Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Am schimbat și eu distribuția la al meu e90 LCI 2011 , 320dED 163hp 380NM , motor N47T , varianta derivata din cel de 184hp.

Mașina la momentul schimbului de distribuție avea 179.000 km REALI , și va pot spune ca distribuția era impecabila , adicĂŁ nu se fĂŁcea diferența ĂŽntre cea veche și cea noua , nu avea uzura deloc vizibila .

Din cauza asta am ajuns la pĂŁrerea ca NU exista o problema reala la acest motor N47, sau cel puțin nu este la nivelul la care este prezentatĂŁ problema . Eu cred ca adevarata problema a fost la primul N47, adicĂŁ cele dintre anii 2007-2009, dar chiar și aici nu este draqul chiar așa negru . Un N47 utilizat și servisat cum trebuie , nu are nevoie de schimb distribuție cel puțin pana la 300-400.000km. Adevarata problema nu este motorul , ci km dați ĂŽnapoi cu nemiluita , sĂŁracĂŁ mașina se vinde in DE cu 400-500.000 km și o cumpara romanul in RO cu 150.000 km “reali” :)) . Am vĂŁzut cazuri in care F10 vândut in Olanda cu 670.000km , da, ați citit corect, N47 cu 670.000km , iar in RO era pus la vânzare cu 140.000km , deci au fost dați ĂŽnapoi 530.000km :)) .

DacĂŁ aveți km reali și sunteți convinși de lucrul asta, nu mai ĂŽmbogĂŁțiți service-urile , sunt destule care sau ĂŽmbogĂŁțit pe baza acestei nebunii cu distribuția .

SĂŁrbĂŁtori Fericite !

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat și eu distribuția la al meu e90 LCI 2011 , 320dED 163hp 380NM , motor N47T , varianta derivata din cel de 184hp.

Mașina la momentul schimbului de distribuție avea 179.000 km REALI , și va pot spune ca distribuția era impecabila , adică nu se făcea diferența între cea veche și cea noua , nu avea uzura deloc vizibila .

Din cauza asta am ajuns la părerea ca NU exista o problema reala la acest motor N47, sau cel puțin nu este la nivelul la care este prezentată problema . Eu cred ca adevarata problema a fost la primul N47, adică cele dintre anii 2007-2009, dar chiar și aici nu este draqul chiar așa negru . Un N47 utilizat și servisat cum trebuie , nu are nevoie de schimb distribuție cel puțin pana la 300-400.000km.

(...)

Daca problema adevarata a fost la primul N47, dupa parerea ta.. cum se face ca nu au rezolvat problema ba chiar au scos 2-3 (naiba stie cate..) versiuni

de kituri (..repere/cote/materiale) pana in prezent!?!?

[Pentru mine inseamna ca NU au rezolvat problema pentru ca probabil au luat motoare rupe, le-au analizat si INCA nu au ajuns probabil (cine stie) dupa ANI la o solutie DEFINITIVA (inca de la primele motoare!]

 

Varianta ta, sa o credem si noi, care este? Pare ca te intereseaza..

 

Un motor cu uzura minora la distributie, cum zici mai sus, e pe drumul (scurt) fara intoarcere de uzura MAJORA!

Cu alte cuvinte, o data ce incep sa apara jocuri [asta trebuie sa se intample cat mai tarziu, nu la 179k km reali(!).. ci pe la 250-300k km..] in distributie, e de rau! Si cu, cat apare la kilometri mai putini (in bord) asta nu spune DECAT ca este o greseala de proiect sau de materiale! Dar nu le stiu eu chiar pe toate; incerc sa nu uit niste aspecte importante/reale.

 

Sau dupa parerea ta toate BMWurile cu motoarele N47 au obligatoriu in realitate peste 600k km si li s-au dat OBLIGATORIU kilometrajul inapoi..!?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Postul de mai sus ?

Excusiv :

 

Un exemplu de paranoia de ,,dupĂŁ n47,,

Ținea 300-400-800.000 km dar am schimbat o ca era ,,ca nouĂŁ,,

Tot ce e posesor de bmw de dupĂŁ 2010 are in cap ,exclusiv , schimbarea distributiei cĂŁ ,,asta am mostenit din trecut ,, !!

