Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Salut,

 

Am un E90 LCI din 12/2008 cu 216.000KM

Astazi am schimbat distributia. Au fost schimbate toate reperele, in jur de vreo 27. Eu unul nu am vazut cine stie ce uzura pe nici unul din lanturi si toate patinele erau ok. Era un joc intre zale dar foarte foarte mic si nu peste tot. Chiar si mecanicul mi-a zis ca nu era grav, dupa el ar mai fi mers lejer minim 20k-30k. Sincer sa fiu am schimbat-o ca am avut probleme la cutia de viteze (sarea din treapta 1) si a trebuit sa schimb cutia. Si daca tot am schimbat cutia am zis sa fac si distributia ca sa nu mai platesc manopera la cutie :)

 

Am masina de la 150.000km si a fost adusa din Germania. La 60.000km a avut recall in Germania si i-a fost schimbat lantul la pompa de ulei (din ce am inteles ala nu se rupe nici intr-un milion de km :). De cand am luat-o am facut toate schimburile de ulei cam la 10-12 mii si tot timpul dezactivez sistemul start/stop. Ma gandesc ca toate astea ajuta :)

 

Daca masina e intretinuta bine eu unu nu mi-as face griji, dar fiecare e liber sa faca cum crede :)

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un E90 LCI din 12/2008 cu 216.000KM

Astazi am schimbat distributia. Au fost schimbate toate reperele, in jur de vreo 27. Eu unul nu am vazut cine stie ce uzura pe nici unul din lanturi si toate patinele erau ok. Era un joc intre zale dar foarte foarte mic si nu peste tot. Chiar si mecanicul mi-a zis ca nu era grav, dupa el ar mai fi mers lejer minim 20k-30k. Sincer sa fiu am schimbat-o ca am avut probleme la cutia de viteze (sarea din treapta 1) si a trebuit sa schimb cutia. Si daca tot am schimbat cutia am zis sa fac si distributia ca sa nu mai platesc manopera la cutie :)

 

Am masina de la 150.000km si a fost adusa din Germania. La 60.000km a avut recall in Germania si i-a fost schimbat lantul la pompa de ulei (din ce am inteles ala nu se rupe nici intr-un milion de km :). De cand am luat-o am facut toate schimburile de ulei cam la 10-12 mii si tot timpul dezactivez sistemul start/stop. Ma gandesc ca toate astea ajuta :)

 

Daca masina e intretinuta bine eu unu nu mi-as face griji, dar fiecare e liber sa faca cum crede :)

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Am un F10 520d din decembrie 2010, deci cu motorul N47. Am aflat recent de problema cu lantul de distributie. Masina are 180 000 km acum si nu are nicio problema. Nu tacane, ticaie, nimic. Nu stiu ce sa fac. Nu am de gand sa schimb masina curand si as schimba distributia preventiv. Am intretinut-o foarte bine, cu schimburi de ulei inainte de termenul recomandat de BMW. Nu stiu daca sa stau linistit sau sa o schimb? Cat ar costa sa o schimb la reprezentata? Voi ce ma sfatuiti?
Link to comment
Share on other sites

Am un F10 520d din decembrie 2010, deci cu motorul N47. Am aflat recent de problema cu lantul de distributie. Masina are 180 000 km acum si nu are nicio problema. Nu tacane, ticaie, nimic. Nu stiu ce sa fac. Nu am de gand sa schimb masina curand si as schimba distributia preventiv. Am intretinut-o foarte bine, cu schimburi de ulei inainte de termenul recomandat de BMW. Nu stiu daca sa stau linistit sau sa o schimb? Cat ar costa sa o schimb la reprezentata? Voi ce ma sfatuiti?

 

Daca n-ai zornait, mai las-o. Eventual poti merge la reprezentanta pentru evaluare. Poate tu nu stii sa izolezi acel sunet specific de lant, cei din reprezentante avand si ceva aparat cu care evalueaza distributia.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

PuMA measure

A new repair method! N47, N47S, N47T, Grinding noises in the engine, timing chain scraping noise. V1-R2-RO 43863106-32 - 04/05/17

Complaint:

 

Scraping, grinding engine noise during idling when the engine is at operating temperature and from approx. 1200 rpm, which is noticeable inside the vehicle interior.

