Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ciupanezu: dau pornesti de pe loc, apesi pedala maxim, si urci la 230 nu simti socuri ca te baga in scaun sau alte povesti, e acceleratie lina-liniara , finuta in schimb la manuala, datorita pauzelor la schimbarea intre trepte simti un soc, simti ca te baga in scaun, tocmai pentru ca parca trage in reprize (pana schimbi treptele)... la automata nu simti asa ceva, esti pasager..

 

Socuri poti simti si la automata, daca te joci cu pedala de la 3000 rpm , dar totusi la manuala e alta poveste.

 

PS: in oras manuala nu e foarte comoda, dar nici incomoda.. e ok

 

Socuri simti si la 1.9 TDI, te baga in scaun si la 3000 s-a terminat. Ala e cuplu motor.

Ai socuri maxime si la automata daca asta conteaza. Da-i kick down la o automata peste 200 cai, sau diesel cu ceva cuplu, la 50-60 km/h sa vezi cum dai cu capul de tetiera.

Sau pentru socuri "extreme" scoate sistemele de tractiune si da-i kick down de pe loc sa vezi cum fuge de fund dreapta stanga, pana la vreo 70, de nu-ti mai ajung mainile s-o tii pe sosea.

Intradevar automata fara 150-200 cai e bataie de joc pentru ca pierde mult in transmisie si deja ai probleme in depasiri.

Link to comment
Share on other sites

MYX: hai sa fim seriosi, desi e comod pe automat, manual e altceva, cu automat accelerez pana la 180 si nu simti nimic, cu manualu simti ca esti in blana, deci da manualu e ptr ceva senzatii, si nu e foarte incomod...

 

nu stiu cati cai ai , dar la 220 daca dau pe sport masina e brutala . Nu e ca un 335 dar e ceva :)

Ma gandeam sa o resoftez dar nu cred ca merita desi as mai castiga 22 cai

Edited by MYX
Link to comment
Share on other sites

MYX: 193 am, ideea e ca daca ma joc cu pedala, e burtala,adica daca apas, vine masina din fata, las acceleartia, si ma joc tot asa ... da simti... dar daca pornesc de la 50 km/h si nu o mai las din blana pana la 230 km/h nu e nimic dramatic :)

 

povesti cu pesti, n-are rost sa detaliem.. ca fiecare zice ca daca dai kickdown de la 50 fuge masina de fund... e la mintea cocosului ca fuge.... da dupa aia pana la 200 , trage lin, in schimb la manuala, nu trage lin pentru ca ai pauze , pauzele acelea in care schimbi treapta.. si socul ce-l simti la kickdown.. il resimti sa zic asa la fiecare schimbare de treapta... ca acceleratia scade, ai schimbat treapta, apesi iar pedala, iar simti acceleratia si tot asa, in schimb la automata.. nu e nimic dramatic...

 

Nu stiu pe mine nu ma impresioneaza... adica as fi putut spune ca e defecta masina, daca nu ar fi fost la serivce, sau daca nu ar urca foarte repede la viteza mare...

 

Repet da.. daca sunt la 3000 rpm, si mam joc cu pedala, pot sa produc febra musculara la gat la ceilalti din masina.... deci din pedala se poate, dar nu la schimbarea treptelor...

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Repet da.. daca sunt la 3000 rpm, si mam joc cu pedala, pot sa produc febra musculara la gat la ceilalti din masina.... deci din pedala se poate, dar nu la schimbarea treptelor...

 

 

automata schimba f repede vitezele . La manuala pierzi timp schimband si scade turatia , probabil de asta spui ca nu simti socuri . In fine , schimb-o , ia o manuala :)

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca acum am ceva probleme cu automata(trebuie sa schimb baie+filtru+ulei), eu unul prefer:

1) sa stau lipit de scaun decat sa-mi "rup gatul" la fiecare schimbare de viteza

2) propriul confortul din oras

3) sa pot sa ma imbat si sa fiu linistit ca a mea femeie nu uita sa calce ambreiajul

 

 

PS: si eu ziceam de cutia automata e pt prosti pana acum ceva vreme, dar opinia s-a schimbat radical

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

Socuri simti si la 1.9 TDI, te baga in scaun si la 3000 s-a terminat. Ala e cuplu motor.