Probabil vor trece multi ani pana se va vindeca ...

Link to comment
Share on other sites

Păreri peste păreri, fiecare cu părerea lui .. eu ce să mai zic că am schimbat distribuţia (ultima versiune de kit) acum 24.000km şi deja a început să facă zgomot? În 24.000km am schimbat uleiul de 3 ori (da, îl schimb la 8000km, având în vedere că merg mult în oraş), doar cu BMW, Fuchs şi Valvoline şi degeaba. Am mai pus acum şi un LM Ceratec, poate, poate ajută la zgomot - degeaba. Între 50-70 grade, o aud.

 

Sunt ultra convins că multora le-au revenit zgomotele după aproximativ tot atâţia km, doar că nu mai stau să verifice / asculte, bazându-se că noua distribuţie nu mai are moarte.

 

Vă îmbătaţi cu apă rece, ce-au făcut ăştia de la BMW cu distribuţiile de N47/N57, se numeşte eroare cruntă, o mizerie fără cusur.

Edited by fullrespect
  • Like 4
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat și eu distribuția la al meu e90 LCI 2011 , 320dED 163hp 380NM , motor N47T , varianta derivata din cel de 184hp.

Mașina la momentul schimbului de distribuție avea 179.000 km REALI , și va pot spune ca distribuția era impecabila , adicĂŁ nu se fĂŁcea diferența ĂŽntre cea veche și cea noua , nu avea uzura deloc vizibila .

Din cauza asta am ajuns la pĂŁrerea ca NU exista o problema reala la acest motor N47, sau cel puțin nu este la nivelul la care este prezentatĂŁ problema . Eu cred ca adevarata problema a fost la primul N47, adicĂŁ cele dintre anii 2007-2009, dar chiar și aici nu este draqul chiar așa negru . Un N47 utilizat și servisat cum trebuie , nu are nevoie de schimb distribuție cel puțin pana la 300-400.000km. Adevarata problema nu este motorul , ci km dați ĂŽnapoi cu nemiluita , sĂŁracĂŁ mașina se vinde in DE cu 400-500.000 km și o cumpara romanul in RO cu 150.000 km “reali” :)) . Am vĂŁzut cazuri in care F10 vândut in Olanda cu 670.000km , da, ați citit corect, N47 cu 670.000km , iar in RO era pus la vânzare cu 140.000km , deci au fost dați ĂŽnapoi 530.000km :)) .

DacĂŁ aveți km reali și sunteți convinși de lucrul asta, nu mai ĂŽmbogĂŁțiți service-urile , sunt destule care sau ĂŽmbogĂŁțit pe baza acestei nebunii cu distribuția .

SĂŁrbĂŁtori Fericite !

 

Am si eu o intrebare scurta - de ce nu ai lasat distributia veche pe masina?

 

Citeste prin topicul asta si ai sa vezi gramezi de distributii rupte la masini cu rulaj real mult sub ce decretezi tu din postura de expert in domeniu dupa ce ti-a aratat mecanicul un lantz la ochi.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

N-a lasat-o ca nu avea liniste pana nu o schimba ! E ceva psihic

La altii sunt ca noi si le schimbă ,alți aud fășăiala zi de zi si n o schimbă :)n-are nici o treabă servisarea cu uleiul ,poate talpa ,trebe să mergi cu ele cu viteze/turații mici, sa nu soliciti tare plasticuri/plastice montate pe acolo sau lanturi de proastă calitate.