 

Important:

The noise described above from the chain drive is a function noise without further technical effects. It is not based on wear and therefore does NOT also lead to chain breakage!

 

 

Cause

 

At the operating temperature the "washboard-like" running surfaces of the lower timing chain rails lead to a scraping noise of the chain. The noise on the engine block is transmitted over the bracing ribs of the rails and amplified over the transmission housing. In this way the scraping noise can be heard in the vehicle vehicle interior.

 

Measure

 

+++ Revisions made compared to the last version of the PuMA measure:

Notes for defect code supplemented.

+++

 

Attention!

From ISTA/D 3.52 (available from the end of October 2015) the modular repair is introduced for the complaint about noise.

An additional repair option comes into force with version for vehicles with a usage of less than 75,000 kilometres

(exchange of the lower guide rails and the chain tensioner).

The new repair methods are individually documented in the REP "1131565 Replace tensioning and guide rails on the lower timing chain…" from the end of October 2015 for all vehicle models.

 

Important:

In the event of a customer complaint, proceed as described below.

 

Perform the diagnosis exclusively with ISTA/D 3.52.x (available as of the end of October 2015) or higher and the current Integrated Measurement Interface Box software update.

 

Select the ABL manually at:

 

Repair tasks – Information search – function structure: 05 Non-electrical diagnosis – NED -

01 Drive - 01 Noise - engine noise

 

 

Important:

The evaluation concerning whether the noise lies outside the tolerance is only performed over the ABL! Exchange of the chain rails or the entire chain drive, contrary to the result from the test module, is NOT permitted. In escalation cases please contact your responsible National Sales Company.

 

 

We must differentiate between two different cases:

 

Case 1: Vehicles with a usage of less than 75,000 kilometres (new repair method)

 

In the case of a customer complaint renew the following components:

- 11 31 8 576 201 Chain tensioner for the top timing chain

- 13 52 8 573 158 Guide rails for lower timing chain.

- 13 52 8 573 159 Tensioning rail for lower timing chain

- 11 22 7 557 611 Fitting sleeves

 

The new modular repair instructions "1131565 Replace the tensioning and guide rails on the lower timing chain …" is available from ISTA/D 3.52.x (end of October 2015) for all vehicle models.

 

 

Case 2: Vehicles with a usage of more than 75,000 kilometres (previous repair method)

 

In the case of a customer complaint renew the following components:

- 11 31 8 576 201 Chain tensioner for upper timing chain

- 11 31 8 570 649 Timing chain above

- 11 31 7 797 899 Guide rail for upper timing chain

- 11 31 7 797 898 Tensioning rail for upper timing chain

- 13 52 7 797 906 Camshaft sprocket for the high pressure pump drive

- 13 52 8 589 971 Lower timing chain

- 13 52 8 573 158 Guide rail for lower timing chain

- 13 52 8 573 159 Tensioning rail for lower timing chain

- 13 52 7 797 905 Chain tensioner for lower timing chain

- 11 22 7 557 611 Fitting sleeves

 

To do this, please always note the revisions in repair instructions “1131560 Replace both timing chains N47….“ of the current ISTA/D version.

 

 

Please note:

Please note that the adjustment of the high-pressure pump (HPP) to the crankshaft has changed.

 

Hint:

Only use dampened tensioning rails and guide rails for the bottom timing chain.

(See attachment, page 1.) Fitting just a single dampened rail is not permitted.

 

For the top timing chain, only use a sliding rail without strengthening bars. (See attachment, page 2.)

 

The reference construction status following the repair is shown on page 3 of the attachment.

 

The screwed connection on the intermediate wheel for the counterbalance shafts no longer need to be undone!

 

Before fitting the new chain tensioner, it is absolutely necessary to check the entire thread in the cylinder head for damage and dirt deposits, and to clean it.

 

 

Notes on invoicing:

 

Processing and invoicing should take place subject to currently valid warranty terms.

Recommended defect code for GWK cases:

11 31 03 39 00 Disturbing noises from the timing chain

 

Validity information

Model series:

[E84, E83, E61, F30, F10, F32, F21, E88, F31, F20, E87, F34, F11, F25, F07, E91, E90, E93, E82, E60, E81, E92]

Engine range:

[N47S, N47DK0, N47T, N47]

Body style:

[ALL]

Fault codes:

[]

Production period:

Up to 01/03/15

 

 

Exista si un PDF dar am nevoie de un admin sa il ataseze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Distributia la BMW este pe lant si nu se schimba.La motorul urmator dupa M47 adica N47 au fost ceva probleme cu distrubutia la cele din 2007-2010.Acum aceasta problema a fost remediata in timp.

