Jump to content

Scade turatia sub ralanti apoi isi revine


Recommended Posts

Eu am observat ca face foarte rar cand merg cu aerul conditionat pornit. Probabil ii da mai multa benzina sa compenseze rezistenta opusa de compresor. Daca nu pornesc ac-ul, face de 2-3 ori pana ajunge temperatura motorului la 105 grade si apoi merge perfect.
Link to comment
Share on other sites

La mine la rece nu face deloc. Nici cu dezaburirea. Face cam dupa ce temperatura motorului trece de 60 de grade si pana deschide termostatul. Daca pornesc dezaburirea in "fereastra" asta e dezastru. Totul se accentueaza. Iarna face mereu urat pentru ca nu prea poti merge fara dezaburire si se incalzeste motorul foarte greu.
Link to comment
Share on other sites

si eu intampin problema reclamata in topicul asta (care pare ca apare doar la motoare 1.9 m43) dar foarte rar si cum spunea cineva mai devreme se manifesta cu precadere atunci cand ploua.

Acum vara nu cred ca am patit-o niciodata. Dar nu face intr-una doar cateva opriri la relanti (primele dupa pornire) si atat.

 

"Dar nu face intr-una doar cateva opriri la relanti (primele dupa pornire) si atat." Atunci cand se opreste de cateva ori, imediat desfa bujiile si ai sa vezi ca se simte un puternic miros de benzina, deoarece exact in acele momente cantitatea de benzina e mult mai mare pe care o da ECU. La mine o fost senzorul de temperatura care se regaseste pe corpul motorului, si comanda direct ECU, SI implicit si cantitatea de benzina in functie de temperatura. Acelasi lucru il face si senzorul de temperatura aer din debitmetru. Oricum , senzorul de pe corpul motorului( se afla sub galeria de admisie)

ar trebui schimbat cu unul de foarte buna calitate si recalibrat cu ajutorul unui potentiometru ceva de genul celor de la aparatele de radio, plus o mica modificare electrica care face ca regulatorul de relanti,( exact in momentul cand demarorul porneste), sa se deschida un pic mai mult pentru a da mai mult aer catre galeria de admisie..

Toata faza asta functioneaza foarte bine ,doar daca partea electronica care comanda regulatorul de relanti, functioneaza bine, altfel degeaba bagati banii in senzori.

La mine deja functioneaza de 5 ani, atat iarna cat si vara, cu si fara toti consumatorii la relanti.

Link to comment
Share on other sites

La mine nu se intampla mare lucru daca ii scot capacul ala. Doar sar cativa stropi de ulei si se modifica putin turatia. Nici vorba sa se opreasca.

 

Asta e bine, inseamna ca valva PCV e buna, dar era bine sa incerci exact in acea "fereastra", si la tine exact in acea fereastra de care zici tu, dar in mod sigur ar merita incercat faza cu potentiometrul de 22k. Eu nu as schimba deocamdata senzorul de temperatura. Vezi o mica descriere de pe blogul meu http://bmw-roads.blogspot.ro/p/senzorii-de-temperatura.html

Link to comment
Share on other sites

M-am documentat si eu il legatura cu rezistenta pusa pe firele senzorului de temperatura. Problema e ca la mine acelasi senzor comanda atat socul electronic, cat si acul din bord. Asa ca daca ii pun rezistenta pe fir, o sa imi arate eronat temperatura in bord ceea ce nu e bine. In caz ca o sa am probleme, nu prea o sa poata sa ma atentioneze.

Ceea ce mi se pare ciudat este ca atunci cand pun contactul inainte sa o pornesc, martorii din bord din partea din stanga jos ( check engine, eml, nivel lichid racire si ce mai e pe acolo) nu se aprind. In cluster test ei functioneaza toti perfect si nu dau erori.

Link to comment
Share on other sites

Va salut , am si eu cred aceasi problema cu ralantiul , eu ce am observat este ca o data cu scaderea rotatiilor scade si tensiunea bateriei , legat de busonul de ulei cand il deschid moare motorul , unii zic ca asa trebuie deoarece pierde vacum si e normal sa moara.
Link to comment
Share on other sites

M-am documentat si eu il legatura cu rezistenta pusa pe firele senzorului de temperatura. Problema e ca la mine acelasi senzor comanda atat socul electronic, cat si acul din bord. Asa ca daca ii pun rezistenta pe fir, o sa imi arate eronat temperatura in bord ceea ce nu e bine. In caz ca o sa am probleme, nu prea o sa poata sa ma atentioneze.

Ceea ce mi se pare ciudat este ca atunci cand pun contactul inainte sa o pornesc, martorii din bord din partea din stanga jos ( check engine, eml, nivel lichid racire si ce mai e pe acolo) nu se aprind. In cluster test ei functioneaza toti perfect si nu dau erori.

Verifica pe realoem pentru masina ta, daca nu cumva ai 2 senzori,oricum cu un montaj electronic se poate orice, si nu are nicio legatura martorii din bord cu problema ta.

Link to comment
Share on other sites

Va salut , am si eu cred aceasi problema cu ralantiul , eu ce am observat este ca o data cu scaderea rotatiilor scade si tensiunea bateriei , legat de busonul de ulei cand il deschid moare motorul , unii zic ca asa trebuie deoarece pierde vacum si e normal sa moara.