Ai socuri maxime si la automata daca asta conteaza. Da-i kick down la o automata peste 200 cai, sau diesel cu ceva cuplu, la 50-60 km/h sa vezi cum dai cu capul de tetiera.

Sau pentru socuri "extreme" scoate sistemele de tractiune si da-i kick down de pe loc sa vezi cum fuge de fund dreapta stanga, pana la vreo 70, de nu-ti mai ajung mainile s-o tii pe sosea.

Intradevar automata fara 150-200 cai e bataie de joc pentru ca pierde mult in transmisie si deja ai probleme in depasiri.

 

Foarte corect.

Cum am spus, puterea conteazĂŁ.

 

DacĂŁ ai sub 200 cp, nu prea simĂži puterea cu manuala.

ĂnsĂŁ dacĂŁ ai ĂŽn jur de 200 cp sau peste, e chiar plĂŁcut sĂŁ ai automatĂŁ.

 

PS: si eu ziceam de cutia automata e pt prosti pana acum ceva vreme, dar opinia s-a schimbat radical

 

Cam toĂži spun asta ĂŽnainte sĂŁ vadĂŁ pe pielea lor avantajele.

Link to comment
Share on other sites

MYX: dap, despre asta vorbeam, la automata simti socul doar la kickdown, si la revedere, la manuala simti socul (timpu pierdut la fiecare schimbare de treapta) e alta senzatie :)... in schimb la automata de la 0 la 230 calatorii pot bea linistiti sucu din pahar :lol:.

 

Cutia automata, face ca masina sa fie mult mai civilizata, in schimb cutia manuala.. e alta poveste cand gafezi cu schimbatu treptei sau cu ambreiajul, zici ca ai vrut sa conduci sportiv, si aia e :)

Link to comment
Share on other sites

Cutia automata mi se pare extraordinara. La inceput nu eram prea mare fan dar odata ce am condus 525d E60 cu steptronic a fost dragoste la prima vedere cu cutia automata. Deci urmatoarea masina va avea obligatoriu cutie automata. Confortul e inegalabil
Link to comment
Share on other sites

MYX: dap, despre asta vorbeam, la automata simti socul doar la kickdown, si la revedere, la manuala simti socul (timpu pierdut la fiecare schimbare de treapta) e alta senzatie :)... in schimb la automata de la 0 la 230 calatorii pot bea linistiti sucu din pahar :lol:.

 

Cutia automata, face ca masina sa fie mult mai civilizata, in schimb cutia manuala.. e alta poveste cand gafezi cu schimbatu treptei sau cu ambreiajul, zici ca ai vrut sa conduci sportiv, si aia e :)

 

E corect ceea ce spui.

 

Eu gândesc În felul urmãtor.

DacĂŁ vreau o maÂşinĂŁ de zi cu zi, iau una automatĂŁ.

 

DacĂŁ vreau una pentru plimbĂŁri, week-end si cĂŁlĂŁtorii, una manualĂŁ Âşi cu peste 300 cp este o alegere idealĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

MYX: 193 am, ideea e ca daca ma joc cu pedala, e burtala,adica daca apas, vine masina din fata, las acceleartia, si ma joc tot asa ... da simti... dar daca pornesc de la 50 km/h si nu o mai las din blana pana la 230 km/h nu e nimic dramatic :lol:

 

povesti cu pesti, n-are rost sa detaliem.. ca fiecare zice ca daca dai kickdown de la 50 fuge masina de fund... e la mintea cocosului ca fuge.... da dupa aia pana la 200 , trage lin, in schimb la manuala, nu trage lin pentru ca ai pauze , pauzele acelea in care schimbi treapta.. si socul ce-l simti la kickdown.. il resimti sa zic asa la fiecare schimbare de treapta... ca acceleratia scade, ai schimbat treapta, apesi iar pedala, iar simti acceleratia si tot asa, in schimb la automata.. nu e nimic dramatic...

