Jump to content

bmw e36 m40 nu se tureaza


Recommended Posts

in primul rand salutari tuturor.de circa 2 ani detin un bmw e 36 m40 1.6i.totul bine si frumos pana acum 3luni cand au inceput problemele.masina nu mai trage si nu se tureaza mai mult de 4000rot min .deoarece aveam si batai la tacheti am schimbat motorul crezand ca e gata.totul am facut acasa.apoi au urmat buji fise sonda lambda debitmetru aier 2 bucati senzor temperatura rampa injectoare tot ce inseamna filtre capac distriduitor +distribuitor verificat rezervor pentru eventuale mizeri .totul ok dar masina mea tot nu mege ok.nu trage ,motorul parca 'galopeaza desi acul de la turometru sta neclintit.iar de 4 zile cade relantiu la 300rot si nu se accelereaza .totul dureaza pana cand din senin se tureaza la 1500 apoi asi revine .merge circa 1km si din nou.va rog din suflet niste pareri .de ciuda chiar am puso pe net desi tin la ea.totul ma costat 3000lei .va multumes .
Link to comment
Share on other sites

Cauza poate fi din mai multe motive,trebuie rezolvata problema la relanti.si dupa aceea de ce nu se tureaza.Cand ai mai multe probleme in acelasi timp,este foarte greu de.rezolvat ,La relanti in general ,poate fi un furtun fisurat pe unde trage aier fals,garnitura de la joja de ulei este rupta. debitmetru de aier defect,poate presiunea benzinei este prea mica,sunt mai multi factori care influenteaza la relanti.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cei 2 senzori de temperatura probabil ,vrei sa spui ca sunt cei care sunt montati pe corpul motorului, unul duce catre calculatorul masinii altul catre calculatorul din bord care indica temperatura apei.

O alta piesa importanta e pompa de benzina (care e in rezervor )si regulatorul de presiune pentru benzina care se afla la capatul rampei pe care sunt montate injectoarele.

Daca presiunea benzinei e prea mica de la pompa din rezervor sau de la regulatorul de presiune, deasemenea poti avea aceste simptome.

Senzorul(sau potentiometrul)care se afla pe axul clapetei de aer + debitmetrul de aer + sonda lambda(cu motorul cald la 90C) este un alt trio care influenteaza buna functionare a motorului,e raspunsul senzorilor de aer catre calculatorul masinii, iar sonda lambda face in asa fel incat amestecul aer + benzina sa fie cel optim

in jur de 14/1.sonda lambda(cu motorul cald)actioneaza inditrect catre timpul de deschidere al injectoarelor.

Link to comment
Share on other sites

astazi am schimbat si pompa dew benzina plus un nou filtru .masina se comporta la fel ,debimetrul lam luat de pe masina fratelui meu un m43 nici o schimbare la el ok.ca senzori am schimbat cam tot.exceptie facand cel de la clapeta de acceleratie.pe testar nu da nimic.ca furtune totul ok.

 

nu inteleg totusi despre ce garnitura la joja de ulei este vorba ,joja mea umbla cum vrea ea cu tot cu suportul in care intra.ca mecanica sunt ok.totul am schimbat acasa.mai am un m43 compact pentru piese de la care am luat si pompa si injectoare si tot.rampa am schimbato cu tot cu acel regulator de presiune

 

tin sa mentionez ca cosumul este ok .in jur de 8-10 in conditile de acum

Link to comment
Share on other sites

nu imi e clar ce motor ai acum pe masina dar

 

Common Problems

Won't Rev Over 5000

Unfortunately, this is a common sign of engine wear, and indicates a worn out cam shaft. The problem can be diagnosed in two ways. If the engine sound can be described as "sounding like a skeleton wanking in a dustbin" then your cam is very likely worn.

To confirm, remove the rocker cover and baffle plate so that you have access to the cam shaft, and run your finger nail over the cam lobes. If you can feel scratches, grooves or other imperfections, the cam is in a bad condition.

The only solution is to replace. Learn more about replacing an M40 camshaft.

 

http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/M40

Link to comment
Share on other sites

Daca scoti joja (asta nu se intampla la cel modificat) aerul fals il trage prin urmatorul circuit:

locasul de la joja(joja de ulei are o garnitura de cauciuc linga maner si dupa ce o impingi bine in locasul ei ar trebui sa obtureze ferm teava care duce spre baia de ulei)baia de ulei,prin blocul motor,prin fantele ce urca spre capacul de la _chiulasa_ ,furtunul de recuperare al gazelor,circuitul de preincalzire

al gazelor arse(eu am eliminat acest circuit de apa)galeria de admisie.

Practic este acelasi circuit pe unde pui ulei de motor atunci cand completezi cu ulei,adica desfaci busonul de la capacul de _chiulasa_ si torni ulei de motor

uleiul va ajunge in final prin motor (blocul motor) in baia de ulei.

