Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mitica,colegul meu "Dorel" este inginer cum am scris,insa tu citesti numai ce vrei.Lucreaza de 18ani la Bmw la service.Cand am zis DRUMURI m-am referit la lipsa autostrazilor pe care cutiile automate nu sunt atat de solicitate ca atunci cand vii tu la Poiana Brasov si apoi cand te intorci la Bucuresti.Nu am specificat ca la 100.000km o cutie automata este praf,doar ca incep sa apara probleme.In rest sa auzim de bine!
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...o cutie merge aprox 100.000km.Asta spune un angajat Bmw in care eu am mare incredere si care a constatat ...

 

370 000 km fara sa se fi umblat la cutie! "Injinieru'" stie la cati km si ce costuri presupune o revizie/un schimb de ulie si filtru la cutie?

Ca si fapt divers, la o masina am reparat cutia automata in Romania, si inca merge fara schimb ulei si alte revizii de vreo 145 000 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna ziua.Inainte sa-mi cumpar F25 aveam aceasta problema:manuala sau automata? Am un fost coleg de servici,un inginer care acum lucreaza la BMW si caruia i-am cerut sfatul in aceasta problema.Mi-a raspuns clar MANUALA motivand ca in Romania din cauza drumurilor (prea putini km autostrada) si a conditiilor de trafic ,o cutie merge aprox 100.000km.Asta spune un angajat Bmw in care eu am mare incredere si care a constatat acest fapt la masinile care au fost in service.Asadar i-am urmat sfatul si am luat c manuala.

 

Schimba innginerul !

Link to comment
Share on other sites

clar automata! pana la automata am condus doar manuala si cand vedeam o masina automata ma uitam si gandeam: cum dreaq sa conduc eu o masina cu CV automata? iar acum nici ca as mai trece la manuala, nu zic ca e rau o CV manuala dar asa simt eu acum! parca venind de pe manuala, o automata baga ceva un drog in tine de ramai foarte placut surprins si asta fara padele la volan! cred ca, daca mai fac si retrofitul asta, manuala devine istorie pt mine!
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Automata, clar! E mult mai utila prin oras⢠sâ˘i mult mai interesantĂŁ pe serpentine, de exemplu (ieri am venit de la munte :) ŸËÂ)

Eu am 310.000km cu cutia automata Multitronic/CVT (ce e drept, e Audi, nu BMW). S-a stricat odatĂŁ calculatorul la fostul proprietar (la aprox 200.000km), in rest nu a fĂŁcut probleme. Reparatia nu a fost exagerat de scumpĂŁ, din câte tâşin minte aprox 500 Euro. Eu i-am schimbat odatĂŁ uleiul si mĂŁ pregĂŁtesc pentru al doilea schimb. Data trecutĂŁ am prins ceva oferta si a fost sub 600 lei la reprezentanta, deci nu e un capĂŁt de tarĂŁ.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by danny01
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Automata clar.

Eu am un F20 luat la 139.000 km automat acum 9 luni si acum am 155.000 cu ea am mers cel mai mult prin Bucuresti si cate o iesire pe luna pe autostradan si nu am probleme cu ea ,sunt foarte multumit.Acum pareri am tot auzit cu schimbul de ulei la cutie ,unii spun ca nu se schimba niciodata (cica daca vrei sa-l schimbi o data o sa-l schimbi la 70.000-100.000 constant)alti ca se schimba la ...km.Mie la BMW Cobalcescu de pe Splai cand i-am facut revizia mi-au zis ca nu se schimba uleiul la cutia mea,ca asa spune producatorul.Acum ce sa zic fac ca ei pana apare altceva...doamne fereste:)))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de schimbul la cutie...mecanicul la care merg de mai bine de 10 ani si care a si lucrat la BMW cativa ani mi-a zis ca ar fi bine sa il schimb. Masina are undeva spre 120.000 km. Nu ca e musai musai...dar e mai bine asa. Deci, la urmatoarea intrare in service (peste vre-o 2 luni) am sa fac si acel schimb - desi nu cred ca am sa dorm mai linistit dupa ;)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Automata in Bucuresti este o placere, la drum lung la viteze de croaziera treapta a 8-a e mai economicoasa decat a 6-a manual. Clar automata in oras...pe drumuri virajate si condus sportiv manuala are farmecul ei, dar pt utilizare cotidiana automata all the way!
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Automata clar.

Eu am un F20 luat la 139.000 km automat acum 9 luni si acum am 155.000 cu ea am mers cel mai mult prin Bucuresti si cate o iesire pe luna pe autostradan si nu am probleme cu ea ,sunt foarte multumit.Acum pareri am tot auzit cu schimbul de ulei la cutie ,unii spun ca nu se schimba niciodata (cica daca vrei sa-l schimbi o data o sa-l schimbi la 70.000-100.000 constant)alti ca se schimba la ...km.Mie la BMW Cobalcescu de pe Splai cand i-am facut revizia mi-au zis ca nu se schimba uleiul la cutia mea,ca asa spune producatorul.Acum ce sa zic fac ca ei pana apare altceva...doamne fereste:)))

Tu esti ala care pune botu` la vrajeala lu` Dorel mecanicu` ...

