Jump to content

Recommended Posts

Eu ma refeream la ceea ce a scris initiatorul topicului. De problema ta nu am auzit si nu cred ca are neaparat relevanta aici.

Daca tie ti s-a intamplat asa ceva, asta nu inseamna ca lucrurile astea devin regula.

 

Principala problema aici este de mentalitate. Daca ceva nu mai merge ok, automat te gandesti ca e vina celor de la service, nu ca poate pur si simplu a cedat o anumita piesa.

Daca e vorba de o masina de 2-3 ani vechime, intr-adevar n-ai cum sa te gandesti la uzura. Dar la masini sh luate la peste 150 000 km poate pica orice oricand.

 

Acum ceva vreme am rezolvat unui client cu un E90 un catalizator sulfurizat. Adica i-am facut procedura de desulfurizare.

Fusese cu ceva vreme in urma la reprezentanta si era convins ca cineva i-a inlocuit catalizatorul cu unul cu probleme. E clar ca nu era asa pentru ca procedura din tester a functionat. Daca era un catalizator compromis, abia atunci puteai sa ai suspiciuni.

Deci e vorba mai ales de gura lumii.

 

Sunt sigur ca exista si cazuri de furaciuni prin service-uri, dar sunt cazuri izolate. Nu o situatie generala.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca vine un cetatean suparat si imi spune ca oamenii mei fura fara a prezenta o dovada, sincer as avea aceasi atitudine ca si a directorului. Pai pe oamenii mei ii cunosc, pe tine nu :pardon:

 

Nu mai vorbesc daca imi vine un cetatean care imi zice: ba, m-ati furat. Vreau sa-mi schimbati becul gratis sau sa-mi faceti un mega discout. Hai serios? Pai il conduc afara 100%.

 

Ciudat este ca dupa fiecare interventie am fost sunat sa ma intrebe unii cum a fost in service. Atat de la dealer cat si de la BMW (Bucuresti). Asta se intampla de fiecare data de cel putin 2 ani de zile incoace.

 

Nu spun ca nu te-au furat insa puteau fi multe: intamplare, bec deja uzat (eu am observat ca e violet duap un timp destul de lung - deci putea fi deja pe jumatate mort). Sunt pana la urma probabilitati si clar as fi dat dreptate oamenilor cu care lucrez.

 

P.S. Erorile de becuri nu se sticheaza in cheie. Puteai sa apari cu becul ars fara sa vada cineva. Pe cheie se stocheaza VIN, km si intretinerea normala (ulei, placute, ITP). Altfel am citi erorile de pe cheie nu de pe masina :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Si crezi ca conteaza la ceva acel feedback?

 

eu am dat unul destul de prost pt MHS (note f mici) m-au intrebat de fiecare data de ce, am explicat... si aia a fost.

 

si cu cheia gresesti.. fix din cheie mi-au citit mie erorile pe becuri, si care era ars..

Edited by Merlin21
Link to comment
Share on other sites

Depinde de fedback. Daca le spui ca locatia este prost aleasa, nu o sa-si schimbe sediul.

 

Eu m-am plans odata de faptul ca m-am dus de 3 ori sa-mi schimbe un termostat. De atunci m-au programat de fiecare data doar dupa ce au avut piesele pe stoc.

Link to comment
Share on other sites

Depinde de fedback. Daca le spui ca locatia este prost aleasa, nu o sa-si schimbe sediul.

 

Eu m-am plans odata de faptul ca m-am dus de 3 ori sa-mi schimbe un termostat. De atunci m-au programat de fiecare data doar dupa ce au avut piesele pe stoc.

 

Serios, asta crezi ca locatia nu mi-a convenit mie?

Nu de calitatea serviciului prestat, faptul ca nu au gasit rezolvarea, etc..

 

PS eu nu prea inteleg ce legatura are feedbackul dat de tine cu situatia prezentata (te-ai dus sa il schimbe si nu il aveau pe stoc si apoi te-ai dus cand te-au programat ei si il aveau.. ), dar in fine e oarecum offtopic..

 

utilitatea acelui feedback pt ei, banuiesc ca este alta, sa aiba motive sa nu creasca salariul, angajatilor sau naiba stie ce.. dar nu sa ridice nivelul relatiilor cu clientii.

Sau poate la tine e altfel, eu vorbesc doar de MHS craiova/militari

Link to comment
Share on other sites

Si daca nu ti-au gasit rezolvarea credeai ca isi vor trimite brusc oamenii la traninguri sau i-ar fi inlocuit cu unii mai buni? :blink: Astea sunt chestiuni care se rezolva in timp indiferent cat de bine ar fi intentionati in solutionarea problemelor.

 

In cazul meu:

 

(I) Am mers la ei sa-mi schimbe temostatul&antigel si mi-au spus sa vin alta data ca sa constate mai intai

(II) am mers sa constate si au constatat -> da, trebuie inlocuit termostatul dar nu avem pe stoc

(III) mers inca o data sa inlocuiesc termostatul si lichidul

 

Ori cu o organizare mai buna puteam evita minim un drum. Dupa un feedback mi-au spus: nu veni cu masina pana nu avem piesa. Daca e nevoie sa o schimbam, o schimbat si gata. Asa puteau proceda in inainte de el.

