Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

si pana la urma v-ati hotarat?

 

manuala sau automata?

 

ard de nerabdare

 

Cam asta e realitatea:

 

BMW seria 1 sau 3 - 60% manual - 40% automat

 

BMW seria 5 - 80% automat - 20% manual

 

BMW seria 6 - 95% automat -5% manual

 

BMW E60 535d -100% automate - schimba mai bine chiar decit cei mai isteti, asa a hotarit fabricantul. Manual cred ca daca intra pe mina cui nu trebuie se poate rupe transmisia.

 

Diesel puternic - este dizgratios sa fie manual si cam strica transmisia (grup, flanse cardanice), mege dar la experti. Nota: expertii totdeauna sunt putini!

 

M5 (E60) automat SMG

 

BMW seria 7 - 100% automat.

 

Raspunsul este clar: depinde unde vrei sa te incadrezi sau .... unde poti ($$$$)!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

BMW cu cutie automata nu mi-as cumpara niciodata, decat daca nu exista varianta de cutie manuala. (de ex M5 E60)

 

Iar la cutia manuala este nevoie de un mic upgrade, si anume short shift, altfel cand trag de schimbator mi se pare ca e ca la dacie sau autobuz.

 

Deci intre manuala si automata aleg manuala cu short shift. :)

Link to comment
Share on other sites

am mers cu 120d (163cp) automat si am ramas foarte placut impresionat de cutia de viteze :D

 

Tot primesc topic subscription reply de la acest topic si ma simt dator sa revin cu cateva idei.

 

bogdan.m a furnizat unul din primele raspunsuri ale unui posesor de manuala (banuiesc din ceea ce a scris) care a incercat o automata mai mult de 5 km prin oras la 20 kmh.

 

In rest, aproape toata lumea isi da cu parerea pe acest topic fara sa fi un condus un BMW steptronic, si nu alta marca, si emite opinii profesioniste: nu e sportiva, nu e aia, etc. Tineti cont ca poate o persoana care nu se pricepe si nu a incercat, si care ar fi tentata sa isi ia o automata citeste "ca nu e sportiva" si chiar crede. Eu am venit ieri seara de la Bucuresti la Cluj pe Valea Oltului in conditii de trafic intens in sub 5 ore... Trust me, e foarte sportiva masina, dar e nevoie de un motor mai mare de 2000 cmc merite cutia automata :))

 

Argumentul cu sportivitatea este fad si extrem de fals, poti comuta pe manuala oricand doresti si schimbi vitezele "digital, ca la formula 1" :twoup:) Long gone sunt zilele cand automata e lenesa si nu raspunde punctual la comenzi.

 

O sumarizare a argumentelor pro si contra ar fi:

 

Contra:

1) Fura putin din puterea motorului, poate 5-10 CP, deorece e proiectata sa functioneze lin, fara smucituri.

2) Consum mai mare cu 1-2 litri la 100 km.

3) Potentiale costuri de reparatii mai mari, daca nu e bine intretinuta si se strica.

 

Pro:

1) Comfort sporit.

2) Protectie la motor, cardan si alte piese ce tin de transmisia puterii motorului la roti.

3) Sportiv (sic !), dar doar daca vrei, optiune care nu exista la cutia manuala. Pentru pasionati, "se schimba vitezele ca si la formula 1" :(

4) Mai sigura in situatii critice, nu risti sa nu iti intre in viteza dorita pentru ca nu apesi ambreiajul suficient, lasi ambreiajul prea brusc, etc. si pentru ca te poti

concentra pe alte aspecte ale condusului: virare, etc.

 

Lista poate continua si mai adaugati va rog, dar pentru o informare corecta, ar fi bine sa posteze aici doar soferi care au condus suficient de mult in diferite conditii si suficient de mult automata ca sa aiba o parere pertinenta si argumentata pentru a informa corect lumea.

 

Altfel, si eu pot sa emit parerea ca SMG e o prostie, pentru ca e prea sportiva (dar nu am condus niciodata indeajuns sa ajung sa o cunosc si sa o inteleg). Si cineva chiar ma crede :)

Link to comment
Share on other sites

Argumentul cu sportivitatea este fad si extrem de fals, poti comuta pe manuala oricand doresti si schimbi vitezele "digital, ca la formula 1" :)) Long gone sunt zilele cand automata e lenesa si nu raspunde punctual la comenzi.
asta e un fel de gluma pt copiii care nu au condus decat masini in nfs, nu? :)

ai mers vreodata cu un monopost F1 sa faci aceasta comparatie?

 

nu sunt impotriva CVautomate insa schimbarea de viteza indiferent ca e in modul manual sau automat (fie ele de ultima generatie) se face mai lent decat la o manuala (in cazul in care concucatorul auto se pricepe si nu greseste) sa nu mai vb de timpii pierduti prin patinare la plecarea de pe loc si la schimbarea treptelor chiar si la kickdown + timpii de raspuns de la actionarea comenzii pana la efectuarea acesteia si aici nu vb despre cutiile SMG/DKG etc care la baza sunt niste cutii manuale asistate de ft ft multa electronica.

 

la o masina puternica sau sportiva pur sange imi place cutia manuala (sau tip SMG) la orice alta masina prefer automata (in special SUV)

la o masina cumparata sh prefer cutia manuala

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

asta e un fel de gluma pt copiii care nu au condus decat masini in nfs, nu? :)

 

Te-ai prins, era o afirmatie in oglinda cu "sportivitatea" invocata de atatea ori :twoup: Era o gluma.