Edited by Vik71
Link to comment
Share on other sites

Proiectoare sau nu proiectare proasta, ajunge sa ti se rupa distributia cand te grabesti sa ajungi la vreun aeroport sau in vreo tara straina, cine stie unde...mie mi s-a rupt la 10 km de casa si ziua urmatoare trebuia sa-i duc pe ai mei la aeroport in Timisoara...ce faceam daca mi se rupea pe la jumatatea drumului, a doua zi, deci numai din cauza acestui risc merita schimbata distributia daca tot au fost cazuri sa pice...e o proiectare proasta de bmw, dupa mine 400-500k km ar fi trebuit sa duca acest kit de distributie si as fi inteles insemnatatea lantului de distributie si nu curea de distributie, deocamdata este proiectare proasta si pe la 200 k recomand tuturor sa schimbe distributia pentru a-i scuti de niste riscuri si de costuri duble-triple..etc.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare scurta - de ce nu ai lasat distributia veche pe masina?

 

Citeste prin topicul asta si ai sa vezi gramezi de distributii rupte la masini cu rulaj real mult sub ce decretezi tu din postura de expert in domeniu dupa ce ti-a aratat mecanicul un lantz la ochi.

Eu mi-am spus pĂŁrerea mea fĂŁrĂŁ sa atac pe cineva sau sa jignesc , ĂŽnsĂŁ “tonul” folosit de tine in ĂŽntrebarea pe care mi-o adresezi , nu ĂŽmi place , și de-asta nici nu ĂŽți voi RĂŁspunde . La revedere !

 

N-a lasat-o ca nu avea liniste pana nu o schimba ! E ceva psihic

La altii sunt ca noi si le schimbĂŁ ,alți aud fĂŁșĂŁiala zi de zi si n o schimbĂŁ :)n-are nici o treabĂŁ servisarea cu uleiul ,poate talpa ,trebe sĂŁ mergi cu ele cu viteze/turații mici, sa nu soliciti tare plasticuri/plastice montate pe acolo sau lanturi de proastĂŁ calitate.

Am schimbat-o datoritĂŁ service-urilor și a tot știutorilor care toatĂŁ ziua vorbeau și postau distribuția schimbate !

Eu prin comentariul meu (pĂŁrerea mea) nu am vrut decât sa le transmit celor cu N47 și care se afla in situația in care am fost eu acum 1 An , sa le transmit sa nu mai plece urechea la toți meseriașii , atâta tot .

Sunt videoclipuri pe YOU-Tube care ĂŽți aratĂŁ clar sunetul unei distribuția uzate ce trebuie schimbate , dacĂŁ ai sunetul respectiv o schimbi, dacĂŁ nu .. nu o schimbi și gata . Dar acum sa ajuns la o Nebunie ĂŽncât orice rahat de zgomot lumea ĂŽncepe sa creadĂŁ ca zgomotul este din cauza Distribuției .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ei lasĂŁ ,stai liniștit ,ai distribuție nouĂŁ,nu mai ai grija ei cel putin 200k teoretic, sau am mai citit pe aici ca dupe 25-35k de la schimb incepeau iar ,,zurgalĂŁii,,:)

Nu e nimeni vinovat decat producatorul,chiar daca s au schimbat motoarele dupĂŁ ,,magnificul,,N47,posesorul de bmw diesel este obsedat de cea distributie chiar daca e si 2016 masina.

Pe forum uri,la reprezentante,prietenul cu bmw,etc etc cineva tot iti aduce aminte de ea si dupa aia nu ti mai iasĂŁ din cap.fii fericit,uite eu acum mĂŁ uit la cele 3 motoare de n47 și nu știu care sĂŁ il dau mecanicului sĂŁ l punĂŁ pe mașinĂŁ :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am citit in topicul asta despre 4 persoane doar carora li s-a rupt, ultima fiind chiar @Vik71. Nu o gramada de distributii rupte. Mie la 190 k mi s-a spus ca era uzura pe piese. Nu am stat sa ma conving personal totusi. Cine vrea sa isi ia bmw cu lant sa puna la costul masinii si costul distributiei. Eu asa am facut. Oricum dadeam undeva la 1400 ron pe distributie la alta masina. Asa a fost 4000. Si cam la orice piese am observat ca sunt de 3 ori mai scumpe decat la o masina decenta.
Link to comment
Share on other sites

Dragii mei, am decis deschiderea unui topic nou intrucat nu am vazut pe forum decat postari razlete legate de problema asta, pe care eu o consider extrem de grava. Posed un BMW 118d facelift, fabricat in mai 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 143cp. Toate bune si frumoase, masina merge bine, trage frumos, consuma incredibil de bine, silentios, ce mai, mi-a depasit asteptarile cu mult. Pana sa aud insa zgomotul metalic si fara sa-i dau importanta am zis ca e normal, ca probabil asta e zgomotul masinii.

