Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

...ti se pare normal sa ti cumperi anumite componente dupa seria de sasiu si sa nu se potriveasca ....m-am dus la diferite mag de piese auto...

Asta cu nepotrivirea pieselor achizitionate dupa VIN mi se pare putin credibila. Poate ai dat peste niste "degeabari" care nu stiu/pot/vor sa-si faca treaba.

Personal detin un e90 cu acelasi motor n47 (2008) redus la 163cp si-ti pot spune ca nu mi s-a intamplat vreodata ca piesele comandate dupa VIN sa nu se potriveasca.

Link to comment
Share on other sites

cei de la autohaus au cert de calitate DEKRA, trebuiau sa reglmenteze situatia...ti se pare normal sa ti cumperi anumite componente dupa seria de sasiu si sa nu se potriveasca ....m-am dus la diferite mag de piese auto.....in fine...ch cu fleet mi se pare o porcarie....nu incerc sa conving pe nimeni ..doar sa prezint realitatea cum este ea ...

 

Foarte ciudat sa cumperi consumabile dupa seria de sasiu si sa nu se potriveasca.. Sa nu fi mentionat la magazinul de piese auto doar de nr de kw si cei de acolo sa presupuna ca masina ta are tipul de motor M47 si nu N47 si sa-ti dea alte piese. Daca ai dat nr de sasiu si ai primit alte piese este vina magazinului de piese auto si nicidecum a celor care ti-au vandut masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@gobazel - Masina e luata de la Autohus (www.autohus.de) din Germania? Ca astia au certificat DEKRA.

DA, masina a fost luata de la DAT AUTOHUS BOCKEL, in decembrie anul trecut.

Am primit raspuns destul de sec ca : "After viewing our documents, we inform you that the vehicle is equipped according to the regastration papers with 120 KW."...

Eu le-am trimis in mail si pdf ul cu optiunile masinii obtinuta de la dealer BMW Romania in care scria clar 130 kw(ca i tunata invers sau nu asta e alta prb...asta chiar ii o ch noua...nu am mai auzit...)

Tupeul maxim ii la astia din ro care ma invita la bmw portile deschise, mail primit tot azi...:))....

 

gobazel, e vb despre un 320d sau 520d?

bmw 320 da 2008 177 cp care de fapt are 163 cp ca ii dat cu flit...daca intelegi cum sta treaba....

daca imi puneau initial motorul de 120 kw M47 cred ca era mai k si as fi avut problema asta doar la byc...

Edited by gobazel
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg gobazel , tu nu ai dat niciun ban care sa ajunga la BMW dar ai pretentia sa iti schimbe motorul in garantie? Ai cumparat o masina sh care nu stie nimeni cum s-a mers cu ea , ai facut reviziile la alte service-uri , piese de pe la magazine de cartier etc... . Daca aveai inspiratia sa platesti garantia la autohus acum erai acoperit . Asta e , ai riscat si ai pierdut..
Link to comment
Share on other sites

Piesele le comanzi pentru motorul N47 (adicatelea cel de 130kW), nu conteaza ca in acte apare 120kW.

Gobazel, privitor la nedumerirea ta cu puterea motorului, vina va apartine in mod egal atat tie cat si celor de la autohaus. Tu trebuia sa te informezi de motorul asta inainte sa-l cumperi (cum ca sunt si variante pentru firme, unde o putere mai mica ii avantajeaza) iar ei trebuiau sa-ti spuna ca e fleet edition.

Mai departe... cei de la magazinul de piese nestiind nici ei de "fleet edition", au vazut 120kW si automat au crezut ca ai motorul vechi (M47) si ti-au dat piese necorespunzatoare.

Link to comment
Share on other sites

Eu am 178k km , am fost la Bavaria in CTZA la 'ascultat' de motor mi-au zis ca nu e nimic suspect, oricum ei spun ca zgomotula care s-ar auzi la pornire pe care eu nu-l am am, dar am citit ca altii l-ar avea, nu e de la distributie (lanturile de care se tot scrie aici) ci de la axa cu came ca ar fi un pic mai scurs uleiul dp came. PTR ACEL ZGOMOT METALIC (multi experti de pe siteul asta stiu deja) se aude cu motorul cald la relanti, doar asa.

Am acest N47 pe seria 5, am citit si f bine ca m-am informat aici despre problemele acestui motor am mai scris cu ceva pagini in urma prin Aprilie.

