Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

intr-adevar, pe un motor de 2.4, in majoritatea cazurilor, turatia crestea o data cu viteza. Doar la blana maxima crestea turatia la maxim si ramanea acolo,dar, intr-adevar, aportul acceleratiei nu era grozav. Insa sunt super prietenoase in utilizare si consumul este bunicel. Eu tin minte ca am scos un 7.5 pe 1500km (relativ mixt).
Link to comment
Share on other sites

intr-adevar, pe un motor de 2.4, in majoritatea cazurilor, turatia crestea o data cu viteza. Doar la blana maxima crestea turatia la maxim si ramanea acolo,dar, intr-adevar, aportul acceleratiei nu era grozav. Insa sunt super prietenoase in utilizare si consumul este bunicel. Eu tin minte ca am scos un 7.5 pe 1500km (relativ mixt).

 

Afara CVT nu stiu cum se descurca, dar in oras cu un motor mai ok scoti consum foarte mic, degeaba ai cutie de viteza dubla cu o treapta mereu pregatita, in oras nu stiu cat ajuta, pe cand cu CVT, exemplu bucuresiti unde mergi bara la bara, scoti un consum foarte bun...

 

Da, adevarat si asta, turatia creste cu viteza, dar cand de exemplu ai turatie constanta de 2.000RPM si variaza doar viteza ? la cele non-cvt de fiecare data cand se tureaza creste si consumul, in schimb daca menti turatia constanta, ai o mica economie de carburant, dar care in viata de zi cu zi se tot strange. Depinde si de talpa... ca daca esti jack sparrow si mai ai si un picior de lemn... tot una-i :frantics:

 

Ca deobicei parerile se inpart, manuale pentru cei carora le plac senzatiile de manuala, automata pentru cei ce iubesc confortul...

 

Care stiti de esecul porche cu, cutia manuala si 7 viteze ?

Link to comment
Share on other sites

Acuma ca zici , parca si cutia automatica clasica are o variatie de vreo 500 de ture pe care o rezolva ceva supapa din covertizor gen poti avea 60 si 2000 de ture intr-a 4 sau poti avea 60 si 2500 de ture intr-a 4-a. Si se simte cateodata ca turatia creste putin spre deloc, dar viteza creste.
Link to comment
Share on other sites

pai ala e lag-ul cutiei.

la modul simplist, e ca si cum ai invarti un bat intr-o galeata de apa.. la inceput batul se invarte mai repede ca apa, apoi apa ajunge si ea la viteza batului... unde motorul ar fi batul si convertizorul ar fi galeata cu apa.... :)

 

sunt tot felul de trucuri sa se reduca l-ag-ul asta, dar inca exista chiar si la cele mai bune... poate insesizabil la modelele noi, dar exista..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Prefer manuala. Nu se compara deloc cu nici o varianta de cutie automata.

Daca faci drumuri in trafic dens, da, treci pe automata, dar pe masina de suflet, de fun, musai manuala. Am avut Z4 in service si mi-au dat un E92 335ix automat...frumos, sarea ca naiba la semafor daca o apasai brusc, etc. Dar nu prea ai controlul care il ai cu o cutie manuala. in plus era si diferenta motor turbo - motor aspirat. Cand mi-am luat Z4 inapoi, l-am condus apoi 3 ore pe sosele mai libere, seara, decapotat (desi era deja octombrie si 15-16°C afara) pt ca nu ma mai saturam de zgomot si de ce frumos mergea un schimbator manual cu un motor in 6 cilindri:)

 

Am condus toate variantele de cutii automate si doar mi-au placut cat de cat: DSG intr-un Golf V R32 si automata clasica intr-un 640d. E distractiv si CVT-ul impreuna sistemul hibrid din Prius. Distractia in vacantele din America e sa inchiriez mai mereu doar Prius si cei 10-15.000km sa ii fac incercand sa consum cat mai putin. 55mpg la 65-75mph viteza medie e ok.

EDIT: am uitat de DSG-ul din Nissan GTR. In Race si schimbat manual e playstation pur. Pt circuit e distractiva, am incercat asa ceva pe Nurburgring si parca ma jucam Gran Turismo.