Link to comment
Share on other sites

@XXL si Mihai Andrei

Intr-adevar au o singura camera rotativa in hala de mecanica care sta aproximativ 5 sec pe masina dupa care se invarte si pentru un minut jumate nu mai iti vezi masina. In schimb in sala de elctrica nu au nici o camera!!! Mai mult in timp ce ma uitam scria pe ecran "over writting hdd" deci... nu stiu ce capacitate are hard-ul si cat inregistreaza, eu suspectez ca 24 de ore dupa care rescrie peste. In ce priveste prezenta langa masina ei sustin ca, "conform legislatiei nu va putem permite accesul in service deoarece este interzis si in cazul unui control de la R.A.R. suntem amendati pentru incalcarea normelor de protectie a muncii"! Oricum pe camera nu s-ar vedea si nu s-ar putea identifica nimic, ea fiind montata la o distanta apreciabila de masina plus ca omul lucra "strategic" mascat de elevator si de niste furtune spiralate (mai multe) agatate de elevator. Eu ma uitam intr-una si nu reuseam sa vad nimic ce face decat ca se misca, ATAT.

Mai departe referitor la ANCP, azi am facut reclamatia. Am vorbit de asemenea cu responsabilul cu reclamatiile de la Bavaria din Bucuresti, am vorbit cu aceelasi responsabil cu reclamatiile din partea importatorului BMW Romania, maine merg la politie sa depun doua plangeri penale, una pentru furt impotriva celui care a lucrat la masina si una impotriva firmei. Iar zilele astea voi trimite o sesizare redactata foarte bine si explicit in limba germana la BMW AG in Munchen.

In alta ordine de idei nevasta-mea are un ford ka pe care il foloseste prin Bucuresti, ieri s-a stricat si s-a dus cu el la service, avem noi un mecanic in Chitila super ok omul si lucreaza bine. Ma suna azi sa imi spuna ca e dus un injector si ca la reprezentanta e 500 RON si vi e intr-o saptamana dar ca a vb cu niste baieti care lucreaza la ford si ca au ei unul nou nout si il vad cu 300 RON. Acuma eu va intreb : de unde plm (ma scuzati de exprimare) au mecanicii aia de la ford un injector nou nout pe care il vand la un pret putin peste jumate????? Trageti singuri concluziile...

Una peste alta, din pacate asta e Romania! Poate sa zica cine ce vrea dar eu sunt sigur ca prima data mi-au dat jos becul de pozitie si mi-au pus unul ars, dupa care cand m-am intors sa il schimb am achitat becul nou, ei l-au bagat in buzunar si mi-au montat inapoi becul meu. Si uite asa au ramas cu un bec nou. Si uite asa, exact ca acei mecanici de la ford vor avea un bec nou de vanzare sau de pus pe masinile lor sau a prietenilor lor. Iar eu cum am fost prost si nu am zis nimic, si avand numere de BH, ce au zis ei? Asta e fraier nu zice nimic, sigur vine sa schimbe si xenonul plus ca nu e din zona deci... nu e client permanent, asa da-l dracu... si uite asa mi-au dat jos xenon-ul, mi-au pus unul dus, iar apoi asteptau sa vin sa-l schimb si din nou sa faca la fel. Adica sa imi puna becul meu inapoi si sa ramana cu cel nou. Iar daca nu veneam raman oricum cu un bec bun!

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ma suna azi sa imi spuna ca e dus un injector si ca la reprezentanta e 500 RON si vi e intr-o saptamana dar ca a vb cu niste baieti care lucreaza la ford si ca au ei unul nou nout si il vad cu 300 RON. Acuma eu va intreb : de unde plm (ma scuzati de exprimare) au mecanicii aia de la ford un injector nou nout pe care il vand la un pret putin peste jumate?????

 

Asta iar e o chestie care poate fi reala sau fabulatie.

 

Si-ti explic si logica. Sa zicem ca mecanicul asta are pe cineva cu dezmembrari si are fix injectorul de care ai tu nevoie. Il ia de acolo, il curata ca lumea cu motorina, o perie de sarma mai moale si niste smirghel fin si, ce sa crezi, va arata aproape ca nou.

Si in loc sa ti-l vanda ca injector de dezmembrari ti-l vinde la 300 lei cu pretextul ca e vorba de un injector nou "de la baieti".

Din moment ce e vorba de o presupusa furaciune, evident ca injectorul va veni fara ambalaj, cutie, eticheta sau factura. Asa ca prosteala e foarte usor de facut.

Plus ca il ia cu 100-150 lei de la dezmembrari si face 150 lei profit doar la piesa. La care se adauga manopera.

 

Am si eu un exemplu d-asta cu o reprezentanta Fiat din Bucuresti. Tata are un Fiat Bravo 1.9jtd si i-au zis la reprezentanta ca are valva EGR (care la acest model e electrica) stricata. Ceea ce era adevarat. Pret vreo 1100 lei + manopera. Un mecanic ii zice ca are el valva sh la 600 lei si ca merge foarte bine.

