Jump to content

Rulaj auto


r0n1n

  

90 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

NU ai pus si optine de km mai putini. Eu as cumpra o masina cu maxim 25k km, preferabil noua. 100k km mi se par km multi.

 

A mea la 100k km e clar mai praf fata de cum am luat-o. Si pana anul asta am tot bagat bani in ea. In ultimul timp am neglijat-o dar la 100k km deja mi se pare batrana.

Link to comment
Share on other sites

Te cred, daca poti tu edita mai multe optiuni nu am nimic impotriva.\

 

le: totusi ionut_marius e intr-o situatie similara cu tine si zice ca nu a bagat nimic in reparatii, sa fii tu mai ghinionist?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Mai e o problema : tara unde a fost circulata masina :D. Cu siguranta un autoturism cu 50 k km circulat 90% intr-un oras din Romania, e cu mult mai uzat ca unul cu 150 k km circulat doar pe autostrada in Germania,Olanda,Belgia, etc .

 

 

Deci eu votez astfel : 150k mi se pare un rulaj ok pentru un autoturim circulat pe autostrada iar pentru unul circulat in tara noasta preponderent urban, 80k mi se pare un rulaj rezonabil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu tine neaparat de noroc. Dupa un anumit prag incepe sa ceara bani des si multi.

 

A mea exceptand cele normale: anvelope, placute, filtre etc. a necesitat bucse si amortizoare la 60k km. In rest mai nimic sau maruntisuri pana in 100k km.

 

Insa in ultimul an (de pe la 95k km) au inceput: distributie, caseta cred ca bate, amortizoarele sunt praf (fata / spate), compresorul de clima cred ca-l schimb la primavara ca scoate zgomot. Ori astea au aparut in ultimul an.

 

Evident ca le voi schimba insa e clar ca cere mai multi bani fata de acum cativa ani.

Link to comment
Share on other sites

e lesne de inteles, cu cat mai mic rulajul cu atat mai mic riscul. Masina noua nu am avut pana acum si nici nu cred ca o sa am prea curand, nu sunt adeptul pentru simplul motiv ca nu le prea tin mai mult de 1-1.5 ani si ca atare nu pot digera o asemena pierdere, insa am avut masini de la 20k km pana la 250k km si fiecare a avut problemele specifice fiecarui model sau marca. Ideea unei masini cu km multi poate fi avantajoasa daca stii cand anume sa o cumperi pe durata vietii ei si sa ai certitudinea ca istoricul service e adevarat, pentru ca durata de viata a majoritatii componentelor duc un numar anumit de km care poate sa fie diferit de la model la model si marca si influentat de drumurile parcurse, calitatea lor, stil de condus etc...ca atare cunoscand bine un model anume si gandind ca totul e ciclic in mentenanta ei te uiti dupa piesele cele mai predispuse la a cadea la respectivul model si daca le regasesti ca fiind schimbate in ultima perioada sansele ca tu sa ai neplaceri sunt destul de reduse. Evident, pot cadea altele, dar daca cele majore au fost deja facute ai scapat de marile cheltuieli, ca atare poti tine masina o vreme si apoi cand vine vremea o schimbi si in felul acesta eviti banii dati pe reparatii scumpe. Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Clar, oricine ar vrea o masina cu km cat mai putini, dar scopul topicului este sa vedem cat de multi km suntem dispusi sa acceptam la o masina pe care o cumparam.

Spre exemplu eu ma gandesc cu groaza ca daca iau o masina cu vreo 200k si o tin vreo 50k km nu o sa o mai cumpere nici dracu.

Link to comment
Share on other sites

Or fi programate toate sa cada dupa 100k.

 

asta doar in cazul in care ai facut 100k km in 7-8 ani si 70-80k km sunt facuti in trafic de oras, altfel multe componente duc +200k km si asta o spun din experienta mea. La E66-le pe care l-am avut pana de curand majoritatea componentelor erau originale inca, alternator, compresor, cutie de viteze, brate suspensie, amortizoare s.a.m.d, dar regimul ei de viata a fost de 80-90% autostrada si exemple din astea mai am destule.

 

F10-urile astea care se tot vand cu 200k km, in acelasi regim de autostrada ca in DE sau de unde se aduc mai duc inca 100k km zic eu fara mari probleme, insa odata aduse in RO vor merge mai mult prin traficul de oras si drumurile mai proaste si evident ca vor problemele vor aparea mai repede de cei 300k km pentru ca stresul mecanic asupra componentelor e mai mare, iti dai seama ce cox o sa ia un F10 520d cu +200k km de la un copil de 20 de ani prin traficul de B sau mai stiu eu ce alt oras din RO, asta normal ca ii va scurta drastic viata :), si poate nu numai a masinii.

