Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Am schimbat kit-ul de distributie, la aprox 250k km m-am hotareat sa schimb lantul (proasta alegere) desi nu avea nici un fel de simptome nici zgomot nimic, m-am gandit totusi ca la km astia ar trebui schimbat avand in vedere problemele comune la acest tip de motor, desi nu regret alegerea facuta doresc sa va zic ca lanturile vechi si celelalte piese erau impecabile, mecanicul a zis ca cel superior era putin intins, mie nu mi s-a parut, adica daca il tineai orizontal avea sageata, statea putin inclinat dar cred ca si unul nou la fel as sta, plus ca nu avea joc din zale deloc, celelalte erau ca si noi

Nu regret ca am facut-o probabil si din pricina ambreajului care era destul de uzat (discul), iar acum masina reactioneaza altfel, adica mult mai bine, iar la pornire imediat dupa ce invartea electromotorul si isi facea aprinderea avea un pocanit, eu am crezut ca era de la tampoanele de la motor dar se pare ca nu, probabil era de la distributie, cine stie, ideea e ca acuma nu mai face, oricum era ft putin sesizabila, pt unii chiar normala, in afara de faptul ca motorul raspunde mult mai bine si e mai placut de condus probabil din cauza ambreajului, am uitat sa mentionez cutie manuala, altceva nu s-a schimbat, ft putin sunetul, o sa atasez si un video inainte si dupa sa va dati cu parerea

Deci concluzia mea ar fi ca daca nu are zgomot de lant nu merita sa schimbi distributia, mecanicul zicea ca a avut si cazuri in care nu s-a auzit sunetul de lant si s-a rupt, dar a mai zis si ca a avut un motor cu peste 300k km si era ca si al meu, eu daca ar fi sa mai cumpar un n47 nu l-as schimba decat in momentul in care se aude sunetul specific

Poate e si efectul placebo sau din cauza uleiului proaspat dar parca trage si mai bine, desi nu ar avea de ce, decat... si iarasi ajung la ambreaj :)))

 

Edited by X X L
video
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ma costa 7000 lei, in pitesti (eu sunt din timisoara, dar aici cel mai ok am gasit la 9600 lei) si schimb asa:

 

kit distributie OEM

volanta LUK

kit ambreiaj LUK

filtru ulei + aer + ulei bmw 5w30 twin power

 

total 7250 lei dar mi-a facut reducere 250 lei, ca sa imi scot drumul :))

 

am sa revin si cu alte detalii

OperaĂâşiunea e ĂŽn desfĂŁĂâ˘urare as we speak. Se pare ca ce am comandat eu OEM, a venit ĂŽn ambalaj SWAG dar au stantat IWIS. Am verificat piesele vechi, lantul Ăâ˘i patinele sunt tot IWIS. Pinioane bmw.

 

 

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat kit-ul de distributie, la aprox 250k km m-am hotareat sa schimb lantul (proasta alegere) desi nu avea nici un fel de simptome nici zgomot nimic, m-am gandit totusi ca la km astia ar trebui schimbat avand in vedere problemele comune la acest tip de motor, desi nu regret alegerea facuta doresc sa va zic ca lanturile vechi si celelalte piese erau impecabile, mecanicul a zis ca cel superior era putin intins, mie nu mi s-a parut, adica daca il tineai orizontal avea sageata, statea putin inclinat dar cred ca si unul nou la fel as sta, plus ca nu avea joc din zale deloc, celelalte erau ca si noi

Nu regret ca am facut-o probabil si din pricina ambreajului care era destul de uzat (discul), iar acum masina reactioneaza altfel, adica mult mai bine, iar la pornire imediat dupa ce invartea electromotorul si isi facea aprinderea avea un pocanit, eu am crezut ca era de la tampoanele de la motor dar se pare ca nu, probabil era de la distributie, cine stie, ideea e ca acuma nu mai face, oricum era ft putin sesizabila, pt unii chiar normala, in afara de faptul ca motorul raspunde mult mai bine si e mai placut de condus probabil din cauza ambreajului, am uitat sa mentionez cutie manuala, altceva nu s-a schimbat, ft putin sunetul, o sa atasez si un video inainte si dupa sa va dati cu parerea