Tata ma suna si ii zic sa plece de acolo. Iau eu piesa la vreo 650 lei, insa noua pe Pierburg. I-o montez si problema se rezolva. Asta ce inseamna de fapt? Crezi ca piesa aia era ciordita din service? Eu cred ca era pur si simplu o piesa de la dezmembrari.

 

E exact ca atunci cand te duci la dezmembrari si toate motoarele au 50 000 km si toate cutiile automate au sub 100 000 km. Evident ca sunt niste prosteli pentru naivi. Asa si aici cu piesa noua furata din reprezentanta.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Si oricum toata situatia e usor ridicola.

Conteaza enorm cum pui problema, cum vorbesti.

Daca initiatorul topicului face spume chiar si pe forum si se vede clar ca e foarte nervos, evident ca s-a purtat la fel sau mai rau cand a incercat sa reclame.

 

Cat despre ideea de a discuta cu "directorul general" despre un bec ars, voi sesizati ridicolul situatiei?

 

Stimate domn, cu tot respectul si fara a dori sa intru in polemica cu d-voastra, vreau sa va aduc la cunostinta ca nu sunt epileptic sa fac spume si tin sa va atrag atentia ca nu ne cunoaste si in consecinta nu cred ca este cazul sa va permiteti sa va exprimati de aceasta maniera vis-a-vis de persoana mea chiar daca ati facut-o la modul figurat(sper), cu atat mai putin cu cat subiectul topicului este cu totul altul.

Cat priveste restul comentariului d-voastra, cu toate ca nu va datorez nici o explicatie, vreau totusi sa va informez ca "ideea de a discuta cu directorul general" i-a apartinut in totalitate consilierului receptie service si directorului general insusi. Aici se pare suntem intru totul de acord ca a fost o idee ridicola. Dar nu fiidca era vb de un bec ars! Iar apropos de mentalitate... si de aici in continuare ma adresez si user-ului Bala. Atata timp cat eu (noi, oricine) aleg sa merg la tine si iti ofer increderea mea si banii munciti de mine(adica ii scot din buzunarul meu si ii bag la tine in buzunar) acest tip de atitudine este total nepermisa si inacceptabila intr-o societate normala si civilizata. Este o chestiune de bun simt si de respect. Indiferent de felul cum pune problema clientul pentru ca pana la urma sunt fel si fel de oameni dar asta nu schimba cu nimic faptul ca acel client ti-a oferit increderea sj banul lui. Da subliniez EL ITI DA SI TU IEI, NU INVERS. Din pacate sau din fericire(asta decide fiecare) asset-ul in ziua de azi este banul si nu serviciile sau bunurile diverse. Vremea trocului a apus demult. Atunci discutai de pe pozitii oarecum egale. Astazi banul e moneda de schimb si banul se face foarte greu indiferent prin ce metoda iar daca cineva alege sa ti-l dea tie tu trebuie sa il respecti pentru asta si punct. Aici nu mai e nimic de zis, orice altceva e redundant. Cam asta e mentalitatea in vest unde ne uitam toti admirativ (cel putin la anumite aspecte) si cea a noastra, care venim dupa 50 de ani de economie de tip comunist unde nu alegeai cui sa-i dai banul tau si unde cel care il primea se pisa pe tine fiindca oricum nu intra in buzunarul lui si considera ca ar trebui sa fii oricum multjmit ca iti face un favor nu ca ti se cuvine fiindca ai platit. Despre asta este vorba aici pana la urma. Exact aceasta e nemultumirea mea si nu un simplu "bec ars"! Eu nu am pretins nimic gratis, niciun mega discount, am pretins doar sa fiu respectat, sa nu fiu furat sau inselat si sa mi se predea masina in starea in care am adus-o. ATAT!!!

 

P.S. nu am intentionat sa fac educatie nimanui, cu atat mai putin tie stimate domn, dar fiindca ai adus in discutie "mentalitatea" am tinut sa imi exprim si eu punctul de vedere vis-a-vis de ea. Eu va doresc numai bine tuturor, sa nu aveti parte de asemenea situatii neplacut ca sa fiu elegant, consider ca scopul topicului a fost in mare atins, daca cineva mai are ceva de adaugat este binevenit daca nu se poate inchide. Multumesc

  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu vrei tu sa te relaxezi putin ? Urmeaza-ti calea si poate obtii ceva , sunt multe urban legends cu reprezentanta , in principiu multa lume evita sa mearga la reprezentanta tocmai pt genul asta de povesti si pt preturile mai ridicate . Daca esti ferm convins ca ti-au furat becul si ce ti-au mai facut nu trebuie sa convingi pe nimeni aici . :)
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pe pagina anterioara ai zis ca ti-e scarba, l-ai facut pe ala porc, smenar, nesimtit si ai zis ca ti-a raspuns unul cu voce de oier.

