Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Dragii mei, am decis deschiderea unui topic nou intrucat nu am vazut pe forum decat postari razlete legate de problema asta, pe care eu o consider extrem de grava. Posed un BMW 118d facelift, fabricat in mai 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 143cp. Toate bune si frumoase, masina merge bine, trage frumos, consuma incredibil de bine, silentios, ce mai, mi-a depasit asteptarile cu mult. Pana sa aud insa zgomotul metalic si fara sa-i dau importanta am zis ca e normal, ca probabil asta e zgomotul masinii.

 

Pe un topic in aria Seria1, este un coleg care se plangea de unele probleme cu masina, si acolo altcineva a postat cateva link-uri catre unele forumuri din afara unde era dezbatuta pe larg problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului. Erau acolo peste 40-50 de masini cu problema asta, multe in garantie, iar costurile fiind suportate de catre firma mama. Ce se intampla cand masina iese din garantie, cum e cazul meu? De inlocuit iarati costa mult sa previi, trebuie arbore cotit, lant, intinzatoare, numai astea ajung peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa poate dublu. Probabil se da garantie la manopera un an sa zic, insa apoi problema revine, fiind considerat un defect de fabricatie. Problema e de la crankshaft (arborele cotit) la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului.

 

Cam asa suna si masina mea, si e considerat a fi zgomotul care previne dezastrul...

http://www.youtube.com/watch?v=jWGi07TR9Jw

 

 

As dori sa stiu cate cazuri sunt in .ro cu problema asta, daca este cazul sa ma ingrijorez si sa dezbatem problema asta care tinde sa devina una f grava. Tinem cont ca acelasi motor se pune pe X3, X1, 520, 318d, 320d, 118d, 1290d, 123d...

 

 

De lecturat:

My link

My link

My link

Si mai sunt...

 

Nu stiu daca e ok postarea mea insa cert e ca mi-e si teama sa mai merg cu masina. E primul meu BMW, am 15000km cu el(am luat-o la 80000km), si sincer de-asta am dorit masina asta, datorita motorului, am fugit de concurenta stiute fiind problemele de-acolo (ma refer in special la VAG aici).

Astept sfaturile voastre.

 

===================================

Date importante

===================================

* Motoare afectate si remedierea problemei:

 

01.03.2007 -05.01.2009 - la motoarele astea trebuie sa se schimbe si vilbrochenul

 

05.01.2009 - 01.03.2011 - la motoarele astea, nu

 

dupa 03.2011 - nu mai exista probleme

 

* Rapoarte PUMA:

 

PUMA 43863106-02

PUMA 43863106-04

PUMA 43863106-09

PUMA 43863106-08

PUMA 43863106-11

PUMA 43863106-12

PUMA 43863106-16

PUMA 43863106-18

 

* Poze

 

Poze 1

Poze 2

Poze 3

Poze 4

Poze 5

Poze 6

 

* Facturi/Devize

 

Exemplul 1

Exemplul 2

Exemplul 3

Exemplul 4

Exemplul 5

 

* Documentatie inlocuire distributie

 

Diagrama distributie

Procedura inlocuire

 

* Detalii motor

 

Poze, diagrame, descrieri

 

* Articole in presa

 

http://www.rtl.be/info/vous/temoignage/920362/des-moteurs-bmw-cassent-prematurement-j-ai-du-allonger-7-000-euros

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01bbfsl

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mg74/features/bmw-chains-snap-n47-engine-2007-2009

 

* Petitie

 

http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N47_engine_recall/

 

* Recall anuntat in 15.01.2015

 

Recall

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Lista cu piesele care ar trebui inlocuite:

 

Doar distributia:

 

Cod	     Bucati	   Descriere					Comentarii		Pret	Pret
											buc.

11318570649     1	Timing chain top                        "11318572503 - pana 01.2014"    325    325
               	                                        "11318510014 - pana 04.2013"    
                                                               "11318506650 - pana 09.2009"
                                                               "11317797897 - pana 04.2009"

13528589971     1	Timing chain lower                      "13528575471 - pana 08.2015"    140	140
     	                                                "13528572504 - pana 04.2014"   
                                                               "11318506652 - pana 02.2013"
                                                               "13527797902 - pana 04.2009"	
                                                               	