Deci concluzia mea ar fi ca daca nu are zgomot de lant nu merita sa schimbi distributia, mecanicul zicea ca a avut si cazuri in care nu s-a auzit sunetul de lant si s-a rupt, dar a mai zis si ca a avut un motor cu peste 300k km si era ca si al meu, eu daca ar fi sa mai cumpar un n47 nu l-as schimba decat in momentul in care se aude sunetul specific

Poate e si efectul placebo sau din cauza uleiului proaspat dar parca trage si mai bine, desi nu ar avea de ce, decat... si iarasi ajung la ambreaj :)))

 

 

 

Motorul asta nu are probleme comune cu distributia sunt doar cateva exceptii, la fel cum fiecare tip de motor a avut exceptii, insa probabil pretul rezolvarii nu era asa mare incat sa te irite, nu mai aruncati cu vorbe aiurea, ca mai vine unul nou pe forum citeste ca e problema comuna(desi tu si majoritatea nu ati avut probleme) si duce si el discutia mai departe ca e problema cu distributia. Eu consider ca subiectul distributie tocmai din pricina asta s-a ajuns la atata "mediatizare" ca si-au dat toti cu parerea prea mult. E logic ca nimeni nu intra pe forum sa se laude ca vezi doamne ce buna e masina mea, majoritatea intra pentru a cauta rezolvari la problemele existente, unul care are o masina impecabila nu are timp de forum ca se bucura de ea facand km! (Aici fac exceptie userii pasionati de marca si socializarea de pe forum pe care il frecventeaza zilnic ).

 

 

OperaČ›iunea e în desfăČ™urare as we speak. Se pare ca ce am comandat eu OEM, a venit în ambalaj SWAG dar au stantat IWIS. Am verificat piesele vechi, lantul Č™i patinele sunt tot IWIS. Pinioane bmw.

 

 

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

 

Noutati? Cum era distributia originala?

Edited by andualx
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@andualx, -nu inteleg ce vrei sa zici si unde vrei sa ajungi cu nu sunt probleme cu acest motor, vezi ca internetul nu e limitat doar la acest forum cauta si tu pe google inainte sa vii si sa afirmi treaba asta

-"Vine unul nou si posteaza pe forum" astia noi nu pot sa posteze pe forum?

-de ce toate service-urile sunt pline de bmw-uri cu motoare n47 la schimb de distributie?, de ce daca scri pe google doar n47 rezultatele cautarii sunt cu distribuitia nu cu ce ai scris adica sa iti arate motorul in sine si cat este de bun, te deranjeaza ca acest motor are probleme la distributie?

-nu zic ca este un motor prost, eu sunt ft multumit de acest motor chiar daca are probleme cu distributia tot mi-as mai cumpara unul, imi place consumul lui in raport cu puterea ce o dezvolta, per total este un motor ft bun, dar nu despre asta e subiectul forumului sa vb cat este de bun

-intradevar problema este mult prea "mare" daca te interesezi pe ea de pe net, si este si normal sa fie asa

-toate au probleme pentru ca despre probleme se discuta, asta trebuie rezolvate, nu poti sa rezolvi ceva daca nu are problema in primul rand, general vorbind, te rov nu te supara pe mine dar eu am postat pe forum cu intentia de a impartasi si cu altii experienta mea cu acest motor, si nu consider ca am amplificat problemele ale acestui motor, ba din contra am zis ca nu au fost probleme desi avea 250000 km, in fine nu are rost sa mai scriu sper ca ai inteles si sper sa mai am dreptul sa postez chiar daca sunt "nou"

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat kit-ul de distributie, la aprox 250k km m-am hotareat sa schimb lantul (proasta alegere) desi nu avea nici un fel de simptome nici zgomot nimic, m-am gandit totusi ca la km astia ar trebui schimbat avand in vedere problemele comune la acest tip de motor, desi nu regret alegerea facuta doresc sa va zic ca lanturile vechi si celelalte piese erau impecabile, mecanicul a zis ca cel superior era putin intins, mie nu mi s-a parut, adica daca il tineai orizontal avea sageata, statea putin inclinat dar cred ca si unul nou la fel as sta, plus ca nu avea joc din zale deloc, celelalte erau ca si noi

