Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cine?

 

Cretini existĂŁ peste tot, asta-i clar.

 

Nu-s cretini, asa sunt educati. In Olanda asa sunt 90% din oameni.

Si nu doar la masini , la tot fac asa. Daca iti zic ca parintii dau la copii cand se insoara cadou de nunta 40-50 euro ma crezi ? Sau ca se fac nunti la Pancake House ( un fel de McDonalds ), si neaparat in ziua de luni ca au reducere ? Si nu vorbesc de oameni saraci ci de clasa medie sa zicem, 2500-3000 euro brut salariu pe luna.

Si eu am o problema mare cu zgarcenia asta extrema , dar m-am obisnuit cu ei. Pe de alta parte daca te afisezi cu ceva mai rasarit, te iau la ochi si incep vorbele pe la spate.

Exact cum era in Romania pe timpul lui Ceausescu, e un comunism mascat si capra vecinului cat cuprinde.

Link to comment
Share on other sites

Asta e o zgârcenie aproape nebuneascã.

 

Nu e bine nici sĂŁ fii risipitor, ĂŽnsĂŁ nici chiar aÂşa.

 

E clar cã natura umanã κi spune cuvântul, asta În legãturã cu capra vecinului, Însã nu te-ai aºtepta la aºa ceva de la niºte oameni care pot duce un trai decent.

Link to comment
Share on other sites

Asta cam asa e, am sesizat si eu aspectul asta. Deh, sangele latin...

si, in plus, au si metrouri, au si trenuri si autobuze si tramvaie, care au si respecta toate chestia aia numita orar. Asa ca masina...

Link to comment
Share on other sites

Astia sunt mai raritati, dar exista.(la cei cu casa de 700k si corsa)

 

 

 

L.E. Vineri, o colega de a mea de la cursul de germana a dat examen de carnet dimineata. Dupa amiaza ne-am intalnit la curs si i-am dat ei sa conduca pana acasa, dupa ce am terminat cursul. . Prima masina condusa dupa ce a luat carnetul si prima automata. Inebunise, era cu gura pana la urechi, facuse scola pe o astra sau ceva de genul. Normal isi configurase la dealer o kia crdi, acu se duce sa vada cat costa varianta automata..si sa faca comanda finala.. :)

Am mai convertit unul. :)

mi se pare ca e o chestie generalizata printre doamne treaba asta cu automatica,e de inteles.probabil daca s ar face un sondaj peste 80% ar prefera o. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

In Olanda cel putin in orase ceva mai mari esti mancat de viu cu masina, numa ca nu trag aia vreo plasa in cap ca le strici mersul la biciclete. Si nu se uita nici cu curul.. ii feresti tot timpul..

A doua oara cand am mers prin Amsterdam am tras frumos la un hotel pe afara si m-am dus dracului cu tramvaiul, ca mi se luase. Prima capitala vizitata in felul asta. Altefel imi place sa merg cu masina pe toate colclaurile. pun GPS-ul pe puncte de interes si colind..

In Haga era mai ok..

 

 

 

 

Sunt si in Romania oameni care practica sportul asta cu lasatu masinii langa gura de metrou ! Cunosc cativa !

 

Si asta pot intelege. Se practica curent.. sunt parcari speciale P+R la intrarile in orase, lasi masin acolo parcarea e moca si ii dai drumul cu metroul, de cele ami multe ori e de 2 opri mai rapid cel putin. Socant pentru mine era ca nu facea altceva cu masina aia, care de altfel e un hot-hatch foarte performant.

Sly, nu neaparat. Am unele colege care nu vor sa auda de automata, sunt foarte reticente. Cel putin pe aici.. Si conduc si bine in general, cel putin nemtoaicele .. mi-am luat niste flash*-uri sa sar pe banda 1 de la una cu un golf GTI la 210 km /h de nu stiam ce se intampla..

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

In Olanda cel putin in orase ceva mai mari esti mancat de viu cu masina, numa ca nu trag aia vreo plasa in cap ca le strici mersul la biciclete. Si nu se uita nici cu curul.. ii feresti tot timpul..