Doar ca aerul fals il trage tot prin acest circuit (daca ai joja scoasa afara sau nu ai acea garnitura de cauciuc de langa manerul ei) aer ce nu trece prin

debitmetru ,se numeste aer fals de care calcu masinii nu stie de el.

Suportul jojei(acea teava in care se infige joja)are la randul ei o garnitura care face sa traga aer fals pe langa ea si blocul motor.

Aceasi problema am avut-o si eu doar ca am facut o mica modificare in asa fel cu motorul pornit,chiar daca scoti joja sau desfaci busonul de la capacul de

_chiulasa_ ,sa nu afecteze deloc turatia la relanti a motorului.

Degeaba te muncesti sa tot schimbi piese la motor ,daca nu gasesti adevarata cauza.

Pana la urma probabil o sa schimbi toate piesele de la motor si nu se va schimba nimic.

Important e sa poti intelege bazele functionarii unui motor,apoi cum functioneaza fiecare piesa in parte si cum le poti verifica separat,vizual sau cu un

aparat de masura ,sau verificat direct cu motorul pornit, iar daca nu iti iese ca parte mecanica standard (asa cum a fost ea conceputa din fabrica,

poti incerca sa o modifici ca sa o aduci la parametri cat de cat apropriati de cei din fabrica.

 

Cate ceva poti afla de pe blogul meu bmw-roads.blogspot.ro , si chiar voi incerca sa explic in mare ce conditii ar trebui sa aibe pentru a functiona la relanti.

 

@alex230ro linkul tau este foarte util si contine multe detalii tehnice despre motorul M40 B16 SI M40 B18 ,daca esti de acord as vrea sa-l includ

in blogul meu bmw-road.blogspot.ro.

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Este destul de dificil sa pui un diagnostic unui motor mai ales,dupa ce sa umblat in el.Cand te apuci de un motor,trebuie sa lucrezi curat,si sa tii cont de fiecare piesa,garnitura,surub,piulita,saiba s.am.d. Toate trebuiesc verificate de 2 ori inainte de a trece mai departe.Daca ai tinut cont de toate aspectele enumerate si distributia este pusa la punct,atunci te orientezi catre partea de alimentare combustibil urmata de partea electrica:senzori,instalatie,calculatorul masinii.Mult succes in rezolvarea problemei!!!!
Link to comment
Share on other sites

Este destul de dificil sa pui un diagnostic unui motor mai ales,dupa ce sa umblat in el.Cand te apuci de un motor,trebuie sa lucrezi curat,si sa tii cont de fiecare piesa,garnitura,surub,piulita,saiba s.am.d. Toate trebuiesc verificate de 2 ori inainte de a trece mai departe.Daca ai tinut cont de toate aspectele enumerate si distributia este pusa la punct,atunci te orientezi catre partea de alimentare combustibil urmata de partea electrica:senzori,instalatie,calculatorul masinii.Mult succes in rezolvarea problemei!!!!

nu am umblat in motor si nici la distributie.motorul lam schimbat complet fara al desface

 

Daca scoti joja (asta nu se intampla la cel modificat) aerul fals il trage prin urmatorul circuit:

locasul de la joja(joja de ulei are o garnitura de cauciuc linga maner si dupa ce o impingi bine in locasul ei ar trebui sa obtureze ferm teava care duce spre baia de ulei)baia de ulei,prin blocul motor,prin fantele ce urca spre capacul de la _chiulasa_ ,furtunul de recuperare al gazelor,circuitul de preincalzire

al gazelor arse(eu am eliminat acest circuit de apa)galeria de admisie.

Practic este acelasi circuit pe unde pui ulei de motor atunci cand completezi cu ulei,adica desfaci busonul de la capacul de _chiulasa_ si torni ulei de motor

uleiul va ajunge in final prin motor (blocul motor) in baia de ulei.

Doar ca aerul fals il trage tot prin acest circuit (daca ai joja scoasa afara sau nu ai acea garnitura de cauciuc de langa manerul ei) aer ce nu trece prin

debitmetru ,se numeste aer fals de care calcu masinii nu stie de el.

Suportul jojei(acea teava in care se infige joja)are la randul ei o garnitura care face sa traga aer fals pe langa ea si blocul motor.

Aceasi problema am avut-o si eu doar ca am facut o mica modificare in asa fel cu motorul pornit,chiar daca scoti joja sau desfaci busonul de la capacul de

_chiulasa_ ,sa nu afecteze deloc turatia la relanti a motorului.

Degeaba te muncesti sa tot schimbi piese la motor ,daca nu gasesti adevarata cauza.

Pana la urma probabil o sa schimbi toate piesele de la motor si nu se va schimba nimic.