Nu regret ca am facut-o probabil si din pricina ambreajului care era destul de uzat (discul), iar acum masina reactioneaza altfel, adica mult mai bine, iar la pornire imediat dupa ce invartea electromotorul si isi facea aprinderea avea un pocanit, eu am crezut ca era de la tampoanele de la motor dar se pare ca nu, probabil era de la distributie, cine stie, ideea e ca acuma nu mai face, oricum era ft putin sesizabila, pt unii chiar normala, in afara de faptul ca motorul raspunde mult mai bine si e mai placut de condus probabil din cauza ambreajului, am uitat sa mentionez cutie manuala, altceva nu s-a schimbat, ft putin sunetul, o sa atasez si un video inainte si dupa sa va dati cu parerea

Deci concluzia mea ar fi ca daca nu are zgomot de lant nu merita sa schimbi distributia, mecanicul zicea ca a avut si cazuri in care nu s-a auzit sunetul de lant si s-a rupt, dar a mai zis si ca a avut un motor cu peste 300k km si era ca si al meu, eu daca ar fi sa mai cumpar un n47 nu l-as schimba decat in momentul in care se aude sunetul specific

Poate e si efectul placebo sau din cauza uleiului proaspat dar parca trage si mai bine, desi nu ar avea de ce, decat... si iarasi ajung la ambreaj :)))

 

 

 

videoclipul facut, este cu masina ta?

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Da l-am facut inainte sa duc masina la service si dupa, in aprox acelasi loc si la aceeasi ora cu motorul cald in ambele cazuri

Cu motorul rece sunt mai mari diferente de sunet din cate am observat eu, acum este mai silentios la rece, asta am observat eu

Edited by claus555
Link to comment
Share on other sites

Sa scrie cineva aici caruia i s-a rupt distributia , cat l-a costat reparatia motorului? Ca vad ca toti isi dau cu parerea dar nimeni nu e patit ! Toti stiu de la cineva,un amic, o ruda...

 

Mie mi s-a intamplat. La fix 100002 sau 100003 km. Intrucat iesise cu - atentie! - 2 sau 3 km in plus din garantie, au urmat scandaluri uriase cu reprezentanta (masina luata de noua de la ei). Pentru aia 2 sau 3 km peste 100k, au convenit pana la urma sa schimbe motorul, dar sa-l facem jumi-juma. Am factura, pot s-o caut si s-o scanez pentru cei foarte curiosi. Cost motor nou + manopera + maruntisuri cu 50% reducere = 19.800 ron.

Link to comment
Share on other sites

La mine a fost 3500 distributia, adica 2300 piese si 1200 manopera, plus ca am schimbat si kit-ul de ambreaj total am platit 4900

@bbbogdann mi se pare super ok daca ai platit 2800 cu totul

da, m-am interesat destul de mult atunci si am schimbat-o la un prieten in craiova, in jur de 6mil manopera si restul piesele pe original... daca mai e cineva interesat pot sa fac o recomandare :)

Edited by bbbogdann
Link to comment
Share on other sites

O intrebare de curiozitate la colegii ce au schimbat distributiile. Dupa schimbul acestora, au sesizat o silentiozitate de pornire / oprire a motorului mai ales in situatiille de start - stop la semafor?

 

 

Salut,

 

La mine nu este mai silentios, este la fel, start-stop nu folosesc.

