Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Aceeasi luna si a mea ;) Daca masina a fost intretinuta corect, nu ai de ce sa iti faci griji la capitolul ĂŁsta, evident conteaza si nr de km. Fa o verificare amanuntita

Colegul de mai sus a schimbat la 280k km, ceea ce e cat se poate de normal

a mea are 122000 km, verificați la BMW (sper cĂŁ reali...)

o sa o duc zilele urmĂŁtoare la service, la o verificare amĂŁnunțitĂŁ.

 

Aceeasi luna si a mea ;) Daca masina a fost intretinuta corect, nu ai de ce sa iti faci griji la capitolul ĂŁsta, evident conteaza si nr de km. Fa o verificare amanuntita

Colegul de mai sus a schimbat la 280k km, ceea ce e cat se poate de normal

a mea are 122000 km, verificați la BMW (sper cĂŁ reali...)

o sa o duc zilele urmĂŁtoare la service, la o verificare amĂŁnunțitĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Colegii, eu Luni ma apuc de schimbat distributia la masina unui prieten (525dA, F11, 2012, 170k km reali).

Nu are zgomote specifice, dar masina va pleca pt cativa ani in Olanda, si manopera nu se compara, de-asta prefera sa o faca acum.

 

Stie cineva ce teste din ISTA sunt specifice distributiei? Adica, mai pe romaneste, cum stiu ca totul este este perfect la functionare, in afara de zgomotul motorului si functionarea lui?

Stiu ca la valvetronic erau niste date legate de avans, dar la N47 nu stiu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Colegii, eu Luni ma apuc de schimbat distributia la masina unui prieten (525dA, F11, 2012, 170k km reali).

Nu are zgomote specifice, dar masina va pleca pt cativa ani in Olanda, si manopera nu se compara, de-asta prefera sa o faca acum.

 

Stie cineva ce teste din ISTA sunt specifice distributiei? Adica, mai pe romaneste, cum stiu ca totul este este perfect la functionare, in afara de zgomotul motorului si functionarea lui?

Stiu ca la valvetronic erau niste date legate de avans, dar la N47 nu stiu.

nu cred ca o sa gasesti detalii despre vreun test specific distributiei la diesel. Am cautat eu pe alte forumuri o vreme si nu am gasit.

 

Poate din schimbul distributiei la un N47 faci un DIY; topic separat eventual.. multi iti vor multumi!

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu voi fi 'vioara doi", prietenul meu, mecanic, a mai facut destule distributii inainte, el e cel care face lucrarea.

El a facut doar un N47 pana acum, dar nu este o distributie atat de pretentioasa.

Facem si curatare admisie, inlocuire de clapete, schimbare de ulei cutie viteze 8HP, schimbare simering convertizor (borseste un pic pe acolo), si mai vedem ce mai e nevoie, ca tot desfacem totul.

Planul este sa facem totul pe dedesubt, fara sa demontam motorul de tot, loc pare suficient demontand cutia de me masina, plus ca nu vreau sa risc sa rupem ceva mufe si/sau furtune.

Va tin la curent.

Legat de ghid, nu cred ca e timp pt asa ceva, cu mainile murdare nu iti da mana sa faci poze :)

Ce am facut deja - am filmat cum se aude motorul inainte, sper ca "dupa" sa se auda macar putin mai bine. Motorul are 150k km, 2.0 de 218CP - 525dA.

 

PS: am facut o lista completa de piese pt distributie, dadusem mesaj unui moderator ca au aparut repere upgradate fata de lista de la inceputul threadului (plus ca lipsesc anumite piese), dar nu a venit niciun reply.

Daca interesesaza pe cineva lista, let me know.

 

Tineti-mi pumnii, urmeaza vreo 2 zile grele :)

 

Ce am gasit super-super interesant legat de acest motor (si implicit despre distributie, in general):

My link

E in franceza, dar google traduce destul de bine in engleza.

 

 

 

 

 

 

Am eu un manual electronic de 6000 de pagini pentru Bmw X3 F25. Acolo gasesti mai toate detaliile si pentru distributie la N47 ( cupluri de strangere, ordine operatiuni, piese etc). Da-mi mesaj in privat.

 

Multumesc frumos, Cornel, apreciez.