 

Pe un topic in aria Seria1, este un coleg care se plangea de unele probleme cu masina, si acolo altcineva a postat cateva link-uri catre unele forumuri din afara unde era dezbatuta pe larg problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului. Erau acolo peste 40-50 de masini cu problema asta, multe in garantie, iar costurile fiind suportate de catre firma mama. Ce se intampla cand masina iese din garantie, cum e cazul meu? De inlocuit iarati costa mult sa previi, trebuie arbore cotit, lant, intinzatoare, numai astea ajung peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa poate dublu. Probabil se da garantie la manopera un an sa zic, insa apoi problema revine, fiind considerat un defect de fabricatie. Problema e de la crankshaft (arborele cotit) la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului.

 

Cam asa suna si masina mea, si e considerat a fi zgomotul care previne dezastrul...

http://www.youtube.com/watch?v=jWGi07TR9Jw

 

 

As dori sa stiu cate cazuri sunt in .ro cu problema asta, daca este cazul sa ma ingrijorez si sa dezbatem problema asta care tinde sa devina una f grava. Tinem cont ca acelasi motor se pune pe X3, X1, 520, 318d, 320d, 118d, 1290d, 123d...

 

 

De lecturat:

My link

My link

My link

Si mai sunt...

 

Nu stiu daca e ok postarea mea insa cert e ca mi-e si teama sa mai merg cu masina. E primul meu BMW, am 15000km cu el(am luat-o la 80000km), si sincer de-asta am dorit masina asta, datorita motorului, am fugit de concurenta stiute fiind problemele de-acolo (ma refer in special la VAG aici).

Astept sfaturile voastre.

 

===================================

Date importante

===================================

* Motoare afectate si remedierea problemei:

 

 

 

* Rapoarte PUMA:

 

PUMA 43863106-02

PUMA 43863106-04

PUMA 43863106-09

PUMA 43863106-08

PUMA 43863106-11

PUMA 43863106-12

PUMA 43863106-16

PUMA 43863106-18

 

* Poze

 

Poze 1

Poze 2

Poze 3

Poze 4

Poze 5

Poze 6

 

* Facturi/Devize

 

Exemplul 1

Exemplul 2

Exemplul 3

Exemplul 4

Exemplul 5

 

* Documentatie inlocuire distributie

 

Diagrama distributie

Procedura inlocuire

 

* Detalii motor

 

Poze, diagrame, descrieri

 

* Articole in presa

 

http://www.rtl.be/info/vous/temoignage/920362/des-moteurs-bmw-cassent-prematurement-j-ai-du-allonger-7-000-euros

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01bbfsl

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mg74/features/bmw-chains-snap-n47-engine-2007-2009

 

* Petitie

 

http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N47_engine_recall/

 

* Recall anuntat in 15.01.2015

 

Recall

 

 

Salut ,

 

Acum 3 ore am terminat si eu cu acelasi bmw acelasi an aceeasi motorizare acelasi cod motor ,sunetul motorului era identic . Pana s-a rupt lantul (constatat azi) .

 

Eu am gasit pe cineva care il schimba ,e acelasi care a constatat si mi-a demonstrat ca s-a rupt lantul . A desfacut senzorul de la pozitia axului cu came si am dat la "automat" ,am vazut cum pinionul nu invartea pur si simplu . Concluzie ? Ax cu came deplasat , lant rupt ,posibil _chiulasa_ lovita si patine rupte si supape lovite .

 

Pretul aproximativ de reparatie este :

 

1500 lei doar schimbul lantului (manopera) + 900 lei piesele (inclusiv intinzatoarele de plastic) FEBI

_chiulasa_ in caz de e lovita - aproximativ 300 Euro SH - S-au daca se poate repara - 600 lei

Axul cu came ,in caz de e indoit si nu doar sarit de pe punct - 1000 doar manopera + axul cu came aproximativ 1500 lei SH (dezmembrari)

 

Plus eventualele supape + manopera

 

Toata "distractia duce undeva aproape de 1700 euro .

