Jump to content

Probleme motor 530d pus pe alta masina


Recommended Posts

Salutare,

am montat un motor de E39, M57D30, pe un BMW E30. Motorul cand a fost dat jos de pe E39 functiona normal. A fost instalat pe E30, pastrand de oe E39 aproximativ tot ce tine de motor. Porneste la sfert si calda, si rece, motorul merge f rotund, nu trepideaza, nu bate, nu scoate zgomote ciudate. Functioneaza si mufa de diagnoza.

Problema apare cand accelerez, nu vrea sa se tureze peste aprox 3000rpm. Pana la 3000rpm se tureaza normal, usor, rapid. Si pe liber si in sarcina turbina nu face presiune. Cu testerul(DIS) ma confuzeaza presiunea turbinei, care este 0 bar, si valoarea masurata si valoarea specifica.

Am verificat turbina, geometria este ok, nu e blocata, actuatorul e ok, electrovalvele sunt ok. Am schimbat debitmetru(cel vechi dadea eroare).

Pe tester mai am eroare doar Eroare permanenta-Lipsa viteza de deplasare si Eroare intermitenta: presiune combustibil insuficienta la turatie de aprox 3200rpm.

Nu stiu ce presiune trebuie sa faca pompa de sub sub scaun, la ralanti si in turatie. De asemenea nu stiu daca poate avea legatura pompa de motorina cu faptul ca nu face presiune turbina.

imi puteti da ceva informatii in acest sens?

merci

Link to comment
Share on other sites

Pompa de medie presiune (de sub scaun) trebuie sa scoata minim 3,2 bari. Cu DIS-ul verifici ce presiune ai pe pompa. Pe INPA poti vedea presiunea in rampa de injectie care nu trebuie sa fie sub 2,8 bari. Daca turbina nu face presiune e o problema cu turbina. Ea trebuie sa intre de la 1800 ture iar actuatorul de la geometria variabila trebuie sa deschida progresiv. Verifica vacuumurile si electrovalva de la turbo. Verifica deasemeni, sa ai 12V pe intrare in electrovalva.

 

Diagnoza fa-o cu un tester dedicat pentru acuratete.

Link to comment
Share on other sites

verifica senzorul MAP de pe admisie, posibil sa fi rupt mufa sau sa fie scoasa din sensor, nu ai cum sa ai presiune 0 decat daca este senzorul stricat sau mufa scoasa

Nu e 0 presiunea, e aprox 1bar, cat e considerata presiunea atmoaferica ca default. Senzorul map stiu ca apare pe.tester daca e.defect, ori nu imi apare nici cu dis nici cu inpa. O sa incerc totusi sa il schimb ca.mai am unul.

Link to comment
Share on other sites

Nici nu o sa mearga peste 3000, pentru ca calculatorul motorului este legat cu DSC, care la tine nu este activat si iti taie turatia

Ai nevoie de un specialist bun in electronica

Eroare permanenta-Lipsa viteza de deplasare -deja ai un indiciu. Trebuie neaparat sa pui si ceasurile de bord originale si senzorul de viteza de la cutie

 

ai idee daca trebuie sa aiba 3.2 bar constant? adica si la ralanti si la 3000rpm sa zicem? a mea face presiune la ralanti, dar cand o turez scade pe la 1.4, la 3000rpm

verifica valva de la retur

ai instalatia de vacum buna? verifica furtunasele si daca nu ai pierderi de vacum

Edited by bmw 730da e38
Link to comment
Share on other sites

am eroare lipsa viteza deplasare, dar conform Tis-ului, asta nu trebuie sa imi afecteze mersul motorului. In urma lipsei senzorului de viteza, calculatorul vede masina ca si cum s-ar deplasa cu 2km/h.

Vacumul l-am verificat, e ok, electrovalva de la turbina e ok si ea. m-ar ajuta daca as stii ce valori ar trebui sa fie pe vacum, poate nu face vacum suficient, desi ma indoiesc, servofrana merge f bine, si acolo e nevoie de multicel vacuum. am si blocat trsaseul spre servofrana, dar nu se schimba nimic.

Reglajul de la Geometria variabila se misca f usor, si actuatorul se misca si el.

Link to comment
Share on other sites

am eroare lipsa viteza deplasare, dar conform Tis-ului, asta nu trebuie sa imi afecteze mersul motorului. In urma lipsei senzorului de viteza, calculatorul vede masina ca si cum s-ar deplasa cu 2km/h.

Vacumul l-am verificat, e ok, electrovalva de la turbina e ok si ea. m-ar ajuta daca as stii ce valori ar trebui sa fie pe vacum, poate nu face vacum suficient, desi ma indoiesc, servofrana merge f bine, si acolo e nevoie de multicel vacuum. am si blocat trsaseul spre servofrana, dar nu se schimba nimic.

Reglajul de la Geometria variabila se misca f usor, si actuatorul se misca si el.

 

inlocuieste tot traseul la vacuum, posibil sa fie spart undeva, nu este scump

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

se poate verifica cumva traseul de vacuum? am pus furtune noi, totul pare ok, vacuum exista, dar vreau sa verific daca sufficient

am schimbat pompa de motorina de sub scaun, si acum se tureaza pana la 4000rpm, in loc de 3200rpm

Edited by GDF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.