 

Daca asta nu inseamna sa faci spume, adica sa fii foarte nervos, nu stiu cum altfel s-ar putea descrie situatia.

Pe langa faptul ca nu e deloc elegant sa faci descrierile astea. Sunt irelevante in ecuatia faptelor.

 

Iar ceea ce am zis se refera la ceea ce ai scris, nu la persoana ta.

 

Suntem pe un forum, deci limbajul protocolar chiar n-are sens.

 

Treaba cu mentalitatea era alta, nu respectul fata de ban. Nu stau sa dezvolt pentru ca n-are rost.

 

Iar demersul cu reclamatia penala pe un bec ars e ridicol din mai multe motive. In primul rand nu are sorti de izbanda pentru ca valoarea unui bec e mult prea mica si in plus denota mult timp liber.

O problema de genul asta se rezolva cu tact.

Daca nici macar aici pe forum nu te poti stapani si scrii in felul asta, nici nu vreau sa ma gandesc ce reactie ai avut live la reprezentanta.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

.. si de aici in continuare ma adresez si user-ului Bala. Atata timp cat eu (noi, oricine) aleg sa merg la tine si iti ofer increderea mea si banii munciti de mine(adica ii scot din buzunarul meu si ii bag la tine in buzunar) acest tip de atitudine este total nepermisa si inacceptabila intr-o societate normala si civilizata. Este o chestiune de bun simt si de respect. Indiferent de felul cum pune problema clientul pentru ca pana la urma sunt fel si fel de oameni dar asta nu schimba cu nimic faptul ca acel client ti-a oferit increderea sj banul lui. Da subliniez EL ITI DA SI TU IEI, NU INVERS. Din pacate sau din fericire(asta decide fiecare) asset-ul in ziua de azi este banul si nu serviciile sau bunurile diverse. Vremea trocului a apus demult. Atunci discutai de pe pozitii oarecum egale. Astazi banul e moneda de schimb si banul se face foarte greu indiferent prin ce metoda iar daca cineva alege sa ti-l dea tie tu trebuie sa il respecti pentru asta si punct.

 

Corect!

 

Insa trebuie sa te pui si in situatia celorlalti.

 

1. Directorul, nu are de unde sa stie ca ai dreptate pt ca nu prezinti nicio davada ca oamenii lui au furat.

 

2. Noi, care iarasi nu putem judeca doar pe ce afirmi aici.

 

Intamplare personala:

 

Am dus masina pt vopsirea unui element din partea spate a masinii la reprezentanta. Am luat-o seara iar dimineata am observat ca aveam un plastic lipsa din spoilerul fata. Fusese scos fara a "deranja" praful din jur. Nu ai cum din pozitia aia (masina fiind foarte joasa) sa scoti plasticul fara a avea o super indemanare (sau pozitie). Nu ai cum!

 

Nu m-am dus sa fac scandal pt ca nu aveam dovezi. Stiu ca nu conteaza paguba ci principiul insa fix pe motiv de principiu cat timp nu am observat INAINTE lipsa lui (sau prezenta) la iesirea din service era vorba mea vs. vorba lor. Si nu vorbim de un consumabil ci de un elemnt lipsa care este exclus sa dispara singur.

 

Am mers pe ideea ca altcineva mi-a furat elementul respectiv. Am comandat altul si mi l-am inlocuit singur. Asta este, trecem mai departe.

 

Deci de inteles inteleg situatia insa fara dovezi, nu putem convinge pe nimeni (parti implicate sau de pe margine). Cu sau fara buna/rea intentie.

Link to comment
Share on other sites

Nu iti da voie sa stai langa masina. Te poti uita pe geam spre masina sau sa o vezi pe un ecran.

 

Si oricum toata situatia e usor ridicola.

Conteaza enorm cum pui problema, cum vorbesti.

Daca initiatorul topicului face spume chiar si pe forum si se vede clar ca e foarte nervos, evident ca s-a purtat la fel sau mai rau cand a incercat sa reclame.

 

Cat despre ideea de a discuta cu "directorul general" despre un bec ars, voi sesizati ridicolul situatiei?

 

Problema aici e caderea in teoria conspiratiei.

Probabil ca in curand va avea probleme si cu alte becuri. Am observat ca asa se intampla. Cand ti se arde un bec, destul de rapid pica si restul. Teoria conspiratiei nu ajuta la nimic.

 

 

Asta e un articol de cacat. Un fel de reclama mascata pentru service-uri mai ieftine si importatorii de piese gen Unix.

Spun niste tampenii si le ridica la rang de adevar general valabil. Reprezentanta ia piese de la Unix si te taxeaza ca si cum ai pus piese originale. Asta poate se intampla la unele reprezentante, dar nu e o chestie generalizata. Si nu cred ca se intampla la BMW asa ceva. Povesti.

 

Ete nah, vrei sa iti arat cazuri clare la reprezentante gen autoklass unde sunt atat de prosti de au uitat in masina si ambalajele si se vedeau ca piesele erau luate de la unix si ele erau facturate ca OE. Site-ul ala 4tuning e plin de prosti, inclusiv cei care scriui aritcolele dar in respectivul articolul gasim ceva adevar.

