Jump to content

Scade turatia sub ralanti apoi isi revine


Recommended Posts

Salutare,

 

Am o problema mai veche la motorul meu care in perioada cand a fost frig afara s-a accentuat, poate o fi fost si benzina proasta un factor totusi.

Cu motorul cald, stand pe loc apas scurt acceleratia fara sa trec de 2000rpm si cand cade turatia inapoi se duce uneori mult sub normalul de 750 (parca atat e ralantiul normal), cateodata ajunge si la 500rpm si tremura motorul.

Imediat cum scade acea fractiune de secunda urca singur inapoi pe la 800+ si apoi se stabilizeaza la 750 cum trebuie, nu mai oscileaza deloc.

 

Nu face tot timpul, observ comportamentul de obicei dupa ce opresc masina sa zicem 10 minute sa merg la magazin si cand repornesc si vreau sa ies din parcare vad cum acul isi face de cap, iar dupa ce merg o perioada nu mai face deloc.

 

Senzatia pe care o am e ca atunci cand trec de 2000 mai intervine un mecanism ce controleaza revenirea treptata si corecta a turatiei, pe cand de la sub 2000 cade de capul sau, se aude putin altfel motorul in cele 2 cazuri.

 

Valca PCV si furtunul aferent au fost schimbate, valva de control ralanti am curatat-o de vreo 2 ori, bujiile schimbate si ele, nu s-a simtit nicio diferenta. La un service cu tester bosch mi-au citit valorile debitmetrului si ziceau ca-i in regula.

 

Dupa patania din perioada cu frigul cand m-am speriat ca facea mult mai des, mi-am instalat BMWhat si am gasit acolo o eroare la motor, dar nu stiu sa o interpretez (atasez poza).

 

Am facut si un video cu turometrul, sa-l fac de rusine in public :) ->

 

Daca cineva are idee ce as putea face pt. a rezolva situatia va sunt recunoscator, nu e ceva grav, nu s-a oprit niciodata motorul din cauza asta, dar imi sta pe creier.

post-2519-0-09314400-1415559883_thumb.png

Edited by Mups
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am o problema mai veche la motorul meu care in perioada cand a fost frig afara s-a accentuat, poate o fi fost si benzina proasta un factor totusi.

Cu motorul cald, stand pe loc apas scurt acceleratia fara sa trec de 2000rpm si cand cade turatia inapoi se duce uneori mult sub normalul de 750 (parca atat e ralantiul normal), cateodata ajunge si la 500rpm si tremura motorul.

Imediat cum scade acea fractiune de secunda urca singur inapoi pe la 800+ si apoi se stabilizeaza la 750 cum trebuie, nu mai oscileaza deloc.

 

Nu face tot timpul, observ comportamentul de obicei dupa ce opresc masina sa zicem 10 minute sa merg la magazin si cand repornesc si vreau sa ies din parcare vad cum acul isi face de cap, iar dupa ce merg o perioada nu mai face deloc.

 

Senzatia pe care o am e ca atunci cand trec de 2000 mai intervine un mecanism ce controleaza revenirea treptata si corecta a turatiei, pe cand de la sub 2000 cade de capul sau, se aude putin altfel motorul in cele 2 cazuri.

 

Valca PCV si furtunul aferent au fost schimbate, valva de control ralanti am curatat-o de vreo 2 ori, bujiile schimbate si ele, nu s-a simtit nicio diferenta. La un service cu tester bosch mi-au citit valorile debitmetrului si ziceau ca-i in regula.

 

Dupa patania din perioada cu frigul cand m-am speriat ca facea mult mai des, mi-am instalat BMWhat si am gasit acolo o eroare la motor, dar nu stiu sa o interpretez (atasez poza).

 

Am facut si un video cu turometrul, sa-l fac de rusine in public :) ->

 

Daca cineva are idee ce as putea face pt. a rezolva situatia va sunt recunoscator, nu e ceva grav, nu s-a oprit niciodata motorul din cauza asta, dar imi sta pe creier.

