata motorului:))
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

lucru cu asa ceva si va recomand doua modele de instalatii gpl: stag cu tomasetto fabricatie polonia+talia(centrala Stag 4 QBox si injectoare HANA) si instalatie PRINS fabricatie olandeza(centrala VSI2 si injectoare KN9). pentru orice marca de masina

 

E gresit spus " masini cu instalatie de fabrica", nu exista fabrica de masini care monteaza instalatii gpl auto. De exemplu Dacia, masinile noi sunt montate la un atelier autorizat si apoi vandute cu instalatie gpl auto.

Edited by uniq
Link to comment
Share on other sites

Eu am pus Zenit pro cu butelie de 52l.318i nfl 118cp. Consumul e in jur de 10(cred, nu i-am facut consumul si nu cred ca o sa il fac). Clar e o economie considerabila in ceea ce priveste consumul. Investitia initiala e foarte mare, dar o amortizezi relativ repede ~10k km.Sunt si avantaje si dezavantaje, acum depinde ce vrei sa vezi:jumatatea plina a paharului sau pe cea goala.
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere desavantajele sunt cateva, unele mai mari altele nesemnificative.Cel mai mare dezavantaj e costul initial al instalatiei si RAR-ul pentru omologare. Alte dezavantaje mai mici(unele pot fi trecute lejer cu vederea) sunt: pierderea de putere(exista o pierdere nu foarte mare dar exista, masina nu o sa se mai comporte EXACT la fel ca pe benzina - 3-5 cp ii pierzi), un alt dezavantaj e consumul mai mare de gaz, un alt dezavantaj e ca masina merge pe benzina pana ce motorul ajunge la 30 grade. Economia intr-un final fiind de undeva la 40% din pretul benzinei pentru 100km. Instalatia pe care o am eu foloseste valorile parametrilor, in timp real, din ecu masinii(daca masina merge prost pe benzina si consuma mult la fel o sa mearga si pe gaz)- asta nu e un dezavantaj, e o concluzie. Ca dezavantaj, dar nu foarte important e locul ocupat de butelie(eu am pus toroidala in locul rotii de rezerva si roata o tin acum in portbagaj).

Avantaje prea multe nu pot spune ca sunt. Cel mai important e costul mult mai redus al gazului(2,90 lei 1 lgpl fata de 5,60 lei 1l benzina), si daca va pasa de mediu - noxe mai mici. Faptul ca nu se intampla NIMIC cu masina dupa montarea intalatiei(gen uzura prematura a motorului, riscul de a sari in aer pe drum sau alte prostii de genul asta)nu cred ca poate fi considerat un avantaj. Iti pui Gpl ca sa mergi mai ieftin, deci eu cred ca isi justifica menirea. Amortizarea completa a instalatiei se face in cca 10k km. Depinde de fiecare ce vrea sa faca cu masina lui. Toate decurg logic, daca vrei putere nu pui gaz, daca faci km putini nu se justifica, samd... Eu sunt multumit, inca n-am amortizat instalatia, dar per total nu am decat de castigat. Nu incerc sa conving pe nimeni si nici sa fac reclama. E doar punctul meu de vedere.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.