 

Nu stiu pe mine nu ma impresioneaza... adica as fi putut spune ca e defecta masina, daca nu ar fi fost la serivce, sau daca nu ar urca foarte repede la viteza mare...

 

Repet da.. daca sunt la 3000 rpm, si mam joc cu pedala, pot sa produc febra musculara la gat la ceilalti din masina.... deci din pedala se poate, dar nu la schimbarea treptelor...

 

Ce rau in pare ca nu sunt in Romania sa ne alergam nitel, tu cu socurile la pedala, cu venitu masinii in fata, cu pauze palpitante, cu jocurile de glezne, eu cu cutia de viteze aia lina si neinteresanta de prosti, mai putin performanta pe hartie ( asta in cazul in care tu pleci de pe loc si schimbi ca pilotii de teste de la BMW).Dupa aia vorbim cine e pescar si unde sunt socurile.

Oricum iti dau dreptate , niciodata nu m-am gandit cand am cumparat o masina sa intreb dealerul care dintre modele provoaca "febra musculara la gat" , dar numai din pedala , nu la schimbatul treptelor. :) . Are vreun cod optiunea asta ? Ca sa stiu sa cer si eu, ca observ ca am fost prost si mi-am luat automate si am pierdut o optiune importanta "febra musculara la gat".

 

Mai era cineva pe aici , parca bogddy care ne explica cum e cu socurile la Golf-uri TDI cu I-ul roz.

 

Pana una alta la steptronic poti sa schimbi manual daca vrei, la manuala nu poti sa schimbi automat.

Iar daca posesorii de automata de pe aici spun ca e mai bun steptronicul,se conduce mai lejer, etc ca manuala o spun dupa ca au condus probabil cateva sute de mii de km pe manual si dupa aia au trecut la automat si au mai facut macar cateva zeci de mii. Nu cred ca a inceput cineva pe aici direct pe cutie automata.

 

Adica se cheama parere pertinenta si in cunostinta de cauza. Nu poti sa-ti dai cu parerea pana nu incerci si alternativa ( si asta nu 100 m intr-o parcare , dupa ce calci frana cu stangul de 2 ori , tragi concluzia ca automata e pentru femei,handicapati si soferi netalentati) si ca nu se compara socurile si febra musculara.

Link to comment
Share on other sites

MYX: 193 am, ideea e ca daca ma joc cu pedala, e burtala,adica daca apas, vine masina din fata, las acceleartia, si ma joc tot asa ... da simti... dar daca pornesc de la 50 km/h si nu o mai las din blana pana la 230 km/h nu e nimic dramatic :lol:

 

povesti cu pesti, n-are rost sa detaliem.. ca fiecare zice ca daca dai kickdown de la 50 fuge masina de fund... e la mintea cocosului ca fuge.... da dupa aia pana la 200 , trage lin, in schimb la manuala, nu trage lin pentru ca ai pauze , pauzele acelea in care schimbi treapta.. si socul ce-l simti la kickdown.. il resimti sa zic asa la fiecare schimbare de treapta... ca acceleratia scade, ai schimbat treapta, apesi iar pedala, iar simti acceleratia si tot asa, in schimb la automata.. nu e nimic dramatic...

 

Nu stiu pe mine nu ma impresioneaza... adica as fi putut spune ca e defecta masina, daca nu ar fi fost la serivce, sau daca nu ar urca foarte repede la viteza mare...

 

Repet da.. daca sunt la 3000 rpm, si mam joc cu pedala, pot sa produc febra musculara la gat la ceilalti din masina.... deci din pedala se poate, dar nu la schimbarea treptelor...

 

Ce rau in pare ca nu sunt in Romania sa ne alergam nitel, tu cu socurile la pedala, cu venitu masinii in fata, cu pauze palpitante, cu jocurile de glezne, eu cu cutia de viteze aia lina si neinteresanta de prosti, mai putin performanta pe hartie ( asta in cazul in care tu pleci de pe loc si schimbi ca pilotii de teste de la BMW).Dupa aia vorbim cine e pescar si unde sunt socurile.

