BMWClub: Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D - BMWClub

Jump to content

  • 324 Pages +
  • « First
  • 322
  • 323
  • 324
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D Rate Topic: ****- 6 Votes

#6461 User is offline   Y-GreK 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 28-January 18

Posted 15 March 2019 - 23:09

View PostWIN60, on 05 February 2019 - 18:13, said:

Cum spune si calinus, doamne fereste sa nu aiba cineva probleme acolo la arborii de echilibrare...am vazut oameni care cauta blocuri de motor doar din cauza ca arborii aia aveau joc si tremura motorul foarte rau, eu cand am inceput sa vand din piesele motorului, am vrut sa dau jos inclusiv arborii aia de echilibrare, nu am avut nici-o sansa, ne-am chinuit vreo 30 minute si ne-am lasat pagubasi...sunt bagati prin presare cel mai sigur si trebuie niste scule speciale.



Din moment ce arborii respectivi incep sa aiba joc si devin foarte zgomotosi (la inceput nu prea ii sesizezi si te gandesti la alte simptome), inseamna ca rulmentii din capete s-au spart deja si blocul motor este compromis oricum.
Va scriu intamplarea unei cunostinte, care devenise la vremea respectiva proprietar de BMW 520d N47 (si la X3 F25 stiu un caz similar), va rog sa luati aminte si de aceasta intamplare si sa vedeti cat de mult se pot complica lucrurile.
Cumparase distributia completa fiindca sunetul scos de unul din cei doi arbori de echilibrare il convinsese ca este vorba de distributie, masina avea ~222.000km atunci. A avut mare noroc ca mecanicul si prietenul nostru comun, care avea o banuiala ca cele auzite de el, nu sunt simptome de distributie, dupa ce a dat jos scutul, a inceput sa inspecteze foarte atent zona aceea in care se afla arborii de echilibrare. Ne-a chemat pe amandoi si ne-a aratat blocul motor fisurat din cauza rulmentului spart al unuia dintre cei doi arbori de echilibrare. Va dati seama ce s-ar fi intamplat daca nu observa, schimba distributia, doar ca mai apoi sa remarce ca nu s-a rezolvat nimic?
A fost distrus individul, nici macar nu apucase sa inmatriculeze masina si sa se bucure de ea. Dupa multe batai de cap si bani cheltuiti, motorul a fost schimbat si partea cea mai interesanta a fost ca distributia motorului cu blocul motor crapat era in regula, ironic, nu-i asa?
Intr-un final, a fost fericit ca s-a ales cu un motor bun, pe care a pus distributia cumparata de el, dar o astfel de experienta poate sa te darame efectiv.

Si intrebarea finala...ce a cauzat spargerea efectiva a unui rulment de genul? Nu am un raspuns bazat pe argumente viabile, dar de cand a patit ce a patit, eu la maxim 12.000km schimb macar uleiul si filtrul de ulei.

This post has been edited by Y-GreK: 15 March 2019 - 23:16

0

#6462 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2897
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 18 March 2019 - 12:19

View PostY-GreK, on 15 March 2019 - 23:09, said:


Si intrebarea finala...ce a cauzat spargerea efectiva a unui rulment de genul? Nu am un raspuns bazat pe argumente viabile, dar de cand a patit ce a patit, eu la maxim 12.000km schimb macar uleiul si filtrul de ulei.


Attached File  Screenshot_20190318-093700~2.png (165.69K)
Number of downloads: 31



Asta ar putea fi un motiv..
In manualul motorului N47 spune (mai sus) ca rulmentii radiali (ce ace) NU sunt unsi! Doar ce axiali sunt unsi de ulei printr-o fanta in bucsa..

Sa nu uitam ca arborii de balansare a arborelui cotit au niste excentrice pe ei care au menirea sa BALANSEZE tot ceea ce nu este balansat (nu poate fi balansat) la un arbore cotit in mod normal..

Probabil o imprecisa balansare in fabrica combinat cu stilul de condus si cu ungerea PARTIALA a acestor arbori (si probabil perioade prea lungi ale uleiului de motor in motor..) duc la uzura prematura a acestor arbori.
(Si probabil si o fisura in blocul motor in zona aia, poate contribui..)

Si motoarele M47TU2 au acesti arbori de balansare, dar mi se pare ca ei zic ca sunt unsi permanent..

Attached File(s)


This post has been edited by bimmer90f30: 18 March 2019 - 12:43

0

Share this topic:


  • 324 Pages +
  • « First
  • 322
  • 323
  • 324
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

4 User(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro