Jump to content

Arunca apa din vasul de expansiune - e36 323i


Recommended Posts

La multi ani tuturor!

 

Imi da afara lichidul de racire pe la busonul de la vasul de expansiune.

Am fost la mecanic (acu o luna), mi-a aerisit, dar dupa 5-10 km la fel. M-am intors la el tot atunci, mi-a schimbat garnitura de la buson, a aerisit din nou, totul bine si frumos.

 

Pana miercuri. M-a mancat undeva sa desfac busonul cu motorul cald, ca sa completez cu putin antigel nediluat (era cu 2-3 degete sub nivel). S-a auzit o bolboroseala pe acolo, nu am dat importanta.

Am facut un drum de 10km, nu s-a intamplat nimic.

La alt drum mai lung, dupa 15 km am vazut ca nu mai am caldura, mi-am dat seama ca ceva se va intampla, si am urmarit cu atentie acul, cand a inceput sa creasca putin temperatura am tras pe dreapta - nu a ajuns la rosu, nici pe aproape nu a fost, a trecut do0ar cu 2-3 mm de mijlocul ceasului.

Am deschis capota, arunca apa afara. Am desfacut aerisitorul de pe radiator, cand a iesit presiunea am pus 1 litru de apa si mi-am continuat drumul, inca 3-4 km.

 

La intoarcere la fel, dupa ce s-a incalzit motorul, iar nu aveam caldura. Cand am ajuns acasa, am ridicat capota, se vedea cum prelinge pe la buson. Dar de data asta acul de la temperatura nu s-a miscat de la mijloc.

 

Azi am incercat sa aerisesc, fara rezultat. Si nu e prima oara cand fac asta, am aerisit de "n" ori la cealalta masina (1.6 m43), si de cateva ori la 323, in trecut, cand am schimbat termostatul, corpul la termostat, un furtun de la caldura... Si-mi iesea de fiecare data imediat.

 

Lichidul de racire nu are urme de ulei, nu miroase ciudat. In ulei, la fel, nici o urma, nivelul e acelasi (ma rog, mai consuma dar nu are legatura).

M-am gandit ca poate nu ajunge bine garnitura de la buson pe radiator, am taiat putin din ultimul filet, la fel.

 

Ma gandeam si la buson, sa nu fie stricata supapa din el.

 

Asa ca am facut o proba. Am pus pe el o punga din aia foarte subtire in doua, si l-am strans bine. Sper sa nu ma judecati pentru asta, vroiam doar sa fac un test, sa vad ce se intampla.

Dupa ce s-a incalzit motorul, am facut vreo 4-5 km, doar treptele 1-2, schimbat numai in rosu, ca sa se incinga, sa faca presiune, sa vad daca o sa crape ceva.

A inceput sa vina si caldura in masina, nu a crapat nimic, nivelul in vas a crescut cu 2-3 degete doar, insa nu a mai dat pe afara.

Furtunele erau putin mai tari, dar cred ca este normal sa se intareasca...

 

Dupa ce s-a racit motorul, am verificat furtunele, erau moi. Nivelul din vasul de expansiune a scazut, aproape ca nu mai era lichid pe fund, am completat cu putina apa aproape 1 litru de apa.

 

Intrebarea mea: Daca circuitul a fost etans, (supapa de la buson nu a mai dat voie la lichid sa iasa), si daca era garnitura de chiulasa crapata, sau arsa, nu trebuia sa crape ceva in conditiile in care circuitul este etans?

Adica nu se facea o presiune foarte foarte mare in circuitul de racire?

 

Ar trebui sa incerc cu alt buson, asta sa fie problema?

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

La multi ani !

 

Si eu tind sa cred ca e de vina capacul de la vas dar inainte sterge peste tot pe unde a aruncat si ai urme de antigel si verifica sa nu ai vreu pierdere pe altundeva (vas fisurat,furtune,coturi,etc) Dar busonul zic sa-l schimbi cu unul nou indiferent ce e ;) Si NICIODATA sa nu mai desfaci,completezi cat e motorul cald...lasa-l sa se raceasca si sa scada presiunea si apoi verifici. Oricum nivelul il determini cand e rece nu cand e cald ;) Bafta !

Edited by SB25GAS
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La ce presiune trebuie sa reziste busonul?

Am vazut unele pe care scrie 140, 160 iar pe altele 200. Ce reprezinta? E vorba de presiunea in bari? (Adica 1.4, 1.6, respectiv 2.0 bari, sau e vorba de alta unitate de masura? Sau care e presiunea normala din circuitul de racire?

As putea sa masor si asta.

Link to comment
Share on other sites

Pompa de apa de verificat..sau termostatul se poate sa nu deschida.Poti sa-l verifici in apa fierbinte pe aragaz sa deschida la cat scrie pe el (ai nevoie de un termometru sa controlezi temperatura apei).

Iar aerisirea sistemului de racire trebuie facuta "ca la carte" , motorul sa lucreze la temperatura optima si clima pe maxim la cald .

Si eu am tras cu instalatia de racire, un radiator puscat + de doua ori cate un furtun sarit de sub galeria de admisie.

 

 

Ai observat pierderi de lichid de racire inainte sa inceapa sa fiarba in vas......cat de des completezi?

Link to comment
Share on other sites

Am facut mai bine de 100 km cu nailonul peste buson, si totul este ok.

Temperatura apei este ok, caldura am, nu mi-a mai dat lichidul afara, nivelul este bun.

 

Deci maine o sa comand un buson cu inscriptia 200 :)

Cred ca asta e rezolvarea.

 

Multumesc pentru pareri !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Problema s-a repetat azi. Din senin a urcat apa, pana s-a aprins in bord martorul rosu, am tras imediat pe dreapta, a curs destul de multa apa...

Intrebarea mea: cum imi dau seama daca pompa de apa isi face treaba?

Link to comment
Share on other sites

Am facut mai bine de 100 km cu nailonul peste buson, si totul este ok.

Temperatura apei este ok, caldura am, nu mi-a mai dat lichidul afara, nivelul este bun.

 

Deci maine o sa comand un buson cu inscriptia 200 :)

Cred ca asta e rezolvarea.

 

Multumesc pentru pareri !

 

Nu ai nevoie de buson, nici de nailon , pe urmatorul videoclip facut de mine , la minutul 2.06 vei vedea ca umplu cu apa rezervorul pana sus si turez motorul pana la maxim , fara ca sa dea apa pe -afara, fiind un circuit simplu inchis , nu are de ce sa-ti dea apa pe afara, aici ai link-ul :

Daca vrei sa te amuzi , si ai rabdare poti viziona intreg videoclipul, la mine busonul e doar piesa de muzeu.

Link to comment
Share on other sites

Problema s-a repetat azi. Din senin a urcat apa, pana s-a aprins in bord martorul rosu, am tras imediat pe dreapta, a curs destul de multa apa...

Intrebarea mea: cum imi dau seama daca pompa de apa isi face treaba?

Se vede din clipul postat de @cristianro. Se urmareste jetul de lichid de racire, din vasul de expansiune, care trebuie sa fie fara intreruperi si sa fie mai puternic pe masura ce creste turatia motorului.

 

Off topic:

@cristianro, am urmarit ambele filmulete de pe youtube si mi-a placut nota umoristica aparte a filmarilor. Cat despre partea tehnologica prezentata in filmulete, nu am inteles mare lucru la fel ca si in postarile de pe forum. Dpdmv @cristianro cred ca are foarte multe lucruri interesante de spus in domeniu, insa modul in care le expune nu este ideal.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai nevoie de buson, nici de nailon , pe urmatorul videoclip facut de mine , la minutul 2.06 vei vedea ca umplu cu apa rezervorul pana sus si turez motorul pana la maxim , fara ca sa dea apa pe -afara, fiind un circuit simplu inchis , nu are de ce sa-ti dea apa pe afara, aici ai link-ul :

Daca vrei sa te amuzi , si ai rabdare poti viziona intreg videoclipul, la mine busonul e doar piesa de muzeu.

 

Am urmarit video-ul.

Dar, din ce am constatat azi, vasco e cam mort. Problema a aparut dupa ce i-am dat destul de tare, si in plus, cativa km de deal si curbe, si turatii mari. Daca nu a avut racire, obligat a crescut presiunea in instalatie si a dat afara.