11317797899	1	Guide rail	                                        	        60	60	
11317797898	1	CHAIN TENSIONER	                                        	        50	50	
11318576201     1	CHAIN TENSIONER	                        "11317797901 - pana 07.2013"    145	145		                                                        
13528573158     1	GUIDE RAIL			        "13527797904 - pana 12.2012"    49	49
                                                        "13528573158 - pana 02.2013" 
                                                               "13528515670 - pana 08.2013"	              
13528573159	1	CHAIN TENSIONER			        "13527797903 - pana 12.2012"    60	60	
                                                               "13528573159 - pana 02.2013"
                                                               "13528515671 - pana 08.2013"
13527797905	1	CHAIN TENSIONER		                                               	168	168
13527797906	1	SPROCKET	                                        	        110	110	
11318509926	1	Camshaft sprocket	                "11317797514 - pana 10.2010"   137	137	
11317797516	3	ASA-Bolt	                                		        4	12
11417797896	1	CHAIN									147	147

 

Daca se inlocuieste si vilbrochenul:

 

Cod	     Bucati	   Descriere					Comentarii		Pret	Pret
											buc.
11217803479	1	Crankshaft - arbore cotit		"Data fabricatiei trebuie 
                                                                sa fie dupa 05.01.2009"	3600	3600	
11277800523	1	GEAR WHEEL								340	340
11277802575	1	GEAR WHEEL								180	180
11277802576	1	GEAR WHEEL								180	180
	

 

Alte piese necesare care se recomanda a fi inlocuite in urma interventiei:

 

Cod	     Bucati	   Descriere					Comentarii		Pret	Pret
											buc.
13527800395	1	ASA-Bolt	                                     		        8	8	
11227797965	8	ISA screw	                                         		12	96
13527797909	1       Oil Spraying Nozzle                                                     35      35
11147797491     1       Gasket Steel                                                            90      90
13527800396     3       ASA-Bolt                                                                3       9
11237797996	4	ASA-Bolt	                          Daca se inlocuieste arborele	12	48	
11247589671	8	Connecting rod bolt	                  Daca se inlocuieste arborele	9	72
11278508003	2	ASA screw with washer	                  Daca se inlocuieste arborele  17	34	
11278509738	1	GEAR WHEEL	                          Daca se inlocuieste arborele  380	380
11277797952	1	Hex nut	                                  Daca se inlocuieste arborele 	9	9

 

Lista este doar cu caracter informativ.

Link to comment
Share on other sites

fugisi de dracu' si dadusi de tracsu' :), legat de problema asta am citit si eu patania celuilalt coleg de pe forum, dat fiind faptul ca motorul e relativ nou probabil ca BMW asteapta sa stranga cat mai multe cazuri de genul pana o sa faca un recall oficial pentru rezolvarea problemei. Imi inchipui cum este sa mergi cu frica, dar daca ai servisat tot timpul masina la BMW si cu produsele lor, daca ti se intampla nenorocirea sunt sigur ca vor acoperi reparatia sub post-garantie, intrucat este un defect ce nu putea fi detectat in mod usor deci un viciu ascuns.
Link to comment
Share on other sites

Masina e servisata la BMW pana in noiembrie 2008. De-acolo a plecat catre Romania si cumparata la 43000km de o romanca, de la care in iunie anul asta am luat-o eu. Am pe bord acum fix 95100km, Km 100% reali, masina e superintretinuta, reviziile sunt facute la timp insa nu la BMW in .ro. Nu cred sa se faca recall, costurile reparatiei sunt f f mari. Numai piesele sunt 2000 de euro.
Link to comment
Share on other sites

Am trimis mail, astept sa raspunda. Atata vreme cat exista recall-uri si se repara defectele de fabricatie si dupa 10 ani de zile consider ca orice defectiune care nu implica felul cum e exploatata masina trebuie remediata de catre producator. Ce vina avem noi consumatorii ca acolo s-a strecurat o eroare? Probabil se va intampla ce spune c.sainz caz in care probabil voi fi nevoit sa renunt la marca. Totusi trebuie avute pretentii de premium, cata vreme se plateste un pret initial, cu mult peste concurenta.

 

Sa nu mai spun ca este imposibil sa rupi un lant de distributie. Oricum cata vreme nu tine nici cat o curea, e strigator la cer! Facem motorul consumabil in cativa ani...

 

am inteles ca mai toate modelele noi au probleme cu distributia...au inceput astia la bmw sa bage numai piese de calitate ...ce s-au gandit ei..de ce sa nu schimbam si lantul de distributie ca si pe curea , la 70 de mii...:rolleyes: mai castigam si noi un ban..frumos , premium as putea spune !