 

In rest, jale.

7G tronicul din C63 era de groaza. Pornea in treapta a doua daca nu era programul sport/manual, se gandea bine daca nu ii dadea bice destul si schimba cam cu intarziere, chiar daca ii dadeai tu comenzile, manual.

CVT intr-un Audi diesel...parca conduceam o masina cu motor de dacie 1300. Nu imi dadea nimic...doar zgomot. Si tura la 4000...un diesel!

PDK recent, intr-un 911 Carrera 4 GTS, avea functia de "mers in gol", adica decupla daca simtea ca masina are destul avant sa tina viteza respectiva. Problema era ca daca aveai nevoie de mici corectii sa mentii o anumita viteza apasai acceleratia putin si nu venea nimmic de la motor, etc. Distractie. Daca o puneai in Sport sau Sport plus, statea din 4 sau 5, la peste 4-5000rpm, cu clapeta deschisa la esapament, etc. Spectacol. Manelista masina. Eu ii dadeam din clapete 7, cum simtea ca apesi putin, cum bum, iarasi 4-5 si la peste 5000rpm.

 

Cutia automata e ca sa iesi teafara si fara crampe musculare din trafic. In rest, pt placere, nimic nu bate cutia manuala.

Edited by Nordschleife
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

probabil ca de asta toate masini sport, acum au vreo versiune DKG, ca nu bate nimic manuala.. :)

daca nu nu din alt motiv pur si simplu e mult mai lenta o cutie manuala.

sincer despre ce vorbim de control la omasina cu maxim 150 de cai, cum sunt 80 % din masinile din lume..

in al treilea rand, o cutie autoamata o inveti in multe zile de mers , cu km multi parcursi peste tot urban/extraurban/autostrada ca sa o controlezi doar din acceleratie, fara sa o treci pe modul manual.

dar bineinteles, iti place manuala, e ok, si cu siguranta au fost si sunt si cutii automate proaste, cum a fost prima generatie de 7 trepte de la mercedes, dar nu sunt de acord cu multe generalizari facute..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

probabil ca de asta toate masini sport, acum au vreo versiune DKG, ca nu bate nimic manuala.. :)

daca nu nu din alt motiv pur si simplu e mult mai lenta o cutie manuala.

sincer despre ce vorbim de control la omasina cu maxim 150 de cai, cum sunt 80 % din masinile din lume..

in al treilea rand, o cutie autoamata o inveti in multe zile de mers , cu km multi parcursi peste tot urban/extraurban/autostrada ca sa o controlezi doar din acceleratie, fara sa o treci pe modul manual.

dar bineinteles, iti place manuala, e ok, si cu siguranta au fost si sunt si cutii automate proaste, cum a fost prima generatie de 7 trepte de la mercedes, dar nu sunt de acord cu multe generalizari facute..

 

La C63 nici dupa 10.000km nu a "invatat" stilul de condus, in plus, in Sport sau Manual, unde raspundea un pic mai bine, pornea cu 1-a de pe loc si 255 pe spate sint putin pt 600 si ceva Nm. Pacat, pt ca motorul era de vis, chit ca avea un consum de 14-15 mergand cu 120-130 si de peste 20 cand o lasai sa fuga.

Nu fac nici o generalizare, am condus multe cutii automate, din diverse generatii, diverse solutii constructive si diverse nr de trepte: de la 3 la 9.

 

Am precizat: pt placerea de a conduce - pt asta nimic nu bate o cutie manuala. In motorsport se fuge dupa ultima sutime de secunda, comfortul pilotului, protejarea mecanicii, etc. In viata reala te duci la automata cand fie nu ai idee despre cum se conduce o masina, fie ai parte de trafic infernal si preferi sa ajungi acasa fara crampe la picior.

Tot in viata reala, o cutie manuala nu e deloc mai lenta decit una automata daca stii sa mesteci in benzina. Ai incercat sa ii dai un kickdown la o automata, pt o depasire sau sa te dinstantezi de ceva pe autostrada? Cat sta sa gandeasca, mai incearca si 1-2 trepte pina se opreste la una, etc. Alternativa e sa o tii mereu in Sport sau Race, dar atunci se duce naibii comfortul pt ca sta mereu in trepte mici si tureaza motorul degeaba.

