Jump to content

Probleme la cald M43B16


Recommended Posts

Salut, de cand am masina (E36 - coupe - M43B16) are niste simptome ciudate care se manifesta la cald si nu prea pot sa-mi explic din ce cauza. As fi recunoscator daca ma ajutati cu niste opinii... sfaturi, etc.

 

1) Motorul sta la ralanti undeva pe la 900-950 RPM cand e cald si 1100 daca e rece

2) In timp ce se incalzeste incepe sa se auda o bataie subtire ca de tachet. Daca motorul e rece, nu se aude absolut nimic, super silentios. Dar daca a ajuns la temperatura de lucru si in special vara cand e cald afara, apare o bataie ca de tachet care se aude la fel indiferent daca accelerez sau daca sta la ralanti (bineinteles creste frecventa bataii odata cu turatia dar intensitatea ramane aceeasi). Mi s-a intamplat de vreo 2 ori sa nu se mai auda acea bataie la ralanti dar numai dupa ce am plimbat-o vreo 2 ture aproape de limitare, insa, in momentul in care o turam, aparea si sunetul de tachet.

3) Tot la cald are niste rateuri (odata la cateva secunde se aude cate un rateu)

 

In afara de asta motorul porneste usor, trage ok, consumul e in limitele normale, folosesc 5w40 si nu mananca niciun gram.

 

Ce probleme credeti ca are? :nea:

Link to comment
Share on other sites

tachet uzat. uleiul rece este mult mai vascos decat uleiul cald. incearca un ulei mai gros. eu unul recomand 10w40 motul. daca nu dispare bataia trebuie inlocuita piesa defecta.

Rateurile pot fi tot din cauza acestui tachet. alte cauze pot fi : aer fals (in cele mai multe cazuri), debitmetru, sonda lambda, senzor temperatura lichid racire.

Edited by ciupi
Link to comment
Share on other sites

tachet uzat. uleiul rece este mult mai vascos decat uleiul cald. incearca un ulei mai gros. eu unul recomand 10w40 motul. daca nu dispare bataia trebuie inlocuita piesa defecta.

Rateurile pot fi tot din cauza acestui tachet. alte cauze pot fi : aer fals (in cele mai multe cazuri), debitmetru, sonda lambda, senzor temperatura lichid racire.

 

Asa m-am gandit si eu, ca am un tachet uzat, insa altii mi-au spus ca nu e tachetul si ca cel mai sigur loveste lantul in carcasa probabil din cauza ca s-a slabit intinzatorul, insa nu stiu ce sa cred. Dupa parerea mea, daca ar fi lantul, ar trebui sa isi schimbe sunetul cand turez motorul, insa ramane constant ca intensitate. Altii au spus ca e uzat axul cu came si ca trebuie inlocuit.

Nu stiu daca are rost sa trec la 10W40 atat timp cat motorul nu consuma niciun pic de ulei.

In oricecaz vreau sa fiu 100% sigur ca tachetul este problema inainte sa ma apuc sa inlocuiesc piese care de fapt nu sunt defecte.

 

exact asa se aude, de asemenea turatia are fluctuatii subtile, motorul nu merge perfect rotund Edited by Ecos
Link to comment
Share on other sites

Turatia imi sta exact ca in acest vid:

 

Ma intreb daca nu cumva amestecul e prea bogat si daca nu cumva trebuie reglat debit-metrul, tipul asta nu cred ca vorbeste prostii cand s-a referit la diferenta dintre combustibilii din 90 si cei de azi:

Edited by Ecos
Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma ,dar ai prea multe pretentii de la un motor prea uzat,in cazul tau cel mai bine

ar fi sa-i faci un diiagnostic la un service,reparatia te va costa aproape cat ai dat pe

masina.

 

are 150.000 si nu cred ca motorul e prea uzat, mai mult ca sigur ca e de vina vreun tachet sau senzor si eventual debitmetru, reparatii care nu ma costa cat am dat pe masina... doar ca vreau sa fiu cat mai sigur inainte sa schimb ceva.

Nici vorba sa mai trec la service, m-am convis cu mecanicii si cu pronosticurile lor, dupa ce schimbi jumatate din masina sa descoperi ca problema era un furtun fisurat sau un senzor... nu merci! am ajuns la concluzia ca imi rezolv mult mai corect problemele de unul singur, inclusiv partea mecanica

Edited by Ecos
Link to comment
Share on other sites

Ok ,pe pagina mea de blog http://bmw-roads.blogspot.ro/ in partea dreapta a paginii, gasesti descrierea functionarii motorului M43B16, si care se numeste Principiul de functionare al motorului pe injectie, deasemenea vei gasi si multe alte generalitati despre tipul tau de motor. Daca nu esti lamurit intr-o anume privinta, poti sa intrebi oricand.
Link to comment
Share on other sites

Ok ,pe pagina mea de blog http://bmw-roads.blogspot.ro/ in partea dreapta a paginii, gasesti descrierea functionarii motorului M43B16, si care se numeste Principiul de functionare al motorului pe injectie, deasemenea vei gasi si multe alte generalitati despre tipul tau de motor. Daca nu esti lamurit intr-o anume privinta, poti sa intrebi oricand.