 

Ar fi bine sa fie numai atat, pana la urma m-am obisnuit si de la fostele masini sa schimb distributia. E un fleac 20 de mil un lant si intinzator, dar problema nu e de acolo e de la arborele cotit, acolo e uzura si iti rupe si lantul nou schimbat...

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

am inteles ca mai toate modelele noi au probleme cu distributia...au inceput astia la bmw sa bage numai piese de calitate ...ce s-au gandit ei..de ce sa nu schimbam si lantul de distributie ca si pe curea , la 70 de mii...:rolleyes: mai castigam si noi un ban..frumos , premium as putea spune !

Problema nu e noua...pe 318i cu N42 au fost probleme cu patinele originale. Se faceau praf si sarea distributia de la punct. Eu am inlocuit tot, iar kitul nou vine cu o patina modificata care evita problema...insa nu m-a despagubit nimeni prin recall.

 

La benzinar se simtea cum tremura motorul...e usor de confundat cu o bujie defecta. Insa dupa ce m-am documentat am spus ca e cazul sa inlocuiesc totul in materie de distributie ca sa fim safe. In rest nu prea am ce sa reprosez acestui motor.

 

In schimb e clar ca BMW are cate o buba cu distributiile.

Link to comment
Share on other sites

Am fost sunat de catre cei de la MHS-Motors, f. surprins am ramas si mi s-a confirmat ca exista o instiintare de la BMW sa se verifice distributia in momentul in care clientul sesizeaza zgomotul cu pricina si e posibil, in baza unui dosar de goodwill sa se ofere piesele gratuit de catre BMW iar eu sa suport doar 50% din manopera si piesele care nu intra in pret, garnituri, ulei, etc. Costurile au spus ca ar fi peste 10000ron daca nu ma incadrez in cerintele BMW si undeva la 4000ron daca imi acorda reducerea in baza dosarului de "binefacere" sa zic asa. Cerintele ar fi cartea service la zi cu stampilele BMW, km reali si masina sa nu aiba peste 48 de luni ori 150000km. Eu nu ma incadrez in 2 din cerintele astea insa mi s-a spus ca e posibil sa fie ok.

Voi programa o vizita la ei in maxim o luna si va tin la curent. La intrebarea mea daca au intalnit cazuri de lant rupt, au spus ca da insa la o masina cu mult mai multi kilometri.

 

Astept acum sa vad si ce-a rezolvat colegul nostru fane320d :)

Sincer n-as vrea sa vand masina cum sugera cineva mai sus, imi place mult prea mult.

Link to comment
Share on other sites

Nici vorba! Dar, trebuie sa intelegi si punctul lor de vedere! General vorbind, eu asa as face pentru orice masina la care istoricul de service nu-i clar!

Imi asum si post-garantia , dar sa stiu exact ce s-a intamplat cu masina!

Era o gluma cu PR-ul.

 

Totusi, sunt doar partial de acord cu tine si ma si explic.

 

Cat am relationat cu cei care-si cumparasera masina de la mine am urmarit totdeauna satisfactia clientului. Nu e corect ca in cazul de mai sus sa nu acord repararea gratuita a masinii daca nu are un istoric de service foarte clar. Stiu CLAR ca problema cu distributia imi apartine mie ca producator si ca nu este intamplatoare sau dependenta de reviziile de la BMW, asa ca, e problema mea si nu a clientului si nu trebuie sa fiu marsav si sa caut orice scuza sa scap, eu, ca producator, de o cheltuiala datorata unei cauze de care sunt direct raspunzator.

 

Eu nu am calcat in viata mea intr-un service BMW si sper sa nu calc. La X3 mi-am facut singur revizia intr-un mod mai responsabil decat cei de la BMW, cu piese si consumabile 100% originale. Si nu de zgarcit nu am facut-o la ei.

La F10, pentru ca e gratuita, o sa merg la o reprezentanta cu conditia ca totul sa se faca in prezenta mea. Daca eram in Germania, era altceva, la noi insa, invartindu-ma mult in lumea asta, categoric nu accept sa vad tot ce se intampla cu masina.

 

Sunt patit cu Citroenul Jumpy cand vroiau si chiar au pus aproape 1litru de ulei fara sa-l fi dat pe cel vechi jos. Si-au dat seama cand i-am intrebat eu daca au pus busonul la baie. Oare ce se intampla daca subit, in loc de 4-5 litri de ulei cat are motorul ala, avea aproape 10? In fine, nu are rost sa batem toba pe tema asta dar trebuie inteles ca nu toti cei care nu au facut revizia la BMW dau dovada de rea intentie sau in felul asta au stricat masina.