 

Buna,

 

Vorbesti parca ai fi purtatorul de cuvant al BMW-ului. Teoretic ce spui este adevarat, practic se cam schimba distributia si la modelele depa 2010. Am un F31 productie 06.2013 avea sunet la distributie, am schimbat kitul. Dupa schimbare s-a confirmat, lanturile erau lungite era risc de rupere. Neoficial este recomandat sa se schimbe kitul la toate N47 dupa 200.000 km reali indiferent de anul de productie.

Link to comment
Share on other sites

Buna,

 

Vorbesti parca ai fi purtatorul de cuvant al BMW-ului. Teoretic ce spui este adevarat, practic se cam schimba distributia si la modelele depa 2010. Am un F31 productie 06.2013 avea sunet la distributie, am schimbat kitul. Dupa schimbare s-a confirmat, lanturile erau lungite era risc de rupere. Neoficial este recomandat sa se schimbe kitul la toate N47 dupa 200.000 km reali indiferent de anul de productie.

 

Astia care tot sustin sus si tare ba ca nu exista nici o problema cu lantul, ba ca s-a rezolvat din nu stiu ce an, cred ca doar se amagesc singuri, incearca sa se consoleze cumva a.i. sa nu intervina asupra distributiei. Motivul cred ca-i cam lesne de inteles sau iti cam poti da seama de ce refuza sa recunoasca faptul ca exista o problema cu aceste motoare si mai devreme sau mai tarziu tot vor trebui remediate. Sunt atatea cazuri cu lanturi rupte si automat motoare facute praf, cazuri in care doar patinele s-au spart sau cel mai des intalnit, zornaiala tipica lantului superior care s-a intins deja prea mult. In principiu trebuie sa discuti cu mecanicii specializati pe bmw, mecanici care nu prea au timp de forumuri. In principiu, aici pe forum intra end-useri, oameni care se documenteaza, cunosc aceasta problema si automat previn ruperea lantului printr-un schimb preventiv al distributiei. Dar ce te faci cu majoritatea celor care nu frecventeaza forumurile, care nu cunosc aceasta problema si la un moment dat, dupa ce in prealabil lantul le-a zornait, dar din lipsa cunostintelor, cum trebuie sa se auda un motor diesel, poate din dezinteres, poc la un moment dat in mijlocul drumului si le-a cedat distributia.

Edited by RaYn3
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

99% din distributii se schimba preventiv,restul milioanelor de n47 care nu sunt pe forumuri circula linistit cu distributia neschimbata.Am intalnit foarte multe persoane care la intrebarea mea"Ai ceva zgomot la distributie ?" sa se uite la mine ca la felul 14 .Unul avea 309.000 km cu masina ,F10 2011.

Probabil si aici pe forum cred ca doar 25 % au schimbat distributia preventiv restul mergem cu ele si ne bucuram de masini,unii,pe de alta partea mai sunt si cei stresati care nici nu o schimba nici nu stau linistiti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Codurile pe care am schimbat la F31 n47, productie 06.2013:

 

Repere originale BMW: 13527797906 SPROCKET

11318509926 Camshaft sprocket

11417798019 Oil pump sprocket

 

Kit lant superior SWAG 99 13 0349

Kit lant inferior SWAG 20 94 8775

Lant p. ulei SWAG 99 13 6339

 

Continutul kiturilor SWAG/FEBI este se pare acelasi ca si kiturile originale BMW.

Link to comment
Share on other sites

99% din distributii se schimba preventiv,restul milioanelor de n47 care nu sunt pe forumuri circula linistit cu distributia neschimbata.Am intalnit foarte multe persoane care la intrebarea mea"Ai ceva zgomot la distributie ?" sa se uite la mine ca la felul 14 .Unul avea 309.000 km cu masina ,F10 2011.

Probabil si aici pe forum cred ca doar 25 % au schimbat distributia preventiv restul mergem cu ele si ne bucuram de masini,unii,pe de alta partea mai sunt si cei stresati care nici nu o schimba nici nu stau linistiti.