A doua oara cand am mers prin Amsterdam am tras frumos la un hotel pe afara si m-am dus dracului cu tramvaiul, ca mi se luase. Prima capitala vizitata in felul asta. Altefel imi place sa merg cu masina pe toate colclaurile. pun GPS-ul pe puncte de interes si colind..

In Haga era mai ok..

 

 

 

 

 

 

Si asta pot intelege. Se practica curent.. sunt parcari speciale P+R la intrarile in orase, lasi masin acolo parcarea e moca si ii dai drumul cu metroul, de cele ami multe ori e de 2 opri mai rapid cel putin. Socant pentru mine era ca nu facea altceva cu masina aia, care de altfel e un hot-hatch foarte performant.

Sly, nu neaparat. Am unele colege care nu vor sa auda de automata, sunt foarte reticente. Cel putin pe aici.. Si conduc si bine in general, cel putin nemtoaicele .. mi-am luat niste flash*-uri sa sar pe banda 1 de la una cu un golf GTI la 210 km /h de nu stiam ce se intampla..

funny chestia cu gti ul.nu stiu in germania,si nu cred ca are vreo legatura cu abilitatile la volan neaparat,poate pur si simplu li se pare mult mai comoda o cutie automatica.cel putin asta am observat eu ca e tendinta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

Aveti idee ce ar trebui schimbat la masina ptr a trece de la cutie manuala la automata? Ma gandesc cutie,suporti cutie,schimbator, calculator cutie automata, cardan, grup?, radiator, ceasuri bord?, ceva pe la clima? sistem de franare? etc? Ideea e ca vreau sa mi aduc din Germania un e32 750i cu motor M70 si pus totul pe un e36...dupa reconditionarea motorului M70.Cutie manuala ptr M70 e doar cea de pe 850i M70 si 850CSI S70 in 6 trepte si...e scuuumpa! N-am condus niciodata cu automata si aici as avea ceva intrebari :am vazut ca ai 3 setari la cutie : sport, economic si iarna parca plus niste trepte 3,2,1...alea ce inseamna? La cutie automata nu poti schimba tu treptele din schimbator, nu? Adica sa treci de la auto la semiauto...aia inteleg ca e SMG-ul.Eu conduc ff mult in oras, si dupa cum stiti haosul din Bucuresti, cutia automata ar fi cel mai bun compromis, compensat de motorul V12.Astept sfaturi referitoare la cutia auto de E32 si componentele care difera auto/manual, eu m-am documentat cat am putut (realoem/bmwfans/DIYuri).Multumesc

Link to comment
Share on other sites

cutia de pe M70B50 a fost ZF 4HP24, .. si da iti cam trebuie tot de ai zis tu in afara de ceasuri. alea se imperechiaza cu motorul nu cu cutia. Conversia care o vrei tu e extrem de complicata si costisioare, cred ca mai simplu e sa iti iei un e38 750i si sa il restaurezi, asta daca insiti pe un V12. Daca te plangi de cat costa o manuala pentru motorul ala.. sa fii sigur ca nu o scoti usor la capat, si orice ai pus ca cheltuiala o sa intreaca mult estimarile tale.

Dar e alegerea ta, sper sa iti reuseasca. Din cate stiu o conversia dinasta sare de 15 mii de euro si numai dumnezeu stie cate ore de manopera. Practic din e36 ala nu o sa raman absolut nimic, si printre cele mai mari probele care le vad e ransforsarea si modificarea caroseriei, echilibrarea 50-50 % fata spate, greu tare al o masina usurica cum e e36 cu un v12 in fata..etc..

cam asa ceva te asteapta..

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4515333

E mult mai ieftin sa iti iei un e36 M3 si sa il restaurezi, practic vei avea aceleasi performante si ceva facut cu cap.. la un cost considerabil mai mic, asa daca ai pata pusa pe pisica.

