Jump to content

e60 LCI 520d 2008 - Vibratii motor la relanti


Recommended Posts

Buna,

 

Recent am trecut la un BMW 520d e60 LCI (190.000km, N47), fiind primul meu BMW. Un lucru nu mi se pare parca suficient de rafinat pentru aceasta masina, si anume vibratiile resimtite la relanti:

- In volan se simt destul de ok - se simt dar nu deranjabil

- In schimbator insa mult prea tare, cel putin asa mi se pare. Se observa cum vibreaza schimbatorul. Unii prieteni spuneau ca au vazut si care vibreaza mai tare - oarecum spuneau ei ca are vibratii medii / normale.

- Si in mers e deranjant cand calci ambreajul si motorul ajunge la relanti.

- Odata ce accelerez cat de putin, totul dispare - la 1500 rpm nu mai exista nici o vibratie.

 

Acum, e am facut si un service complet masinii dupa achizitionare, la un domn care se ocupa numai cu masini BMW, si l-am rugat sa verifice.

A verificat tampoanele de la motor (desprinse de pe motor, verificate cu mana spunea el) si de la cutia de viteze. El spunea ca totul e ok, adica nu sunt rupte sau sa nu mai fie (suficient de) elastice. Acum mai spunea ca nu sunt nici noi :). Totul e ok la masina si tehnic - diagnoza completa, revizie facuta acum - cam totul ok.

 

Ma intreb, e normal cu ceva uzura la masina sa fie asa de sesizabile vibratiile? Totusi, parca nu e suficient de rafinat pentru aceasta categorie (doar din acest punct de vedere).

 

Mentionez ca am mai avut masini diesel, inclusiv un passat b5 1.9tdi. Am trecut la BMW de la o Skoda Octavia 3 1.4tsi.

 

PS: Oare trasmiterea vibratiilor mari e din cauza schimbatorul de viteze e cu tije si nu cu curele cum e la masinile mai putin sportive? In acesta tema, si ambreajul pare mai arcuit in zona de mijloc, ceea ce-l face mai greu/incomod de folosit. Impreuna cu cutia de viteze care merge mai greu (decat la passat, skoda, dacia, cam orice am condus pana acum) masina chiar pare mai greu / incomod de condus in oras decat altele.

Totusi, o masina super misto din cam toate celelalte puncte de vedere. Un feebcak pt zona de PS ar ajuta cu siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Bullshit.

Eu de ce nu am nici o vibratie pe nicaieri?

Si nici zgomote ciudate in afara de zumzetul specific de distributie N47.

Am si passat b5 1.9tdi si fata de bmw mi se pare Raba.

Clar e o problema cu masina ta.

La N47 au prostul obicei sa zdrangane capacul de plastic de pe motor si filtrul de aer cu tubulatura de admisie in carcasa lui.

Verifica si astea.

De unde esti?

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

maxim tampoane motor poti schimba

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Spui ca pot schimba tampoanele in sensul ca sa fie noi, nu in sensul ca ar fi neaparat o problema nu?

 

Legat de motoarele in 4 cilindri - da, ai dreptate. Totusi, doar ca ma asteptam sa nu vibreze mai tare ca un passat de ex. In fine, la un moment dat voi tinti si un 3L :). Oricum, sunetul in habitaclu cand accelerezi e misto - cred ca de fapt motorul e ajutat de sunetul de la transmisiei spate (cardan etc) - suna foarte sportiv pt diesel in 4 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Spui ca pot schimba tampoanele in sensul ca sa fie noi, nu in sensul ca ar fi neaparat o problema nu?

 

Legat de motoarele in 4 cilindri - da, ai dreptate. Totusi, doar ca ma asteptam sa nu vibreze mai tare ca un passat de ex. In fine, la un moment dat voi tinti si un 3L :). Oricum, sunetul in habitaclu cand accelerezi e misto - cred ca de fapt motorul e ajutat de sunetul de la transmisiei spate (cardan etc) - suna foarte sportiv pt diesel in 4 cilindri.

 

Accelerari misto la un motor cu vibratii sesizabile este exact ce aveai nevoie

Link to comment
Share on other sites

la plecarea de pe loc are ceva socuri?

trebuie sa faci o diagnoza, injectoarele sa corespunda la valori

 

Nu are socuri la plecarea de pe loc. Injectoare ok - la diagnoza totul perfect (au fost activate si toate sistemele auxiliare la diagnoza).

Merge, are putere, motorul merge rotund. La pornirea la rece se mai simte cam tare cand porneste motorul (adica asa, cam simti cum se scutura masina).

Link to comment
Share on other sites

La pornirea la rece se mai simte cam tare cand porneste motorul (adica asa, cam simti cum se scutura masina).

Nu e bine. Nu trebuie sa simti nimic nici la rece acum ca nu-i asa frig.