Cum spuneam am fost la Bavaria prin Iunie cand am aj acasa speriat ca se poate rupe in orice moment. Ei spuneau ca cele mai multe cazuri au fost pe seria3 (e si normal ca-s cele mai multe) si pe seria1. Poate or fi spus ca sa ma simt io mai bine ca nu eram cu seria3. Posibil. Eu oricum sunt ing mecanic si stiu despre ce vbeau ei acoolo. In tot acest interval mi-am zis ca sa stau linistit si nu am degand sa schimb nimic preventiv. Asa am facut, am facut vreo 7300 km din luna Iunie si acu o sa ma urc iar si da-i bataie.

Chestiile pe care le tot postati aici si aveti tot dreptul, ca dc nu recuosc gresala si ca de ce nu le repara evetual mocca...ca si cum astia oficial de la bmw ar citi si s-ar simit lezati... mi se par degeaba scrise.

Concluzie, nu voi cumpara nimic din tot acest ansamblu lant-patine-arbore pana nu pica. Daca pica , avem BMW masina premium vorba aia, nu ? , e sa le si schimbam..ca ne permitem. Daca nu, trecem la ceva mai ieftin.

Puteti sa ma injurati linistiti, sau raspunsuri evazive ca e democratie insa ar fi mai bine de scris solutii eventuale la problema cu care incepe acest topic.

Link to comment
Share on other sites

Cineva in deplina cunostinta de cauza poate raspunde ?! :)

Multumesc!

 

1. au trecut doar cateva ore. Nu e nevoie sa insisti.

 

2. Practic sunt TOATE motoarele N47 (produse in perioada - gasesti in prima postare) afectate. Gasesti pe la inceputul topicului si pe ce masini au fost montate piesele cu probleme.

 

Raspunsuri in deplina cunostinta de cauza pot doar cei de la BMW sa-ti dea.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg gobazel , tu nu ai dat niciun ban care sa ajunga la BMW dar ai pretentia sa iti schimbe motorul in garantie? Ai cumparat o masina sh care nu stie nimeni cum s-a mers cu ea , ai facut reviziile la alte service-uri , piese de pe la magazine de cartier etc... . Daca aveai inspiratia sa platesti garantia la autohus acum erai acoperit . Asta e , ai riscat si ai pierdut..

nu as fi avut nicio pretentie, daca as fi fost singurul sau printre putinii in situatia asta(sunt f. multe cazuri similare peste tot)...reviziile sunt facute de nemti aiurea (nu la repezentante)...masina am luat o pt uz personal si am bagat ce e mai bun in ea....am facut doar o revizie in RO cu piese originale(ulei bmw original 5w-30, filtre de aer, ulei, polen, de motorina, total 700 roni fara manopera)...la reprezentanta imi cereau 1800 roni pt acelasi lucru...ti se pare normal?crezi ca daca faceam o revizie la ei acum situatia era alta...? m-am gandit ca nu are rost sa dau 500 de euro pt. ca dat autohus vand masini de calitate si nu se va strica in interval de 1 an (masina avea 3 ani si 10 luni de la prima inmatriculare)...a mai contat si faptul ca imi cumpar bmw, nu orice masina.

Edited by gobazel
Link to comment
Share on other sites

2. Practic sunt TOATE motoarele N47 (produse in perioada - gasesti in prima postare) afectate. Gasesti pe la inceputul topicului si pe ce masini au fost montate piesele cu probleme.

 

Raspunsuri in deplina cunostinta de cauza pot doar cei de la BMW sa-ti dea.

bala acum merg cu un f10 520 2012,sti cumfa daca la anul asta mai sunt probleme?masina are 23000 km.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

nu as fi avut nicio pretentie, daca as fi fost singurul sau printre putinii in situatia asta(sunt f. multe cazuri similare peste tot)...reviziile sunt facute de nemti aiurea (nu la repezentante)...masina am luat o pt uz personal si am bagat ce e mai bun in ea....am facut doar o revizie in RO cu piese originale(ulei bmw original 5w-30, filtre de aer, ulei, polen, de motorina, total 700 roni fara manopera)...la reprezentanta imi cereau 1800 roni pt acelasi lucru...ti se pare normal?crezi ca daca faceam o revizie la ei acum situatia era alta...? m-am gandit ca nu are rost sa dau 500 de euro pt. ca dat autohus vand masini de calitate si nu se va strica in interval de 1 an (masina avea 3 ani si 10 luni de la prima inmatriculare)...a mai contat si faptul ca imi cumpar bmw, nu orice masina.