 

Jurnalistii auto, si la asta ma refer la presa straina ca astia din Ro nu se pun, toti prefera cutia manuala pt ca ofera un grad mai mare de participare la experienta de a conduce.

 

Eu ramina la preferinta mea: pt condusul de placere tot ceva cu o cutie manuala as cumpara. O buna combinatie: RS4 B7...incredibil cum poate sa mearga si sa sune masina aia.

In plus, la motoare puternice, prin cutia manuala ai un mai bun control al tractiunii nu lasi totul pe seama masinii si a unui calculator.

 

Uiti sa te gandesti ca la alea 80% din masini, mai nou, cei 150CP sint obtinuti prin supralimentare, deci o mare parte din CP sint disponibili de foarte de jos (cuplu motor mare la turatii reduse) si deci o cutie automata se descurca fara a bate la ochi. Incearca o cutie automata pe ceva aspirat, la care ii trebuie ceva ture sa se miste bine, gen motor Wankel, pe RX8.

Pe Prius de exemplu, din cauza complexitatii, nu cred ca ne-am descurca mai bine decit acel CVT controlat de calculator avand in vedere ce si cate dracii participa in orice secunda la propulsie.

 

Ultima experienta au fost cateva mii de km cu un 991 4 GTS cu PDK. Avea functia aia de "mers in gol". Nimic mai enervant...sa mergi pe autostrada si din 3 apasari de acceleratie, 2 sa fie in gol, pt ca taman atunci s-a pomenit si ea sa o lase sa curga si sa intrerupa legatura motor cutie (vezi in bord cum cade acul de la turometru la turatie de relanti). Sau pe niste sosele, am vrut sa o fugaresc putin dar m-am lasat pagubas: forta inutil motorul cu turatii f mari, "pocnea" treptele de zduguia masina, etc. Mereu erai cu ochii pe turometru si pe indicatorul minuscul al treptei folosite in loc sa enjoy the view si the experience.

Edited by Nordschleife
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ai condus multe cutii, e ok argumentatia ta impotriva automatei. Dar automata de 8 trepte de pe BMW ai condus-o ?

 

Si zici ca: Eu ramina la preferinta mea: pt condusul de placere tot ceva cu o cutie manuala as cumpara. O buna combinatie: RS4 B7...incredibil cum poate sa mearga si sa sune masina aia.

Dar cand dai dintr-a I-a intr-a II la 7000 de ture, de cate ori nu iti intra ? Si dupa cate rateuri tre sa schimbi ambreiajul ?

Vorbesti de cazurile extreme, asa zisele edge cases - observ un oarecare mit al manualei construit in state unde manuala e rara. Dar e rara cu un motiv, hai sa vedem:

 

dintr-o mie de masini, 999 sunt un cotet ambulant cu cutie manuala. O automata le-ar salva grav de la stadiul de cotet si le-ar ridica la rangul de masini obisnuite.

 

dintr-o mie de soferi, 999 sunt varza in a-si coordona miscarile la volan cand trebuie sa potriveasca ei turatia dintr-o cutie de tip manual. celorlalti pana la o mie pur si simplu le e lene sa o faca mereu.

 

dintr-o mie de cazuri de trafic reale, o masina cu manuala se gaseste in 999 din aceste cazuri intr-o treapta gresita ceea ce impiedica ori deplasarea la viteza normala , ori pune in pericol viata ocupantilor - noroc ca ii mai feresc ceilalti. Condu tu un motor mic dizel cu manuala si o sa devii credincios daca scapi cu bine 1000 de km.

 

;)

Edited by mojorisin
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

de vreo 7 ani numai cutii automate am detinut. Mtor aspirat, apoi benzina turbo (un saab) si acum un diesel automat.

am zis clar in postul anterior, cutiile automate de 7 trepte de la mercedes au fost proaste , deci nu are rost sa ne certeam pe tema aia, ca acolo sunt de acord cu tine..

