Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@DOMI sa vezi ce plecere e sa faci naveta intre Brussels(Evere) si Chapelle-lez-Herlaimont( iesi din Evere spre Charleroi pe N5) seara dupa servici ... sau drumul zilnic din Evere pana in Zaventem( Av.Henry Dunant apoi pe Chausse de Louvain pana la primul semafor dupa Audi) ... era un trafic seara cel putin ... de spunei ca toti idiotii au iesit pe strada, dimineata parca era mai aerisit sau poate aveam eu ore de venit la birou prea ciudate. 4.5km care nu trebuia sa ii faci in mai mult de 10minute reuseai sa faci lejer 30-45minute, daca mai vroiam sa ma duc in centru dupa ce plecam de la munca efectiv preferam sa renunt.

Asta a fost unul din motivele pentru care am renuntat la manuala si am luat automana, sa macini in schimbator in traficul ala a fost traumatizant, si da ... traficul din Bucuresti e fix pix comparativ cu ce e acolo... si aia mai au si strazi...

Link to comment
Share on other sites

cunosc, eu fac naveta intre Laeken si Madou.. 8 km cam de la 40 de minute in sus...

la mine am impresia ca e mai bine, in sud parca e mai a dracului...

 

Care mai zice ceva de manuala si de "controlul" ala care il simte el cum da el a 3-a la 100 etc.. si cum face si el si drege il pun sa conduca un diesel manual pe ruta asta si apoi mai vorbim.. (viteza medie timp de o saptamana facuta pe BC 9 km/h )

ca sa nu mai zic ca cutiile astea noi,cel putin la clasa premim, indiferent de care vorbim, mercedes, audi, bmw sunt peste manuale la absolut toate capitolele, consum, reprize, senzatii etc...

Edited by DOMI
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Aș fi preferat automata, dar uite că mi-a căzut. Trec la manuală.

Întradevăr evoluția în ultimii 10 ani, în domeniul cutiilor la BMW consider că este foarte mare.

Eu mi-am pus și padele la al meu E46 și am visat că atunci când apăs clapeta cutia va și schimba, nimic mai neadevărat treceau și 1sec până schimba.

Întrun trafic aglomerat fără doar și poate automata e mult mai comodă.

Edited by Rcc-67
Link to comment
Share on other sites

Aș fi preferat automata, dar uite cĂŁ mi-a cĂŁzut. Trec la manualĂŁ.

ĂntradevĂŁr evoluția ĂŽn ultimii 10 ani, ĂŽn domeniul cutiilor la BMW consider cĂŁ este foarte mare.

Eu mi-am pus și padele la al meu E46 și am visat cĂŁ atunci când apĂŁs clapeta cutia va și schimba, nimic mai neadevĂŁrat treceau și 1sec pânĂŁ schimba.

Ăntrun trafic aglomerat fĂŁrĂŁ doar și poate automata e mult mai comodĂŁ.

la e60 schimba instant daca te incalzeste cu ceva .oricum padelele le folosesti ocazional , ma mai joc uneori cu ele in DS si pe serpentine , imi pare rau ca nu am ca la LCI +- pe fiecare padela , practic daca intorci volanul o tura cauti padela aferenta pt schimb sus jos :)))

 

 

Sunt curios F10 cum are .

Link to comment
Share on other sites

Așa am crezut Myx cĂŁ mĂŁ voi juca din padele. DacĂŁ m-aș fi documentat ĂŽnainte aș fi aflat cĂŁ nu schimbĂŁ instat.

MĂŁ și visam un fel de Sebastien Loeb pe drumurile de munte! :frantics:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

la majoritatea modul ala manual e pus mia mult psihologic, sa ii convinga pe "necredinciosi" , vezi bine ca daca nu ai mia avut automata, sa te convinga ca ai alternativa in caz ca nu te impaci cu ea.

 

de fapt dupa ce conduci o vreme, cel mult 1h, iti dai seama ca in 99% din situatii si la o motorizare normala ( gen pana in 200 de cai ) si pe drumuri publice optiunea manuala, fie ca sunt padele sau pur si simplu pusa pe modul manual (+ - ) sunt inutile.

De 7 ani conduc automate si singura data cand am folosit-o mai mult sa fost in timpul rodajului masinii, cand trebuia sa nu merg cu turatie/viteza constanta, cea ce e era greu pe autostrada, si mai bagam pe modul manual sa mai variez turatia..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sincer mi sa cam acrit de atat condus, si nu mai ai loc sa te joci aproape nicaieri in europa, totul e super aglomerat, asa ca da.. vreau comfort.. :)

De asta exista optiunea "avoid highway" pe navigatie, o foloseam des prin Blegia si Frencia. Am descoperit niste patiserii in niste satuce cu eclere uriase, delicios. Unde mai pui ca prin partea aia de lume e cam pustiu pe DN-uri, mai ales daca nu te grabesti si vrei sa admiri peisajul.