 

Ok, sunt de acord cu parerea ta, si eu am spus ca se pierde putin de putere din cauza "patinarii". Dar pls posteaza si tu experienta ta cu o cutie automata ca sa imi dau seama daca sa te iau in serios sau daca ai doar pareri si preferinte, asta e ce incercam eu sa spun inainte. Adica, "vs" din "Manuala vs automata" nu inseamna batalie intre posesori de manuala si cei de automata ci o analiza a pro si cons ale celor doua cutii de viteze.

 

Viteza cu care se schimba vitezele la automata este cu 0,000001 secunde mai lenta, comparand cu o schimbare rapida la manuala, este total irelevant, nu cred ca simte nimeni.

 

Iar la kickdown si in modul Drive Sport, nu e chiar cum spui tu cu patinarea, la masina mea cel putin, patinarea este minima si acolo chiar te smuceste, dar intr-adevar nu ca o manuala in care lasi brusc ambreiajul la 6000 rpm. Iar smucitura suplimentara la manuala uzeaza cardanul si alte piese.

 

Ca sa fiu mai plastic, si eu pot sa zic: pentru concediu de vara prefer Luna si pentru concediul de iarna Jupiter. Am fost acolo sa stiu si sa am o parere informata ? Nu stie nimeni :)

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

te-a deranjat ceva din ceea ce am spus? mi-am spus parerea despre cv automate si ceea ce am simtit de fiecare data cand am mers cu automata (asta nu inseamna ca toti sunt ca mine) si am avut multi km parcursi astfel atat pe motoare diesel cat si benzina dar si motoare puternice pe benzina, remarcat este faptul ca intradevar este ft comod sa conduci fara sa schimbi vitezele (la masini normale).

nu sunt anti cv automata insa am unele retineri si nu mi-as fi cumparat masina pe care o am daca avea cv automata

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

te-a deranjat ceva din ceea ce am spus? mi-am spus parerea despre cv automate si ceea ce am simtit de fiecare data cand am mers cu automata (asta nu inseamna ca toti sunt ca mine) si am avut multi km parcursi astfel atat pe motoare diesel cat si benzina dar si motoare puternice pe benzina, remarcat este faptul ca intradevar este ft comod sa conduci fara sa schimbi vitezele (la masini normale).

nu sunt anti cv automata insa am unele retineri si nu mi-as fi cumparat masina pe care o am daca avea cv automata

 

Nu m-a deranjat, nici pe departe, e doar o discutie :)

 

Doar ca mi se pare important ca cineva care citeste sa stie de la vine parerea:

1) Unul subiectiv care are automata si atunci e cea mai buna (susceptibilitate ridicata la... moi :)) )

2) Unul care a condus doar un Smart automat sau un BMW pret de 5 km prin oras si care emite pareri neinformate.

 

@tibi346: sau cat de des dai kickdown :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

Desi automata de pe 135i e facuta de ZF si schimba f rapid, dupa atatia ani de manuala simt nevoia sa-i dau inferioara si duc mereu mana la schimbator :) Memories... Este adevarat ca manualele de la BMW cam agata?

 

Ce intelegi prin agata?

Link to comment
Share on other sites

Ce intelegi prin agata?

 

Inteleg ca la intrarea intr-o anumita viteza ar exista o oarecare rezistenta... neplacuta. Poate este doar o impresie care mi-a ramas citind forumurile. Personal am condus un singur BMW manual (un 335i) si cutia nu m-a impresionat in mod neplacut (dar nici in mod placut precum cutia de pe Honda S2000 spre ex).

Link to comment
Share on other sites

Nu EXISTA un raspuns unanim acceptat la intrebarea manuala sau automata.

 

Raspunsul poate fi doar individual in functie de persoana respectiva si chiar aceeasi persoana se schimba in functie de timp. Factorii de care depinde alegerea sunt cam urmatorii: virsta, temperament, traseul, zona geografica, cultura locala, situatie materiala, etc, etc...

 

Am fost adeptul cutiei manuale, dar am descoperit, dupa ani buni ca merita si automata.

 

Toti aveti dreptate!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Inteleg ca la intrarea intr-o anumita viteza ar exista o oarecare rezistenta... neplacuta.

neplacuta e doar daca esti obisnuit cu alta masina, cu timpul ajunge sa-ti placa si sa nu-ti mai placa la alte masini

 

si da, exact asa e, ai explicat ft bine

Link to comment
Share on other sites

Cool! M-am luat cu discutiile si am uitat ce vroiam sa va intreb de fapt :) La o cutie automata, la opriri mai lungi (ex: la semafor), se recomanda comutarea in N sau se tine in D? Care pozitie e mai ok referitor la uzura cutiei si transmisiei ?
Link to comment
Share on other sites

Cool! M-am luat cu discutiile si am uitat ce vroiam sa va intreb de fapt :) La o cutie automata, la opriri mai lungi (ex: la semafor), se recomanda comutarea in N sau se tine in D? Care pozitie e mai ok referitor la uzura cutiei si transmisiei ?

 

nu ma ating de ea indiferent cat de lung e semaforul , mai putin la stationari voluntare , chiar daca stau doar 2-3 min si astept pe cineva o pun in P

Link to comment
Share on other sites

daca e pentru scurta durata, o tii din frana, daca se prelungeste o poti pune in N

 

consum cu manuala: 8.6 pe obc si maxim 9 la plin ochi, dupa 1000km in traficul din bucuresti mers nu chiar de melc, dar nici tare, pt ca am realizat ca putine sunt semafoarele pe care le prinzi , chiar dc pleci tare, tot intr-o frana tare te opresti, asta la motor de 3000 si cu injectoare intr-o stare nu foarte buna...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.