E normal ca sa scada tensiunea odata cu scaderea turatiei , dar asa ca intrebare simpla acei "unii" care ti-au spus ca e normal sa moara motorul cand desfaci busonul , ti-au spus si cum sa rezolvi problema ta?

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Am citit pe forum legat de treaba cu busonul , inainte sa schimb valva pcv (separatorul de ulei) nu murea motorul cand desfaceam busonul , nu stiu ce sa cred acum (poate nu au montat calumea separatorul).

 

Foarte posibil ca valva PCV sa nu fie montata bine sau sa fie blocata pe deschis,trebuie verificata cu atentie,

Link to comment
Share on other sites

Verifica pe realoem pentru masina ta, daca nu cumva ai 2 senzori,oricum cu un montaj electronic se poate orice, si nu are nicio legatura martorii din bord cu problema ta.

 

Un singur senzor are. Am incercat sa ii pun o rezistenta acum ceva timp si imi arata eronat si temperatura din bord. Am dat-o jos si m-am lasat la mana mea. :)

Link to comment
Share on other sites

Un singur senzor are. Am incercat sa ii pun o rezistenta acum ceva timp si imi arata eronat si temperatura din bord. Am dat-o jos si m-am lasat la mana mea. :)

 

Din ce an e masina? Ce valoare are rezistenta? Ai montat-o in paralel sau in serie cu senzorul? Cand ai montat rezistenta turatia motorului s-a modificat cumva?

Link to comment
Share on other sites

Masina e din 1999. Rezistenta parca era de 2200 sau 2600 ohmi. Nu imi mai amintesc. Am montat-o in paralel cu senzorul. Nu am pornit motorul pentru ca a trebuit sa dau galeria de admisie jos ca sa ajung la senzor si sa montez rezistenta. In INPA imi arata temperatura motorului mai mare cu ceva grade decat cea reala, dar si acul din bord o luase razna. Asa ca nu am mai montat galeria la loc sa incerc sa merg cu ea asa. Am scos rezistenta si am pus totul la loc cum era.
Link to comment
Share on other sites

Masina e din 1999. Rezistenta parca era de 2200 sau 2600 ohmi. Nu imi mai amintesc. Am montat-o in paralel cu senzorul. Nu am pornit motorul pentru ca a trebuit sa dau galeria de admisie jos ca sa ajung la senzor si sa montez rezistenta. In INPA imi arata temperatura motorului mai mare cu ceva grade decat cea reala, dar si acul din bord o luase razna. Asa ca nu am mai montat galeria la loc sa incerc sa merg cu ea asa. Am scos rezistenta si am pus totul la loc cum era.

 

masina a are 2 senzori de temperatura ,posibil sa ai 2 senzori in aceeasi capsula, cablul are 4 fire?

 

3' E46 318i, 1999

65816905133: Temperature sensor 65816936953: Temperature sensor cel pe care l-ai gasit este cel care duce la calculatorul de bord

Din pagina mea de blog , pe partea stanga , ai mai multe link-uri catre siturile pentru piese de masina BMW, selectezi tipul, modelul, anul si la search treci:Temperature senzor, si iti va afisa acelasi lucru

 

Link to comment
Share on other sites

Era bine daca puteai sa urmaresti firele de la senzorul de temperatura motor sa vezi traseul lor unde duce, si sa conectezi un potentiometru de 22k in serie cu senzorul , iar in paralel cu potentiometrul sa montezi un intrerupator miniatura, astfel cand temperatura motorului ajunge la parametri normali sa apesi de intrerupator si astfel pui in scurt acel potentiometru. Exact asa am eu pe masina doar ca la mine pe motor sunt 2 senzori, unul care duce doar la calculatorul de bord si al doilea la ECU.

eu am si modificarea la care la pornirea demarorului, se da un impuls scurt si regulatorul de relani se deschide un pic mai mult pentru 1 secunda

Link to comment
Share on other sites

Le-am urmarit pana intra intr-un manunchi destul de gros unde sunt mai multe fire de aceeasi culoare. Solutia ar fi sa tai tubul din cauciuc prin care trec si sa le urmaresc pana la ecu. Nu prea vreau sa fac asta. :). Eu banuiesc ca in apropiere de ecu, acele 2 fire se bifurca si pleaca si spre bord. Ma tem ca skill-urile mele de electrician auto se opresc aici. :)) Oricum nu cred ca o sa ma ajute cu problema cu caderile de relanti. Pentru asta eu banuiesc 2 injectoare pe care am corectii destul de mari.
Link to comment
Share on other sites

Asta e si ideea, spuneai undeva ca iti face de 2-3 ori cu ac-ul pornit, si cand ajunge la 105 C , merge bine, ideea e sa pacalesti ECU pentru scurt timpsa creada ca motorul e inca rece, si atunci va ridica putin turatia la relanti, Valorile la injectoare imediat dupa ce pornesti masina, cum sunt?
Link to comment
Share on other sites

Cu motorul rece injectorul de pe cilindrul 4 are corectii de peste 2, cand incepe sa se incalzeasca toate corectiile scad sub 1 (cum am citit ca ar fi normal) iar cand motorul ajunge la temperatura optima de lucru, o iau razna si cil 1 si cil 4. Ambele cu corectii intre 1,5 si 2.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.