 

 

Factorul de nesiguranta este deranjant. Poate ca o sa ai noroc si la tine kitul o sa tina 300k+ km, poate nu ai noroc si o sa sara/rupa exact in concediu undeva departe pe o autostrada. Cei care nu stiu de posibila problema, intadevar circula linistit cu distributia neschimbata, nu toate vor avea probleme.

Link to comment
Share on other sites

99% din distributii se schimba preventiv,restul milioanelor de n47 care nu sunt pe forumuri circula linistit cu distributia neschimbata.Am intalnit foarte multe persoane care la intrebarea mea"Ai ceva zgomot la distributie ?" sa se uite la mine ca la felul 14 .Unul avea 309.000 km cu masina ,F10 2011.

Probabil si aici pe forum cred ca doar 25 % au schimbat distributia preventiv restul mergem cu ele si ne bucuram de masini,unii,pe de alta partea mai sunt si cei stresati care nici nu o schimba nici nu stau linistiti.

:good:

Link to comment
Share on other sites

Factorul de nesiguranta este deranjant. Poate ca o sa ai noroc si la tine kitul o sa tina 300k+ km, poate nu ai noroc si o sa sara/rupa exact in concediu undeva departe pe o autostrada. Cei care nu stiu de posibila problema, intadevar circula linistit cu distributia neschimbata, nu toate vor avea probleme.

Masina te poate lasa in pana din cauza la N probleme ,asta cu lantul este minora (senzori,pompe,turbina etc).Dar pentru aceasta problema exista asigurarea de asistenta rutiera ,40 ron si scapi de stres.Eu unul din 2012 de cand am ramas in pana in fata hotelului in Germania nu mai plec fara asigurare de asistenta rutiera.(masina in cauza un VW Passat iesit din garantie de 2 luni,nu era a mea,nu a mai vrut sa porneasca,platforma 3.5 km ,80 euro)

Link to comment
Share on other sites

Masina te poate lasa in pana din cauza la N probleme ,asta cu lantul este minora (senzori,pompe,turbina etc).Dar pentru aceasta problema exista asigurarea de asistenta rutiera ,40 ron si scapi de stres.Eu unul din 2012 de cand am ramas in pana in fata hotelului in Germania nu mai plec fara asigurare de asistenta rutiera.(masina in cauza un VW Passat iesit din garantie de 2 luni,nu era a mea,nu a mai vrut sa porneasca,platforma 3.5 km ,80 euro)

 

Daca sare lantul si reparatia te costa 2000-4000 euro, este o chestie minora pentru tine a-si vrea sa fiu in locul tau :)

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Salutare, legat de schimb distributie, am citit pe aici in mare si as dori parerea voastra.

E vorba de un E90 320d 163cp (2005) cu 220.000 km in prezent. Masina a fost adusa la 90.000 km din Germania si in afara de consumabile, nu au aparut niciodata probleme la ea.

Sunt intr-o mare dilema: nu stiu daca si cat sa mai stau fara sa schimb distributia pt ca sunt doua variante:

1. daca o schimb, nu stiu la ce service pot merge in zona Bihor, nu stiu mecanic bun pt treburi de astea serioase si as merge si in Cluj/Arad/Satu Mare/Zalau/Ungaria daca as avea recomandare foarte buna.

2. daca nu o schimb, ma pot trezi ca duce mai mult sau mai putin si daca/ cand cedeaza, trebuie sa schimb tot motorul (nu ar fi o placere deloc)

 

Va rog sa ma sfatuiti ca nu stiu ce sa fac, nu as lasa pe orice "atotstiutor" sa se bage la ea sa faca mai mult rau dar mai devreme sau mai tarziu, preventiv va trebui s-o schimb.

Cam cat costa pentru modelul asta toata treaba si cum se procedeaza? Trebuie sa iau eu piesele si platesc schimbul la service sau se ocupa mecanicul de tot ? Nu am experienta in asa ceva si de aia apelez la oameni care au mai trecut prin asta.

Link to comment
Share on other sites

Daca spui ca modelul tau este din 2005 inseamna ca pica din start problema inlocuirii preventiv a distributiei. Masina fiind din 2005 are varianta de motorizare mai veche M47 si nu N47 varianta mai noua si mai "pacatoasa". Totusi nu baga nimeni mana in foc ca o sa te tina motorul 500 mii fara sa umbli in el. Au fost cazuri cu distributii rupte si la acest tip de motor dar mult mai rare comparand cu modelul mai nou. Depinde si de modul de exploatare, sau de cat de ingrijit a fost motorul ala.