Imi sustin parerea ca masina ta e cu probleme.

Citeste si postul meu de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Bullshit.

Eu de ce nu am nici o vibratie pe nicaieri?

Si nici zgomote ciudate in afara de zumzetul specific de distributie N47.

Am si passat b5 1.9tdi si fata de bmw mi se pare Raba.

Clar e o problema cu masina ta.

La N47 au prostul obicei sa zdrangane capacul de plastic de pe motor si filtrul de aer cu tubulatura de admisie in carcasa lui.

Verifica si astea.

De unde esti?

 

Salut Cosmin,

Locuiesc in Tg. Mures.

 

Passatul e intr-adevar din alta categorie si asta se simte (si eu simt plusurile fata de orice alta masina pe care am avut-o). Mai putin la transmiterea vibratiilor in schimbatorul de viteze in special. Deci nu vorbesc despre sunete - motorul suna bine din ext.

 

Cand cautam masina am mai testat doua in Cluj. Una recent adusa din germania avea vibratii cam la fel (in volan si schimbator - 200.000km) si alta in RO de vreo 2 ani. Cea din urma avusese motorul schimbat complet (s-a facut praf de la distributie cred), cu unul cu (acum) in jur de 110.000km si se simteau vibratiile, dar nu deranjabil. A spus ca a schimbat si ambreajul, si banuiesc eu ca la acea reparatie a pus si tampoane noi pe acolo.

 

Apropo, mecanicul a verificat si volanta si spunea ca nu bate.

A verificat si tampoanele de la cutia de viteze - totul ok si acolo.

 

Am schimbat doar 2 bucse spate la oscilanti (cele de pe fuzeta) care nu sunau inca dar pot modifica inclinatia rotilor (si strica anvelopele) si un senzor de presiune din zona catalizatorului (la prima diagnoza a dat o eroare la actuator <turbo> si dupa ce l-am schimbat totul a iesit perfect la diagnoza).

 

Nu e bine. Nu trebuie sa simti nimic nici la rece acum ca nu-i asa frig.

Imi sustin parerea ca masina ta e cu probleme.

Citeste si postul meu de mai sus.

 

 

Scuze, cand am spus pornire la rece am vrut sa spun pornire la rece cand a fost (foarte) frig. Zile astea a fost ok (adica nu mi-a atras atentia).

Link to comment
Share on other sites

Si eu am remarcat ca "dardaie" cam tare schimbatorul cam de prin noiembrie anul trecut si asta dupa ce am schimbat simeringul de la tija schimbatorul de viteze din cutie! Nu mai etansa bine cel existent si mi-a zis mecanicul ca scapa ulei, exagerat spus, ca o "sangerare"! Poate de cum a tras pe acolo sa scoata tija, s-a "deranjat" ceva prin timonerie! De atunci sa zic, o data si cu venirea iernii am observat ca vibreaza mai tare cand afara sunt sunt undeva la 3-4gr si motorul este incalzit undeva pe la jumatate! Adica sta pe la 50 gr! Cand e rece ori dupa ce se incalzeste bine motorul nu mai vibreaza deloc, altfel in situatia mentionata are bataie destul de mare stanga-dreapta! Ma gandeam sa schimb acea bucsa de plastic de la timonerie, din cauza uzurii(plastic), pentru anumite amplitudini generand jocuri mai mari ale schimbatorului!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bullshit.

Eu de ce nu am nici o vibratie pe nicaieri?

Si nici zgomote ciudate in afara de zumzetul specific de distributie N47.

Am si passat b5 1.9tdi si fata de bmw mi se pare Raba.

Clar e o problema cu masina ta.

La N47 au prostul obicei sa zdrangane capacul de plastic de pe motor si filtrul de aer cu tubulatura de admisie in carcasa lui.

Verifica si astea.

De unde esti?

Salut,

 

As avea si eu o intrebare: Ce ai vrut sa spui cu "zumzetul specific de distributie N47"?? Este cumva un zgomot care se aude undeva in dreapta in habitaclu?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Si eu am un E60 2009 520d si am aceiasi problema. Am trecut de pe benzina la diesel si am considerat ca vibratiile in schimbator si volan sunt normale.

Recent m-am urcat in alt diesel mai vechi si nu se simtea nimic in schimbator sau volan ceea ce m-a pus pe ganduri.

 

Un mecanic mi-a sugerat ca ar putea sa fie de la DPF. Nu am nici o eroare momentan si testerul nu arata nici o problema, dar mentionez ca masina are 230 000 km deci teoretic si DPF-ul ar putea fi o problema.

Acest mecanic mi-a sugerat DPF off dar nu as vrea sa fac asta.

 

Ce parere aveti? Ar putea fi aceste vibratii accentuate de la un DPF infundat chiar daca nu sunt erori in bord? Masina trage bine si nu resimt nici o alta problema.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.