I-a luni de zile si multe multe sute de ore de manopera. asa ceva o face cineva care are un atelier propri si timp de pierdutr si face lucrarea el si cu oamenii lui, plus ca are niste calcule la baza, trebuirle sunt mult mai complicate. Tu vrei sa mergi cu el in oras, nu masina de track day.. sunt curios unde si in ce tara il vei omologa.

uite aici un 750i... si cam ce presupune el, daca ai pata pusa pe motor V12.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/85419-vand-e32-750-il/

Link to comment
Share on other sites

cutia de pe M70B50 a fost ZF 4HP24, .. si da iti cam trebuie tot de ai zis tu in afara de ceasuri. alea se imperechiaza cu motorul nu cu cutia. Conversia care o vrei tu e extrem de complicata si costisioare, cred ca mai simplu e sa iti iei un e38 750i si sa il restaurezi, asta daca insiti pe un V12. Daca te plangi de cat costa o manuala pentru motorul ala.. sa fii sigur ca nu o scoti usor la capat, si orice ai pus ca cheltuiala o sa intreaca mult estimarile tale.

Dar e alegerea ta, sper sa iti reuseasca. Din cate stiu o conversia dinasta sare de 15 mii de euro si numai dumnezeu stie cate ore de manopera. Practic din e36 ala nu o sa raman absolut nimic, si printre cele mai mari probele care le vad e ransforsarea si modificarea caroseriei, echilibrarea 50-50 % fata spate, greu tare al o masina usurica cum e e36 cu un v12 in fata..etc..

cam asa ceva te asteapta..

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4515333

E mult mai ieftin sa iti iei un e36 M3 si sa il restaurezi, practic vei avea aceleasi performante si ceva facut cu cap.. la un cost considerabil mai mic, asa daca ai pata pusa pe pisica.

I-a luni de zile si multe multe sute de ore de manopera. asa ceva o face cineva care are un atelier propri si timp de pierdutr si face lucrarea el si cu oamenii lui, plus ca are niste calcule la baza, trebuirle sunt mult mai complicate. Tu vrei sa mergi cu el in oras, nu masina de track day.. sunt curios unde si in ce tara il vei omologa.

uite aici un 750i... si cam ce presupune el, daca ai pata pusa pe motor V12.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/85419-vand-e32-750-il/

 

salut, nu am zis ca va fi usor..dar asta vreau si asta voi face :) crede ma ca am citit tot ce am gasit pe net, am la "favorites" nu exagerez cred ca am vre o 50 de site-uri, linkuri etc cu tot ce tine ce M70, manuale, schite, training info etc...sincer nu cred ca cea mai mare problemma ar fi greutatea motorului, e decat cu vre o 30 Kg mai greu decat un M50, avand blocul din aluminiu, si nici omologarea ptr ca..nu va fi omologat.Intentionez sa iau un e32 ptr a avea toate piesele la dispozitie si ptr a putea face teste la masina/motor compresie etc inainte.Cea mai mare problema cred eu, instalatia electrica/electronica plus alimentarea combustibil (are 2 pompe benzina) si sistemul de racire+ aer conditionat.In fine, mai e timp pana la iarna cand se va face toata treaba (toata iarna), si pe langa voi achizitiona si un e36is ptr daily driving iar V12 doar ptr weekend.CRed ca ma voi incadra in 10 mii, afara un 750i cu 200000 km e in jur de 2000E.

 

http://bmwe32.masscom.net/sean750/engineRebuildM70/M70rebuild_1.htm

 

M-am lamurit cu, cutia automata ( P,D, N, R, 3,2,1 ), exact pe placul meu.Mersi

Link to comment
Share on other sites

eu am cutie aemanatoare, generatie ceva mai noua si in 5 trepte. Pe S Sport in general incearca sa o tina peste 3000, in fara de frana de motor bineinteles. pe Drive schimba in cea mai mare treapta capabila sa mentina viteza constanta., gen la mers constant pana in 140km/h nu vezi mai mult de 3000 de ture ever..

In winter pleaca de pe loc numai cu a II-a si in general o tine cat se poate de subturata, modifica si raspunsul pedalei de acceleratie, practic devine mult mia putiroasa, cea ce e bine, ca pe drum alunecos toate tranzitiile trebuie facute cat mai lin.. frana de motor e ceva mai vioaie.

3,2,1.. la mine e de fapt 4,3,2, le folosesti in coloana de exemplu.. cand mergi cu 70-80 sau 80-90 si tot schimba ca proasta non stop.. pui in 4 sau 3. Le mai poti folosi si ca fran de motor la o panta lunga de exemplu.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu am cutie aemanatoare, generatie ceva mai noua si in 5 trepte. Pe S Sport in general incearca sa o tina peste 3000, in fara de frana de motor bineinteles. pe Drive schimba in cea mai mare treapta capabila sa mentina viteza constanta., gen la mers constant pana in 140km/h nu vezi mai mult de 3000 de ture ever..