Una peste alta, stai linistit, riscurile de rupere sunt foarte mici.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de raspuns, m-am mai linistit. :)

Stiam ceva de N47, cu cel mai mare risc de rupere prematura a lantului, dar cum am tot citit intamplari nefericite pe diverse forumuri, deja ma cam speriau.

Masina e bine ingrijita,fara condus agresiv si n-am avut deloc probleme pana acum si sper sa nici nu am.

Sa-nteleg ca nu are rost sa ma gandesc la schimbare de distributie nici macar preventiv (cel putin nu deocamdata)......o sa ma mai interesez pe internet, sa vad daca si-a schimbat cineva distributia pt modelul asta fara sa aibe probleme la ea, ca vad ca depinde de mai multe chestii si unii au avut noroc, altii poate au avut ghinion chiar si la modele care nu-s N47.

Link to comment
Share on other sites

Va rog sa ma sfatuiti ca nu stiu ce sa fac, nu as lasa pe orice "atotstiutor" sa se bage la ea sa

 

Daca nu ai incredere in mecanici, atunci nu ai nimerit deloc bine pe un forum. Mai ales ca depinde f mult de la caz la caz. Clar un mecanic bun care se uita la masina ta, va avea la final o parere mai aproape de adevar fata de un forum.

 

Nu te gandi la distributie, eu am 280k. si e lantul tun, ii dai ulei Castrol LL04 la 15K. si nu ai treaba de motor.

 

Asta era! Castrol la 15k si masina nu se mai strica :yahoo:

 

Industria auto tocmai a facut un mare pas inainte

Link to comment
Share on other sites

Am terminat acum 3 zile si cu distributia masinii mele, F11/520dA/08-2011/170k km, cu service in Olanda la fiecare 30-35-40k km (la fiecare an).

Cu o saptamana inainte am facut (adica mecanicul meu a facut, eu doar am ajutat/asistat/comentat ;) ) distributia unui F11/525dA/09-2012/150k km (tot cu N47, dar modelul de 218CP) cu service in Germania la fiecare 25-30k km (la an).

La fiecare am facut o revizie completa, cu inlocuit ulei cutie de viteze automata, curatare admisie, si cam tot ce e pe acolo, inlocuire de clapete, etc.

 

Sumar dupa ambele - uzura in pinioane nesemnificiativa (eu-unul nu am vazut uzura, pus unul langa altul, pinion nou cu pinion vechi, cu exceptia celui de sus, de axe cu came).

Acolo era putina uzura, dar destul de nesemnificativ, si se vedea la o observatie atenta.

Lanturile nu mai erau asa de tensionate (cel de axa cu came spre pompa de inalte), mai balalau erau cel la masina cu service mai rar.

Niciuna dintre masini nu avea zgomot specific de distributie, nici la cald, dar mai ales la rece.

Le-am ascultat cu stetoscopul auto pe ambele, inainte de inlocuire, la rece.

 

Dupa inlocuire, motorul trage parca o idee mai bine datorita curatarii admisiei, plus ca are un sunet o idee mai redus, mai mult ca sigur datorita distributiei.

Repet, nici inainte nu sunau rau, dar suna o idee mai lin dupa inlocuire distributie.

Mecanicul zicea ca ambele masini ar mai fi dus macar 20-30k km in conditiile in care oricum schimb uleiul la fiecare 10k km in Romania, dar ambele masini sunt luate la mana a doua, din strainatate, si instoria nu mai poate fi data inapoi.

 

Daca are cineva nevoie de poze, pareri, informatii, lasati-mi pm si va dau nr de whatsapp/farcebook, imi vine foarte-foarte greu sa comunic pe forum, nu imi importa mesajele pe mobil, si trebuie sa intru din browser..

 

 

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Mai este un aspect aici: este o mare diferenta intre N47-le initial 2007-2009 si cele de dupa.

 

Piesele nu numai ca au fost altele dar a fost schimbata pana si structura lor (ex: nervura de cauciuc in patine).

 

Ar fi gresit sa generalizam generalizare si sa spuem ca un N47 2008 ar fi in aceiasi stare dupa 170k km.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.