 

NU VORBESC DE REPREZENTANTA .

 

daca cineva cunoaste sau face pe ceva mai ieftin ,va rog PM .

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa iei in calcul un motor sh, nu stii ce gasesti, te sare de 2000euro.

 

https://www.olx.ro/oferta/motor-bmw-n47-143-cp-IDbWEjs.html#afd3b8c0d4

 

 

Am luat in calcul si asta ,dar acest nene mecanic ,mi-a spus asa :

 

Hai sa demontam motorul ,sa vedem ce e rupt inauntru inafara de lant, care sunt daunele exacte (constatare mecanica cu motorul jos 500 lei) .

 

Oarecum imi spunea sa nu ma gandesc la schimbarea motorului . Dar daca iau motor nou ,ma rog SH dar bun ,nu trebuie facuta si la ala distributia ? :))

 

Ar fi ideal 5000 lei + 2000 lei (care ar fi manopera) cu un motor de 50000 km :) .

 

Ideea e ca nu stiu ce iau si imi e ca iau un motor de are si ala probleme si uite asa ma incumet la 3000 euro ca sa imi pot face masina .

 

Sfaturi ? Idei ? Alte preturi de mecanici pentru o distributie rupta N47 ?

 

PS Am avut 2 seria 1 cu M47 ! doamne ce dor imi e de acel motor ! numai zic de 130i (N52) ... vis

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea iti recomand sa nu te grabesti, sa o iei pas cu pas, prima oara vezi care sunt daunele exact.

 

La mine au fost urmatoarele:

 

-verificat/reconditionat chiulasa RK MOTORS Craiova 1080 lei (2 supape strambe si inlocuite, in rest s-a facut planeitate, inlocuire simeringuri)

-2 culbutori sparti 200 lei ceva de genul pe OE amandoi.

 

Cam astea au fost la mine daunele in urma ruperii distribuitiei, pe langa kit-ul de distributie cu toate garniturile si suruburile inlocuite de peste tot, 4000 lei parca a fost kit-ul de distributie cu toate garniturile.

Doar garnitura de chiulasa a fost vreo 600 lei pe OE pe langa costurile de mai sus.

 

Eu am scapat ieftin, axele cu came au fost in regula, pistoanele ok.

 

Dupa singura greseala a fost ca s-a montat pinionul de la pompa de ulei invers si dupa 100 KM s-a desfacut si am ramas fara presiune de ulei fara sa pot sa ma opresc imediat. S-au uzat cuzinetii pe arbore destul de rau si asta a fost.

 

Am cumparat atunci motor SH cu factura si garantie 30 de zile cu mentiunea sa se monteze kit de distributie OE nou intr-un service autorizat, motorul a fost de pe un seria 1 de 2011 cu 85.000 km.

 

LINK

 

Ai mai sus un LINK de cand mi s-a rupt distributia si prin toate chestiile care am trecut cap-coada, poate te ajuta, bafta!

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Visuri cu motoare la 50.000 km si la bani buni :). ca se repara ,ca se ia motor sh tot pe la 2000 euro +/- ajung costuri si la reparatie sunt riscuri si la motor second tot la fel.

5500 lei ,motor adus acasa,2500 lei kit original complet si ,,distractia,, continua :) cu nspe garnituri,uleiuri etc etc plus manopera bineinteles.

Si daca i ai motor second cu fractura si garantie surprizele pot apărea,nimic nu e sigur 100% + ca mai dai de o admisie terminată,ceva fulie,pompa apa etc etc

Edited by Vik71
Link to comment
Share on other sites

Nimic nu e sigur 100%, dar sunt niste variabile care reduc riscurile:

Al meu a avut 86.000-89.000 km cand l-am luat, nu mai stiu sigur.