Si al doilea lucru, ori e garnitura la buson, ori iau supapa aia nu tine. Din cate stiu o anumita presiune tot se face in instalatie, poate conteaza si regimul de mers.

Iar la 4 cilindri mi s-a parut f usor de umplut instalatia cu apa si de aerisit, insa la 6 cilindri am avut mereu dificultati, nu stiu de ce...

Link to comment
Share on other sites

Neaparat rezolva problema cu vasco, filmuletul a fost pentru altcineva care a avut probleme cu racirea, si pentru cei care spuneau ca se face presiune mare in instalatie, eu doar in filmulet am umplut cu apa aproape pana sus si am turat motorul pana aproape de maxim, dar in realitate apa in radiator o completez doar inainte sa fac ITP-ul, adica odata la 2 ani..Aerisirea o fac doar pornind caldura din masina, si asta a fost acum 6 ani , atunci dupa ce am cumparat masina si am schimbat _chiulasa_. Totul tine doar de a intretine masina cu un minim de atentie, si nu doar atunci cand fierbe apa in radiator.
Link to comment
Share on other sites

Se vede din clipul postat de @cristianro. Se urmareste jetul de lichid de racire, din vasul de expansiune, care trebuie sa fie fara intreruperi si sa fie mai puternic pe masura ce creste turatia motorului.

 

Off topic:

@cristianro, am urmarit ambele filmulete de pe youtube si mi-a placut nota umoristica aparte a filmarilor. Cat despre partea tehnologica prezentata in filmulete, nu am inteles mare lucru la fel ca si in postarile de pe forum. Dpdmv @cristianro cred ca are foarte multe lucruri interesante de spus in domeniu, insa modul in care le expune nu este ideal.

 

Chiar ma bucur ca ti-a placut cele 2 filmulete, doar ca au fost facute pentru altcineva, care sustinea ca presiunea in instalatie e mare ,in filmulet se vede foarte bine doar realitatea, iar faza cu busonul scos de la capacul de la _chiulasa_, cu furtunul scos care duce spre valva PCV, cat si cu joja scoasa , am vrut doar sa arat ca motorul nu se opreste doar daca scoti aceste nimicuri. Am observat ca la alti useri daca scoti joja se opreste motorul, curios lucru dar la mine nu se opreste, si am explicat si de ce. Practic e mod de a te amuza , daca e sa te uiti si sa vezi cum poate functiona un motor, un radiator , etc. si fara capace, busoane , furtune si alte accesorii, pana la urma te intrebi : de ce au mai fost puse ? Oare mai au vre-un rost? Voi ce spuneti?

Link to comment
Share on other sites

Chiar ma bucur ca ti-a placut cele 2 filmulete, doar ca au fost facute pentru altcineva, care sustinea ca presiunea in instalatie e mare ,in filmulet se vede foarte bine doar realitatea, iar faza cu busonul scos de la capacul de la _chiulasa_, cu furtunul scos care duce spre valva PCV, cat si cu joja scoasa , am vrut doar sa arat ca motorul nu se opreste doar daca scoti aceste nimicuri. Am observat ca la alti useri daca scoti joja se opreste motorul, curios lucru dar la mine nu se opreste, si am explicat si de ce. Practic e mod de a te amuza , daca e sa te uiti si sa vezi cum poate functiona un motor, un radiator , etc. si fara capace, busoane , furtune si alte accesorii, pana la urma te intrebi : de ce au mai fost puse ? Oare mai au vre-un rost? Voi ce spuneti?