 

Exact asa imi face si mie. Cand este motorul rece nu face deloc, apoi cand incepe sa se incalzeasca incepe sa faca cateva figuri, exact cum face la tine, apoi se stabilizeaza. Daca opresc masina pentru 5 minute si o pornesc iar si motorul este cald, incepe sa faca iar.

La fel ca tine, am schimbat bujiile, valva pcv, furtunul valvei, furtunase de vacum, senzorul de unghi de la clpeta, toate garniturile de la admisie, am verificat fisele, bobina, cotul de la debitmetru, senzorul de la axa cu came, debitmetru, am curatat regulatorul de ralanti si injectoarele. Problema tot persista, m-am gandit sa schimb si sonda lambda 1, daca nici dupa schimbarea sondei nu dispare problema ma las pagubas. :)

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Aceasta situatie mai apare si din cauza uzurii mari a injectoarelor si astfel cantitatea de benzina

este mult mai mare la pornirea motorului, la care se mai adauga si uzura segmentilor,astfel compresia

la relanti este mai mica si astfel oscilatia la relanti se va accentua pe viitor.

Curatati bine bujiile ,puneti-le inapoi ,porniti masina ,si dupa prima cadere a turatiei scoateti o bujie, veti simti um miros puternic

de benzina,incercati aceasi figura dupa ce se stabilizeaza turatia ,o sa observati ca mirosul de benzina este mult mai mic.

In prima situatie daca desfaceti din nou toate bujiile veti observa ca cel putin una ramane aproape uda de la excesul de carburant.

Incercati acest experiment doar cu benzina de calitate buna (98).

Link to comment
Share on other sites

Iarna, noaptea in special, dupa drumuri scurte avand consumatori puternici(faruri/dezaburire) dupa o stationare cu lumini de pozitie/radio pornite pateam o chestie similara cu turatia motorului. Masina statea preponderent parcata in perioada respectiva iar simptomele au disparut pe masura ce am rulat ceva mai mult cu ea si bateria s-a reincarcat probabil.

Merita o verificare a bateriei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Aceesi problema o am si eu. Imi scade ralanti-ul spre 500 rpm de cateva ori pana se incalzeste. Daca pornesc consumatori, face asa si dupa ce se incalzeste, iar oscilatiile sunt mai dese si mai violente. Cred insa ca am descoperit cauza. Am verificat astazi tensiunea de incarcare cu motorul rece si cu motorul cald. Cu motorul rece am 14,2V fara consumatori si 13,8V cu consumatori (faza lunga, dezaburire luneta si dezaburire parbriz la maxim). Valori normale, zic eu. La cald situatia se schimba. Am 13,8V fara consumatori si 13,3V cu consumatori. Deja cand tensiunea de incarcare scade sub 13,5V, ralanti-ul incepe sa faca figuri. Ma gandesc ca la asemenea valori, alternatorul opune rezistenta mai mare decat trebuie pe curea si de aici pleaca toata problema cu ralanti-ul. O sa caut un electrician si o sa rezolv problema cu alternatorul, sa vad daca oscilatiile persista. Voi reveni cu feedback de indata ce o rezolv. Edited by AmonRa
Link to comment
Share on other sites

Alternatorul la tine nu are nimic,masoara tensiunea (cu motorul cald) intre caroseria masinii si carcasa alternatorului, si spune ce valori ai ci consumatorii porniti, chiar daca se balbaie la relanti.

 

Pai, din cate stiu eu, caroseria masinii e - adica masa si carcasa alternatorului e tot masa. Cum masor tensiunea intre 2 mase? Mie nu mi se pare ca alternatorul nu are nimic, din moment ce are o scadere de tensiune de 0,5V fata de cea normala.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bateria o ai pe caroseria masinii, iar alternatorul e pe motor, motorul sta pe suporti de cauciuc nu e sudat de caroseria masinii, asa ca nu exista nicio legatura directa mecanica si nici electrica intre caroseria masinii si motor respectiv alternator.Legatura intre minusul bateriei si caroserie , intre caroserie si carcasa motorului se realizeaza cu ajutorul unui fir de cupru care are la capete papuci electrici care sunt legati la capete de suruburi ce ruginesc in timp.