 

am avut si pe motor aspirat. lag-ul, mai alses daca e automata clasica, si nu dkg, in special la modele mai vechi. e omniprezent. Problema ta cu depasiri, kickdown eu nu o am, pur si simplu i-au si lag-ul cutiei in calcul, si apas acceleratia ceva mai devreme. Daca nu ai invatat asta in mii de km facuti...

Cutia in automata de la bmw asta noua, de exemplu poate cobaru 4 trepte in vreo 0.3 sec.. deci e bine. daca tu o faic mia repde cu o manuala.. ma indoiesc.

Ai ci vorbim de masini de zi cu zi. M-am dat si eu pe Nurburgring, dar nu imi petrec juma de zi acolo, in fiecare zi.

Nu neg placerea ta de a conduce cu o cutie manuala, dar in viata de zi, doamne fereste.. nu m-as intoarce la manuala ever..

In germania mai nou scod medii orare mai mici decat in Ungaria, de orase nu mai zic, nu prea vad unde o o mai ai..

Eu personal, daca mi-as permite o masina de track -day/week-end as lua una cu un DKG, dar bineinteles ca asta e parerea mea..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vrut automata dar s-a nimerit manuala...dar ca si dotari nu am gasit ceea ce am vrut eu decat in configuratia actuala,plus ca as mai fi vrut si un xdrive...dar nu a fost sa fie...oricum in cazul ambelor sunt argumenta si pro si contra...eu personal mi-as fi dorit automata mai mult pentru Bucuresti...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu mai exista argumente rationale pro pentru o cutie manuala.

Si colegul exagereaza in multe locuri cu automatele.

7g tronicul a avut probleme in 2011. Ulterior au rezolvat-o. Am cca 600 nm cu 245 pe spate si pleaca foarte bine. E putin mai lenta decat un dsg insa pe sport chiar e ok.

Ca sa nu mai zic ca 7g tronicul+ are lag mult diminuat iar pe c63 are si modul race. Pe Gle au deja 8g tronic.

Zf-ul asta cu 8 trepte de pe Bmw il au si alte marci pe anumite modele si chiar e reusit.

Am dsg pe Audi tt si rar am folosit modul sport, cutia schimba foarte repede desi e model 2011. Banuiesc ca Dsg ul si mai nou e si mai ok.

Sincer nu pricep de unde constatarile cu lag-ul si faptul ca "sta sa se gandeasca", pentru ca in 99,99% din cazuri practic e insesizabil ca si rapiditate de schimbat sau cum retrogradeaza 2 3 trepte, ceea ce nici cu tata shortshifter-ului nu reusesti cu o manuala.

Eu cred ca argumentul pt.manuala tine strict de subiectivism, ca altfel nu mai are absolut niciun avantaj.

Link to comment
Share on other sites

de fapt foarte multi nu au condus ceva mai mult de o tura de parcare cu automata moderna, si stiu ei de la tata mecanicilor care stie el de masinile americane din anii 70 cum consumau mult si costa mult reparatia.

Singurul argument impotrica ar fi pretul la maisna noua, de regula intre 1500 si 2k optiunea.. la sh conteaza mai putin..

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

cutia de viteze automata e ceva util si placut sa ai in masina ta sau aia de servici,dar este complexa si scumpa la intretinere! daca n-o intretii perfect se alege praful de ea si iarasi tot tu platesti... n-am condus decat range rover vogue L322 motor 4.4l cu automata vreo 1000 km si inca un range rover P38 din 1998 cu motor de 4.0 litri V8 si am fost pasager intr-un CR-V din 2008 ce avea cutie automata,dar era motorul de 2.2 diesel! sunt bune dar eu nu mi-as cumpara masina cu o CV automata in loc de CV manuala!

prefer un ambreiaj si 5+1 sau 6+1! e mai sigur pentru mine!

Edited by gowriel1982
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La o masina premium cum se clasifica BMW-ul cutia automata este 'obligatorie', mai ales la seriile 5+, CV manuale sunt montate numai pe micile litraje. Intretinerea unei automate nu e mai scumpa, dar se impune obligatoriu la limita de km. 80-120k. Un schimb de ulei cu tot necesarul e mult mai ieftin decat un Kit de ambreiaj pentru manuala. Satisfactia si confortul e superior unei manuale in conditii de trafic urban, nu mai vorbesc de marile orase unde e un calvar circulatia la orele de varf.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am manuala, desi simt lipsa unei automate de multe ori.

