Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Bine era daca doar lantul era piesa slaba , din contra , lantul nu are nimic , doar ca anexele nu isi mai fac treaba , cedeaza si duce implicit si la ruperea lantului sau il face sa sara niste dinti.

Orice lant se intinde dupa ceva vreme , aici intervine intinzatorul si patinele , daca ele nu isi mai fac treaba normal ca se rupe. Poti sa compari un M47 cu 300.000km sa vezi ca si ala are lantul mai lung fata de un lant nou , dar nu se rupe...

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Mi a spus ca lantul este slabit. Se intinde mai mult decat ar fi fost normal sa ii permita intinzatorul.

 

Cum sa nu se rupa frate daca se intinde. Este din metal. Nu elastic. Metalul permite o elongatie, dupa care cedeaza casant. Cauta pe google curba sigma-epsilon. Este rezistenta materialelor din anul 2 la facultatea de constructii/auto/marina.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Corect, doar ca el nu acolo "batea" cu ce-a spus. Patinele si mai ales intinzatorul cedeaza si din aceasta cauza lantul are de suferit. Cu alte cuvinte, slabirea lantului si eventual ruperea lui este o cauza a functionarii deficitare a intinzatorului si patinelor.

 

Daca inlocuiesti doar lantul, n-ai făcut mare lucru. In 20.000km e posibil sa inceapa sa faca zgomot iar.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

La x1 e generatie mai veche. La seria 3 deja e imbunatatit motorul. Am inteles ca dupa 2013 nu mai sunt probleme. Au fost schimbate reperele cu necaz.

dap... incepand cu motorul

 

Se schimba tot. 3 lanturi, 3 pinioane, 4 patine, un intinzator sau 2, nu stiu exact, sunt multe piese. Nu intelegeam unde bati, si se lasa si pistoanele 1 si 4 mai jos cu 15mm si pompa de injectie de roteste de la 90 la 45 grade.

pe bune ? :scratchchin:

 

nu stiam... unde scrie asta? in instrUctiunile BMW ?

Link to comment
Share on other sites

Au existat mai multe masuri de reparatie, prin care componentele au fost inlocuite cu variante optimizate de piese de schimb. Totusi unul dintre factori ramane intinderea lantului superior ca urmare a corelarii defectuase a urmatoarelor elemente: pistoan 1, piston 4, pompa de injectie. La momentul la care motorul a fost conceput cu distributia pusa la punct, pistoanele 1 si 4 erau montate la o distanta de 16mm de planul superior ap blocului motor, si pompa de injectie pusa la 90 de grade. In aceasta maniera de aliniere a elementelor mai sus mentionate, pistoanele 1 si 4 detonau in acelasi timp cu momentul de injectie. Iar in acest fel nu exista moment de rapaos pentru lant, fiind in sarcina maxima continuu, acest fapt ducand la intinderea lui pana la rupere. Masura de reparatie actuala prevede ca pistonul 1 si pistonul 4 sa se alinieze la o distanta de 1mm fata de planul superior al blocului motor si pompa de injectie se repozitioneaza la 45grade, realizand astfel un decalaj intre momentul de injectie si detonarea pistoanelor 1 si 4.
  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Au existat mai multe masuri de reparatie, prin care componentele au fost inlocuite cu variante optimizate de piese de schimb. Totusi unul dintre factori ramane intinderea lantului superior ca urmare a corelarii defectuase a urmatoarelor elemente: pistoan 1, piston 4, pompa de injectie. La momentul la care motorul a fost conceput cu distributia pusa la punct, pistoanele 1 si 4 erau montate la o distanta de 16mm de planul superior ap blocului motor, si pompa de injectie pusa la 90 de grade. In aceasta maniera de aliniere a elementelor mai sus mentionate, pistoanele 1 si 4 detonau in acelasi timp cu momentul de injectie. Iar in acest fel nu exista moment de rapaos pentru lant, fiind in sarcina maxima continuu, acest fapt ducand la intinderea lui pana la rupere. Masura de reparatie actuala prevede ca pistonul 1 si pistonul 4 sa se alinieze la o distanta de 1mm fata de planul superior al blocului motor si pompa de injectie se repozitioneaza la 45grade, realizand astfel un decalaj intre momentul de injectie si detonarea pistoanelor 1 si 4.

 

Unde scrie in manualul de reparatie asa ceva de pistoane si pompa?? Pune un print screen te rugam.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La momentul la care motorul a fost conceput cu distributia pusa la punct, pistoanele 1 si 4 erau montate la o distanta de 16mm de planul superior ap blocului motor, si pompa de injectie pusa la 90 de grade. In aceasta maniera de aliniere a elementelor mai sus mentionate, pistoanele 1 si 4 detonau in acelasi timp cu momentul de injectie. Iar in acest fel nu exista moment de rapaos pentru lant, fiind in sarcina maxima continuu, acest fapt ducand la intinderea lui pana la rupere.