Daca aveam retea de service ca pe afara, da, dar la noi... vai mama lor si nu le mai tineti palma atat unii ca nu aveti dreptate. Sa fie mai responsabili cu masinile care le produc, vand si repara ca banii platiti de noi nu sunt rupti sau falsi ci munciti si eu nu accept ca cineva sa-si bata joc de munca mea si a familiei mele.

 

Cel putin asa vad eu lucrurile.

In cazul de fata, BMW trebuie sa repare masina fara niciun comentariu si sa-si prezinte si scuzele de rigoare.

 

Daca voi putea vreodata sa am puterea, o sa fac o lege prin care sa oblig toti producatorii sa ofere garantia INTEGRALA de perioada de timp, egala cu durata medie de exploatare a masinii, adica de cel putin 10 ani si/sau un numar de 100.000~150.000 km parcursi.

E inadmisibil ca la masini cu doar cateva zeci de mii de kilometri sa ai asemenea probleme.

 

Stiu, poate pare ceva sever ce spun eu dar mai ganditi-va putin...

Edited by d-rive
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Nici vorba! Dar, trebuie sa intelegi si punctul lor de vedere! General vorbind, eu asa as face pentru orice masina la care istoricul de service nu-i clar!

Imi asum si post-garantia , dar sa stiu exact ce s-a intamplat cu masina!

 

 

Defectul de fabricatie e defect de fabricatie, nu are legatura cu servisarea.

Link to comment
Share on other sites

Are legatura cu proiectarea si fabricarea, corect, nu cu servisarea. Iar atata timp cat masina aia are un numar mic de kilometri si nu se constata nimic evident datorita faptului ca servisarea nu s-a facut la BMW, nu vad niciun motiv sa nu fie reparata gratuit si repet, cu scuzele de rigoare.

 

Poate unii nu inteleg. Mai ales cei cu masini second dar cand cumperi o masina noua, o cumperi sa o folosesti pentru intreaga ei durata medie de utilizare si nu doar pentru 2 ani cat e in garantie. Sa iti asigure un minim de kilometri rulati.

E ca un contract, platesc atat pentru obiectul ala ca sa-l folosesc. Tu ca producator trebuie sa te asiguri ca acel obiect functioneaza corect toata acea perioada exceptie facand uzura avansata datorata folosirii intense si indelungate a obiectului.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De-aia vin tare coreenii si chinezii din urma. Garantie 7 ani nu 2. Chit ca e totul cheap, dar macar merge, si daca ceva grav pica, 7 ani tot nu te doare capul. Dupa cei 7 ani deja masina si-a scos toti cei 12000 investiti in ea si la o revanzare tot mai merge si iei 4000 la revanzare. Ce mai iei pe un 118d de 26000Eur cu motorul praf? Cam tot 5-6000 :) Oh yes.

 

Si costa 3600ron doar arborele cotit, plus lant patine si ce-or mai fi, sari de 1200 de euro lejer, la orice service. Si ce garantie ai, daca sunt aceleasi piese? Posibil in 10000km s-o iei de la capat.

Oricum am da-o, e f. delicata problema, si din punctul lui BMW dac-o privim.

Edited by 23LKY
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, din punctul de vedere al BMW nu e delicata, e jalnica, rusinoasa.

O marca premium nu-si permite asemenea gafe.

 

Daca vine careva si-mi spune, nu esti multumit de masina, nu mai cumpara BMW... problema e ca aceste bube sunt la majoritatea constructorilor care in ultimii 20 de ani au trecut din ce in ce la o productie de masa larga pentru o societate de consumatori prosti si needucati, iar acesti constructori nu mai dau doi bani pe onoare, faima, pasiune, etc si nu conteaza decat cifrele.

 

Cel mai mare flagel si cei mai mari criminali ai societatii contemporane si imediat urmatoare o constituie finantistii lui peste prajit care ne-au transformat pe toti in niste marionete si toate belelele de la ei pleaca.

