Jump to content

Montare modul inchidere centralizata Carub pe E36 cu ZKE


FlorinE_36

Recommended Posts

Salutare!

Stiu ca a fost dezbatut pe acest forum, dar formulez acest DYI pentru ca am montat asa ceva, si am constatat ca nu exista nici un DIY complet in romaneste, si trebuiau recompilate informatii de pe foarte multe site-uri. Pe pielea mea am probat si am constatat ca sunt multe greseli expuse si aici in legatura cu conexiunile.

Montajul a fost facut pe e36 328i din ianuarie 1997, cu modul confort ZKE (masina are geamuri electrice doar pe fata). Modulul universal este Carub, dar mai putina importanta are asta, pt. ca aproape toate au firele de aceleasi culori, si in definitiv conteaza sa adaptezi schema la masina.

Schema mea este asta:

post-68726-0-88326800-1414963750_thumb.jpg

post-68726-0-39555300-1414963770_thumb.jpg

post-68726-0-96600800-1414963785_thumb.jpg

 

1. Pentru inceput eu recomand sa se probeze modulul inainte de a se monta pe bateria care oricum va fi desconectata la montaj. Asa se identifica corect firele si polaritatea de pe ele. Important: la BMW E36 semnalul pentru semnalizari este negativ (-)iar modulul ne da semnal pozitiv.De aceea se va utiliza un releu care va avea rolul de a schimba polaritatea.

Semnalul pentru ridicat geamurile la inchidere dat de modul(asa cum pune si in schema lui) este negativ (-), de aceea se va folosi al doilea releu, care schimba polaritate in pozitiv(+).Nu am folosit nici o dioda, asa cum mai era indicat in unele posturi.Releele sunt de 4 conexiuni iar in mod normal sunt numerotate intotdeauna cu 30,85,86,si 87.Daca mai are si a cincea conexiune (piciorus) numerotat 87a nu se utilizeaza aceasta, insa releul e compatibil 100%.

2. Se demonteaza torpedoul:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca are rost sa pun poze pentru demontare torpedou, pentru ca e plin forumul de informatii. Modulul confort ZKE la care intervenim este cel din imaginea de mai jos. Unele au conectorul la care se fac conexiunile de culoare mov, insa e la fel schema ca la cel de culoare galbena.X13253 este numerotat la BMW in schema electrica). Are 26 pini acest conector.

post-68726-0-66405200-1414964695_thumb.png

Asa cum arata schema pe care o are modulul universal,dispune de urmatoarele cabluri:

1.Roz- da semnal pozitiv, si se leaga daca se doreste la claxon sau la o sirena de alarma.

2.Verde. da semnal negativ timp de 20 sec. pentru inchidere geamuri la comanda "Lock"

3.Maro

4.Maro amundoua dau semnal pozitiv pentru clipire semnalizari la armare si dezarnare. Se va folosi doar unul, indiferent care, numai ca i se va schimba polaritate cu ajutorul releului.

5.Rosu se conecteaza la un (+) permanent.In cazul meu l-am luat de la incarcatorul de lanterna de la torpedou. Fiecare decide de unde il ia.

6.Rosu/negru da semnal pozitiv pentru deschidere portbagaj la comanda "Unlock". Am pregatit cablul dar trebuie sa cumpar motorul de actionare. Sper sa revin cu un DIY cu montajul.

7.Negru- masa care se puate lua de la unul din suruburile care deja sunt folosite pentru asa ceva in partea dreapta (se vad usor)

8.Orange- nu se va folosi (taiat si izolat)

9.Alb da semnal de inchis si se va conecta la pin 17 (se leaga la cablul existent in mufa)

10. Galben se leaga la (+) permanent

11.Portocaliu/alb nu se conecteaza (taiat si izolat)

12.Alb/negru - se conecteaza la pin nr. 4 (acest pin are locasul gol in conectorul galben) eu personal am luat de la dezmembrari un conector identic si am extras un pin cu o bucata de cablu. Am lipit cablul la cel de la modul, si am conectat pinul la conectorul masinii. Am facut asta pt. ca la BMW nu vand acest pin la "bucata".

13.Galben/Negru se conecteaza la (+) permanent.

Asa arata schema la final cu conexiunile facute:

post-68726-0-07102300-1414966141_thumb.png

 

 

Acesta este conectorul la care trebuie sa ne legam cu cablurile din modulul universal.

 

post-68726-0-90321300-1414966355_thumb.png

Demonata arata ca mai jos, si se vede clar numerotarea pinilor

Link to comment
Share on other sites

post-68726-0-24195600-1414966514_thumb.png

Am uitat sa scriu pe schema culoarea verde, insa ea e desenata cu verde asa ca e intuitiv.

Rezumat. Avem de conectat la pozitiv(+) 3 cabluri care vin din modul: rosu, galben si galben/negru, si inca unul care alimenteaza releul folosit pentru ridicare geamuri (desenat cu rosu pe schema). La masa (-) cablul negru si inca unul care alimenteaza releul pentru semnalizari(colorat cu negru in schema de mai sus).