BMW nu fabrica cutia aia de viteza din masina ta, este fabricata de ZF care spune foarte clar ca uleiul se schimba periodic in functie de stilul de condus intre 80-120mii km maxim.

Daca ne luam dupa rablele alea de la reprezentanta nici distributia nu trebuie schimbata, si sunt o gramada care au ramas cu masinile in drum si au cheltuit o gramada.

Dar in schimb daca ne luam dupa ei am cheltui 200mii RON pentru niste "maruntisuri" puse pe deviz pentru ca "trebuie", dar la lucrurile care chiar trebuie vin cu replici de genul: las` ca merge si asa daca nu are nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tu esti ala care pune botu` la vrajeala lu` Dorel mecanicu` ...

BMW nu fabrica cutia aia de viteza din masina ta, este fabricata de ZF care spune foarte clar ca uleiul se schimba periodic in functie de stilul de condus intre 80-120mii km maxim.

Daca ne luam dupa rablele alea de la reprezentanta nici distributia nu trebuie schimbata, si sunt o gramada care au ramas cu masinile in drum si au cheltuit o gramada.

Dar in schimb daca ne luam dupa ei am cheltui 200mii RON pentru niste "maruntisuri" puse pe deviz pentru ca "trebuie", dar la lucrurile care chiar trebuie vin cu replici de genul: las` ca merge si asa daca nu are nimic.

Nu pun botul la vrajeala lor! Asta a fost discutia dintre mine si seful de service de acolo.Normal ca m-am mai interesat dupa si toti cu care am vorbit mi-au recomandat ca daca nu face figuri la schimbarea treptelor sa nu ii fac nimic.recomandarea generala a fost "daca nu iti face probleme ,nu umbla acolo" simplu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La 155k km inca e destul de safe sa ii faci schimbul de ulei la cutie. Daca vrei sa o vinzi la anu', cu siguranta nu e "rentabil".

 

Aici tin cu Gabriel. V, uleiul se schimba la 80k-120k sau mai important, la 10 ani, daca nu se fac atatia km.

Pentru 350 de euro, nu risc reparatie de 1000.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[...] recomandarea generala a fost "daca nu iti face probleme ,nu umbla acolo" simplu.

 

Pe principiul asta, daca nu face probleme de ce mai schimbi uleiul in motor? Sau de ce pui benzina inainte de a te lasa in drum? Si exemplele pot continua

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am condus tot timpul masini cu cutie manuala, dar in ultimii ani obosisem sa tot schimb la viteze intr-un oras ca Bucurestiul, mai ales.

Acum mi-am luat una cu cutie automata si viata e altfel. Totusi trebuie sa spun ca, din cand in cand, o mai trec si pe asta in modul manual, asa de dragul vremurilor trecute.

Spun trecute pentru ca eu cred ca asta e viitorul, cutia automata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu noile cutii automate, deși am fost sceptic multĂŁ vreme, nu aș mai conduce niciodatĂŁ un diesel cu manual. La benzinĂŁ mai e cum mai e, dar la diesel clar nu aș mai opta pentru manual.

 

Chiar și cu automata, dacĂŁ ĂŽncerc eu sĂŁ schimb, de dragul plĂŁcerii, "dau mai mult pe lângĂŁ" - face mai bine treaba ea :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

votez pentru MANUALA

cutia automata precum si scimbatorul la mana ma enerveaza si sumt facute pentru femei

am un e91 "pentru femei". Pentru unii soferi, usor de recunoscut in trafic pentru felul ciudat de a conduce, barbatia sta in schimbator manual. Pana la aceasta masina am avut doar masini manuale pentru ca toti sustineau ca automatele sunt defectuase. aceste generatii mai noi de cutii automate sunt excelente, extrem de fiabile si nu inteleg deloc de ce barbatii adevarati nu folosesc cutia pe semiautomat, unde pot "simti" ca au controlul. Despre demaraj, scartait si alte prostii d-astea care nu au ca efect decat sa iti distrugi masina nepreparata pentru drift, se poate obtine si cu automata. Un demaraj normal, fara modul sport, am plecat 0-100 in 9 sec. Oricum in "sport" probabil ca pleaca mai iute decat o manuala. Despre comfort pot spune ca nu se poate pune macar in comparatie. Am condus prin Roma si cu automata si cu manuala si pot spune ca nu as mai alege nicicum o manuala. Este doar o parere personala

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.