Oricum iti dau dreptate , niciodata nu m-am gandit cand am cumparat o masina sa intreb dealerul care dintre modele provoaca "febra musculara la gat" , dar numai din pedala , nu la schimbatul treptelor. :) . Are vreun cod optiunea asta ? Ca sa stiu sa cer si eu, ca observ ca am fost prost si mi-am luat automate si am pierdut o optiune importanta "febra musculara la gat".

 

Mai era cineva pe aici , parca bogddy care ne explica cum e cu socurile la Golf-uri TDI cu I-ul roz.

 

Pana una alta la steptronic poti sa schimbi manual daca vrei, la manuala nu poti sa schimbi automat.

Iar daca posesorii de automata de pe aici spun ca e mai bun steptronicul,se conduce mai lejer, etc ca manuala o spun dupa ca au condus probabil cateva sute de mii de km pe manual si dupa aia au trecut la automat si au mai facut macar cateva zeci de mii. Nu cred ca a inceput cineva pe aici direct pe cutie automata.

 

Adica se cheama parere pertinenta si in cunostinta de cauza. Nu poti sa-ti dai cu parerea pana nu incerci si alternativa ( si asta nu 100 m intr-o parcare , dupa ce calci frana cu stangul de 2 ori , tragi concluzia ca automata e pentru femei,handicapati si soferi netalentati) si ca nu se compara socurile si febra musculara.

 

 

Nepoate: frana... am avut 525d manual, si acum am 530d automat, deci parerea mea este bazata pe putina experienta care am avut-o cu aceste masini... E comod steptronicul, dar cand vine cate unu si zice ca e alta poveste cu manuala, sunt si eu de aceeasi parere, asta nu inseamna ca acuma renunt la automata ptr manuala, pentru mine tipul cutiei nu este factor determinant la cumpararea masinii.

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Nepoate: frana... am avut 525d manual, si acum am 530d automat, deci parerea mea este bazata pe putina experienta care am avut-o cu aceste masini... E comod steptronicul, dar cand vine cate unu si zice ca e alta poveste cu manuala, sunt si eu de aceeasi parere, asta nu inseamna ca acuma renunt la automata ptr manuala, pentru mine tipul cutiei nu este factor determinant la cumpararea masinii.

 

Unchiule, tu le stii cel mai bine. Numai mai lasa-ne cu "febre musculare la gat" ca mai avem si noi M57D30 si urcat pe la 510nm cuplu si 230 cai, si stim cam ce-i poate capul.

Asta cu cuplu si socul la diesel se cheama efect placebo. Pare ca trage de rupe dar la 4000 s-a terminat joaca. Cand vorbesti de performante zi-ne de 0-100km/h, 0-400m. Depinde cu ce compari si ce punct de referinta iti alegi.

 

Pentru mine e determinant timpul cutiei : la 200 km pe zi cat fac, nu mi-as mai lua manuala nici daca mi-ar da una gratis. Am refuzat masina de firma pentru ca era manuala si prefer sa merg cu masina mea si pe banii mei, ca sa pot sa beau un suc linistit, sa fumez o tigara, sa raspund la telefon, sa ma joc cu telecomanda de la dvd, sa vad un film pana ajung la munca . Nu mai vorbesc de stat 2 ore in aglomeratii pe autostrada, cand nu mai simti piciorul stang si schiopatezi 3 ore dupa, daca ai manuala.

 

Daca as iesi in weekend sau seara sa plimb fetele cu 40 km/h pe bulevard, si sa le "sochez" cu 400-500 nm, nu m-ar deranja sa conduc manuala 20-30 km , dar cand stau 4 ore minim in masina in fiecare zi, avantajele steptronicului sunt peste orice ar oferi o cutie manuala. Si merg 95% autostrada.

 

Nu mai vorbesc de combinatia cutie automata, active cruise control - sa mergi 300 - 400 km si sa atingi pedalele de 3 ori. Eu ma oftic ca nu am ACC Stop & Go, si la mine nu merge sub 30 km/h. Cu asta ai scapat de stres in oras la mers bara la bara.