Daca aceasta legatura nu e buna , nici alternatorul nu o sa incarce bateria bine ci cu o tensiune mai mica. Tensiunea se masoara cu un aparat de masura ,voltmetru pe scara de 20V, intre minusul bateriei, (adica borna - minus a bateriei)

si carcasa alternatorului, acest procedeu dureaza 1 secunda.

-Turatia motorului rece sau cald e dictata de catre calculatorul masinii, si nu are nicio legatura cu alternatorul, doar cu uzura motorului.

-Daca spui ca atunci cand motorul e cald , cu consumatorii porniti iti scade turatia la relanti , inseamna ca in acest caz ,nici nu poti pleca de pe loc fara sa turezi motorul.

-Fara consumatori multi, ar trebui sa pleci de pe loc fara nicio problema ,daca ridici usor pedala de ambreiaj.,FARA A APASA ACCELERATIA, daca nu reusesti acest lucru, poate fi o problema mecanica (uzura motorului), sau poate ca calculatorul nu poate compensa scaderea turatiei. Verifica acest aspect din nou si cu motorul rece si cand e cald.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am intre 14,05 si 13,8V de oriunde as masura (baterie, alternator, motor, caroserie). Problema este ca daca am consumatori porniti si o turez un pic, cand iau piciorul de pe acceleratie, turometrul cade spre 500 rpm si voltajul de la alternator scade la 13,3V. Revine apoi la 13,8V pe masura ce relantiul isi revine. Fara consumatori nu se intampla asta.

Cat despre plecatul de pe loc fara acceleratie, pleaca si cu motorul cald si cu el rece, fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

se poate de la filtru de benzina (are in el regulator de presiune al benzinei , are un furtun subtire ce vine langa debitmetru ) sau de la sondele lambda (ele fac dau informatia la ecu cum sa combine in cantitati aerul cu benzina) , poate si un debitmetru obosit (care reactioneaza cu intarziere)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Eu nu i-am mai dat de cap, am vrut sa curat injectoarele dar cei de la service au zis ca sigur nu e de la ele, au citit valorile live la diagnoza si erau ok. Au zis ca ori e o problema de la acceleratie (vreun senzor pe la clapeta sau chiar murdarie), ori e debitmetrul obosit si face figuri cand il apuca. Clapeta a fost curatata, la fel si regulatorul de ralanti, valva PCV e schimbata, bateria si alternatorul sunt ok.

 

Probabil o sa schimb debitmetrul sa vad daca rezolv, o iau prin incercari ca altfel nu vad ce-as putea face.

 

Inca o chestie pe care am remarcat-o, mi se pare ca apar mai des oscilatiile de ralanti atunci cand e aerul umed afara, desi nu e o regula neaparat.

Link to comment
Share on other sites

Nu schimba debitmetrul ca dai banii degeaba. Eu am luat debitmetru bosch nou si face fix la fel. Am incercat si cu alt debitmetru no name. La fel. Nu e de la debitmetru. Eu acum tin debitmetrul pe care am dat vreo 480 de lei in sertar. Nu face ca mine :))
Link to comment
Share on other sites

Nu mai stiu ce marca era. Stiu ca am dat pe ea vreo 100 ron si nu face nici un fel de "galagie" :). Oricum dupa ce am schimbat-o nu s-a modificat nimic in comportamentul motorului. Am schimbat-o degeaba, la fel ca si debitmetrul. Fac colectie de piese de rezerva :)))
Link to comment
Share on other sites

si eu intampin problema reclamata in topicul asta (care pare ca apare doar la motoare 1.9 m43) dar foarte rar si cum spunea cineva mai devreme se manifesta cu precadere atunci cand ploua.

Acum vara nu cred ca am patit-o niciodata. Dar nu face intr-una doar cateva opriri la relanti (primele dupa pornire) si atat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.