In winter pleaca de pe loc numai cu a II-a si in general o tine cat se poate de subturata, modifica si raspunsul pedalei de acceleratie, practic devine mult mia putiroasa, cea ce e bine, ca pe drum alunecos toate tranzitiile trebuie facute cat mai lin.. frana de motor e ceva mai vioaie.

3,2,1.. la mine e de fapt 4,3,2, le folosesti in coloana de exemplu.. cand mergi cu 70-80 sau 80-90 si tot schimba ca proasta non stop.. pui in 4 sau 3. Le mai poti folosi si ca fran de motor la o panta lunga de exemplu.

 

 

mersi mult ptr sfaturi...imi poti spune care ar fi dezavantajele unei cutii in 4 viteze auto fata de 5? Si care ar fi cea mai des intalnita/te problema/e la o cutie auto?

 

Din ce mi-ai zis, Economicul e ptr oras, Sport ptr...senzatii si Winter...subturata iarna ca nu vrem accidente..iar 321/432 ptr decelerari si pante.Cutiile auto au sistem de racire ulei nu? Asa am vazut eu.

 

Alta nedumerire: ptr cutii auto e bun un diferential cu rap mic pentru viteza sau cu rap mare ptr demaraj? La M70 auto e32 am vazut ca e diff rap 3:15 iar la M70 850 e31 manuala (acelasi motor/an) are diff rap 2.93, des cuplu motor e acelasi 450Nm la 4100 rpm la ambele.Multumesc

 

LE: am vazut un calcul facut aici http://www.e31.net/GearSpeed_e.html unde in functie de rap cutiei de viteze, rap diferentialului, anvelope si RPM iti calculeaza viteza maxima in fiecare treapta a cutiei.

 

La 750 RPM, cutie 4 vit auto, in a1a te misti cu 7 km/h? Adica la relanti pe Drive fara frana apasata?

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Despre cutii automate in general citeste aici. Nu exista probleme daca o intretii corespunzator, mai ales la modele vechi si simple cum vrei tu sau cum am eu.

 

 

http://www.bmwclub.r...-intretinere-r9

 

Raportuil diferentialului e ales in functie mai degraba de ce demultiplica cutia, si e normal sa fie diferit la o manuala fata de o automata, care are rapoarte si trepte diferite. Mergi linistit pe cel recomandat de fabricant, de regula e un compromis optim intre demaraj, viteza maxima constructiva si consum.

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Despre cutii automate in general citeste aici. Nu exista probleme daca o intretii corespunzator, mai ales la modele vechi si simple cum vrei tu sau cum am eu.

 

 

http://www.bmwclub.r...-intretinere-r9

 

Raportuil diferentialului e ales in functie mai degraba de ce demultiplica cutia, si e normal sa fie diferit la o manuala fata de o automata, care are rapoarte si trepte diferite. Mergi linistit pe cel recomandat de fabricant, de regula e un compromis optim intre demaraj, viteza maxima constructiva si consum.

 

 

Multam inca o data :drinks:

Link to comment
Share on other sites

sa tii un V12 BMW costa cam cat 2x 520i fara probleme.. ma refer numai la intretinerea motorului in general..

Max, dezavantajul la cutie in 4 trepte e in general consumul la viteze mari, cutiile au lag ceva mai mare, desi la motorul ala nu cat se cunoaste...dar cu siguranta ca nu influenteaza in bine.

Link to comment
Share on other sites

Max,nu cred ca merita sa te inhami cu un v12 pe vremurile astea,mai ales daca bugetul este limitat,nici macar ca o masina secundara.In fond intretinerea la doua masini vechi va fi mai scumpa decat la una mai noua.

