Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Nu stie nimeni sa-mi spuna cum lucreaza baietii de la Optimal auto, din Arad? Mi-au facut o oferta destul de buna la schimbarea distributiei si eram curios daca cineva a auzit despre ei ceva. La telefon mi-au spus ca folosesc piese de origine BMW si schimba 12 repere ale distributiei, ulei, filtru…..undeva la 3700 lei.
Link to comment
Share on other sites

https://imgur.com/a/jnLKO8e

 

Inlocuire distributie printre altele la un N47 X1 247.000 km (nu stie proprietarul daca sunt reali).

Este ceva ciudat la masina deoarece distributia la N47 se regleaza in felul urmator: sa fie axele cu came in pozitie cum se vede in poza, marcajul de pe arbore sa fie pe aceeasi diagonala cu marcajul blocului cum se vede in poza si marcajul de pe pinionul pompei de injectie sa fie la marcajul blocului la ora 20:00 cum te uiti la motor in picioare, adica cum este el montat, la axe si la arbore este in regula cu cilindrii 1-4 sus insa la pinionul pompei de injectie este deviatie mare, motorul sa zic ca incepe sa tremure cu cat urca in turatie si viteza, insa masina merge si porneste bine per ansamblu, altii poate nu si-ar da seama de tremuratul/vibratia respectiva...

 

Foarte ciudat.

 

Salutare tuturor,azi am pornit motorul dupa schimbarea mult discutatei distributii.La fel cum spune colegul de mai sus,semnul de pe pinionul pompei de inalte era decalat,pus la semn acuma dupa montarea distributiei.Ce am observat:inainte la accelerare la o turatie de 1300-1400 se auzea un tacanit,ca injectoarele pe vremuri la motoarele clasice,zgomot care a disparut dupa punerea la semn a pinionului respectiv.

Motorul avea 210.000 km,reali dupa verificarea VIN-ului (150.000 in 2015) si sincer dupa cum aratau lanturile,eu zic ca au fost schimbate deja odata,adica nu erau intinse,nu era sarit cimentajul de pe zale,iar intinzatorul care apare in pozele colegului era undeva la un sfert din cursa lui.

Din 2015 s-a schimbat proprietarul si masina nu mai figura in reteaua BMW,deci nu aveam de unde sa stiu daca s-a schimbat sau nu distributia,dar fiindca nu era la semn si lanturile de sus nu prezentau uzura,am zis ca s-a umblat in motorul acesta.Lantul de jos era intins rau,nu stiu daca apuca 250.000 km,am impresia ca au schimbat doar partea se sus(asa cum se vorbea in alte posturi,de service-uri care nu schimba toate 3 lanturile).

Dar pentru linistea mea si dupa tot ce s-a scris despre motorul N47,am zis ca e mai bine sa pornesc de la zero,si sa schimb distributia.

Contrar unor sfaturi primite si vizionari pe You Tube,noi am hotarit sa dam motorul pe jos si nu pe sus.Ca si timp de lucru e la fel,avantaj ca am vizualizat tot ce e pe masina(cardan,rulment cardan,tobe esapament,filtrul de particule,disc ambreiaj,volanta,directia etc),plus ca nu am pierdut nici freonul din instalatia de climatizare.

Normal ca la aceasta operatiune am inlocuit si toate filtrele,uleiul,antigelul,lichidul de frina si pot circula linistit vizualizind c-am tot ce e mai important din masina.

Pentru colegul cu Optimal Auto din Arad,am auzit ca sint ok,de la ei am primit niste sfaturi pentru schimbarea distributiei(a fost facuta de un prieten mecanic,dar la care acesta a fost primul N47),pretul e ok,doar kit-ul complet de distributie original BMW m-a dus la 2400 lei cu tot cu discounturile primite de mecanicul meu(doar sa fii sigur ca lucreaza cu piese de origine)

Edited by arvhr
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Hai ca s-a ajuns la paranoia in,210.000 km sa schimbi lantul de 2 ori .

 

Astept mesajul tau,

in care uimit o sa ne spui ca te-a parasit distributia :-)

 

Ca sa avem permisiunea ta sa discutam subiectul asta,

la care deocamdata nu poti sa contribui cu o experienta personala :-)

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Să mai scriu și eu pe aici, că tot a reînviat topicul.

 

Am observat de când a dat căldura o chestie, pare oarecum normală. Dacă este cald afară mai ales, merg cu mașina suficient cât să se încălzească uleiul (gen să ajungă la 100 grade), apoi opresc puțin. 15 minute să zic.

Este suficient ca uleiul, fiind mult mai vâscos la temperatura asta să curgă mai ușor în baie. Temperatura arătată în bord nu scade foarte mult. Pe la un 70 grade să zicem.