Eu te cred dar cand cumperi un obiect sh fara nicio garantie nu poti sa ai pretentii , poti sa ai ghinion sau noroc...

Link to comment
Share on other sites

1. au trecut doar cateva ore. Nu e nevoie sa insisti.

 

2. Practic sunt TOATE motoarele N47 (produse in perioada - gasesti in prima postare) afectate. Gasesti pe la inceputul topicului si pe ce masini au fost montate piesele cu probleme.

 

Raspunsuri in deplina cunostinta de cauza pot doar cei de la BMW sa-ti dea.

 

 

Au trecut mai mult de cateva ore. aseara am postat referitor la asta si asa cum ai sesizat si tu mai sus discutia incepuse sa devieze usor de la subiect asa ca am zis sa insist ..

Colegul a carui problema a fost dezbatuta in ultimele pagini din topic a precizat ca in urma discutiilor cu cei de la BMW i s-a precizat ca e vorba doar de N47D20A si din aceasta cauza am vrut sa aflu mai multe.

Daca tu personal consideri ca raspunsuri in deplina cunostinta de cauza imi pot oferi doar cei de la BMW de ce ai zeci de post-uri in care faci afirmatii concrete si la obiect ca si cum ai fi un adevarat cunoscator ? Atunci daca ne raportam doar la raspunsul celor de la BMW inclusiv pentru problema care face obiectul respectivului topic hai sa nu mai aberam si sa creeam panica in stil pur romanesc.

Verificati si discutiile pe tema asta care au loc pe forum-uri din Germania, unde se afla cel mai mare numar de masini care ruleaza cu acest tip de motoare sun capota, numarati cazurile sesizate acolo de rupere a lantului, si puteti dormi linistiti.

Link to comment
Share on other sites

Daca tu personal consideri ca raspunsuri in deplina cunostinta de cauza imi pot oferi doar cei de la BMW de ce ai zeci de post-uri in care faci afirmatii concrete si la obiect ca si cum ai fi un adevarat cunoscator ?

 

Daca citesti tot topicul exista documente atasate: devize, raport puma, poze cu lantul rupt si cam atat. Astea se cunosc si sunt bazate pe cazuri reale care s-au intamplat si de care am auzit noi. Sunt destule cazuri (mult mai multe) care nu ajung pe forum. In rest sunt doar discutii.

 

In mod normal, doar BMW are acces la date interne (acces la teste, calcule etc.) cat si la MULT mai multe cazuri de lant rupt sau uzat (poze, piese uzate, statistici). Deci ei ar fi mult mai in masura sa spuna ceva sigur decat noi.

 

Raspunsuri in deplina cunostinta de cauza nu poti gasi pe un forum. Aici sunt discutii de cele mai multe ori la nivel de amatori. Nimeni nu garanteaza cu nimic un raspuns exact.

 

Mai ales in cazul unui astfel de subiect...

 

bala acum merg cu un f10 520 2012,sti cumfa daca la anul asta mai sunt probleme?masina are 23000 km.

 

Dupa 03.2011 s-au rezolvat toate problemele.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut pe realoem, lantul la n47 nu mai este dublu in latime intre vibrochen si pompa de injectie asa cum este la m47 si m47n unde vibrochenul e prevazut cu 2 pinioane apropiate. La n47, pe unul dintre cele 2 pinioane s-a pus lantul de la pompa de ulei, pompa de ulei care pe m47n era antrenata direct de vibrochen printr-o roata dintzata... acum, roata dintata, pe n47 antreneaza cele 2 axe care preiau din trepidatile motorului, axe care se afla pe langa vibrochen; deci, inginerii au renuntat la fiabilitatea distributiei motoarelor m47, m47n in favoarea unui motor mai linistit... macar recomandau o inlocuire a distributiei la Xkm. Eu cred ca ar fi trebuit sa lase lantul dublu intre vibrochen si pompa de injectie, iar pompa de ulei o puneau pe vibrochen langa fulie asa cum este pe m47. Am inteles ca de la jumatatea lui 2011 au remediat problema prin schimbarea lantului cu unul mai rezistent...cu cat o sa reziste mai mult, cu 50-100Kkm?
Link to comment
Share on other sites

@bobyV Afirmatia "Verificati si discutiile pe tema asta care au loc pe forum-uri din Germania, unde se afla cel mai mare numar de masini care ruleaza cu acest tip de motoare sun capota, numarati cazurile sesizate acolo de rupere a lantului, si puteti dormi linistiti." este foaaaarte de eronata.