Ce ma amuza... vad multi care scriu aici cum ca reprezentante nu ar mai chiar asa hoate si incearca sa fie cinstiti, poate cei din conducere da, insa eu am legatura direct cu multe din ele si crede-ti-ma ca stiu exact ce se intampla si daca ati auzi pai sa va faca masinile gratis nu v-ati mai duce masinile la ei dar asta e alta discutie si nu are rost sa intru in detalii.

Edited by AlexChris
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Prietene(daca tot nu iti place limbajul protocolar) Service Premium(pe mine ma cheama Alexandru imi pare bine de cunostinta) :

 

Cei 35 de ani traiti in Romania m-au invatat ca la mojicie nu poti raspunde cu eleganta de aceea epitetele enumerate de mine si citate de tine. Cand cainele ti se caca in living ii dai cu ziarul peste fund nu il pupi, ca sa fac o analogie! Topicul aceste este despre o nemultumire cauzata de service-ul respectiv si angajatii sai. Ce ai vrea, sa ii laud? Am spus ceea ce am simtit si am gandit fara sa fiu ipocrit... parca era un forum si "limbajul protocolar" nu isi avea sensul.

 

Daca suntem pe un forum nu inseamna ca nu trebuie sa ne respectam, iar eu spre deosebire de tine care m-ai etichetat, fiindca nu te cunosc deloc, nici macar virtual m-am adresat respectuos.

 

Ceea ce spun este spus de mine evident si implicit se refera la mine.

 

Subiectul era respectul fata de client nu fata ban. Partea cu dezvoltatul... din nou suntem de acord.

 

In ceea ce priveste plangerea, nu "reclamatia" penala, lasa-ma pe mine sa hotarasc asta, sunt jurist de profesie(notar public) si am cunostinte juridice temeinice. Si da... fiind propriul tau sef iti da posibilitatea sa iti gestionezi timpul cum crezi de cuviinta.

 

"O problema de genul asta se rezolva cu tact?" Cum te-ai gandit ca ar trebui procedat? Tu te auzi ce spui? Ar trebui sa il menajez pe banii, timpul si nervii mei pe saracul distins domn director general care se afla intr-o postura foarte dificila fiindca practic el nu a lucrat la masina deci in teorie nu are nici o vina dar nici nu poate sa admita public in unui client ca exista posibilitatea ca sub aripa lui in incita BMW sa se intample asa ceva? Aici de fapt cred ca esti subiectiv total fiind in aceeasi breasla cu ei!

 

FORUM = DEZBATERE !!!

 

Asa, acuma ca ti-am raspuns da-mi voie sa te intreb : ce vrei tu prietene pana la urma? Ai fost total offtopic de la inceput, mi-ai poluat topicul total, te-ai luat de mine si m-ai etichetat fara sa te fi provocat cu nimic! Scopul topicului era de a informa, de a relata cele intamplate si de a cere niste sfaturi despre service-uri seriose. Te rog fa bine si abtinete sa mai postezi in acest topic daca nu ai nimic de spus referitor la subiectul(e) topicului! Repet intrebarea(retoric) : ce vrei tu pana la urma?!

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ete nah, vrei sa iti arat cazuri clare la reprezentante gen autoklass unde sunt atat de prosti de au uitat in masina si ambalajele si se vedeau ca piesele erau luate de la unix si ele erau facturate ca OE. Site-ul ala 4tuning e plin de prosti, inclusiv cei care scriui aritcolele dar in respectivul articolul gasim ceva adevar.

Ce este funny e ca vad multi care scriu aici cum ca reprezentante nu ar mai chiar asa hoate si incearca sa fie cinstiti, poate cei din conducere da, insa eu am legatura direct cu multe din ele si crede-ti-ma ca stiu exact ce se intampla si daca ati auzi pai sa va faca masinile gratis nu v-ati mai duce masinile la ei dar asta e alta discutie si nu are rost sa intru in detlaii.

Eu n-am zis ca sunt imposibile cazurile respective, insa articolul respectiv e de fapt o prosteala.

 

In primul rand face reclama negativa la gramada pentru toate reprezentantele. Iar in al doilea rand e o reclama ascunsa pentru service-urile multimarca si pentru importatorii de piese.

Ce idei se pot trage din articol? Ca daca te duci la reprezentanta esti fraier, iar piesele montate de ei sunt mai mult ca sigur luate de la Unix. Niste cretinisme.

 

Articolul e scris foarte prost si nu reflecta realitatea. Reflecta niste cazuri izolate de la care se extrapoleaza prost.

 

Prietene(daca tot nu iti place limbajul protocolar) Service Premium(pe mine ma cheama Alexandru imi pare bine de cunostinta) :

 

Acum ai trecut la apelative de Autovit. Superb!