 

Ei, imediat ce pornesc după cele 15 minute, aud acel zornăit de lanț tipic N47 cu probleme (zăngănitul acela clasic) pentru căteva secunde. Odată accelerat, și probabil crescând presiunea și circulând uleiul bine, tace și e liniște.

 

Am ajuns la 121000km acum.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Astept mesajul tau,

in care uimit o sa ne spui ca te-a parasit distributia :-)

 

Ca sa avem permisiunea ta sa discutam subiectul asta,

la care deocamdata nu poti sa contribui cu o experienta personala :-)

 

 

 

Daca aveai rabdare sa citesti am spus experientele personale cu N47.Spre disperarea ta nu o sa se rupa la mine nici un lant pentru ca intodeauna am cumparat masini bune ,intretinute.Daca nu s-au rupt in 300.000 crezi ca o sa se rupa la 150.000 ?Nu am avut nici un stres cu E91 , sa am acum cu F30-ul ? :))

 

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca usor, usor le bifezi pe toate. Fulia ti s-a rupt, asta dupa ce a verificat-o mecanicul tau de nota 10. Daca iti spunea asta cineva acum 2 luni, nu l-ai fi crezut, ca tu ii dai 230km/h si n-are nimic (pun pariu ca mai mergea dar nu mai aveai unde sa-i dai, nu? ).

Urmeaza distributia :))) (care, apropo, de obicei se rupe la relanti...te las pe tine sa zici de ce)

Edited by anormal
Link to comment
Share on other sites

In Prostia unora ,schimba distribuția ,,preventiv,, si la 100k

Ca sa disec eu ",,preventiv,,"-ul tau sa stii ca poti schimba distributia si la 70k km DACA TREBUIE.

Ce neamtu' n-are voie sa puna cheia stramb si lantu' prost, a.k.a. (in mecanism..) intinzator prost INCA DIN FABRICA!?

Are voie - realitatea o indica!

 

Nu ai vazut mai nou ca J/Germania nu e ce a fost nici in fotbal!?

Poate fi eliminata inca din prima faza la campionatul mondial chiar de o formatie (sau doua) fara ambitie/experienta fotbalistica mare!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

I am dat cel mai mult 230 si tot nu s a rupt ,are 25k la mine de 6 luni.cica ar fi ceva zgomot de lant da vad ca rezistĂŁ .

In Prostia unora ,schimba distribuția ,,preventiv,, si la 100k

 

F30-ul vechi are acum 275.000 km si merge perfect.Cand avea 260.000 km am fost in Germania si am mers distante lungi cu 200 km/h plus de cateva ori blana in jur de 230 km/h .Deci nu vad ce este rau in a merge cu masina in limitele prevazute de constructor.95/% din schimbarile de distributie sunt facute preventiv sau la prosteala .Toti mecanici recomanda inlocuirea distributiei chiar si la masinile noi.:))

 

  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Salut, de ~ 2 saptamani am inceput sa am un zgomot la prima pornire(dupa o pauza de 7-9 ore), zgomotul este foarte scurt 3-5", ca si cum am niste pietre in galeata :pardon:

Voi merge sa o asculte un mecanic si as vrea sa cumpar distributia, intrebare:

1. kit pe ina= 1700

2. kit swag = 1450

3 OE = 1300

in aceste preturi intra : 3 lanturi,3 pinioane, 4 patine, 2 intinzatoare,semering arbore si loctite 5970 pentru etansare.

Ce recomandati ca fabricant?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Daca aveai rabdare sa citesti am spus experientele personale cu N47.Spre disperarea ta nu o sa se rupa la mine nici un lant pentru ca intodeauna am cumparat masini bune ,intretinute.Daca nu s-au rupt in 300.000 crezi ca o sa se rupa la 150.000 ?Nu am avut nici un stres cu E91 , sa am acum cu F30-ul ? :))

 

Tu realizezi ca exista piese revizuite? Adica, esti constient ca exista o problema, dar speri sa nu fii printre procentele afectate, sau...?

Link to comment
Share on other sites

Salut, de ~ 2 saptamani am inceput sa am un zgomot la prima pornire(dupa o pauza de 7-9 ore), zgomotul este foarte scurt 3-5", ca si cum am niste pietre in galeata :pardon:

Voi merge sa o asculte un mecanic si as vrea sa cumpar distributia, intrebare:

1. kit pe ina= 1700

2. kit swag = 1450

3 OE = 1300

in aceste preturi intra : 3 lanturi,3 pinioane, 4 patine, 2 intinzatoare,semering arbore si loctite 5970 pentru etansare.

Ce recomandati ca fabricant?

Multumesc!

 

 

Original,acu 2 saptamini am schimbat si eu distributia.

OE m-a costat 2400 lei,e ceva in neregula cu pretul postat de tine,nu are cum sa fie mai ieftin decit INA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.