Treaba cu releul e simpla.

A.Cel pentru ridicare geamuri se alimenteaza cu (+)prin borna nr.86 si are o derivatie la borna 30. Se alimenteaza si cu (-) la borna 85 de la modul si trimite prin iesirea de la borna 87 semnal pozitiv pentru ridicare geamuri.

B. Cel pentru semnalizari se alimenteaza cu (-)prin borna nr.86 si are o derivatie la borna 30. Se alimenteaza si cu (+) la borna 85 de la modul si trimite prin iesirea de la borna 87 semnal negativ pentru semnalizari.

Important!

Aici am avut batai de cat pentru ca la inceput nu am facut punte intre pinul 13 si pinul 17. Rezultatul a fost ca se inchidea tot cu exceptia clapitei de la buson. Aceasta se numeste "Simple lock" si e echivalentul inchiderii din interior apasind pe siguranta. La e35 se inchide "double-lock" daca inchizi masina din cheie sau telecomanda(cele care au). In acest caz, masina se inchide toata si nu mai poate fi deschisa nici din interior. Responsabil pentru asta e pinul 13 de aceea se leaga un cablu intre 13 si 17. Tot pe acest pin 13 vine la modul si semnalul care comanda inchiderea geamurilor (la cele care au modulul confort si pot inchide geamurile mentinind cheia in broasca pe inchis).

La modelele pina in 1994 butucul avea o pozitie separata de double-lock apoi e una singura(cea de inchis).

Link to comment
Share on other sites

Cablul care iese din releul utilizat pentru clipire semnalizari se trece prin spatele consolei si se leaga la cablul care iese din intrerupatorul de avarii si are culoarea albastru/maro. Tot pe acest traseu am adus si firul care are la capat ledul ce indica armarea sau dezarmarea modulului de inchidere cu telecomanda. Trebuie scos mansonul si izolatia fonica de la maneta de viteze pentru a avea acces la cablul de la avarii si a putea scoate un capacel fals de la consola in care se planteaza ledul. Am folosit spiral de 5.5mm pt. a da gaura in plastic si apoi am fixat ledul cu silicon (din acela care se aplica cu pistolul la cald).

Releele fiecare le poate amplasa unde crede de cuviinta. Eu le-am atasat pe cutia de plastic neagra din partea stinga, care are mufe cu conexiuni in ea, dar nu e plina. E mai usor daca achizitionati releul cu suport din plastic care are deja gaura pentru montare.post-68726-0-58915600-1415015001_thumb.jpg

Pe scema se vede ca este punte intre cablul verde care se duce la 13 si cel alb care duce la 17.Repet este necesar, pentru ca daca nu, se va inchide doar "Lock" nu Double-lock".

Era sa uit. Acest modul universal se poate monta in trei feluri, acesta depinzind de polaritatea semnalului necesar la deschis si inchis. La BMW E36 este nevoie de pozitiv (+) si de aceea aplicam schema din imaginea sub care scrie "Positive trigger"(a doua fotografie din primul post).

Butonul de sus de tot de pe modul este pentru a adapta si alta telecomnada daca e cazul.

Unde scrie "Pneumatic/electric lock" se lasa asa cum este. Daca se scoate puntea existenta, va functiona pentru inchidere pneumatica. Cred ca va trimite impuls de inchidere/deschidere de mai lunga durata. Nu sunt sigur de asta, dar nu e cazul BMW.

Am scris asta la 2:00AM si probabil am mai omis vreo chestie. Sper sa nu fie asa.Cine are nevoie de lamuriri, prin PM ajut cu cea mai mare placere.

O treaba care nu mi-a placut este faptul ca in cheile cu telecomanda tip romb pe care mi le-au trimis cu modulul nu este loc pentru cip-ul de la imobilizator. Am incercat in multe feluri, insa nu se mai inchide bine si da probleme. Cind am intrebat inainte de cumparare m-au asigurat ca are locasul necesar, si nu a fost adevarat. La modelele fara imobilizator si cip nu e nici o problema, insa la mine nu mi-a ramas decit sa tai lama si sa folosesc doar telecomanda si cheia mea impreuna cu ea. Mi-ar fi placut sa fie "doi in unul" cheie cu telecomanda, dar....Daca stiam cumparam modul cu cheie tip briceag, sau altfel.

Edited by FlorinE_36
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Salut . Am o intrebare sunt nou pe forum si nu prea stiu daca e bine ca scriu aici sau nu dar referitor la ce ai scris mai sus am un e36 compact si am pus o inchidere centralizata din telecomanda am deja modul de confort mai este nevoie sa folosesc relee mentionez ca alarma are si optiune confort dar si masina.Unde ar trebui legat firul verde caci direct la pinul 13 nu merge ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.