 

Cei 35 de ani traiti in Romania m-au invatat ca la mojicie nu poti raspunde cu eleganta de aceea epitetele enumerate de mine si citate de tine. Cand cainele ti se caca in living ii dai cu ziarul peste fund nu il pupi, ca sa fac o analogie! Topicul aceste este despre o nemultumire cauzata de service-ul respectiv si angajatii sai. Ce ai vrea, sa ii laud? Am spus ceea ce am simtit si am gandit fara sa fiu ipocrit... parca era un forum si "limbajul protocolar" nu isi avea sensul.

 

Pai ce treaba are ceea ce spui tu cu ceea ce s-a intamplat?

Tu ii acuzi pe unii de furt fara sa ai dovezi si vrei sa fii tratat cu maxim respect de catre ei?

 

Daca suntem pe un forum nu inseamna ca nu trebuie sa ne respectam, iar eu spre deosebire de tine care m-ai etichetat, fiindca nu te cunosc deloc, nici macar virtual m-am adresat respectuos.

 

Eu nu te-am jignit cu nimic. Problema e ca vrei sa fii lasat sa cazi cu pianul pe scari la nesfarsit si sa fii si aplaudat.

 

 

In ceea ce priveste plangerea, nu "reclamatia" penala, lasa-ma pe mine sa hotarasc asta, sunt jurist de profesie(notar public) si am cunostinte juridice temeinice. Si da... fiind propriul tau sef iti da posibilitatea sa iti gestionezi timpul cum crezi de cuviinta.

Interesant. Sunt curios cum poti demonstra furtul in situatia respectiva. Caci parca justitia e pe baza de dovezi, nu pe vorbe si presupuneri.

 

"O problema de genul asta se rezolva cu tact?" Cum te-ai gandit ca ar trebui procedat? Tu te auzi ce spui? Ar trebui sa il menajez pe banii, timpul si nervii mei pe saracul distins domn director general care se afla intr-o postura foarte dificila fiindca practic el nu a lucrat la masina deci in teorie nu are nici o vina dar nici nu poate sa admita public in unui client ca exista posibilitatea ca sub aripa lui in incita BMW sa se intample asa ceva? Aici de fapt cred ca esti subiectiv total fiind in aceeasi breasla cu ei!

 

Pai, in primul rand, trebuia sa te duci la alt service si sa dai jos roata si aparatoarea de noroi pe partea respectiva. Sa vezi daca cineva intr-adevar a umblat acolo. Daca e praf pe capacul respectiv, cu siguranta n-a umblat nimeni. Pentru operatiunile pe care le-ai enumarat nu era nevoie de demontarea aparatorii de noroi. Daca s-a umblat acolo, asta se poate vedea.

Banuiesc ca ai un E60 sau un E90. La aceste modele nu se poate fura un bec xenon asa de rapid cum crezi. Trebuie sa desfaci destule chestii si siguri lasi urme, mai ales avand in vedere ca inca e iarna, deci aparatoarea de noroi trebuie sa fie plina de mizerie si depuneri.

Nu are nici o treaba breasla aici. Am fost si eu destul timp client si inca sunt in alte domenii.

Intre mine si AB nu exista nici o relatie.

 

Asa, acuma ca ti-am raspuns da-mi voie sa te intreb : ce vrei tu prietene pana la urma? Ai fost total offtopic de la inceput, mi-ai poluat topicul total, te-ai luat de mine si m-ai etichetat fara sa te fi provocat cu nimic! Scopul topicului era de a informa, de a relata cele intamplate si de a cere niste sfaturi despre service-uri seriose. Te rog fa bine si abtinete sa mai postezi in acest topic daca nu ai nimic de spus referitor la subiectul(e) topicului! Repet intrebarea(retoric) : ce vrei tu pana la urma?!

 

Reactia mea a fost pe masura povestii. Dovezi 0, practic doar o poveste.

Nu am de ce sa ma abtin, lucrurile nu merg asa cum crezi tu.

Adica asta nu e un loc unde poti veni sa tipi in gura mare.

Eu m-am referit strict la subiectul topicului. Imi pare rau ca nu ma pot indigna la fel de mult ca tine.

 

Exact cum a spus Myx, mai bine te-ai calma. Oricum nu rezolvi nimic asa. Iti tot ridici fustele in cap degeaba.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca reprezentantele la noi ar avea un comportament mai profesionist si ar castiga increderea clientilor avand mecanici specializati cu adevarat in domeniu cu rabdare si toate cele, sa aiba si preturi triple si m-as duce cu mare placere la ei. Insa la noi ori ca te duci la reprezentanta ori la dorel de la colt e tot aia. Personalul nu este calificat pentru a rezolva anumite probleme de finete care chiar cer cunostinte iar aici nu este o problema care tine doar de Romania. Si peste ocean sunt multe povesti horror cu reprezentantele tocmai din aceasta cauza din ce in ce mai multi invata si isi fac singuri masinile acasa si mai fac si cate un diy si il pun pe net.