Si da , manuala nu isi mai are rostul cand au evoluat cutiile automate, mai ales ultimile generatii.

Link to comment
Share on other sites

Aici intra in discutie mai multe variante. Anumite persoane care au condus cutii automate dar punse pe masini cu o putere foarte mica nu au ramas foarte incantati de acestea din cauza masinii. Cutiile automate punse pe modele noi nu se compara cu cele din generatiile anterioare. Viteza de schimbare a vitezelor este foarte buna in comparatie cu cele vechi. De la volan scimba instant atat inferioara cat si superioara. Cutiile manuale incep sa dispara. Nu poti pune 8-9 + 1 pe o cutie manuala de aceea acestea sunt pe cale de disparitie. La o cutie automata ansamblul motor este mult mai protejat fata de cutia manuala.

Prefer cutie automata.

 

Un mic video de ceva ideal automat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=aPW31AaAGgM

Link to comment
Share on other sites

....

de fapt dupa ce conduci o vreme, cel mult 1h, iti dai seama ca in 99% din situatii si la o motorizare normala ( gen pana in 200 de cai ) si pe drumuri publice optiunea manuala, fie ca sunt padele sau pur si simplu pusa pe modul manual (+ - ) sunt inutile....

 

In principiu ori o bagi in frana de motor daca nu face destula ori schimbi in superioara daca face frana de motor aiurea, la cutia GM 5L40E ma refer aici.

 

In rest, turatii pentru curatat turbina daca traficul si drumul nu permit asta.

 

Eu cel putin, nu as mai cumpara automata in 5 trepte, sunt usor depasite.

Link to comment
Share on other sites

De asta exista optiunea "avoid highway" pe navigatie, o foloseam des prin Blegia si Frencia. Am descoperit niste patiserii in niste satuce cu eclere uriase, delicios. Unde mai pui ca prin partea aia de lume e cam pustiu pe DN-uri, mai ales daca nu te grabesti si vrei sa admiri peisajul.

Si da , manuala nu isi mai are rostul cand au evoluat cutiile automate, mai ales ultimile generatii.

 

fac si eu asta, ca nu vezi nimic de pe autostrada, unele din ele sunt dea dreptul pitoresti.

 

problema e ca nici acolo nu prea iti permiti sa o parlesti in halul in care vezi bine daca aveam manuala luam curba aia cu 5 km in plus...sau recuperam mult mai repede etc.. intelegi ce vreau sa spun.

La asta ma refeream cand spuneam ca peste tot e aglomerat si in general nu prea mai ai loc de joaca..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

in viitor electrica.. cutie cu o treapta de viteza.. cel mult 2.. :)

 

Deja exista cutii de viteza formate dintr-o singura treapta si ma refer la cutiile CVT, Trasmisie cu Variatie Continua.

 

Paremise **** deja utilizeaza aceasta tehnologie, dar fiecare producator are o alta denumire.

Chestia e simpla, teoretic, turatia la motor nu inseamna mereu viteza mare sau invers.

 

De exemplu intr-un video vazut pe youtube, masina respectiva se turase la aproximativ 6.000RPM dupa care viteza crestea continu.

Cum sa intelegi cutia CVT ? Simplu, mergand pe bicicleta, principiul de functionare e asemanator.

Wikipedia explica clar

https://en.wikipedia...le_transmission

 

EDIT: Pana si astea au kick-down, doar ca nu simti acel soc de schimbare a treptei.

Edited by xLoud
Link to comment
Share on other sites

Si cum e colegu cu cutiile astea CVT de care zici, or fi bune ? ca am vazut ca nu prea isi ia lumea...

 

 

later edit: nu au o singura treapta, au un nr, teoretic, infinit de trepte :)

 

corect is asta cu infinitu, dar o sa simti tu vreodata schimbarea ? :frantics:

nu sunt cine stie ce populare, dar daca incep sa zic de SMG sa vezi cate raspunsuri o sa inceapa sa apara :))

si eu vorbesc aproape in nestiinta de cauza, dar conduc 5+1 :))

Link to comment
Share on other sites

cam toate audi dupa 2000 cu motoare mai mici, pana sa apara DKG, honda, si multi altii au folosit cvt-uri.

 

audi la vremea aia, ca si acum, la motoare mia mari si variantele AWD mergea si el pe ZF..

 

problema lor e ca nu rezista la cupluri/motare mai mari..

 

aveau probleme si alea, se rupea lantul ala..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.