Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

N-am vrut sa mai deschid un topic nou, asa ca adresez intrebarea mea aici. Mai jos am lasat link-ul catre fisierul audio ( am inregistrat la pornire motorul masinii 530xd, m57n2 ). Unii dintre voi aveti experienta cu distributia, de aceea va intreb pe voi: distributia pare in regula? N-am mai avut masina cu motor 3.0l - 6 cilindri si deja m-am familiarizat cu sunetul motorului. Ca este ok sunetul motorului sau nu, asta nu stiu.. de aceea apelez la voi.

 

http://www55.zippyshare.com/v/h4IXygDb/file.html

Link to comment
Share on other sites

Nici o problema ... dar ai fii putut sa il accelerezi putin sa auzim daca mai apar si alte sunete ce cresc si descresc impreuna cu turatia motorului. Asa ca sa fie mai sigura treaba :D Oricum fata de alte n47 , alt tau chiar suna ok si infundat ,fara nici un zgomot metallic suspect.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

dupa cum am spus intr-un post anterior am vrut sa ma conving in privinta distributiei la un x1 23d x drive,an 2011, kilometraj in jur de 300.000 km reali (am cerut si pareri pe forum)..asa ca am fost si am cerut pareri la 5 mecanici(da cinci),inclusiv reprezentanta BMW,(nu spun nume a nu fi considerata reclama, dar sunt mecanici care se ocupa doar de asa ceva -doar BMW)

CONCLUZIA

4 au spus ca NU trebuie schimbata, ca nu se aud sunete suspecte si ca la intervalul de 15000 km cand schimb uleiul e bine sa mai trec pe la ei;

1 a spus ca nu trebuie schimbata dar PREVENTIV sa o schimb..ca exista cazuri in care aceasta a cedat si fara sunet/avertisment (dar doar din auzite nu ca ar fi intalnit asa ceva)

 

 

intrebare pt toti membrii grupului ...

ati auzit sa pice distributia la un x1 23d xdrive?

cati dintre noi au avut ghinionul sa pateasca asta fara avertisment?

 

Multumesc anticipat pt raspunsuri

 

buuun drept urmare eu nu am sa schimb distributia

Link to comment
Share on other sites

oameni buni, nu mai puneti intrebari tampite.

nu mai incercati sa faceti sondaje pe informatii fara sursa...zvonurile sunt ca basinile....bate vantul si se duc.

chiar daca nu ai zgomot si esti stresat, schimba distributia, ca sa poti conduce masina fara ganduri negre...daca esti linistit din padv...o schimbi cand apare cel mai mic zgomot.

ca se poate rupe fara "avertisment", da...banuiesc ca oricine si-a cumparat N47, si-a asumat asta.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Este mai diminuat intradevar, dar sunt momente cand se aude ceva mai proeminent. Dar oare cum o se se auda cand se lasa frigul afara?

 

Oricum, nu vreau sa stau sa aflu. M-am programat deja la Service Scream (Tezparii) BMW pentru un schimb. Pana la urma tot o sa ajung sa o schimb asa ca prefer sa o fac acum, mai preventiv si cand am si timp de asta, decat mai tarziu in urgenta. Chiar nu vreau sa stau in fiecare zi cu urechea pe motor sa imi dau seama daca s-a mai agravat.

 

Din tot ce am citit despre acest subiect, cred ca problema nu este de la lant insine, ci mai degraba de la uzura patinelor si eventual intinzator, ce face ca lantul "sa danseze". In final, acesta poate sari de pe pinioane si atunci se intampla nenorociri.

 

Astept sa vad saptamana viitoare care e situatia reala in cazul meu si va tin la curent.

 

Asa cum am promis, cu ceva intarziere e adevarat, revin cu detalii referitoare la schimbul distributiei la al meu F25, fabricatie dec 2011, ~150 000 Km:

  • distributie originala pe masina
  • intinzatoare ok; intinzatorul lantului inferior, cel care este la vedere, nu cred ca era intins peste cota lui initiala, prin comparatie cu cel nou
  • patine ok
  • lantul inferior, ok
  • lantul superior, nu chiar bine, dar nici rau, greu de spus: era destul de flexibil, in sensul ca se putea indoi destul de mult in lateralul lui, prin comparatie cu cel nou, care nu se indoia aproape deloc. Atunci cand il manipulai, exista un joc destul de mare la imbinari, de unde cel mai probabil provenea si sunetul.

 

Una peste alta, am efectuat schimbarea celor 2 lanturi, patine, intinzatoare si toate cele + schimb de ulei; piesele noi, repere 2015 si 2016; mecanicul care s-a ocupat de lucrare a curatat si baia de ulei, admisia si ce mai era pe acolo de curatat. Lucrarea s-a efectuat intre 09 si 17 cu pauza de masa. Schimbul s-a facut conform procedurii BMW, cu motorul pe banc.

Dupa schimbare, sunetul de lant a disparut, sper definitiv; am parcurs deja 1500 km si totul functioneaza perfect, fara sunete suspecte. Am plecat linistit in vacanta, 160km/h pe autostrada, fara emotii.

 

Va atasez si niste poze, inainte de schimb (pozele in care este ulei) si dupa schimb. Cred ca este evident care cum sunt: http://imgur.com/a/WtwLZ

 

In final, nu stiu ce concluzie sa mai trag; probabil ca lantul original ar fi putut sa mai tina inca 100000 fara probleme, dar pe de alta parte, s-ar fi putut si rupe. Dar eu am luat masina asta ca sa ma bucur de ea, printre altele, si nu sa stau cu teama ca se poate intampla ceva nasol; de aceea am preferat sa schimb distributia, mai ales ca stiam de la inceput ca e posibil sa fac aceasta operatie.