 

Si asa aflam lucruri noi despre functionarea motorului in 4 timpi..

(ceea ce ai scris mai sus este o incercare nereusita a unei traduceri?)

..cum adica pistoanele 1 si 4 detonau in acelasi timp? :rolleyes:

dar supapele si tachetii ce mai fac pe acolo? (..se afla in treaba ca macaroanele..) Dar pistoanele 2 si 3 sunt bine aliniate.. sigur nu trebuie si la ele umblat?

 

Se face doar asa o simpla ajustare si din pompa de la 90 la 45 de grade si gata lantul nu mai este in tensiune maxima? Hmmm

 

Eu stiu ceva de niste timpi: Admisie-Compresie-Aprindere si Evacuare, si intercalarea acestor timpi pe fiecare piston, astfel incat este imposibil sa poata avea loc .."detonarea" in/pe oricare doi cilindri/pistoane in acelasi timp!!

 

Reciteste ce ai inteles din materialul care ti-a picat in mana si revino cu lamuriri, sau pune linkul aici..

 

..Lantul nu se rupe pentru ca e el intins(!) ci patinele-intinzatoare sunt de proasta calitate si se uzeaza prematur (asta este cel mai des intalnit motiv pentru care distributiile se rup, fie pe curea fie pe lant-intinzatorul slabeste si de aici zgomotul de lant specific). Al doilea motiv de rupere este ca lantul este facut din materiale de proasta calitate si atunci el se va lungi iar intinzatorul nu este prevazut sa lucreze cu un lant care continua sa se lungeasca.. si de aici efecte secundare catastrofale.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vorbeste de 13mm...adica 1.3 cm, 45 de grade in loc de 90...va dati seama ca la asa erori ar fi varza la prima tentativa de pornire a motorului?!?!?!

 

Practic aduni culbutorii prin evcuare. Nu cred ca exista la nici un motor o toleranta asa de mare intre valori......

Link to comment
Share on other sites

Bimmer, la ce justificare aiurea a dat el, e fara rost o explicatie tehnica...

Corect, numai ca ma tem ca mai intra si altii care nu stiu prea multe, citesc, cred si zic mai departe... :frantics:

 

Mici corecturi merita aplicate, parerea mea..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Au existat mai multe masuri de reparatie, prin care componentele au fost inlocuite cu variante optimizate de piese de schimb. Totusi unul dintre factori ramane intinderea lantului superior ca urmare a corelarii defectuase a urmatoarelor elemente: pistoan 1, piston 4, pompa de injectie. La momentul la care motorul a fost conceput cu distributia pusa la punct, pistoanele 1 si 4 erau montate la o distanta de 16mm de planul superior ap blocului motor, si pompa de injectie pusa la 90 de grade. In aceasta maniera de aliniere a elementelor mai sus mentionate, pistoanele 1 si 4 detonau in acelasi timp cu momentul de injectie. Iar in acest fel nu exista moment de rapaos pentru lant, fiind in sarcina maxima continuu, acest fapt ducand la intinderea lui pana la rupere. Masura de reparatie actuala prevede ca pistonul 1 si pistonul 4 sa se alinieze la o distanta de 1mm fata de planul superior al blocului motor si pompa de injectie se repozitioneaza la 45grade, realizand astfel un decalaj intre momentul de injectie si detonarea pistoanelor 1 si 4.

nu stiu de unde le scoti, dar promovezi niste "aberatii mecanice" de tot rasul...

 

mai bine documenteaza-te despre functionarea unui motor diesel si mai stam de vorba dupa aceea. :console:

Link to comment
Share on other sites

Exact. Stiam ca a fost spusa si aici. Eu nu promovez nimic, nu am de castigat nimic. Aici e un spatiu unde discutam ce stim fiecare si ne dam cu parerea. Daca unii sunt profesori, nu este nevoie sa fie si superiori. Poate in viata reala vii la mine in clasa si iti predau istorie si geografie, fara sa vorbesc cu superioritate in fata nimanui.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca zic o data ca nu sunt prosti debitate de mine, am vazut in 2 locuri acelasi lucru, o data aici, si nu a comentat nimeni atunci, si a doua oara la profilul serviceului din bucuresti. Care nu e fals, cum zicea cineva, eu le-am scris si mi-au raspuns cu oferta. Ce sa mai zic. Hai ca inchid aici ca nu am cu cine. Cum sa aplice, dar vorbim de lantul la bicicleta, orice service care face procedura, aplica tehnologia din normativ, cu procedurile de acolo. Eu chiar nu mai intru aici, am pierdut cateva zile sa citesc de la zero topicul, cand am zis ca am problema, au sarit cativa ca aia de la service mananca rahat, asta din pat sau din fotoliu, pe cand aia de la service au desfacut si incercat lantul. Sincer asta nu ma ajuta, sungurul lucru care m-a convins sa merg la service si sa fac asta a fost povestea colegului win90.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Revenind la subiectul initial, ieri am schimbat distributia. Pentru cine nu stie, eu sunt unul din cei pĂŁțiți cu ruperea lanțului. Deci, pe scurt, mașina, E60 N47, luatĂŁ de nouĂŁ din reprezentanțĂŁ de aici ĂŽn 2008, rupt lanțul ĂŽn 2012, la aproximativ 100.000 km, schimbat motorul ĂŽn garanție de cĂŁtre Autobavaria. Ăntrucât zornĂŁia destul de tare, am decis sĂŁ schimb distribuția și ieri s-a efectuat operațiunea. Nu avea nimic, totul era ĂŽn regulĂŁ, la cei 160.000km parcurși de atunci. De menționat: dupĂŁ pĂŁțania anterioarĂŁ, schimbul de ulei la fiecare 10.000km, maxim de câteva ori la 12.000km.