Important e sa poti intelege bazele functionarii unui motor,apoi cum functioneaza fiecare piesa in parte si cum le poti verifica separat,vizual sau cu un

aparat de masura ,sau verificat direct cu motorul pornit, iar daca nu iti iese ca parte mecanica standard (asa cum a fost ea conceputa din fabrica,

poti incerca sa o modifici ca sa o aduci la parametri cat de cat apropriati de cei din fabrica.

 

Cate ceva poti afla de pe blogul meu bmw-roads.blogspot.ro , si chiar voi incerca sa explic in mare ce conditii ar trebui sa aibe pentru a functiona la relanti.

 

@alex230ro linkul tau este foarte util si contine multe detalii tehnice despre motorul M40 B16 SI M40 B18 ,daca esti de acord as vrea sa-l includ

in blogul meu bmw-road.blogspot.ro.

Multumesc anticipat

desigur

Link to comment
Share on other sites

Ti-am trimis un mesaj in casuta ta personala,astfel modificarea provizorie o gasesti aici la astfel in partea dreapta a paginii la sectiunea Modificare preincalzitor gaze recuperate.

Sau la adresa http://bmw-roads.blogspot.ro/p/blog-page_11.html

Mentionez inca o data ,aceasta este doar o modificare de moment care te ajuta sa elimini aerul fals din motor.

Inca ceva verifica bine daca galeria de admisie si toate componentele au fost bine montate si sunt etanse pentru a nu trage aer fals pe undeva.

Diseara voi posta o descriere a debitmetrului si cum poate fi verificat cu aparatul de masura.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

am fost din nou la tester si a dat senzor clapeta acceleratie .este posibil ca problemele mele sa vina de aici?imi vine greu sa mai dau si pe el bani si tot sa nu fie bine.tin sa precizez ca akum nu merge mai deloc .o tin pe dreapta porneste dar nu se accelereaza.multumesc
Link to comment
Share on other sites

am fost din nou la tester si a dat senzor clapeta acceleratie .este posibil ca problemele mele sa vina de aici?imi vine greu sa mai dau si pe el bani si tot sa nu fie bine.tin sa precizez ca akum nu merge mai deloc .o tin pe dreapta porneste dar nu se accelereaza.multumesc

Senzorul clapeta acceleratie se afla chiar pe axul clapetei de aer si de fapt este pur si simplu ,similat unui potentiometru de radio, se poate verifica cu un aparat de masura.

Link to comment
Share on other sites

problema pare sa se fi rezolvat cu scoaterea mufei de la lambda.dar nu se tureaza in mers mai mult de 4000rot min

Cu motorul rece ,chiar daca conectezi sonda lambda sau nu , nu are nicio importanta pana cand temperatura in locul unde sta sonda nu ajunge la cel putin 400 C.

Poate sonda este defecta si trimite o tensiune aiurea catre calculatorul masinii.

Dar pana la sonda lambda e cale lunga, sunt alte componente care determina buna functionare a masinii.

Senzorul de acceleratie( sau cat de mult apasam pedala de acceleratie )determina deschiderea unei clapete care lasa sa treaca aerul catre galeria de admisie, spune calculatorului masinii cat de mult am apasat pedala

de acceleratie,acest senzor este strict legat de debitmetru mai bine zis de iesirea MAF catre calcu masinii. Amandoua spun calculatorului catitatea de aer care intra in motor, astfel pentru o buna functionare raportul de

aer/benzina este de 14/1.Tot acum intervine si senzorul de temp al aerului,aer mai rece inseamna mai multa benzina (in functie de senzorul de temperatura al )motorului.

Link to comment
Share on other sites

se pare ca mam inselat ,dupa 10km de condus a inceput din nou.deci fara cuvinte.nu stiu ce pot sa mai fac .orice parere e ok

 

de ce motorul functioneaza la fel cu mufa de la senzorul de la clapeta acceleratie scos?nu ar trebui sa se schimbe ceva in functionare?

Link to comment
Share on other sites

se pare ca mam inselat ,dupa 10km de condus a inceput din nou.deci fara cuvinte.nu stiu ce pot sa mai fac .orice parere e ok

 

de ce motorul functioneaza la fel cu mufa de la senzorul de la clapeta acceleratie scos?nu ar trebui sa se schimbe ceva in functionare?

 

Putin mai sus ai spus ca ai scos mufa de la sonda lambda, acum spui ca ai scos mufa de la senzorul clapeta de aer, nu cumva le-ai incurcat?

Sonda lambda ca si mufa sunt sub masina, iar senzorul pt clapeta de aer se afla chiar la intrarea in galeria de admisie si se afla deasupra motorului.