Link to comment
Share on other sites

@andualx, -nu inteleg ce vrei sa zici si unde vrei sa ajungi cu nu sunt probleme cu acest motor, vezi ca internetul nu e limitat doar la acest forum cauta si tu pe google inainte sa vii si sa afirmi treaba asta<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">-"Vine unul nou si posteaza pe forum" astia noi nu pot sa posteze pe forum?<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">-de ce toate service-urile sunt pline de bmw-uri cu motoare n47 la schimb de distributie?, de ce daca scri pe google doar n47 rezultatele cautarii sunt cu distribuitia nu cu ce ai scris adica sa iti arate motorul in sine si cat este de bun, te deranjeaza ca acest motor are probleme la distributie?<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">-nu zic ca este un motor prost, eu sunt ft multumit de acest motor chiar daca are probleme cu distributia tot mi-as mai cumpara unul, imi place consumul lui in raport cu puterea ce o dezvolta, per total este un motor ft bun, dar nu despre asta e subiectul forumului sa vb cat este de bun<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">-intradevar problema este mult prea "mare" daca te interesezi pe ea de pe net, si este si normal sa fie asa<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">-toate au probleme pentru ca despre probleme se discuta, asta trebuie rezolvate, nu poti sa rezolvi ceva daca nu are problema in primul rand, general vorbind, te rov nu te supara pe mine dar eu am postat pe forum cu intentia de a impartasi si cu altii experienta mea cu acest motor, si nu consider ca am amplificat problemele ale acestui motor, ba din contra am zis ca nu au fost probleme desi avea 250000 km, in fine nu are rost sa mai scriu sper ca ai inteles si sper sa mai am dreptul sa postez chiar daca sunt "nou"

Salut, eu te-am inteles, tu insa pe mine nu. Nu am avut nimic de obiectat la postul tau, ai avut dreptate in totalitate, tot ce nu a fost corect e doar faptul ca a trebuit sa specifici un motor cu probleme desi tu ai schimbat practic degeaba distributia.

 

Am spus ca daca ALTA persoana noua intra si citeste ca tu ai spus ca motorul are probleme comune o sa plece din start cu o ganduri precoce despre motor.

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

Mie mi s-a intamplat. La fix 100002 sau 100003 km. Intrucat iesise cu - atentie! - 2 sau 3 km in plus din garantie, au urmat scandaluri uriase cu reprezentanta (masina luata de noua de la ei). Pentru aia 2 sau 3 km peste 100k, au convenit pana la urma sa schimbe motorul, dar sa-l facem jumi-juma. Am factura, pot s-o caut si s-o scanez pentru cei foarte curiosi. Cost motor nou + manopera + maruntisuri cu 50% reducere = 19.800 ron.

Poti sa ne spui ce masina ,an de fabricatie ?

Link to comment
Share on other sites

Vad ca distributia e la fel ca la motoarele N20 , si ele cu probleme pe partea asta. Din ce am mai gasit pe net , se pare ca problema pleaca de la intinzatorul de lant, care se slabeste in timp datorita intervalelor de service mari si a altor factori necunoscuti , nu mai impinge patina de plastic cum trebuie , lantul nu mai e in tensiune si incepe sa bata , distrugand patina de plastic . Partile astea ajungand intre dinti si lant provoaca deteriorarea lantului , si chiar daca nu ar ajunge acolo tot s-ar uza accentuat pentru ca nu mai e tinut intins.
Link to comment
Share on other sites

ma costa 7000 lei, in pitesti (eu sunt din timisoara, dar aici cel mai ok am gasit la 9600 lei) si schimb asa:

 

kit distributie OEM

volanta LUK

kit ambreiaj LUK

filtru ulei + aer + ulei bmw 5w30 twin power

 

total 7250 lei dar mi-a facut reducere 250 lei, ca sa imi scot drumul :))

 

am sa revin si cu alte detalii

 

 

OperaĂâşiunea e ĂŽn desfĂŁĂâ˘urare as we speak. Se pare ca ce am comandat eu OEM, a venit ĂŽn ambalaj SWAG dar au stantat IWIS. Am verificat piesele vechi, lantul Ăâ˘i patinele sunt tot IWIS. Pinioane bmw.

 

 

 

Noutati? Cum era distributia originala?

 

Pe masina, distributia era tot IWIS, ambreiajul era original BMW iar volanta era LUK. Acum masina are distributie IWIS, volanta LUK, ambreiaj LUK.

Discul de ambreiaj era uzat la maxim. Volanta nu avea bataie prea mare.

 

In concluzie, operatiunea a fost incheiata cu succes. Am parcurs primii 500 km, motorul se aude mai rotund, intra mai bine in viteze, se pare ca m-am ales cu un plus de robustete in ce priveste ambreiajul si schimbarea vitezelor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.