 

De ce au mai fost puse furtunele? din acelasi motiv pentru care alimentarea de la baterie nu se face wireless :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Functioneaza foarte bine si fara o parte din furtune, alimentarea wireless deja a fost inventata acum cativa ani, si functioneaza deja pentru telefoane si masinile electrice ( incarcarea bateriilor), e un sistem vechi ,credeam ca te referi la ceva mai nou.
Link to comment
Share on other sites

Chiar ma bucur ca ti-a placut cele 2 filmulete, doar ca au fost facute pentru altcineva, care sustinea ca presiunea in instalatie e mare ,in filmulet se vede foarte bine doar realitatea, iar faza cu busonul scos de la capacul de la _chiulasa_, cu furtunul scos care duce spre valva PCV, cat si cu joja scoasa , am vrut doar sa arat ca motorul nu se opreste doar daca scoti aceste nimicuri. Am observat ca la alti useri daca scoti joja se opreste motorul, curios lucru dar la mine nu se opreste, si am explicat si de ce. Practic e mod de a te amuza , daca e sa te uiti si sa vezi cum poate functiona un motor, un radiator , etc. si fara capace, busoane , furtune si alte accesorii, pana la urma te intrebi : de ce au mai fost puse ? Oare mai au vre-un rost? Voi ce spuneti?

Parerea mea este ca user-ul cristianro, ar putea sa participe cu succes la o parte din intalnirile bmwclub. Ar putea sa mai dezlege din misterele tehnologice pe care le-a plasat pe forum. Iar daca asta s-ar intampla pastrand nota de umor din filmulete cred ca toata lumea ar fi fericita. Aceasta este parerea mea (nu am participat la nicio intalnire bmwclub de pana acum insa daca cristianro va participa voi face tot posibilul sa vin si eu :popcorn: )

Link to comment
Share on other sites

Deci am fost la mecanic, zicea ca schimb degeaba vasco.

Chiar daca acul la temperatura e la jumatate, nu inseamna neaparat ca trebuie sa nu-l poti opri. Abia daca temperatura e putin mai mare decat ar trebui, abia atunci trebuie sa se intareasca.

Ramane sa schimb doar busonul, asta sigur e dus.

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa iti fiarba apa din cauza uzurii motorului, sau la turatii mari sa scape compresia vre-unui piston prin garnitura de _chiulasa_ in apa, oricum e posibil sa iti mai faca necazuri. Mare grija la buson. Apropo , vezi ca nu-ti indica bine temperatura in bord , incearca pe cat posibil sa inlocuiesti senzorul de temperatura. Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca arata bine acum, pentru ca se comporta cum ar trebui... urca usor in functie de cum se incalzeste motorul, cum s-a incing, a urcat spre rosu.

Daca citesti cu atentie posturile urmatoare, o sa vezi ca problema era de la buson. Exact acu un an si jumatate, tot busonul mi-a facut probleme.

Ori s-a dus vreo garnitura ceva, ori supapa nu tine, si da apa afara, imediat ce deschide termostatul.

Link to comment
Share on other sites

Nu asa.functioneaza sistemul de racire, nu cred ca ai urmarit videoclipul , cand ajumg acasa o sa-ti .ai trimit inca odata link-ul catre un mic videoclip, in care se poate observa ca apa din radiator nu da pe-afara chiar daca motorul e turat aproape de maxim, ori ca as avea busonul pus i,ori ca nu il.pun deloc e.acelasi lucru(la mine), daca ar fi sa fiarba apa in motor, atunci situatia s-ar schimba radical, si atunci din cauza presiunii, ar da pe-afara.
Link to comment
Share on other sites

Am vazut video-ul.

Dar in momentul cand motorul e cald, acul la temperatura la jumatate, nu cred ca poti desface busonul de la radiator.

Eu asta am observat si la 323 si la 316 pe care l-am avut, si cu care nu am avut absolut nici o problema cu circuitul de racire.

 

La rece e la fel si la mine, pot desface busonul, pot sa o turez, nu se intampla nimic...

Link to comment
Share on other sites

Nu ai vazut tot video-ul, in momentul cand motorul e cald, acul la temperatura la jumatate, exact in momentul acela eu am facut video-ul, videoclipul era pentru altcineva care la fel sustinea ca presiunea in instalatie e mare, daca ar fi sa fiarba apa in motor, atunci situatia s-ar schimba radical, si atunci din cauza presiunii, ar da pe-afara.Senzorul de temperatura iti arata eronat temperatura in bord.
Link to comment
Share on other sites

Da. Ciudat.

Am mai analizat, m-am mai documentat.

O anumita presiune in instalatie trebuie sa fie. La mai multe modele am vazut furtunul tare.

Nu cred sa fie model la care sa nu fie presiunea in instalatie o anomalie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.