Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La intretinere avand in vedere ca nu schimbi ambreiaj si volanta la cea automata ,mai schimbi uleiul insa , cred ca iesi mai ieftin ca la cea manuala...dar cea manuala presupune un consum mai scazut deci iesi mai ieftin per total.

The Direct-Shift Gearbox , commonly abbreviated to DSG, is an electronically controlled dual clutch multiple-shaft manual gearbox...deci are si ambreiaj (nu are pedala de ambreiaj , totul e facut electronic).

ORICE masina cu motor termic are ambreiaj!!!! Ambreiajul este un mecanism pentru transmiterea miscarii de rotatie, care poate fi deconectat si conectat dupa dorinta. Ambreiajul este util in angrenajele care au doua axe de rotatie. In asemenea cazuri un ax este antrenat de motor iar celalalt este axul principal al cutiei de viteze. In cazul autovehiculelor, cele doua axe se pot roti la aceeasi viteza cand ambreiajul este conectat (cand pedala de ambreiaj este libera) si pot avea viteze diferite cand ambreiajul este deconectat sau partial actionat (cand pedala este partial sau total apasata)

Link to comment
Share on other sites

Sa va spun la mine cum sta treaba.

 

Cand eram mai mititel si am avut si prima masina , opel calibra 2.0 nu concepeam sa conduc vreodata o automata ,le spuneam "pretenilor" cum "frate" sa nu poti sa i dai tu cat vrei cum vrei ...pfff praf mosnegilor ce sunteti cu automate;apoi am avut o celica care era mult mai puternica ca vechiul opel , le aratam pretenilor uite "frate" ca scartie si in treapta IV,poti si tu asa ca mine?:)))

 

timpul a trecut si a venit si prima mea intlanire cu consortiul bmw

intr-o zi cu soare merg sa iau masina unui prieten din service,ca el era plecat in deplasare. Masina nimic deosebit 525da anul 00/01 .

Ma urc , "ai dau drumu" calc odata frana cu stangu de am clacsonat cu , capul evident cu injuraturile de rigoare ,apoi ies din curte si merg pe sosea , eu nestiind ce poate face L6 diesel.

 

de atunci am ramas bun prieten cu marca bmw si in urmatoarea saptmana am plecat si am achizitionat tot un 525Da individual de la politia de autostrada din germania

 

Acum nu m-as mai sui pe manuala decat fortat de imprejurari,

 

Ce vroiam sa subliniez pentru cei care nu au avut ocazia sa "vada sau sa auda" automata in actiune.

1.Frate nu poti sa i dai cat vrei tu. Fals La mine pe modul sport mergea numa pana la 4600Ture deci intra pe rosu 100 ture.Daca vroiam sa schimbe mai lejer nu o calcam asa tare.

2.Plecatu de pe loc greoi. Fals. Ori pleci cu kick down din prima ori o tii cacata pe frana(cu stangu) cu dsc-u scos si pleci mai jmecher ca orice manuala.

3.Domle cutia automata consuma mai mult cu "un kil doua". Fals noile cutii de la bmw consuma mai putin cu pana la 0.5L decat cele manuale.

4.Am avut ocazia sa ma sui in dreapta la un m cu smg, launch control-ul te duce in alta lume .

5.Cutiile automate sunt nasoale doar pe motoarele mici . Cine cunoaste stie despre ce vorbesc. e46 2.0d 136cp automat ...nu este masina ,este mijloc de transport.

6.Intretinerea mai scumpa a cutiilor automate, si probabilitatea mai mare a defectarii lor in urma unui regim de exploatare mai fortat sau neadecvat.

7.Recomadarile mecanicilor vis a vis de cutiile automate , Se schimba uleiul , Ba nu se schimba e life time, ba da se schimba ca life time insemna 170.000, noi va schimbam uleiul dar pe propria dvs raspundere ;Bavaria: l-am schimbat ,semnati aici ca sunteti deacord cu condiitiile...socuri smuncituri trasaturi. omg.

 

dar cu toate astea votez automata.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am votat automata

 

motivul ar fi ca am avut numai masini manuale, am condus si automate si am ramas placut surprins, nu stiu cum este steptronic de la BMW, dar pot spune ca tiptronicul de pe un audi a6(mai vechiut din 98) m-a lasat placut impresionat, motorul era 2.4 benzina. deasemeni si 7gtronic(mercedes CLS 320) mi-a placut la nebunie(nici nu iti dai seama cand schimba) mai ales functia, nu stiu cum se numeste, dar daca vrei sa stai la semafor in drive si fara sa mai tii frana apasata apesi frana tare si apare STOP pe bord si masina pleaca doar daca apesi acceleratia iar acum abia astept sa prind un steptronic sa vad cum e(pe viitor vreau sa iau un e90 steptronic 320i daca gasesc convenabil).