Link to comment
Share on other sites

aceeasi discutie am avut-o ieri cu Ciupanezu si n-am ajuns la nici o concluzie, pt ca este o discutie versus, nu ai cum sa-l convingi pe alalalt. cand am trecut de pe manuala pe tiptronic dupa 7 ani de manual, mi s-a parut supermisto si confortabil, insa cand am reluat alternativ pe ultima masina, condusul cu manuala, pe motor mare mi se pare la fel de demential. asta e
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hai sa va zic eu o opinie pertinenta ( cred eu): dupa cum probabil stiti, eu am automata...sau mai bine zis, am avut, caci acum e manuala; n-am mai vrut sa trag la loterie cu o automata sh, mai ales cu masina resoftata, 2000 de europeni n-aveam s-o refac adevarat, si nici sa iau una si sa-mi pice iar dupa 3-4 luni, la cati km fac (10-15000 pe luna); deci, am ales varianta s-o fac manuala; asta implica: kit de ambreiaj, pedala de frana si ambreiaj,cutie, timonerie, trimul schimbatorului, cardan, diferential; cand am pornit-o prima oara, era sa dau cu ea-n gard...deh, obisnuit cu automata; am venit cu ea la bucuresti exact atunci cand a fost viscolul ala mare, de-a paralizat romania; am facut dela craiova la bucuresti vreo 6 ore, masini in sant garla, inclusiv tucson, am ajuns greu, dar am ajuns, aaa ...cauciucuri de vara, noi, sp9000, dar de vara ( n-am mai mers cu masina ca sa le schimb); am schimbat si rulmentul intermediar la bucuresti, ca era rupt ( mergand cu el asa, ca sa nu dea socuri f brutale, mergeam ca cu oul, si am obtinut consum in buc de 8,4% pe obc), acum flansa dintre cutie si cardan e nitel obosita dar o s-o schimb si p-aia, am completat ulei in cutie cu mobil sintetic 75w90, vre-un litru, trebuie sa mai pun protectiile peste cutie ca au uitat aia...si cam atat

 

impresii: e nitel mai violenta cu manuala, termina repede turele, si trebuie sa schimb; trebuie sa ma obisnuiesc cu timoneria, cred ca e prea strans ceva la ea, daca nu dau exact, agata(in timonerie, nu in cutie); mai da niste socuri in puntea spate din cand in cand, la accelerari bruste din frana de motor; consum mai mic cu vreo 1,5-2 litrii

 

nu se compara la confort, iubesc automata, si urmatoarea masina va fi automata cu siguranta; in depasiri la automata, chiar si cu resoftare, are lagul ala la calcarea acceleratiei; m-am obisnuit destul de repede cu ea in trafic, nu e chiar atat de obositoare cum credeam la inceput, si daca vreau masina tare, are fratemiu 540i automat, motor si cutie noi

 

la automata am vaga senzatie ca aveam ceva blocaj la automata, diferentialul e mai mare decat asta de manuala, si pe zapada invarte amandoua rotile, am filmat..in fine, as vrea sa-i pun blocant, dar nu cred ca am sanse sa gasesc unul asa lung...

 

 

deci: automata rullz ( numai la consum nu...)

Link to comment
Share on other sites

@nene

Imi place sa consider ca am vederi "largi"

Cu exceptia faptului ca pana in 2006 consideram ca sunt prea tanar pentru diesel, nu am avut fixuri in legatura cu masinile, doar un pic cu BMW :)

 

Probabil ca e asa si daorita faptului ca cei mai multi km ii fac afara din oras, unde cateodata mai fac cate o depasire doar ca sa mai rup monotonia iar in rest cam merg cu aceeasi treapta destul de mult. In oras nu sunt fortat sa merg la anumite ore si oricum rutele mele obisnuite nu sunt chiar aglomerate.

Chiar imi doresc o a doua masina micuta, auomata pentru oras, dar atata timp cat am doar una, prefer manuala.