 

Nu cumva ai incurcat sonda lambda cu clapeta de aer? Cea care incearca sa optimizeze consumul(impropriu spus) e sonda lambda, fara ea calculatorul masinii va functiona dupa o harta (map) care trebuie sa aibe musai un semnal ori de la debitmetru( principala piesa importanta) , ori senzorul de clapeta de aer si sonda lambda (doar cu motorul deja cald),aceasta fiind o situatie provizorie,pina la remedierea problemei. In oricare alta situatie motorul nu are cum sa functioneze corect.

Nu rezolvi nimic daca scoti si bagi la loc diferite mufe, nu faci decat sa inrautatesti situatia, deoarece in momentele in care motorul merge cu surplus de benzina, bujiile se innegresc , scanteia nu o vor da corect, si arderea se va face greoi.

Verifica cu aparat de masura senzorul clapetei de aer cu un aparat de masura, sau incearca sa te ajuti cu cineva care stie putina electrica sa te ajute.

Aici ai o poza si o mica descriere ca exemplu la motorul M43 B16 a clapetei de aer http://bmw-roads.blo...lapeta-aer.html

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

nu,le am scos pe amandoua.la lambda nu am mufa pt. ca am pus o sonda universala

 

Putin mai sus ai spus ca ai scos mufa de la sonda lambda, acum spui ca ai scos mufa de la senzorul clapeta de aer, nu cumva le-ai incurcat?

Sonda lambda ca si mufa sunt sub masina, iar senzorul pt clapeta de aer se afla chiar la intrarea in galeria de admisie si se afla deasupra motorului.

 

Nu cumva ai incurcat sonda lambda cu clapeta de aer? Cea care incearca sa optimizeze consumul(impropriu spus) e sonda lambda, fara ea calculatorul masinii va functiona dupa o harta (map) care trebuie sa aibe musai un semnal ori de la debitmetru( principala piesa importanta) , ori senzorul de clapeta de aer si sonda lambda (doar cu motorul deja cald),aceasta fiind o situatie provizorie,pina la remedierea problemei. In oricare alta situatie motorul nu are cum sa functioneze corect.

Nu rezolvi nimic daca scoti si bagi la loc diferite mufe, nu faci decat sa inrautatesti situatia, deoarece in momentele in care motorul merge cu surplus de benzina, bujiile se innegresc , scanteia nu o vor da corect, si arderea se va face greoi.

Verifica cu aparat de masura senzorul clapetei de aer cu un aparat de masura, sau incearca sa te ajuti cu cineva care stie putina electrica sa te ajute.

Aici ai o poza si o mica descriere ca exemplu la motorul M43 B16 a clapetei de aer http://bmw-roads.blo...lapeta-aer.html

[/quotdin pacate la mine mufa de la senzorul de acceleratie este sub admisie si pt a ajunge la ea necesita desfacuta galeria de admisie ,deci sa recapitulez ce am schimbat si ce nu;debitmetru,rampa injectoare completa,pompa benzina cu filtru,buji,fise ,capac delcou+distribuitor.curatat senzorul de la arborele cotit,la axul cu came nu am.maine o sa revin cu poze

 

am deconectat lambda pentru ca am auzit pe alte forumuri ca poate fi un scutcircuit la ea.gresesc?

Link to comment
Share on other sites

Putin mai sus ai spus ca ai scos mufa de la sonda lambda, acum spui ca ai scos mufa de la senzorul clapeta de aer, nu cumva le-ai incurcat?

Sonda lambda ca si mufa sunt sub masina, iar senzorul pt clapeta de aer se afla chiar la intrarea in galeria de admisie si se afla deasupra motorului.

 

Nu cumva ai incurcat sonda lambda cu clapeta de aer? Cea care incearca sa optimizeze consumul(impropriu spus) e sonda lambda, fara ea calculatorul masinii va functiona dupa o harta (map) care trebuie sa aibe musai un semnal ori de la debitmetru( principala piesa importanta) , ori senzorul de clapeta de aer si sonda lambda (doar cu motorul deja cald),aceasta fiind o situatie provizorie,pina la remedierea problemei. In oricare alta situatie motorul nu are cum sa functioneze corect.

Nu rezolvi nimic daca scoti si bagi la loc diferite mufe, nu faci decat sa inrautatesti situatia, deoarece in momentele in care motorul merge cu surplus de benzina, bujiile se innegresc , scanteia nu o vor da corect, si arderea se va face greoi.

Verifica cu aparat de masura senzorul clapetei de aer cu un aparat de masura, sau incearca sa te ajuti cu cineva care stie putina electrica sa te ajute.

Aici ai o poza si o mica descriere ca exemplu la motorul M43 B16 a clapetei de aer http://bmw-roads.blo...lapeta-aer.html

am masurat,valoarea este 4,87 si NU se modifica la accelerare ,am incercat cu contact apoi ncu motorul pornit.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.