Ti-am dat un mesaj privat, poate reusesesti sa imi pui materialul pe wetransfer.

Duminica frumoasa!

 

 

 

Edited by Radu G
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cui i-ai dat mesaj? Ma da-l o data la mine.

Despre modificarile astea este vorba:

reper 11318576201 -> se inlocuieste cu 11318586699<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">reper 11318509926 -> se inlocuieste cu 11317797514

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am achizitionat un M47, 178.000 km 100% reali. Toti din zona inclusiv un service autorizat mi-a zis sa las distributia in pace ca e pe lant, ce nu se aude nimic la motor, toarce lin si e foarte, foarte silentios. Reviziile sunt facute la aprox. 20.000 in Germania.

Pareri? Sa o schimb sau sa il mai las 20-30 de mii de km?

Link to comment
Share on other sites

Colegii, eu Luni ma apuc de schimbat distributia la masina unui prieten (525dA, F11, 2012, 170k km reali).

Nu are zgomote specifice, dar masina va pleca pt cativa ani in Olanda, si manopera nu se compara, de-asta prefera sa o faca acum.

 

Stie cineva ce teste din ISTA sunt specifice distributiei? Adica, mai pe romaneste, cum stiu ca totul este este perfect la functionare, in afara de zgomotul motorului si functionarea lui?

Stiu ca la valvetronic erau niste date legate de avans, dar la N47 nu stiu.

 

 

525dA-ul e gata, totul perfect, maine incerc sa ies cu ea putin pe autostrada sa o vad cum trage, in oras mi se pare ca trage foarte bine, ma astept sa traga putin mai bine pt ca acum e si cu admisie curata si clapete schimbate.

Cutia schimba mai bine, nu se mai simt vibratii.

Distributia nu arata urme de uzura, erau urme mici (dar chiar mici) pe pinionul de la pompa de inalte, in rest, nimic-nimic.

Masina a avut revizii la fiecare 20-25k km in Germania, iar acum, 150k km la distributie.

Nu avea zgomote de distributie (am ascultat cu stetoscopul auto, si inainte, si dupa).

Dupa 1mai ne apucam si de a mea, pana atunci, 525dA-ul va fi in "teste" prin tara, sper sa nu raman fara permis de 1Mai :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

O sa pun o intrebare posibil cretina, da' mai bine sa intreb prostii decat sa nu intreb deloc si sa FAC prostii :D

 

mini are tot n47, in varianta 1.6 si 2.0 (e chiar 1.6, nu gen cum e 316d care are motor de 2.0 de fapt).

prietenei mele ii place ft. mult countryman si am fost placut surprinsi sa aflam ca preturile sunt decente.

 

intrebarea: aceeasi problema la distributie ca si la BMW, nu? i.e. ca sa 'dormi linisistit' ar fi bine sa fie schimbata.

Link to comment
Share on other sites

Ultimul update la unele dintre reperele care intra in componenta distributiei a fost facut in 2015.

Masina ta este fabricata in 2012.

Trage tu concluzia!

 

înseamnă că cel puțin până în 2015 au mai fost probleme....

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Pai și de ce a schimbat-o?

 

Pt ca masina pleaca pt cativa ani in Olanda, si acolo costa muuuult mai mult o manopera pt tot ce i-am facut aici :)

Eu ma bucur ca am fost paranoia si am schimbat-o, pt ca altfel nu eram sigur ca totul e ok.

Dar, 150k km sunt 150k km, intretinerea conteaza mult, plus piesele (reperele).

Mi-e destul de lehamite sa sterg de ulei toate pinioanele si lanturile, sa vad dupa reper cand au fost produse, ca sa vad daca erau cele din masurile Puma luate in calcul.

Peste 2 saptamani o bag si pe a mea de 184CP la acelasi "tratament", dupa care cel mai probabil va urma o remapare, vedem.. ;)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca pe patine (pe toate cele 4) scrie anul si luna de fabricatie. Ar trebui sa fie produse cu 1-2 luni mai devreme fata de anul iesirii din fabrica a masinii.

De exemplu, daca masina este din 2011 luna 08 (aug), inseamna ca patinele au fost fabricate cam prin 06-07 (iun-iul). (Valabil pentru orice piesa)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.