Problema pe care o acuza userul de mai sus cu furatul xenon-ului... intradevar nici eu nu stiu ce sa zic pentru ca asa cum a zis si userul Service Premium, sa schimbi un bec de xenon la un e60 sau e90 nu este deloc usor si in plus de asta mecanicii chiar daca fac rahaturi daca sunt prinsi de cei din conducere ii cam ard, destul de rau chiar si nu stiu cine s-ar risca pentru un amarat de bec sa ajunga la o poveste atat de complicata. Shit happens se poate intampla tot timpul, am patit-o personal sa plec cu masina din service si sa pice o piesa... stiam clar ca nu aveau cum sa fie ei din vina. Asta e, shit happens.

Edited by AlexChris
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cine s-ar risca? Pai Alex vezi bine ca de fapt nu e nici un risc... daca pana si comunitatea(vezi user-ul Service Premium si nu e singurul) pune problema la modul ca am dovezi 0, atunci unde e riscul?! Vezi ce greu e sa demonstrezi asa ceva. Cati nebuni atat de persuasivi crezi ca sunt ca mine sa nu se lase cu orice pret. Eu sunt increzator ca o sa o rezolv pana la urma dar marea majoritate o lasa asa. Ori sunt naivi ori pur si simplu nu au nervi, timp, sau rabdare sa insiste ori nu au resursele si cunostintele necesare sa duca o lupta din asta de guerilla cu ei. Cat timp legislatie e cum e nu prea ai multe sanse. In cazul meu de exemplu pe parte penala faci reclamatie la politie si ei fac o ancheta. In urma rechizitoriului un procuror stabileste daca incepe urmarirea penala penala sau nu. Dar in ce priveste dauna produsa trebuie sa ii actionezi civil si aici se schimba treaba. Este un principiu de drept care spune ca reclamantul are obligatia sa aduca dovezi (actor incumbit probatio). Asta inseamna sa platesti avocat, sa ceri expertiza tehnica care si asta costa, ei o contesta, alta expertiza, etc. Nu mai continui ca nu are rost. E complicat, de aceea ei isi permit si nu risca prea mult sau poate mai nimic. Aici se mai adauga si faptul ca sefii le tin partea pentru ca le e greu sa recunoasca in fata ta ca se intampla asa ceva. Hai sa fim seriosi, nu e nimeni prost si sefii cu atat mai putin. In reprezentante marea majoritate a angajatilor din service sunt foarte tineri, unii chiar ucenici, fara prea multa experienta si implicit prost platiti. Si atunci fiecare incearca sa se descurce cum poate. Asta e realitatea, iar cei mai in varsta vin cu mentalitatea aia de pe vremea lui Ceausescu de a fura de la locul de munca fiindca e al statului adica a nimanui. Normal ca la o firma mica cu cativa angajati lucrurile sunt mai simple si mai controlate si implicit mai greu sa decurga in felul asta dar la o firma mai mare sau companie unde deja exista structuri ierarhice si patronul si top managementul e tot mai de parte de realitatile de la nivelul de jos operativ deja ajungem in situatia asta. Puteti sa imi sariti in cap dar asta e realitatea in Romania, or fi si exceptii evindent dar in principiu asa e. Toti o stim, toti ne plangem de ea, la nivel macro dar cand vine vb de caz particular sau concret toata lumea ridica din spranceana si zice "vai... se poate asa ceva?". Asa ca lucrurile astea se intampla si cu girul sefilor oarecum, e vorba de bani pana la urma. Un patron ii indica directorului o grila salariala iar acesta trebuie sa o respecte cand face angajari, ia ghici... ce optiuni are? Ia vreo doi mai rasariti pe care ii pune sefi de service si ii trimite la specializare si cand se intorc nu mai birui cu ei de specialisti ce sunt, si restul? Mda... asa ma gandeam si eu. Deci patronii nu sunt prosti stiu foarte bine ce angajati au, doar ei i-au angajat, e un risc pe care si l-au asumat, banul primeaza pana la urma. De aceea se intampla asemenea situatii in care eu ma duc la sef sa reclam si el nu face nimic. Pentru ca nu are ce sa faca, fiindca daca il da afara pe cine ia? La cati bani e dispus patronul sa plateasca nu are variante decat unul la fel. Un mecanic bun, care a acumulat experienta, nu merge sa lucreze pe 1500 sau 2000 sau 3000 de lei. El lucreaza pe cont propriu. Oricine a avut sau are angajati stie ce greu e sa gasesti oameni de calitate, iar cand mai vrei sa gasesti oameni de calitate pe bani putin e deja utopie. Deci cam asa stau lucrurile. In America e diferit si chiar in europa de vest pentru acolo statul e puternic. Exista reguli si legislatie si se respecta pentru ca altfel sunt consecinte spre deosebire de Romania unde esti un Don Quijote perpetuu zi de zi de zi... orice faci si oriunde mergi si cu oricine ai de-aface din pacate. Asta e sistemul din pacate, de aceea unul care castiga un salar de cacat "s-ar risca" pentru un amarat de bec de xenon pentru ca sistemul ii permite si fiindca stie ca poate pentru ca de cele mai multe ori nu exista consecinte. Si pentru ca este nevoit sa o faca, este un risc calculat. Indiferent cat de destepti sau cat de prosti suntem, aproape toti(mai sunt si exceptii) avem instinctul de conservare but if you would feel the heat around the corner you would think twice about it, unfortunately there's not much heat around the corner, de aceea se risca! Acel risc de a ciordu un xenon, un injector, sau cum a patit cumnatu-meu la opel ca i-a oferit chiar in service mecanicul in soapta un calculator original nou nout(la frecat si ala cu peria oare de a iesit nou?!) la jumate de pret, ii aduce un venit suplimentar pe langa salariul sau de cacat.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta iar e o chestie care poate fi reala sau fabulatie.

 

Si-ti explic si logica. Sa zicem ca mecanicul asta are pe cineva cu dezmembrari si are fix injectorul de care ai tu nevoie. Il ia de acolo, il curata ca lumea cu motorina, o perie de sarma mai moale si niste smirghel fin si, ce sa crezi, va arata aproape ca nou.

Si in loc sa ti-l vanda ca injector de dezmembrari ti-l vinde la 300 lei cu pretextul ca e vorba de un injector nou "de la baieti".

Din moment ce e vorba de o presupusa furaciune, evident ca injectorul va veni fara ambalaj, cutie, eticheta sau factura. Asa ca prosteala e foarte usor de facut.

Plus ca il ia cu 100-150 lei de la dezmembrari si face 150 lei profit doar la piesa. La care se adauga manopera.

 

Am si eu un exemplu d-asta cu o reprezentanta Fiat din Bucuresti. Tata are un Fiat Bravo 1.9jtd si i-au zis la reprezentanta ca are valva EGR (care la acest model e electrica) stricata. Ceea ce era adevarat. Pret vreo 1100 lei + manopera. Un mecanic ii zice ca are el valva sh la 600 lei si ca merge foarte bine.

Tata ma suna si ii zic sa plece de acolo. Iau eu piesa la vreo 650 lei, insa noua pe Pierburg. I-o montez si problema se rezolva. Asta ce inseamna de fapt? Crezi ca piesa aia era ciordita din service? Eu cred ca era pur si simplu o piesa de la dezmembrari.

 

 

Din ce stiu altfel se fac combinatiile nu cum a descris userul Service Premium mai sus.

Vine X cu masina la service sa ii faca revizia, iar mecanicul stie ca Y are un injector defect. In timpul reviziei ii inlocuieste lui X injectorul bun cu unul pe care l-a schimbat recent de la Z si care va mai merge cativa km dar nu prea multi, iar injectorul bun luat de la X il vinde lui Y la jumatate de pret.

O afacere foarte buna pentru mecanic si reprezentanta pentru ca X o sa se intoarca dupa ceva timp sa reclame ca are probleme cu un injector :).

Alt exemplu, pe care il stiu de la cineva care lucra la o reprezentanta Mercedes. Veneau "bastanii analfabeti" cu S Class-urile si cereau sa li se schimbe placutele de frana la 10.000 km desi clar la numarul ala de km nu era necesar schimbul. Bajetii destepti lua placutele noi din magazie notau frumos ca le-au schimbat si le opreau ei.

Cand altcineva venea la service pentru un schimb de placute i le vindeau pe cele noi si originale la un pret mult mai mic si ii recomandau sa le schimbe la ei la garaj, sa fie bine pentru toata lumea :).

 

Ca si concluzie fiecare se duce unde doreste, insa eu unul nici daca masina e in garantie nu as merge la reprezentanta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oh da! Mecanicul e asa de destept incat stie ce injector va mai merge cativa km, dar nu foarte multi.

 

Astea sunt din nou tampenii, fabulatii - cum vreti sa le numiti.

 

Ideea asta cu mecanicii de la reprezentanta care sunt intotdeauna prosti si incompetenti e iar o imbecilitate.

Evident ca exista si astfel de cazuri, insa exista destui mecanici la reprezentanta care nu lucreaza acolo doar pentru salariul respectiv ci pentru ca e locul ideal pentru a agata clienti pentru lucrari foarte banoase pe care le fac la ei acasa sau intr-o mica hala inchiriata in care lucreaza seara si in week-end.

Cu alte cuvinte, iei 1500 lei salariu, insa cunosti oameni si iti faci niste relatii pe care altfel nu le-ai avea.

Si automat iti faci o clientela pentru a lucra acasa. Asa isi rotunjesc veniturile in principal, nu prin furt.

In plus, chiar daca sunt platiti doar cu 1500 lei, e vorba de 1500 lei cu carte de munca. Au program fix, lucreaza intr-un mediu ok, au o siguranta pe care nu o au in orice service.

 

Evident ca intr-o reprezentanta nu vor lucra mecanici foarte buni, insa nici macar nu ai nevoie de mecanici foarte buni pentru revizii si tot felul de interventii de rutina care se fac de obicei la reprezentanta.

Tii 2-3 mecanici foarte buni si in rest personal de umplutura. N-ai nevoie de un specialist pentru o revizie sau un schimb de placute. Asa este peste tot, nu doar la noi.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.