 

Puncte forte la cutia automata din intalnirile mele cu masini automate:

 

Foarte foarte usor de condus si fara bataie de cap, numai zic la parcari cand parchezi masina intr-un loc mic.

Obosesti mai greu la volan tocmai din cauza ca nu mai apesi ambreiajul, deci conduci mai mult.

Sunt de parere ca ofera un + la placerea de a conduce, mai ales intr-un oras aglomerat.

 

Pentru cei care zic ceva de genu "simt ca numai conduc daca merg pe automata" sfatul meu este sa conduca macar odata o masina cu cutie automata si dupa sa dea un review(dar masina sa fie cu ceva caluti, sunt deacord cu "like1god" cand zice ca: "Cutiile automate sunt nasoale doar pe motoarele mici".

 

numai bine

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Primul BMW 320i a avut cutie manuala, nu pot sa spun ca nu mi-a placut, scoteam dsc-ul o acceleram la semafor, dadeam drumul la ambreiaj si plecam. Asta de obicei era fun in weekend. In timpul saptamanii insa, pe drum catre si de la munca era chin, bag-o, scoate-o. Nu era o munca silnica, pe atunci nu stiam de cutia automata foarte multe. Condusesem un Carisma automat si precum colegul de mai sus, la prima incercare am vrut cu tot dinadinsul sa calc ambreiajul :rolleyes:

A doua masina, passatul a venit cu o cutie DSG. Prima saptamana de la achizitie mergeam cu frica, nu cumva ca piciorul meu stanga sa aibe vreun gand sa actioneze. Dupa 10 zile de condus era deja alta viata. Eram hotarat inca la 1 luna de la achizitia ei sa revin la BMW si nu ma uitam decat dupa cutii Automate.

Ieri am luat 535-ul si bineinteles este automat. Singurul mic dezavantaj ar fi ca nu mai am autohold-ul de la passat insa nu e mare problema.

Votez Automata all the way! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Automata.

Doar ptr motivul ca e fffffffffff. confortabil.

 

Totusi, unei sportive cum e BMW, cel mai bine ii sta cu o cutie de viteze manuala, ca doar asa e " Sheer Driving Pleasure " , nu?

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Miturile mele vis-a-vis de automata(verificate si destramate la achizitionarea unui exemplar):

 

Consuma mai mult -> Da, intr-adevar ...dar diferenta nu este asa de mare.

Probleme in control al masinii...(depasiri si alte situatii ) -> Mdap, nu poti face nimic "ilegal" :p (revenim cu punctul asta)...as in drifturi ... burnout blah blah...dar personal nu ma intereseaza, in depasiri... kick-down ftw

Automata e buna doar pe motoare mari -> Este o combinatie extrem de fericita (motor mare + automata). Ma refer la batranele ...astea noi cu 14 turbine si 16 compresoare lipite cu superglue de un motor de 1.2 se aplica la fel de bine.

Intretinerea scumpa si complicata -> Fals, ai grija de ea...citesti putin pe net despre primele simptome, nu ai nici cea mai mica problema.(daca doar citesti tot ce a postat userul DOMI aici pe forum deja esti in tema)

Cresterea timpilor de acceleratie -> Da, se simte dar din nou asta pentru cine vrea. Mie de exemplu a inceput sa imi placa f mult liniaritatea in acceleratie a cutiei...este un sentiment mai misto decat...dus in rosu 1 2 si 3.

 

Cea mai importanta concluzie -> Avand in vedere ca nu te lasa sa faci nimic "ilegal" sau alte prostii ... motoarele cu cutii autoamate sunt mult mai intretinute doar din lipsa de "forja proasta" a "pasionatului". Si aici se mai leaga, nu doar de motor. Concluzie: daca vreti o manuala buna la SH ... cumparati o automata si faceti conversia :D (asta daca nu va convinge pana la conversie, parere proprie si personala ...m-a convins cred ca in primii 300 de km).

Edited by XLN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Daca vorbim de cutiile de pe BMW, atunci da, ai nevoie de un motor cu cuplu sanatos 20d 25i minimum. Stiu, de ex, ca motorul de 2.0i de pe Honda se cam chinuie cu automata,adica are nevoie de 2 secunde in plus fata de manuala. Dar in marea majoritate a situatiilor este mai confortabil. Pe de alta parte, daca vorbim de masini cu cuplu mic, se preteaza cutiile gen DSG (cutii clasice cu ambreiaj robotizat) care pot scoate performante mai decente decat manualele. Eu am condus si 530d si 325i cu auto si sunt o incantare,nu conteaza ca pleci de pe loc sau accelerezi puternic din mers. Consumul e putin mai mare, cel putin la benzina, dar platesti confortul. (a nu se intelege ca e vorba de un confort lent :) Pe de alta parte, la cutiile manuale folosite din greu poti plati piese, reparatii,etc, deci mai adaugi niste costuri si acolo. Per total, automata pe motoarele care pot si dsg pe alea care nu pot :)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.