 

 

-motor pornit inainte sa-l cumperi de pe masina, chiar sa ai posibilitatea sa mergi cu masina

-motor cu garantie din dezmembrari, unde sunt trecuti km si seria motorului pe factura, seria de sasiu de pe care a fost masina, inclusiv poti verifica simplu daca macar aia sunt km sau nu.

-motoarele N47 se duc de pe la 5500 lei (cele mai ieftine cu riscuri mai mari) pana la 8000 lei (cu riscuri mai mici), riscurile expuse sunt mai sus.

 

Era sa iau si eu motoare de la privati care se ocupau de dezmembrari, fara acte fara nimic, crezi ca iti mai raspunde cineva la telefon sau te mai baga in seama in caz ca se intampla ceva cu motorul peste 1 zi sau peste 20 zile? De aia a si costat 7500, pentru ca a fost cu factura, ai pe cine sa tragi la raspundere.

 

Reparatia unui motor cu distributie rupta poate sa se duca de pe la 1500 lei (cazul meu) pana la 5000 lei si poate si mai sus unde nu are rost sa-l mai repari.

Kit-ul de distributie nu-l mai iei in calcul, oricum trebuie sa pui nou in ambele cazuri.

 

Din motorul vechi am vandut aproape tot, mai am chiulasa completa care este reconditionata in stare perfecta, in rest am dat capacul cu axele cu came+ blocul motor+pistoane + pompa ulei + capac culbutori, inclusiv arborele cotit pe care era uzura. Din motorul vechi,de unde mi-a sarit pinionul de la pompa de ulei voi recupera 5250 lei dupa ce vand si chiulasa.

 

Daca motorul are daune mici in urma ruperii distributiei, stii cum l-ai folosit, stii ca nu mananca ulei, stii ca merge bine, atunci se merita reparatia lui, daca deja aveai niste probleme in motor, consuma ulei,compresie,fum la joja...etc si mai sunt si daune mari /pistoane/axe came/etc, nu se mai merita reparatia lui.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Pune,pune și schimbă dragule,nu fă ca alții care-și pun ambiția cu ele si visează să ajungă macar la 300k cu cea originală :).vezi pe pagina anterioară un link pus de mine cu kit full pe original,cred că potriveste și la tine.schimbă,schimbă,lantu nu iartă :)

Iaca azi exact am recuperat mașina și mi s tare mulțumit de tot ce a ieșit dar si cu pagubă consistentă.

Edited by Vik71
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pune,pune și schimbĂŁ dragule,nu fĂŁ ca alții care-și pun ambiția cu ele si viseazĂŁ sĂŁ ajungĂŁ macar la 300k cu cea originalĂŁ :).vezi pe pagina anterioarĂŁ un link pus de mine cu kit full pe original,cred cĂŁ potriveste și la tine.schimbĂŁ,schimbĂŁ,lantu nu iartĂŁ :)

Iaca azi exact am recuperat mașina și mi s tare mulțumit de tot ce a ieșit dar si cu pagubĂŁ consistentĂŁ.

 

 

Pot sa declar ca pe un bmw seria 1 cod motor M47 ,cu soft stage 1 . Am vandut-o la 330k KM si nu a avut nici pe naiba (distributia neschimbata de la KM 0) ,masina a fost luata de la un var care a cumparat-o de noua ,deci eram constient 100% de istoricul masinii . Exista motoare care duc 300-400k KM cu lantul original ,mai putin acest blestemat de N47 :) .

 

Am facut un calcul simplu ,masina nu se merita in nici un caz sa o fac (valoareaza toata in stare perfecta 4000 Euro ,sa mai bag 2000Euro - minim - ) . Asa ca am sa il dau la dezmembrari pe 2000-2500 euro .

 

 

Intre timp ieri, am dat comanda de BMW X2 ,nou de data asta sdrive , 192cp , 2,0 benzina (bineinteles in leasing :), culoare Sunset Orange , jante 20" styling 717 M runflat ,o bijuterie de masina .

 

Revin cu poze in 30-45 de zile lucratoare cand va ajunge pe sectiunea "Masina mea" .

 

Seara frumoasa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.