 

Sanatate sa avem!

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Unde ai facut operatia ? Pe privat daca se poate ? E mai ok cu motorul scos sau cu el pe masina ?

 

Service Scream (Tezparii)

 

Din ce am vazut, da, e mult mai bine cu motorul scos; nu stiu cum reusesc cei care schimba cu motorul pe masina; sunt foarte multe piese de demontat si cel mai corect este cu motorul pe banc. In plus, ti se curata si admisia, baia de ulei, poti sa inspectezi motorul...

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Detin un 320d f31 fabricatie 2014 are 217000 km toate serviciurile facute la timp service BMW in germania cu piese oem. Pana acum nu am sesizat nici eu nici mecanicii de la bmw niciun zgomot specific uzurii lantului de la distributie ce ace ma face sa cred ce spun unii detinatori de bmw ca la modelele fabricate dupa 2010 iginerii de la bmw au reconditionat distributia de la motoarele N47 Oricum parerile sunt impartite am intrebat un mecanic de la service bmw din austria despre distributie mi-a zis ca la n47 dupa 2010 distributia ar trebuii schimbata dupa 300000 km dar nu obligatoriu si numai cand se aud zgomote specifice uzurii distributiei am spus parerile sunt impartite

 

Tot F31 din luna 04 an 2014 am si eu. Am luat-o la 219.000 reali si acum are 225.500.

Sincer? Nu am zgomot de lant sau altceva sa ma faca sa schimb distributia acum. Motorul merge rotund, porneste la sfert, nu mananca ulei.

Pe istoric la BMW apare N47T. Se zice ca T-ul este prescurtarea de la TU (Tehnical Update) si masninile dupa 2014 ar avea aceasta imbunatatire la distributia motorului. Nu stiu, s-a corectat ceva, nu mai pica sina aia care tine lantul, ceva s-a facut.... Majoritatea mecanicilor cu care am vorbit, au zis ca normal cam pe la 250.000 sa ma gandesc sa o schimb. Preturile sunt impartite intre 2800-3200 RON. Un baiat pe la Targoviste, sub denumirea de KNET JOHN pe farcebook, cere 3200 RON pe piese + 1500 Manopera fara sa mai dea motorul jos. Mi se pare cam japca, desi zice el, ca schimba 25 de piese in loc de 8 ca altii...

Edited by Geo DJ
Link to comment
Share on other sites

Tot F31 din luna 04 an 2014 am si eu. Am luat-o la 219.000 reali si acum are 225.500.

Sincer? Nu am zgomot de lant sau altceva sa ma faca sa schimb distributia acum. Motorul merge rotund, porneste la sfert, nu mananca ulei.

Pe istoric la BMW apare N47T. Se zice ca T-ul este prescurtarea de la TU (Tehnical Update) si masninile dupa 2014 ar avea aceasta imbunatatire la distributia motorului. Nu stiu, s-a corectat ceva, nu mai pica sina aia care tine lantul, ceva s-a facut.... Majoritatea mecanicilor cu care am vorbit, au zis ca normal cam pe la 250.000 sa ma gandesc sa o schimb. Preturile sunt impartite intre 2800-3200 RON. Un baiat pe la Targoviste, sub denumirea de KNET JOHN pe farcebook, cere 3200 RON pe piese + 1500 Manopera fara sa mai dea motorul jos. Mi se pare cam japca, desi zice el, ca schimba 25 de piese in loc de 8 ca altii...

 

Eu ti-as sugera sa stai departe rau de tzeparul ala de Knet, dar si de sarlatanii de la bimmer service. Cauta aici pe forum sau pe net dupa astia si te vei convinge. In principiu, daca nu ai zgomot nu trebuie s-o inlocuiesti, dar daca apare zornait, atunci va trebui schimbi. Teoretic n47-le s-a tot imbunatatit din 2007 incoace, s-au reproiectat anumite repere, dar la fel de bine si tot la nivel teoretic, nu inseamna ca problema este rezolvata 100%. Chiar daca-i dupa 2011, 2012 sau 2014, problemele cu distributia POT sa apara in continuare. Cand zic probleme, inseamna ca in prima faza va aparea zornaitul specific, cauzat de intinderea peste limitele admise ale lantului superior de cele mai multe ori.

Link to comment
Share on other sites

vin si eu cu stiri.

lanturile se pare ca nu au uzura, dar tot a cedat unul.

masina a mers cu DPF infundat si alte probleme pe langa.

pozele sunt facute la un mecanic...nu cunosc mai multe detalii...am facut pozele informativ:

20170823_211351.jpg

20170823_211403.jpg

20170823_211409.jpg

20170823_211418.jpg

20170823_211505.jpg

20170823_211526.jpg

20170823_211540.jpg

 

ps NU AVEA ZGOMOT!

 

daca vreti mai multe detalii, pot afla...sta langa mine mecanicul...

 

ps2 vad ca am primit minus, nu ca ma intereseaza, dar ce dobitoc considera inutil postul meu?

Edited by Alex_wly
  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

din filmari nu poti trage o concluzie....va spun sincer ca am inregistrat motorul si se aude la fel ca cel de sus...sau asemanator..dar in realitate e ceas.

 

Așa e, doar cĂŁ am vĂŁzut alte filmĂŁri ĂŽn general și sunetul e unul specific, destul de greu de confundat - de aia sunt și eu curios.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.