Luati si ganditi mai profund problema si o sa vedeti ca asa stau lucrurile chiar daca la prima vedere pare ciudat.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

am mai zis-o si repet de la E30/E36/E38/E34 incoace sau incepand de prin 94-95 BMW a incetat sa mai produca masini,cam tot ce a scos de atunci are diferite probleme de proiectare mai mari sau mai mici-Vanos,Nikasil,Rear subframe,la dizel celebrele clapete + alte bube clasice-valve PCV,vas expansiune,garnitura capac culbutori ,lucruri care au inceput brusc sa pice mult mai devreme decat o faceau la modelele anterioare.+ca totul a devenit lifetime(ulei cutie ,ulei diferential).
Link to comment
Share on other sites

bmw face recall dupa ce urla aia prin US.. Nici atunci nu e un recall propriu-zis, ci daca tu constati treaba asta mergi la service e posibil sa se rezolve.

Buclucuri se intampla la multe marci, faza e sa se rezolve.

Iar asta nu e o chestie minora.

In mod normal ar trebui sa suporte piese si o parte de manopera, daca exista bunavointa si e problema anuntata prin TIS asa ar fi normal. Dintr-un motiv care imi scapa e mult mai dificil in Ro. Banuiala mea e ca exista diferente la manopera, ca daca o plateste BMW AG, probabil au preturi diferite la ce deconteaza la piese(probabil le trimit ei) si tarife la manopera. In felul asta desi reprezentata nu pierde bani, nici nu face cine stie ce. .. si daca motanii platesc..

 

Normal cam de anul trecut daca ai inspectiile facute in service autorizat rar nu iti mai pot refuza garantia.

Ce istoric clar sa aibe ? e tot vina lor ca se poate maneri usor ECU, daca tot bat toba pe treaba asta.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Manopera facturata de service catre BMW AG e muuuult mai mica decat cea catre client. E "normal" in Romania sa nu le convina sa tina elevatorul ocupat cu o lucrare la care ei isi scot doar curentul si impozitul la mecanici in dauna uneia unde intra banutul gras la domnul actionar Michael Schmidt sau cum plm il cheama.

 

Si daca vreti, va spun muuuuuulte ca sa stiti si voi cat de moooiti suntem cand mergem la service si ca nici pe departe nu e o simpla relatie comerciala client-prestator de servicii. Asta e, pana nu esti si de-o parte si de alta a lucrurilor, nu prea stii adevarul si tinzi sa le dai dreptate unora cu service.

 

Eu sunt pro profit din toate punctele de vedere, dar fa-o corect si nu prin hotii.

BMW se lauda peste tot cu profitabilitatea si cu numarul mare de vanzari dar ceea ce vine din "noblesse oblige", ii doare-n kur. SI asta pentru ca la conducere sunt finantisti si nu pasionati. Parol.

Link to comment
Share on other sites

ce alternativa ai?

 

 

mercedes...are si asta bube, dar nu la motor :pardon:

 

p.s. ma bate gandul la noul seria 3..dar...o sa astept macar 2 ani sa ii vad fiabilitatea..

 

oamenii sunt informati..dupa forumuri

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Motorizarea de 3.0 diesel 245 cai are problema asta? Se pare ca nu au luat nici o masura din moment ce motorul nou de 2.0d 184 cai are aceiasi problema si a fost lansat la aprox 2 ani mai tarziu fata de cel de 2.0d 177cai.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca m-am informat, mama si ce m-am informat. Dupa ce am dat A4 motor AVF am vrut ceva mai bun, si la Audi nu aveau motoare decat noile commonrail, evident la mult mai mult decat imi permiteam. Vroiam hatchback, ca am avut Golf4 si m-am impacat cel mai bine cu el. Si am citit de motoarele BMW iar toata lumea le lauda, am zis ca au experienta fiind la generatia a 3-a de commonrail, erau premiate cam toate motoarele noi ce le scoteau... si asta am cumparat. M-am laudat pentru alegerea inteleapta, caci masina merge mult peste asteptarile mele. Am facut revizia, i-am facut detailing, i-am schimbat parbrizul, i-am luat rotile de iarna, urma acum sa-i cumpar Alleggerita in primavara.

 

Insa mi-a fost dat sa dau peste problema asta. Si nu scria mare cu rosu sa vada toata lumea, ci pe cateva forumuri erau oameni nemultumiti. De aici si decizia mea de a initia acest topic. Lumea nu stie, probabil daca nu citeam aici, aveam sa fiu in continuare multumit de masina. Nu spun ca in cele 6 luni de cand am masina am recomandat tuturor sa cumpere BMW ca VAG au probleme cu injectoarele...

 

Mie inca nu-mi vine sa cred, se face ora 5 si va trebui sa pornesc motorul din nou, ma ia groaza cand ma gandesc...

Edited by 23LKY
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.