 

Modul de utilizare al unei masini cu motor diesel este atat de diferita in Germania fata de la noi incat in loc sa dormi linistit ar trebui sa te ingrozesti. Nemtii merg preponderent pe autostrada, la turatii constante pentru perioade lungi de timp. Stresul asupra lantului e minim, de aici si numarul mic de probleme aparute. Romanii merg in 80% in oras, cu porniri si opriri multe (si aici e socul cel mai mare la lant), cu starturi rapide la semafor ca deh....e bmw nu ford focus, start/stopul folosit la maxim, depasiri cu kick-down la greu pe minunatele noastre sosele cu o banda pe sens... Mai trebuie sa continui? Sau e clar de ce la noi sunt mai multe cazuri de lant rupt ca la nemti.

Edited by BV26CAT
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat acum 2 zile chitul de distributie(facelift 177cp) si erau urme de uzura la unul dintre lanturi (cel de sus) si o patina. Masina nu mai are acel fasait metalic, desi cica ar mai fi mers. L-am schimbat sa fiu mai linistit, nu e de gluma. Rezonez cu ce a spus colegul de mai sus, cu faptul ca lantul la n47 nu mai este dublu in latime intre vibrochen si pompa de inalte, ceeea ce lasa de dorit. Ca durata, 10 ore, o singura persoana, motorul nu a fost dat jos de pe masina, ci a fost data jos cardanul, cutia de viteze, ambreiajul si volanta. Pentru alte detalii va stau la dispozitie.
Link to comment
Share on other sites

@Dekkers - cati km avea masina ta si din ce an este? Ai niste poze cu piesele uzate, ca sa ne facem o idee? Mai era un coleg pe forum care isi facuse tot singur schimbul si spunea ca la 200,000km, cat avea, nu era vizibila o uzura a lantului.

Interesant faptul ca ai putut sa faci schimbul fara sa scoti motorul afara, ai avut suficient loc?

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Masina are 140k dec 2008, poze la piesele uzate nu am; am facut doar foto pieselor noi in caz ca ma hotarasc sa o pun la vanzare, sa demonstrez cumparatorului. Lantul de sus(pompa de inalte) avea urme de uzura, dar nu f mari, cred ca mai ducea 10k fara probleme si una din patine. Masina a fost ridicata pe elevator si asa s-a putut schimba chitul. Trebuie neaparat date jos toate capacele de plastic ale motorului sa nu se rupa, mare atentie! Costul pieselor 1000ron originale bmw.
Link to comment
Share on other sites

La masina din semnatura am avut probleme cu motorul,a facut zgomot din ce in ce mai mare timp de vreo 4 luni pana cand intr-o zi mergea f rau,facea ca trenul si apoi nu a mai pornit.S-a rezolvat la Filaret,stiau aia bine problema.Distributie sarita de la punct.

Dupa 1 an,cateodata la pornirea la rece motorul face cam asa

http://www.youtube.com/watch?v=_TYUlOMya-E

Pareri?

Dupa 1-2 minute de relanti,mers normal nu mai face.Nici daca opresc,stau 8ore cu ea parcata si apoi repornesc.

Filaretul dadea din umeri cand le-am aratat filmuletul.

Cand mi-au reparat masina,mi-au schimbat intinzatorul.Acum 2 luni am schimbat iar intinzatorul pe recall.Alt cod de intinzator.Sa zic ca parca nu mai face un zgomot metalic la pornire de atunci,dar trebuie sa mai ciulesc urechile,ce-i drept,parca nu i-am mai dat importanta.

Ciudat e ca acum 3 saptamani,intr-o dimineata,dupa ce am pornit motorul(din butonul start),a urcat la 1300ture si imediat a coborat la 750 ..cam atat e relanti-ul si apoi dupa 2 secunde s-a innecat putin si s-a oprit.La a doua pornire a picat iar la 750,a mai stat vreo 10 sec normal si s-a oprit iar.Repornit,turat putin,de atunci nu a mai facut decat de 2 ori in 3 saptamani asa,dar fara sa se mai opreasca,doar sa se innece putin,dar s-a stabilizat.Nu oscileaza relanti-ul,trage ok.

Cel putin zgomotul pare sa se fi dus dupa ultimul intinzator.

 

Oricum,nasola rau problema.

In concluzie,de la ce o fi zgomotul ala care se aude in filmul de mai sus?(se aude ca si cand ar ciocani ceva pe sub o tabla).PS:nu e nimic liber pe acolo sa faca zgomotul asta.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.