Jump to content

Problema turatii 318i M43


Recommended Posts

Am un E46 si de ceva timp la rece cand pun frana si e scoasa din viteza scade turatia pana la 500rpm si vibreaza toata masina, parca da sa moara.

Pe tester apare doar pompa de benzina.

Ce e de facut si de verificat ?

 

Asa face si a mea, insa eu nu am eroare.

Am schimbat valva pcv + furtunul ei, toate furtunele de vacum, toate garniturile de la admisie, bujii, filtre, senzor de turatie, curatat injectoate, curatat clpeta de acceleratie, curatat regulator de relant...

Daca ii dai de cap, anunta-ma si pe mine.

Link to comment
Share on other sites

Verifica neaparat servo frana, e foarte posibil ca membrana de la servo -frana (tulumba aia mare sa fie fisurata), si atunci motorul trage aer fals din servo-frana.

Ca o verificare simpla si rapida de cateva minute, scoti furtunul care vine de la servo-frana, partea care intra in galeria de admisie, iar in locul de unde ai scos furtunul,astupi

cu un dop de cauciuc, de pluta ,orice doar sa astupi ferm. si apoi poti face o proba pe loc,sau pe strada,dar sa folosesti frana de mana.

Bafta, si astept detalii.

Link to comment
Share on other sites

M43-ul are un nivel de adaptatie a valorilor de acceleratie, care mentine putin turat motorul cand esti in miscare pentru a facilita schimbarea eficienta a treptelor de viteza...

 

daca te referi la faptul ca atunci cand rulezi "pe liber" si incetinesti, scade si turatia la relanti, e normal... scaderea e undeva de la 1000 rpm la 780-800 rpm.

 

insa nu e normal sa ai oscilatii/fluctuatii de turatie

 

descrie mai bine ce se intampla si putem sa iti mai detaliem problema.

 

oricum, eroarea cu pompa de benzina nu are rezolvare decat prin schimbarea pompei :pardon:

Link to comment
Share on other sites

M43-ul are un nivel de adaptatie a valorilor de acceleratie, care mentine putin turat motorul cand esti in miscare pentru a facilita schimbarea eficienta a treptelor de viteza...

 

daca te referi la faptul ca atunci cand rulezi "pe liber" si incetinesti, scade si turatia la relanti, e normal... scaderea e undeva de la 1000 rpm la 780-800 rpm.

 

insa nu e normal sa ai oscilatii/fluctuatii de turatie

 

descrie mai bine ce se intampla si putem sa iti mai detaliem problema.

 

oricum, eroarea cu pompa de benzina nu are rezolvare decat prin schimbarea pompei :pardon:

 

XXL, lui ii scade turatia pana la 500rpm si trepideaza masina, deci nu e normal. La fel mi se intampla si mie atunci cand temperatura apei este undeva inte 50-90 de grade. Dimineata cand este motorul rece turatia sta la 1100rpm cum este normal, insa dupa ce se incalzeste putin motorul incepe chinul cu scaderea de turatii pana la 500rpm, iar dupa 10-15 minute de mers, cand motorul este la temperatura optima problema dispare.

Problema apare de exemplu si atunci cand, motorul fiind cald il opresc pentru 10 minute, apoi cand il pornesc iar o ia razna turatia.

Link to comment
Share on other sites

CosminE46 cred ca ai omis sa spui ca iti scade turatia , doar cand motorul e rece, si e

normal sa.fie asa, pentru ca la tine circuitul care ar trebui sa mentina turatia constanta

la relanti , nu functioneaza corect

sincer nici nu stiu daca face doar la rece sau face si la cald. am impresia ca face oricand, dar o sa verific si vin cu amanunte. nu mi-a, batut prea mult capul cu problema asta, nu ma deranjeaza.

 

totusi poti sa imi spui mai concret ce are? ce circuit nu functioneaza corect? de ce face doar cand dau drumul la dezaburire? eu banuiesc ceva cu bateria, alternatorul, tinand cont ca dezaburirea este un mare consumator de curent.

Link to comment
Share on other sites

sincer nici nu stiu daca face doar la rece sau face si la cald. am impresia ca face oricand, dar o sa verific si vin cu amanunte. nu mi-a, batut prea mult capul cu problema asta, nu ma deranjeaza.

 

totusi poti sa imi spui mai concret ce are? ce circuit nu functioneaza corect? de ce face doar cand dau drumul la dezaburire? eu banuiesc ceva cu bateria, alternatorul, tinand cont ca dezaburirea este un mare consumator de curent.

 

Eu am schimbat vreo 3 baterii si cu toate facea la fel. Si daca ar fi bateria cu probleme, nu cred ca ar trebui sa scada ralantiul pana la 500rpm atunci cand pornesti dezaburirea. Nu am mai intalnit la alte masini acest fenomen. M43-urile sunt ele firave la ralanti, le place turatia. :)

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

@motane36 - eroarea aia am gasit-o pe tester, poate fi de acum ceva timp, masina trage foarte bine la cald, uneori si la rece, faza cu turatiile fiind sesizabila doar cand scot din viteza si incetinesc - opresc.

Nu stiu ce sa zic,dar cred ca eroarea trebuia sa fie primul lucru la care trebuia sa te orientezi.Mai poti sa verifici valva de relanti (ICV) sau senzor clapeta....

Link to comment
Share on other sites

@dolce,si la tine face doar la dezaburire? sau tie iti face merue?

 

Imi face si fara dezaburirea activata. Insa cu dezaburirea pornita face mai agresiv, ajunge chiar la 400rpm. Nu face tot timpul. face doar in intervalul 30-90grade. Dupa 15 minute de mers problema dispare.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
A mai rezolvat cineva ceva cu caderile astea de relanti? Mai are cineva vreo idee? Eu am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca probabil trebuiesc modificate nu niste adaptari ce tin de regulatorul de relanti. Se poate face asa ceva?
Link to comment
Share on other sites

Eterna problema cu caderile de relanti. Cade pana pe la 500 rpm cand o scot din viteza. Cand vreau sa opresc la semafor sau sa parchez, etc. Face asa doar pana deschide termostatul zic eu. Pur si simplu o scot din viteza, acul de la turometru de duce spre 500 rpm si revine imediat la normal. Face asa de 2-3 ori si apoi se stabilizeaza. Daca pornesc dezaburire, aer conditionat sau orice altceva care opune rezistenta pe curea, face mai des si mai violent. Am schimbat pana acum vreo 3 debitmetre (2 bosch noi), valva pcv, regulator relanti si vreo 3 senzori de pozitie ai clapetei de acceleratie.

Nu ii dau de cap si ma scoate din minti. Ciudat e ca nu face tot timpul asa. Are zile cand merge perfect si zile cand vreau sa ii dau foc. Si mai ciudat este ca atunci cand termostatul deschide turatia la relanti creste pe la 950 rpm.

Nu are nici o eroare in inpa. Daca ii sterg adaptarile, vreo 2-3 zile merge bine.

Pana la urma cred ca o sa ii sterg adaptarile intr-una si gata...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.