 

orice masina se vinde indiferent de km atata timp cat pretul e corect, vor fi intotdeauna oameni care sa o cumpere. Eu am ramas suprins cat de repede am dat E66-le cu vreo 242k km la bord, dimineata l-am pus si seara a fost dat deja.

 

Eu nu as lua de exemplu un F10 cu 200k km pe care sa dau +20k Eur, revenim la ceea ce am spus mai sus, la masina aia platesti imaginea si anul de banii aia, am avut si as mai lua masini cu peste 200k km atat timp cat ai un istoric al ei, altfel ori dai putin pe ea ca sa merite ce bagi dupa ori nu o iei pentru ca ai toate sansele sa fie o gaura neagra pana o aduci la realitate.

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

NU ai pus si optine de km mai putini. Eu as cumpra o masina cu maxim 25k km, preferabil noua. 100k km mi se par km multi.

 

A mea la 100k km e clar mai praf fata de cum am luat-o. Si pana anul asta am tot bagat bani in ea. In ultimul timp am neglijat-o dar la 100k km deja mi se pare batrana.

e ca la neveste bala , daca le tii mult se uzeaza in custodia ta :)))) :p

Link to comment
Share on other sites

din experienta mea de cumparator sh am ajuns la concluzia ca la masini de peste 5-6 ani gen conteaza mai mult anul fabricatiei decat km.. vorbesc la modul general, bineinteles ca trebuie verificata etc..

Adica sincer, daca as mai cumpara ceva sh as cauta an cat mai nou in buget avut si mai putin as fi atent la km... cel putin la masini cumparate din vest.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de acord cu ce spune marius ionut.

una e cand cauti o masina ieftina, o masina veche, sa zicem un e39, e46 chiar nu mai are nici cea mai mica importanta rulajul si cu totul alta este cand cauti un f10, un e90 lci etc. nu poti sa spui ca nu te intereseaza rulajul si doar starea la o masina de 12.000eur sa zic.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Eu am 150k pe o masina din 2002 si merge perfect, n-am greieri, consum bun, trage bine. Saraca e in Romania din 2008. Nu consider o tragedie ca am schimbat cand am luat-o in 2013 amortizoare, arcuri, bucse, bielete si brate de 1k eur + 150 manopera. Un prieten are 215k pe o masina din 2005, in stare chiar mai buna decat a mea.

 

N-as da insa nici in ruptul capului 20k pe o masina post 2008 la care nu stiu km reali, nu are nimic schimbat si sunt piesele scumpe de rup. Ciclul de viata e mult mai mic, piata e fragmentata si sunt foarte putine bucati vandute dintr-un model, spre deosebire de cele vechi unde au fost sute de mii vandute doar in Europa.

 

Pe scurt, la o masina mai veche dar intretinuta, la care s-au schimbat chestii, nu ma intereseaza kilometrii. Articulatiile se schimba, pt greieri se schimba cleme/clipsuri, motorul se reface sau se inlocuieste cu unul mai tanar. Urmatoarea masina va fi e39 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

BMWul ce l-am avut in RO, un 318i nfl, a avut peste 350k km! In ciuda atâtor km mergea foarte bine inca, functiona absolut tot pe ea (si nu era Basic la dotari) si pe deasupra mai arata si bine :) In conditiile in care era in RO din 2005-2006, nu mai retin exact cand l-a adus primul proprietar.

Parerea mea e ca daca la o masina schimbi piesele defecte la timp (bineinteles cu piese cat mai calitative spre OEM) si respecti intervalele de service, trebuie sa mearga multi km si sa o simti sigura chiar si la 300k km, nu vad care e problema!

Cel putin in cazul meu pot sa confirm asta din experienta, nu din povesti sau auzite :)

 

Insa sunt convins de faptul ca un BMW din anul 2000 este mai putin pretentios la exploatare comparativ cu un BMW produs in 2008-2010 de exemplu si de ce nu mai putin "sensibil".

 

Si inca un lucru si cu asta inchei, sper sa nu fie offtopic... Urmatoarea masina SH nu va mai fi cumparata din DE! In tari ca Austria sau Elvetia, service-ul si ITP-ul sunt mult mai exigente si mai pretentioase. La asta se adauga si regimul de mers pe autostrada, unde in CH si AT sunt limitate intre 100 si 130 in functie de zona, restrictii, etc. Sigur si masinile sunt usor mai scumpe decat in DE, dar de cele mai multe ori diferenta pe care o castigi cumparand din DE se duce in piese si manopera, poate chiar dublu!

Ma refer la modul general. Sunt exceptii in ambele tabere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.