Nu exclud nici o posibilitate.

 

@marius ivan Nu trebuie sa fie dacie, am auzit de la cativa prieteni "figuri " de genu (ce-i drept -nu erau BMW).

 

Cutia absoluta ar fi, penru mine una manuala care sa schimbe automat daca vrei :)

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Nu am apucat sa votez. Dar as fi votat...steptronic.

Nu stiu cati ani de condus / sute de mii de km cu manuala au colegii mei de forum, dar eu, dupa 18 ani de condus manuala / aprox. 500 000 km SI numai 2 ani de condus cu cutie DSG, Tiptronic, uneori si Multitronic...(nu e vina mea ca am avut automobile de la grupul VAG), iar acum steptronic....spun cu certitudine ca prefer cutia SMG. Sa nu comparam cutiile automate din anii 2000 cu cele de pe masinile de ultima generatie.

Dar cine prefera "clasic"...mi se pare firesc sa cumpere masini cu cutie manuala. In final fiecare are dreptul sa conduca ceea ce ii face placere.

Link to comment
Share on other sites

In ultima luna am condus un E60 manual si unul automat steptronic ambele 525d din 2004 (ambele cu 6 viteze). Manualul consuma mai putin, si in oras repede trebuie sa schimbi daca esti mai nervos, se simte cuplul puternic in intreaga transmisie de aia are si ceva joc in flansa cardanica, se simt ceva vibratii. Pe sosea de la Sinaia la Bucuresti mi-a consumat 5,6 %, in oras consuma cam 10%.

Cind m-am urcat in E60 525d steptronic clar a fost altceva: mersul mai lin, lipsa de vibratii schimba foarte rapid si bine. Consuma in afara cam un litru in plus in oras ceva mai mult cred ca 12% depinde si de drum. Poti schimba si manual si daca doresti dar nu prea e cazul stie foarte bine cum sa schimbe.

 

Cred ca la masini cu motoare mari cea mai buna transmisie este cea automata, singurul dezavantaj este consumul ceva mai mare. Statistic BMW-urile E60 sunt cam 80% automate. Daca vrei masina mare si comfort nu inteleg ce rost mai are cutia automata. Inca ceva 535d nu exista decit automata. Statistica arata ca BMW-urile mai mici de ex 320 sunt in numar mai mare cu cutii manuale.

 

Fiecare isi alege ce doreste dar statistic lumea prefera la masini mari cutie automata si la cele medii sau mai mici cutie manuala. Cred ca seria 1 este aproape 100% formata din masini manuale.

Link to comment
Share on other sites

In ultima luna am condus un E60 manual si unul automat steptronic ambele 525d din 2004 (ambele cu 6 viteze). Manualul consuma mai putin, si in oras repede trebuie sa schimbi daca esti mai nervos, se simte cuplul puternic in intreaga transmisie de aia are si ceva joc in flansa cardanica, se simt ceva vibratii. Pe sosea de la Sinaia la Bucuresti mi-a consumat 5,6 %, in oras consuma cam 10%.

Cind m-am urcat in E60 525d steptronic clar a fost altceva: mersul mai lin, lipsa de vibratii schimba foarte rapid si bine. Consuma in afara cam un litru in plus in oras ceva mai mult cred ca 12% depinde si de drum. Poti schimba si manual si daca doresti dar nu prea e cazul stie foarte bine cum sa schimbe.

 

Cred ca la masini cu motoare mari cea mai buna transmisie este cea automata, singurul dezavantaj este consumul ceva mai mare. Statistic BMW-urile E60 sunt cam 80% automate. Daca vrei masina mare si comfort nu inteleg ce rost mai are cutia automata. Inca ceva 535d nu exista decit automata. Statistica arata ca BMW-urile mai mici de ex 320 sunt in numar mai mare cu cutii manuale.

 

Fiecare isi alege ce doreste dar statistic lumea prefera la masini mari cutie automata si la cele medii sau mai mici cutie manuala. Cred ca seria 1 este aproape 100% formata din masini manuale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.