Alte operații: cu aceastĂŁ ocazie, am schimbat și ambreiaj+volantĂŁ și am constatat și joc ĂŽn axul turbinei, drept urmare a fost și ea recondiționatĂŁ.

Ăn concluzie, aș zice cĂŁ treaba cu distribuția, e cam dupĂŁ cum ți-e norocul: la unii se rupe, la alții nu. La mine s-a rupt o datĂŁ, acum era aproape perfectĂŁ, deși, curios, zornĂŁialĂŁ se auzea (nu foarte tare, dar se auzea).

Stima si prietenia!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La fel, ieri si au am schimbat distributia la Constanta iar devizul a fost 4800 de lei, toate lanturile plus patine intinzatoare si ce mai e pe acolo. Mecanicul de acolo mi-a zis ca era ok si inca mai ducea dar masina are 230

000km si am schimbat-o pentru linistea mea mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Revenind la subiectul initial, ieri am schimbat distributia. Pentru cine nu stie, eu sunt unul din cei pĂŁțiți cu ruperea lanțului. Deci, pe scurt, mașina, E60 N47, luatĂŁ de nouĂŁ din reprezentanțĂŁ de aici ĂŽn 2008, rupt lanțul ĂŽn 2012, la aproximativ 100.000 km, schimbat motorul ĂŽn garanție de cĂŁtre Autobavaria. Ăntrucât zornĂŁia destul de tare, am decis sĂŁ schimb distribuția și ieri s-a efectuat operațiunea. Nu avea nimic, totul era ĂŽn regulĂŁ, la cei 160.000km parcurși de atunci. De menționat: dupĂŁ pĂŁțania anterioarĂŁ, schimbul de ulei la fiecare 10.000km, maxim de câteva ori la 12.000km.

Alte operații: cu aceastĂŁ ocazie, am schimbat și ambreiaj+volantĂŁ și am constatat și joc ĂŽn axul turbinei, drept urmare a fost și ea recondiționatĂŁ.

Ăn concluzie, aș zice cĂŁ treaba cu distribuția, e cam dupĂŁ cum ți-e norocul: la unii se rupe, la alții nu. La mine s-a rupt o datĂŁ, acum era aproape perfectĂŁ, deși, curios, zornĂŁialĂŁ se auzea (nu foarte tare, dar se auzea).

Stima si prietenia!

 

 

Mda...sa se rupa lantul la 100k km, cum ai mers cu masina inainte sa se rupa? ai fortat-o? soft ceva? Incerc sa ma gandesc si la altceva pe langa faptul ca a fost defect de fabricatie.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Va salut!

 

Bmw E91 2010 luna 03 320d 184 cai automata.

 

Dimineata primele 10 minute DOAR dupa 2200 rpm se aude un zgomot ca si cum o paleta de la ventilator atinge marginea...

 

Dupa ce merg putin cu masina nu se mai aude...

 

Intrebare: poate fi lantul de la distributie?

 

Intreb deoarece in toate clipurile de pe youtube, lantul care are probleme se aude si la relanti...pe cand a mea se aude ceva doar dupa 2200 rpm...si doar pana se incalzeste masina putin...

 

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Va salut!

 

Bmw E91 2010 luna 03 320d 184 cai automata.

 

Dimineata primele 10 minute DOAR dupa 2200 rpm se aude un zgomot ca si cum o paleta de la ventilator atinge marginea...

 

Dupa ce merg putin cu masina nu se mai aude...

 

Intrebare: poate fi lantul de la distributie?

 

Intreb deoarece in toate clipurile de pe youtube, lantul care are probleme se aude si la relanti...pe cand a mea se aude ceva doar dupa 2200 rpm...si doar pana se incalzeste masina putin...

 

 

Multumesc!

 

Pe la 1800-2000, distributiile afectate se aud mai tare,

dar distributia ar trebui sa se auda si dupa, cred.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.