 

salut, da, sunt constient de costurile intretinerii unui v12, m-am documentat (in special ptr punctele slabe, la ce cade mai des), plus intretinere, e ca si 2 motoare 6 in linie...dar, pe masina donatoare se vor face toate testele posibile iar toate piesele ce necesita inlocuire vor fi inlocuite sau reconditionate (pompa ulei, apa servo, garnituri motor, distributie, curatat injectoare etc) astfel incat sa evit problemele ulterioare (grave), plus ca masina cu noul motor nu va fi "forjata", nu ptr asta vreau sa o fac.Iar legat de consum, ma incadrez in 2 plinuri pe luna, daca acum de un plin merg 600 KM, estimez un consum de 20 % max urban deci 300 KM cu un plin, iar eu pe luna nu fac mai mult de 500 KM.

Link to comment
Share on other sites

sa tii un V12 BMW costa cam cat 2x 520i fara probleme.. ma refer numai la intretinerea motorului in general..

Max, dezavantajul la cutie in 4 trepte e in general consumul la viteze mari, cutiile au lag ceva mai mare, desi la motorul ala nu cat se cunoaste...dar cu siguranta ca nu influenteaza in bine.

 

Am vazut graficul cu, cutia in 4 trepte automata, in 5 trepte auto si 6 manuala, ai dreptate, in 4 urca mai mult deci si consumi mai mult.Dar am o intrebare : la cutiile automate, se pot schimba setarile (Economic, Sport, Iarna) in mers? Ma rog nu in mers, dar cu motorul pornit..sau trebuie intai oprit motorul si de abia apoi schimbat modul? Mersi

Link to comment
Share on other sites

Am vazut graficul cu, cutia in 4 trepte automata, in 5 trepte auto si 6 manuala, ai dreptate, in 4 urca mai mult deci si consumi mai mult.Dar am o intrebare : la cutiile automate, se pot schimba setarile (Economic, Sport, Iarna) in mers? Ma rog nu in mers, dar cu motorul pornit..sau trebuie intai oprit motorul si de abia apoi schimbat modul? Mersi

 

sunt aceleasi limitari si precautii ca la o manuala.. Poti baga in R doar de pe loc, in rest schimbi cum vrei.

Link to comment
Share on other sites

salut, da, sunt constient de costurile intretinerii unui v12, m-am documentat (in special ptr punctele slabe, la ce cade mai des), plus intretinere, e ca si 2 motoare 6 in linie...dar, pe masina donatoare se vor face toate testele posibile iar toate piesele ce necesita inlocuire vor fi inlocuite sau reconditionate (pompa ulei, apa servo, garnituri motor, distributie, curatat injectoare etc) astfel incat sa evit problemele ulterioare (grave), plus ca masina cu noul motor nu va fi "forjata", nu ptr asta vreau sa o fac.Iar legat de consum, ma incadrez in 2 plinuri pe luna, daca acum de un plin merg 600 KM, estimez un consum de 20 % max urban deci 300 KM cu un plin, iar eu pe luna nu fac mai mult de 500 KM.

 

Da,dar un plin la e36 costa aprox 350lei,iar la 750i 500lei.

 

Eu zic sa te gandesti bine cu 1000lei/luna iti face rata la masina noua.

Link to comment
Share on other sites

Da,dar un plin la e36 costa aprox 350lei,iar la 750i 500lei.

 

Eu zic sa te gandesti bine cu 1000lei/luna iti face rata la masina noua.

 

nu cred ca m-ai inteles :laugh: nu vreau masina noua, bmw nou nu imi place decat M3ul si...keepdreaming.Eu unul sunt indragostit pana peste cap de e36 coupe/nu berlina, forma caroseriei, interiorul etc...si recent am prins microbul numit V12, m-am intalnit mai demult cu cineva care avea un e38 750 si am ramas...prost, la cum se auzea motorul.

 

In privinta rezervorului, e vorba de cel de e36 de 60-62 L nu il schimb cu cel de 750.Si sunt constient ca sunt foarte multe chestii contra, dar toate palesc in fata cuplului M70 450 NM disponibili relativ jos 3000rpm -> si la gandul cum ar trage un e36 coupe de 1200 kg cu motorul ala fata de 1800kg.Sunt foarte multe chestii care trebuie luate in considerare, dar vreau sa o fac exact asa cum vreau, motor,suspensii,frane,interior,dotari etc...buget va fi, deci voie buna si rabdare.Singura chestie care ma sperie e partea electrica :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.