Insa cum fac naveta zilnic 50km cu masina, nu mi-ar conveni consumul extra, cu tot confortul ce il ofera.

De multe ori am facut acelasi drum, la aceleasi ore, in acelasi stil de mers (ultima data saptamana asta) cu aceeasi masina dar automata (e drept ca automata cu M47 iar a mea e cu N47, dar la manuale nu-s diferente de consum), am resetat consumul si automata mi-a luat de fiecare data 7.5-8%. In timp ce la a mea am constant 5.3.

 

Parca noile automate de pe F au pierderi mai mici si consum nesemnificativ mai mare decat manuala, dar un E60 automat pe mine personal nu ma stimuleaza destul cat sa-l prefer.

Asta poate si pentru ca nu locuiesc la oras.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

La f30, x3, x1, f10, la n47 de exemplu, cele cu cutie automata au consum declarat mai mic decat manualele.

Automata isi face utila necesitatea mai ales intr-un oras mare si aglomerat. Intr-adevar, e mai costisitoare, daca se strica e nasol, o revizie costa cateva sute de euro. Insa ofera si avantaje. DAca au lansat si pe Logan, e clar ca in 20 ani, manualele o sa fie o raritate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu cred ca manualele nu vor mai rezista mult datorita performantelor, deja s-a ajuns la 8-9 rapoarte automate ceea ce e greu si incomod pentru o manuala la peste 6+1 pentru a tine pasul cu dinamica motoarelor.

 

ei si tu acuma, nu tine pasul o cutie de viteze manuala 6+! cu dinamica motoarelor...

apai daca nu vrea a-5a dar nu se simte bine nici in a-4a, atunci da-i-o pe-a a3-a si calc-o bine,ca nu se supara un motor pe benzina!

Pana la 6000 sau mai mult pentru unele motoare, mai e mult si bine!

eu ma simt perfect cu 5+1 cu toate ca in a-5a are 5000 ture la 170 km/h...

e buna si o a-6a dar oricum e bine chiar si pe autostrada! la 4000 rpm are 140 km/h! de-ajuns sa inchid orice muzica si sa ascult motorul/evacuarea :rolleyes:

cand ajung la mare imi pare rau ca s-a terminat autostrada! :hyper:

Edited by gowriel1982
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Pana prin anu 2000 si ceva mai era n termen de comparatie intre o cutie automata si manuala , dar acuma cutiile automate sunt cu mult peste orice cutie manuala. O cutie automata din ziua de azi are o precizie , rapiditate, eficenta si un comfort cu mult peste orice cutie manuala, pur si simplu au ajuns sa fie depasite cutiile manuale. Exista anumite aplicatii in care este de preferat o cutie manuala: drag , drifting, off-road si ceva competitii mai special, dar in viata normal (in care traim aproape 99% din timp) cutiile automate de astazi sunt BAZA. :thumbsup:

Toti producatorii de masini se duc spre cutiile automate , multi produatori nici nu mai ofera posibilitatea de cutie manuala pe unele modele, si dacia o sa inceapa sa scoata modele cu cutie automata.

In plus de asta sunt foarte multe tipuri de cutii automate pentru fel si fel de aplicatii , deci ai de unde sa alegi :Multitronic(CVT), Tiptronic, Easytronic, SMG, DSG.

Exista deja cutii automate cu triplu ambreaj si 11 viteze, deci putem sa spunem adio cutiilor manuale incet, incet...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vezi, tu ai la manuala 5000 ture la 170, eu cu automata am 3000 ture, nu vorbesc de uzura,consum, e net mai mic la acest raport.