 

Merci, o sa-mi fac timp sa analizez cam tot ce scrie pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Turatia imi sta exact ca in acest vid:

 

Ma intreb daca nu cumva amestecul e prea bogat si daca nu cumva trebuie reglat debit-metrul, tipul asta nu cred ca vorbeste prostii cand s-a referit la diferenta dintre combustibilii din 90 si cei de azi:

Cred ca mai bine cauti un debitmetru similar si faci proba...macar asa nu-l dereglezi pe al tau

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am gasit pe forum exact acelasi tacanit tot la un m43b16

 

https://www.youtube.com/watch?v=AtehfFiMpt8

Este motorul meu. :laugh: Maine ma duc cu ea la "doctor". Am fost azi, insa era aglomerat peste tot, asa ca mi-am facut o programare maine dimineata. Zgomotul ar putea fi din cauza uleiului? Am aproape 2k de km de cand am facut schimbul de ulei: Liqui Moly 10W-40. Inainte am avut Castrol Magnatec 10W-40 si in aprox. 11k de km s-a comportat foarte bine motorul, insa parea ceva mai zgomotos fata de L.M.

Sincer sa fiu, mi-e teama sa nu fie ceva grav. Pana acum, in aproape 3 ani de cand am masina motorul a mers ireprosabil, fara zgomote dubioase.

Link to comment
Share on other sites

Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40.

 

 

Da, uzura este mai mare in caz ca uleiul este mai subtire decat cel indicat.

Vascozitata la temperatura de functionare este aceeasi la 10W40 ca si la 5W40, diferenta este ca 10W-40 este mai vascos la rece, deci acel tacanit se va auzi la cald indiferent daca ai 10W40 sau 5W40. Eu folosesc numai 5W40 avand in vedere ca nu-mi consuma deloc ulei si protejeaza mai bine motorul, fiind in general un ulei full sintetic. Am pus si castrol si mobil1 si liqui moly (care mi se pare cel mai bun dintre toate). Am ramas la liqui moly 5W40 top tec 4100. Acel tacanit se auzea la toate cele 3 tipuri de ulei, deci tacanitul nu se aude din cauza uleiului si sigur este o problema la culbutori sau tacheti sau alte piese din acest ansamblu.

Deci oricat ar incerca cineva sa ascunda sunetele din motor cu diferite uleiuri, mie tot nu mi se pare o solutie valabila.

Sa speram ca reusesti sa-i dai de capat la mecanic.

Link to comment
Share on other sites

@gomorra intre culbutori si tacheti nu trebuie sa existe spatiu, deoarece culbutorii se sprijina pa tacheti,daca axa cu came e deformata ,nu ai ce masura cu lera ,deasemenea nici distanta intre culbutori si tacheti nu prea ai cu ce o masura,deoarece eroarea e mare cand faci masuratorile cu motorul rece si cu motorul cald,alta problema spinoasa e daca ajunge ulei in _chiulasa_ , si la.ce presiune,daca presiunea cu motorul cald e foarte mica e ca si cum nu ai avea ulei deloc,si e normal sa tacane.
Link to comment
Share on other sites

pai intre axa si culbutor masori distanta cu lera , deobicei se schimba culbutorul dar daca uleiul este prea subtire si nu ajunge peste tot, axul cu culbutorul se freaca metal pe metal pana ajunge sa dea in gol.

 

la motoarele noastre nu se poate masura cu lera? (eu am n42 valvetronic) . Legat de ulei intre km x si km y , ar trebui sa fie recomandat un anumit ulei. Am observat ca sunt unii ce ar pune 0w30 la un motor cu 200000km.

 

vorbind de tacanit , sunetul este dat de un ulei mai subtire nu de unul mai gros , zic corect sau nu ?

Link to comment
Share on other sites

Corext tot ce ai spus,la mine la m43 b16 nuexista spatiu deloc intre axa cu came si culbutori si nici intre culbutori si tacheti, deoarece eu am inlocuit toate aceste piese si acum nu mai am acel tacanit, la mine uzura acestor piese a fost foarte mare deoarece

uleiul nu ajungea si in _chiulasa_.

Link to comment
Share on other sites

Corext tot ce ai spus,la mine la m43 b16 nuexista spatiu deloc intre axa cu came si culbutori si nici intre culbutori si tacheti, deoarece eu am inlocuit toate aceste piese si acum nu mai am acel tacanit, la mine uzura acestor piese a fost foarte mare deoarece

uleiul nu ajungea si in _chiulasa_.

 

Din ce cauza uleiul nu ajungea la _chiulasa_ si cum ai remediat problema?

Edited by Ecos
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.