 

turatia este 5000 pentru ca raportul cutiei de viteze este setat pentru acest motor de 129 cai putere la vreo 6000 ture si cuplu motor de 164 nm la vreo 4300 rpm! Mie imi convine,n-am nevoie de turatii de TIR,sau range rover cu motor de4.0l sau 4.4l, ca tot m-am plimbat si cu de-astea de mi s-a acrit...

buna automata dar pentru unii e mai buna manuala :rolleyes:

 

Pana prin anu 2000 si ceva mai era n termen de comparatie intre o cutie automata si manuala , dar acuma cutiile automate sunt cu mult peste orice cutie manuala. O cutie automata din ziua de azi are o precizie , rapiditate, eficenta si un comfort cu mult peste orice cutie manuala, pur si simplu au ajuns sa fie depasite cutiile manuale. Exista anumite aplicatii in care este de preferat o cutie manuala: drag , drifting, off-road si ceva competitii mai special, dar in viata normal (in care traim aproape 99% din timp) cutiile automate de astazi sunt BAZA. :thumbsup:

Toti producatorii de masini se duc spre cutiile automate , multi produatori nici nu mai ofera posibilitatea de cutie manuala pe unele modele, si dacia o sa inceapa sa scoata modele cu cutie automata.

In plus de asta sunt foarte multe tipuri de cutii automate pentru fel si fel de aplicatii , deci ai de unde sa alegi :Multitronic(CVT), Tiptronic, Easytronic, SMG, DSG.

Exista deja cutii automate cu triplu ambreaj si 11 viteze, deci putem sa spunem adio cutiilor manuale incet, incet...

 

DACIA?! CV AUTOMATE?! Doamne fereste,ca de-i pui sa-ti deseneze un convertizor de cuplu se uita urat la tine si spun ca faci misto de ei! si sa fie clar: actuala CV "automata" ce vor sa o monteze pe nush ce model de dacia este o penibilitate de MANUALA cu niste motorase pas-cu-pas care schimba ELE VITEZELE in locul soferului! Nicidecum cutie automata CVT,convertizor de cuplu,dublu ambreiaj sau "altceva"...

au copiat si ei ce au facut cei de la SUZUKI pe unele modele mici ,cum ar fi celerio sau altele...

si de ar monta cv automata VERITABILA o vor lua de pe la RENAULT de-a gata,nicidecum sa proiecteze ei si sa construiasca o cv automata!

nici daca-mi dai un model DACIA ,oricare ar fi el,nu l-as conduce un metru! il scot la vanzare imediat ca am capatat alergie la raia asta de marca!

 

daca-ti plac ambreiajele, cumpara tu asemenea complexitati! si ,sa fim seriosi,in curand vor domina lumea auto masinile electrice care NICI N-AU NEVOIE DE CV!

...

:popcorn:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

turatia este 5000 pentru ca raportul cutiei de viteze este setat pentru acest motor de 129 cai putere la vreo 6000 ture si cuplu motor de 164 nm la vreo 4300 rpm! Mie imi convine,n-am nevoie de turatii de TIR,sau range rover cu motor de4.0l sau 4.4l, ca tot m-am plimbat si cu de-astea de mi s-a acrit...

buna automata dar pentru unii e mai buna manuala :rolleyes:

 

 

 

DACIA?! CV AUTOMATE?! Doamne fereste,ca de-i pui sa-ti deseneze un convertizor de cuplu se uita urat la tine si spun ca faci misto de ei! si sa fie clar: actuala CV "automata" ce vor sa o monteze pe nush ce model de dacia este o penibilitate de MANUALA cu niste motorase pas-cu-pas care schimba ELE VITEZELE in locul soferului! Nicidecum cutie automata CVT,convertizor de cuplu,dublu ambreiaj sau "altceva"...

au copiat si ei ce au facut cei de la SUZUKI pe unele modele mici ,cum ar fi celerio sau altele...

si de ar monta cv automata VERITABILA o vor lua de pe la RENAULT de-a gata,nicidecum sa proiecteze ei si sa construiasca o cv automata!

nici daca-mi dai un model DACIA ,oricare ar fi el,nu l-as conduce un metru! il scot la vanzare imediat ca am capatat alergie la raia asta de marca!

 

daca-ti plac ambreiajele, cumpara tu asemenea complexitati! si ,sa fim seriosi,in curand vor domina lumea auto masinile electrice care NICI N-AU NEVOIE DE CV!

...

:popcorn:

Meseriasule care esti meserias...da' bmw face cutii de viteze automate?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.